Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

podczepię się pod temat ,byłem ostatnio w znanym w Gdańsku serwisie motocyklowym i byłem świadkiem rozmowy ,kupujący chciał kupić tarcze sprzęgłowe uskarżając się na ślizgające się sprzęgło ,sprzedający zaproponował mu zakup przekładek metalowych twierdząc iż one są główną przyczyną poślizgu sprzęgła ,poinformował go żeby rozebrał sprzęgło i zainteresował się stanem tarcz metalowych oraz wymiarem sprężynek ,zaznaczył jeśli przekładki są odbarwione to są do wymiany , a z tego co słyszę większość wymienia przekładki cierne co o tym sądzicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - jeśli przekladki są odbarwione to wypadłoby je wymienić - tak samo jak przy rozbiórce powinno się pomierzyć sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać osobnego tematu więc podepnę się tutaj :)

Mam pytanie, ale do tej pory nie miałbym jak wytłumaczyć mojego problemu. Jako, że jestem początkującym motocyklistą to wolę się upewnić czy dobrze rozpoznaję "chorobę" motorka ;)

Mianowicie odkręcając manetkę do końca bandit przy ok 9-10tys obrotów wariuje. Dokładnie jak na filmiku. Czy to typowe objawy i tarcze sprzęgła są do wymiany? Z wymianą i tak nie będę zwlekał (planuje w lutym). Bandit pomimo skoku obrotów idzie do przodu, ale nie mam porównania z innym gsf'em. Bo jak rozumiem ślizgające się sprzęgło dość znacznie obniża osiągi tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dobrze rozpoznajesz chorobę

ślizga Ci się sprzęgło

jest kilka pół środków które mogę nieco zmniejszyć to ślizgania czasami nawet całkowicie je usunąć natomiast zasadniczym lekarstwem jest wymiany tarcz sprzęgłowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka pół środków które mogę nieco zmniejszyć to ślizgania czasami nawet całkowicie je usunąć natomiast zasadniczym lekarstwem jest wymiany tarcz sprzęgłowych

 

Trociny do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trociny to masz w głowie.

..a ja Twój szalik w d.... no

i nie rób OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetarlem tarcze i przekladki grubym papierem sciernym,

Stary, zwariowales? :D Ja wlasnie zmienilem tarcze, bo były prawie łyse :D tym bardziej przekładek metalowych bym nie dotykał. One mają być troche chropowate, bo olej musi się gdzieś pracować. Przekładki mają pewien wzorek, który też ma swoją rolę. Jak ty wszystko wygładziłeś, to nie wiem ile pojeździsz.

 

(...)poinformował go żeby rozebrał sprzęgło i zainteresował się stanem tarcz metalowych oraz wymiarem sprężynek ,zaznaczył jeśli przekładki są odbarwione to są do wymiany(...)

Dokładnie, jeśli przekładki metalowe są odbarwione znaczy, ze do wymiany. Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale odbarwienie chyba przypomina wtedy kolor przegrzanego metalu.

Edytowane przez BANdziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ban wszystko zalezy jakie sa wymiary przekladek i tarcz. U mnie byly nominalne tylko tarcze byly zeszklone, gruby papier, zalatwil sprawe, nie sa teraz wcale takie gladkie jak Co sie wydaje. I sprzeglo zaczelo normalnie dzialac bez poslizgow. A jak zacznie sie slizgac to wtedy wymienie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witajcie, ostatnio miałem problem z łańcuchem:

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/12559-ja-juz-tu-po-raz-3/page__pid__166660?do=findComment&comment=166660

 

 

i po tym wyskoczył nowy problem. Jechałem sobie i tak jakby linka od sprzęgła się naciągała tj. sprzęgło chwytało co raz później. Naciągnąłem ją trochę pojeździłem i po kilku km znów to samo tylko tym razem nie można już mocniej linki naciągnąć. Sprzęgło przestało chwytać mimo, że klamka od sprzęgła zamykała się już do końca. Nie jest zerwana, ale co z tym zrobić?

 

Macie jakieś pomysły? Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyreguluj srubką pod tą czarna gumką na deklu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

No ja mam w tej chwili dokładnie to samo w B12. W poprzednim sezonie (jakies 2000km temu) stwierdzilem, że trzeba już wymienić sprzęgło. Rozkręciłem kosz sprzęgłowy i okazało się, że tarcze są zeszklone, ale jeszcze trzymają grubość, sprężyny też jeszcze by polatały, a przekładki były w całkiem niezłym stanie wizualnym (no może jedna była tak jakby lekko przegrzana, ale bardzo delikatnie). Zakupiłem nowe tarcze i sprężyny (EBC), a przekładki pomierzyłem i stwierdziłem, że jeszcze polatają. I to był masakryczny błąd. Wszystko było pięknię dopóki nie zacząłem zauważać, że po kilkudniowym postoju po odpaleniu i rozgrzaniu moto po wrzuceniu jedynki moto gasł, gdyż najprawdopodoniej sprzęgło się "sklejało". Na zimnym silniku 3-4 bieg między 4-5 tys obr. Bandzior zaczął wydawać odgłos nagle rosnących obrotów. Objawy mijają jak moto złapie temperaturę. Dobrze, że teraz jest troche wolnego to będę miał czas od nowa rozwalić sprzęgło i na 99% czeka mnie zmiana przekładek, a kto wie, czy szlak nie trafił tarcz (i mnie przy okazji jak będę znów musiał wyrzucić 300PLN tylko dlatego, że jestem baranem i od razu nie zmieniłem przekładek). Także jak już cokolwiek będziesz wymieniał. To dobra rada. Zainwestuj trochę wiecej i wymieniaj od razu wszystko, bo szkoda potem czasu, newrów no i pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie nadal smigam, sprzeglo czasem sie sliznie przy wyzszych biegach podczas wyprzedania, zaleje jeszcze olej repsola i zobaczymy, i tak wiem ze wszystko trzeba bedzie wymieniac wiec bede jezdzic az calkiem padnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem sprężyny sprzęgłowe na EBC i się ślizgaaaaaaaaaa jak jasna dupa.

Niech napiszą, że to sprężyny do stockowego Bandita. Oryginalne się nie ślizgają, dzisiaj zakładam je back.

 

Najgorsze to, że nie będę mógł ich oddać, bo kupowałem jakieś 2 miesiące temu.

 

Nie chce ktoś kupić? Mają przejechane 6 km bez pałowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dziwne , ja zalozylem EBC ( sprezyny i tarcze sprzeglowe) i czuc bylo roznice na plus , slizgania nie bylo ,a klamka chodzila ciezej co prawda (linka) ,ale za to lepeij czuc branie ,.gdzie kupowales tego oszukanca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jakieś chińskie podróbki były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założylem ori i dziala. EBC ma mniejsza sile docisku bo są minimalnie ciensze i bardziej płaskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Powiedzcie mi drodzy forumowicze co to może być,sytuacja wygląda następująco:

daje 1 i przyspieszam daje 2 i odkręcam manete i przy ok 8tys obrotów wskazówka spierdziela momentalnie na czerwone i odcina... zauważył to kumpel ktory na moto spędził wiecej niż ja i mi powiedział że to sprzęgło slizga.... nie znam sie na tym wiec proszę was o pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.