Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

luz na lince musi być, sprzepgło by mogło przez cały czas sie slizgac i tarcze bys mial po paru przygazówkach do wywalenie , ja proponuje najpierw zmienić olej i zobaczyc czy cos sie polepszy, jak nie to rozebrac sprzegło pomierzyc grubosć tarczy , przekładek i wysokość sprężyn , porównaj z wartosciami podami w manualu i wszystko bedziesz wiedzial :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wcześniej też miałem motula, ale przy następnej zmianie zaleję napewno coś innego i zobaczymy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam mały problem w moim bandicie, co może być przyczyną ślizgania się sprzęgła??

 

- zły olej?

- źle wyregulowane?

- czy tarcze zjechane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podaj więcej objawów... Z tego co napisałeś to powodem może być nawet zły humor Królowej Anglii. Ślizga się na zimnym czy ciepłym silniku? Cały czas? W jakim zakresie obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączam sie do tematu

wczoraj na ciepłym 2 razy na jedynce gdzie z 8 tys slizgnelo sie na 10, wyregulowałem linke, dość ciezko chodzi, dzis z rana jak sie rozgrzał cos strasznie hałasowało zmieniało się przy wciskaniu sprzęgła, po robocie pojechałem na test pałowałem co nie miara i zero ślizgania tylko klamka ciezej i jakby gorzej biegi wchodziły - głośnie ciężej...'/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączam sie do tematu

wczoraj na ciepłym 2 razy na jedynce gdzie z 8 tys slizgnelo sie na 10, wyregulowałem linke, dość ciezko chodzi, dzis z rana jak sie rozgrzał cos strasznie hałasowało zmieniało się przy wciskaniu sprzęgła, po robocie pojechałem na test pałowałem co nie miara i zero ślizgania tylko klamka ciezej i jakby gorzej biegi wchodziły - głośnie ciężej...'/

 

Gorzsze wchodzenie biegów - nie wysprzęgla do końca - linka albo tarcze.

Ślizga się na zimnym - przekładki.

Ślizga się cały czas - tarcze i przekładki do wymiany (pamiętaj o moczeniu ich w oleju przed montażem)

Jeśli coś hałasuje, a przy wciśnięciu sprzęgła przestaje, to moim zdaniem kosz sprzęgłowy n*******la. pod śrubą mocującą jest takie łożysko, ktoś mi mówił, że można je wyjąć i wtedy nie wali. Jak masz rozpieprzony kosz sprzęgłowy to pisz, mam zapasowy :zeby2:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podaj więcej objawów... Z tego co napisałeś to powodem może być nawet zły humor Królowej Anglii. Ślizga się na zimnym czy ciepłym silniku? Cały czas? W jakim zakresie obrotów?

 

 

przed wyjazdem rozgrzewam bandita więc objawy mowie jak są na ciepły, na 2, 3 biegu przy momentalnym odkręceniu manetki tak od 8 tyś do 10-12 nie zwracałem dokładnie na to uwagi, natomiast na 4 delikatny slizg i potem jest juz ok, czy to po prostu kwestia regulacji ninką czy na koszu jeżeli jest tam regulacja?? natomiast nie wiem jakie są objawy na zimnym bo nigdy na zimnym nie jeździlem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wyjazdem rozgrzewam bandita więc objawy mowie jak są na ciepły, na 2, 3 biegu przy momentalnym odkręceniu manetki tak od 8 tyś do 10-12 nie zwracałem dokładnie na to uwagi, natomiast na 4 delikatny slizg i potem jest juz ok, czy to po prostu kwestia regulacji ninką czy na koszu jeżeli jest tam regulacja?? natomiast nie wiem jakie są objawy na zimnym bo nigdy na zimnym nie jeździlem

 

Ja mam tak, że jak jadę na samym początku kiedy silnik nie był do końca dogrzany lekko się ślizgało - kiedy się rozgrzał wszystko działa si, jest to kwestia sprężynek w sprzęgle. Jeżeli ślizga Ci się na ciepłym silniku to musisz wymienić sprzęgło - tarcze i przekładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy jak wy. Na zimnym silniku sprzęgło się ślizgało. U mnie w zupełności pomogło wyregulowanie sprzęgła wg manuala. :vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ewentualnie lepiej zamienić na Castrol GPS czy Race1? Luz na lince jest, ale zwiększa się po nagrzaniu silnika. Na ciepło muszę gwałtownie wejść na wyższe obroty, żeby złapać poślizg sprzęgła. W wolnej chwili zajrzę do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie jest przyczyna poslizgu sprzegla jesli przedtem sie nie slizgalo.

Jak go spuscisz przy zmianie to sprawdz dlugosc sprezyn sprzegla - siadaja znacznie wczesniej niz tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak, że jak jadę na samym początku kiedy silnik nie był do końca dogrzany lekko się ślizgało - kiedy się rozgrzał wszystko działa si, jest to kwestia sprężynek w sprzęgle. Jeżeli ślizga Ci się na ciepłym silniku to musisz wymienić sprzęgło - tarcze i przekładki.

 

Wczoraj trochę więcej czasu poświęciłem swojemu Bandycie, i powiem tak ze wystarczyło wyregulowanie linki sprzęgła, i teraz już jest wszystko ok i rwie na koło, dzięki za swoje sugestie:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

I co koledze udało sie ustalić ? Bo mam ten sam objaw i myślę już co by z tym poczynić na wiosnę :D a właściwie jeszcze przed jak da radę.....

U mnie nigdy wcześniej się to nie działo a olej leje ten sam, olej wszystkim znany na M, podobno zmiana oleju niektórym pomaga np. na castrola.

Co prawda muszę ostro przekręcić żeby to odczuć ale jednak i co ciekawe nie zawsze się to dzieje nie ważne czy rozgrzany czy zimny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. panowie miałem to samo....

wymiana oleju nic nie dała , rozebrałem sprzęgło i wymiary prawie jak nowe, pomogła przekładka tarcz o 180 stopni czyli obrócenie kolejności odwrotnie (tarcze i przekładki) - spróbojcie może to coś wam pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37tys. km to już przebieg przy którym sprzęgło może już się poddać. Jak kupowałem B6 miał 48kkm i już przy zakupie delikatnie się ślizgało. Wymieniło tarcze sprzęgła na EBC i wszystko gitara :) stare były gładkie.

@Adam M nie wiem skąd taki pomysł, żeby sprężyny siadły wcześniej niż tarcze :/ wtedy nie można by zajeździć dwóch czy więcej sprzęgieł na jednych sprężynach... a przecież to całkiem normalna praktyka. Najczęściej się wymienia tarcze, potem przekładki, sprężyny i docisk.

Polecam zmienić tarcze i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele zależy od charakterystyki użytku - moje byłe b6 latało na kurierce w uk, i się poddało sprzęgło przy ponad 70kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze może kwestia regulacji linki, ktoś pisał w podobnym temacie o regulacji przy klamce ale i jeszcze po drugiej stronie linki przy silniku czy ktoś przeprowadzał testy ? Gdyby się okazało że faktycznie tarcza cierna się poddała a docisk i reszta są ok to czy jestem w stanie zrobić to sam ? Ile, około może kosztować taki zabieg u mechanika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto ma na liczniku 37tys.

Czyli nie wiesz ile ma na liczniku- chyba, że jesteś pierwszym właścicielem:)

37tys/11 lat eksploatacji=3300km rocznie- tiaaa, jasne ;)

Koniec sprzęgła- trzeba wymienić:/

 

ps.

wiem- istnieje szansa na to, że akurat egzemplarz nie miał kręconego licznika- niestety myśli tak każdy, kto nie ma potwierdzonej historii przebiegu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokus - obadaj sobie schemat budowy sprzęgła wielotarczowego mokrego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grubość tarczy może być w porządku , ale jezeli znajduje sie na niej śliska spalenizna to nawet jak będziesz miał fabryczna grubość to będzie ci sie ściskać sprawdź to , moje rady przytrzyj papierem lekko tarcze lub je wymień całkowicie, wymiana tarcz koszt 114 zł tarcze nhc , (oczewiście możesz sobie kupić leprze o ile zamierzasz spedzic dłuższy czas z badziorem) sprężynki jeżeli masz odpowiednio wysokość to moga zostać , przy okazji jeżeli ktoś chce to mam do oddania 2 sprężyny od sprzęgła informuje ze są potrzebne jeszcze 2 ;] , poprostu przysłali mi 6 zamiast 4 i teraz 2 leżą

po wszystkim wymień olej i lataj do woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim sie sprzeglo samo naprawilo. Przetarlem tarcze i przekladki grubym papierem sciernym, zlozylem, zalalem olejem. Przejechalem sie to jeszcze sie ciut slizgalo. odstwilem oto na 3 tyg i teraz juz jest ok. Nie wiem jakim cudem, ale najwazniejsze, ze dziala. Pierwsze co przy slizgajacym sie sprzegle to polecam rozebrac i wyczyscic wysprzeglik, nasmarowac linke/wymienic plyn. Dopiero dalej jak to nie pomoze szukac przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrzyłem się w Haynes'a ;D i będę naprawiał :) Pytanie tylko gdzie zaopatrzyć się w części typu uszczelka itd bo w Wlkp tylko jeden autoryzowany serwis -Liberty a tam ceny ponoć kosmiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że to sie nie oplaca raczej , bo ten papier jest dosć drogi , no i idealnie wyciać zawsze sie może nie udac !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.