Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

i powiedział że to sprzęgło slizga.... nie znam sie na tym wiec proszę was o pomoc:)

 

 

Mamy za ciebie zmienić to sprzęgło, czy jak?

Spróbuj podregulować linkę (jest na forum jak), jak to nic nie da, to wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciągnij sobie serwisówke od nas z forum do swojego dziorka tam masz wszystko opisane co i jak

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dodajesz gazu, a obroty podnoszą się przy stałej prędkości- to właśnie ślizgające się sprzęgło.

Najłatwiej to sprawdzić na 2gim czy 3cim biegu, rozpędzasz się do np. 6 tyś obrotów i odkręcasz manete do końca, jeśli zaczyna chodzić jak automat to się ślizga.

Albo próbujesz do max prędkości, ze ślizgającym się sprzęgłem na GSF 600 więcej niż 180 km/h nie poleci.

 

Na początek sprawdź czy klamka od sprzęgła ma jakiś luz, powinien być chociaż milimetr luzu przy naciśnięciu, nie może chodzić "na twardo".

Już w sumie nie pamiętam jak się regulowało sprzęgło przy wysprzęgliku-przy silniku, ale tam też musisz sprawdzić czy cały czas nie jest po prostu wciśnięte.

 

Jeżeli nie będzie poprawy, to wymiana z robocizną około 300zł i jedziesz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam.

 

Moje pytanie tyczy sprzęgła. Bandziora mam od niedawna i dopiero się docieramy. Zauważyłem ostatnio, że jak silnik jest jeszcze zimny, czyli ujadę zaledwie kilka kilometrów, to ślizga mi się sprzęgło. Dzieje się to tylko jak mocniej odkręcę. Natomiast jak już złapie temperaturę, a to jednak trochę trwa, to wszystko wraca do normy i ani jednego uślizgu nie ma. Według poprzedniego właściciela, tarcze były wymieniane pod koniec zeszłego sezonu. Jeśli to zwykła ściema i tarcze są po prostu już zużyte, to czy nie powinno się ślizgać w każdych warunkach? Co myślicie?

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka od sprzęgła luźna?? Na niewciśniętej klamce powinien być delikatny- linka nie powinna ciągnąc klamki :P Jeśli to nie pomoże to pozostaje regulacja na deklu, trzymając się tego, że "tarcze zostały wymienione" :D O remoncie kapitalnym nic nie wspominał? :D:D

Ps. Sory, że takie podstawy piszę no ale nie wiem dokładnie ile wiesz o moto :)

Edytowane przez jaco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka od sprzęgła luźna?? Na niewciśniętej klamce powinien być delikatny- linka nie powinna ciągnąc klamki :P Jeśli to nie pomoże to pozostaje regulacja na deklu, trzymając się tego, że "tarcze zostały wymienione" :D O remoncie kapitalnym nic nie wspominał? :D:D

 

Popatrz co napisales, a teraz popatrz w profil kolegi jaki ma motór. Popatrz znowu co napisales i w profil kolegi. Co widzisz?

 

:vroom:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka od sprzęgła luźna??

 

B12 ma hydrauliczną klamkę.

 

Jeśli tarcze wymienione, to może sprężynki nie? No i olej może jakiś nie taki? Wymieniałeś po zakupie? Możliwych przyczyn jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde rzeczywiście muszę przyznać, że nie spojrzałem:D Obiecuje na przyszłość się poprawić, także problem linki masz z głowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki zakladali wszystko nowe i tez sie potrafilo slizgac. Cholera wie od czego. Jak jestes przed wymiana oleju to moze repsola zalej, podobna poprawia prace zuzytego sprzegla.

Mogl gosc zmienic tarcze a przekladki i sprezyny zostawic stare zuzyte. jak nie rozbierzesz sie nie dowiesz.

 

A i jeszcze sproboj rozebrac i wyczyscic wysprzeglik, moze cos pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co poprzedni właściciel twierdził to tarcze plus przekładki. Może to i wina sprężyn, lecz z tego co mi wiadomo to głównie lepkość oleju odpowiada za "trzymanie" sprzęgła. Oleju jeszcze nie wymieniałem. Tylko dziwi mnie fakt wpływu temperatury na to ślizganie. W niedzielę odstawiam moto do mechaniora na reg. zaworów, synchro i wym oleju. Mówisz żeby repsola zalać? Możesz podać więcej info o tym oleju, który to jest, bo się z nim nie spotkałem?

Edytowane przez Dominvs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny olej jest gęstszy i może sklejać tarcze. Możesz to odczuć jak postawisz moto na centralce i wbijesz jedynkę, ale żeby się ślizgało podczas jazdy to raczej nie wina oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Kupie tego repsola, tyle że półsyntetyk REPSOL 4T SPORT 10W40. Po weekendzie napiszę czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo, ktoś w temacie o olejech kiedyś pisał, że to sintetico na butelce repsola to bujda. Tak na prawdę to olej półsyntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bujda tylko takie oznaczenie- wszystko jest na stronie repsola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam swoje teorie. Po weekendzie sprzeglo zaczelo mi brac przy samym koncu. Nic sie nie slizga.

Bede montowal i tak wieksza chlodnice, to sobie zaleje przy okazji moj wczorajszy nabytek Ipone 15.5 15W50 semisyntetyk

http://allegro.pl/sh...item=2377107999

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krynio, ale Ty masz hydrauliczne, to teoretycznie powinno brac caly czas tak samo. Ja mam dojechane sprzeglo bo juz na 2,3 biegu nie da sie odkrecac na maxa bez uslizgu i bierze mi tak samo jak na poczatku. Moze sprobuj odpowietrzyc uklad, zmienic plyn, wysprzeglik wyczyscic. Moze jakis oring padl i powietrza zlapal w uklad. Dziwne dziwy normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam swoje teorie. Po weekendzie sprzeglo zaczelo mi brac przy samym koncu. Nic sie nie slizga.

Bede montowal i tak wieksza chlodnice, to sobie zaleje przy okazji moj wczorajszy nabytek Ipone 15.5 15W50 semisyntetyk

http://allegro.pl/sh...item=2377107999

 

Napisz czy coś się zmieniło po tym oleju. Ja wymieniam dopiero za tydzień, zdecyduję się na repsola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krynio, ale Ty masz hydrauliczne, to teoretycznie powinno brac caly czas tak samo. Ja mam dojechane sprzeglo bo juz na 2,3 biegu nie da sie odkrecac na maxa bez uslizgu i bierze mi tak samo jak na poczatku. Moze sprobuj odpowietrzyc uklad, zmienic plyn, wysprzeglik wyczyscic. Moze jakis oring padl i powietrza zlapal w uklad. Dziwne dziwy normalnie

 

A moze mi ktos powiedziec jak mam wyczyscic u siebie wysprzeglik. U mnie jest efekt odwrotny. Po nagrzaniu sprzeglo zaczyna ciagnac, na zimnym jest wszytsko ok. Klamka po prostu mieknie, nie ma czyczuwalnego zalamania sprezyn, plyn wymienilem i odpowietrzylem. Po rozgrzaniu nie mam tez luzu na klamce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz dekiel zebatki zdawczej i czyscisz caly syf z dekla. Pozniej albo pompujesz klamka az tloczek wypadnie albo odkrecasz przewod i wypychasz sprezonym powietrzem. Rozbierasz w mak i czyscisz, czyscisz, czyscisz. Skladasz, zalewasz swierzy plyn, odpowietrzasz i po sprawie.

 

Ja najpierw u siebie wymienilem sam plyn bo byl czarny. Po 200 km znowu bylo to samo. Pojezdzilem jeszcze z 1k i wkoncu rozebralem wszystko wyczyscilem i plyn mam do tej pory ladny przezroczysty. I sprzeglo lapie na 2/3- 3/4 zakresu. Miedzy czasie sprzeglo mi sie zaczynalo slizgac na wyzszych biegach przy obciazeniu. SMiem twierdzic ze przez ten syf wysprzeglik sie nie cofal do konca i przez to sie slizgalo. Teraz ma je do wymiany :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz

tez zauwazylem u siebie ze plyn od sprzegla szybciej robi sie metny niz w ukladach od hamulcow. Bede musial wyczyscic ten wysprzeglik i zobacze co i jak. Na moto mam naktecone dopiero 24k km. Ze slizgajacym sie sprzeglem nie mam problemu. Jedynie po nagrzaniu sie silnika sprzeglo po prostu ciagnie, czasem jest problem z wbiciem 2go biegu, albo znalezieniem luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.