Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

logicsys: nic mi sie nie slizga na zadnych biegach.

ja to mysle, ze plyn to tam juz byl wiekowy, bo odkad bandit jest u nas w domu 5 lat, nie bylo wymieniane w nim nic, wczesniej tez cholera wie kiedy.

przewod jest blisko silnika. kto byl ten wie jaki cieply byl silnik. z plynu to tam c**j wie co zostalo i jak to wyglada.

 

bede w domu to najpierw wlasnie wymienie i tak profilaktycznie dota w sprzegle i hamulcach, potem olej w silniku.

jak sie nie poprawi, zleje olej, odkrece pokrywe i bedzie wiadome. ale na bank to plyn w ukladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagotwoales znaczy sie,a po 5 latach to pewnie wiecej wody w plynie jak plynu :P Bankowo sie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wszytsko rozkrecilem i dokladnie wyczyscilem. Nastepnie zalalen nowym plynem i odpowietrzylem. Krotka rundka, po ok. 8km sytuacja jak wczesniej klamka robi sie miekka i biegi zaczynaja ciezej wchodzic. Myslalem, ze niedokladnie odpowietrzylem uklad, jednak to nie to.

Ma ktos jakies rady co to moze byc?

Edytowane przez Karolk44
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze przewod masz na smietnik i puchnie od nagrzania silnika

 

Bardzo mozliwe ze to jest akurat to. Bede musial zamowic w stalowym oplocie. Mysle, ze moze to byc takze puchnace sprzeglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło w bandicie 1200 jest bardzo słabą konstrukcją w stosunku do momentu obrotowego generowanego przez silnik, oryginalne wytrzymywało podobno max 30tys i to ledwo nie mówiąc już o zamiennikach. Ja kupiłem swojego bandita w zeszłym roku i miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłem. Rozebrałem i okazało się, że poprzedni właściciel trochę pojeździł na ślizgającym się sprzęgle i nawet przekładki były do wymiany. Kupiłem przekładki trw, tarcze nhc (czego żałuję), i nowe sprężyny EBC. Złożyłem, odpaliłem wrzucam jedynkę i ... nie mogę wyjechać z podwórka. Ślizga się bardziej niż wcześniej, rozbieram z powrotem, wszystko złożone dobrze i zaczynam szukać przyczyny. Otóż po przejrzeniu bardzo wielu stron szczególnie anglojęzycznych okazało się że sprężyny marki EBC są dużo miększe od oryginału, I faktycznie klamkę miałem miękką. Pomógł sprawdzony patent z jakiegoś angielskiego forum dotyczącego tuningu, czyli włożenie trzech sprężyn. Ale sprzęgło dalej nie było takie jak powinno. Na jeszcze innym forum znalazłem informację, że suzuki wymyśliło patent na częstszą sprzedaż tarcz sprzęgłowych. Polega on na zastosowaniu dwóch metalowych pierścieni wewnątrz ostatniej tarczy ciernej. Mają one za zadanie odłączyć ja od pracy (przenoszenia momentu obrotowego) gdy ta zużyje się do pewnego określonego stopnia, co powoduje przedwczesne ślizganie się sprzęgła. I nie służą one do żadnych innych czynności jak niektórzy sądzą, po ich wyjęciu ze sprawnego sprzęgła nie ma żadnej różnicy ( niektórzy sądzili że odpowiadają one za leprze wysprzęglanie, itp)

 

W ramach podsumowania tematu sprzęgła bandit 1200. Na sprzęgło którego tarcze cierne nie są spalone ( zeszklone, świecące) i przedewszystkim działa odpowiednia siła docisku ( a ta w przypadku b12 musi być naprawdę wysoka - najlepiej jeżeli jest ona większa niż fabryczna) nie ma wpływu jaki olej nalejemy jeżeli jest to lej przeznaczony do mokrych sprzęgieł motocyklowych. A ja ze swojego doświadczenia powiem, że przejechałem dość dużo kilometrów na gównianym oleju samochodowym (z konieczności) i nie zauważyłem różnicy w pracy sprzęgła.

 

Nie wolno oszczędzać na tarczach ciernych, NHC i EBC to szmelc wykonany z bardzo słabego materiału do tego nieprecyzyjnie, który ściera się szybko i zostawia dużo syfu w oleju, zresztą jak można zaufać firmie która nie potrafi wyprodukować sprężyn sprzęgła o odpowiednim docisku.

 

Dużo lepszym rozwiązaniem problemu siły docisku jest zastosowanie sprężyn firmy BARETT a dokładnie to kombinacji oryginalnej sprężyny suzuki i jednej baretty(dwie baretty podobno są tak twarde że nie idzie przejechać przez miasto tak ciężko klamka chodzi).

 

I jeszcze raz powtarzam, że olej nie ma wpływu na działanie sprzęgła i jego wymiana przed naprawą sprzęgła to wyrzucanie pieniędzy ponieważ ślizgające się sprzęgło zanieczyszcza olej.

 

Aha i bardzo ważne jest, hydrauliczny układ sprzęgła był zawsze w perfekcyjnej kondycji, ponieważ jeżeli tłoczek nie cofa się odpowiednio daleko cały czas naciska na łożysko wyciskowe co powoduje jego przedwczesne zużycie oraz zmniejsza siłę docisku co jest bardzo niepożądane.

 

Mam nadzieję że ktoś doczyta do końca i komuś pomogę bo dużo się namęczyłem w tym temacie i chcę zaoszczędzić tego innym.

Edytowane przez glina600s
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagotwoales znaczy sie,a po 5 latach to pewnie wiecej wody w plynie jak plynu :P Bankowo sie poprawi.

 

okazalo sie, ze plynu niewiele co bylo. a to co zostalo, zal mowic co przypominalo.

zalalismy z komplem nowego dota, odpowietrzylismy i chodzi jak nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dopisałem do końca o co chodzi z tymi pierścieniami, otóż jak kosz sprzęgłowy jest nowy i sprzęgło nie jest zużyte to te pierścienie jedynie lekko dotykają metalowej przekładki i nie zmniejszają siły dociskającej ostatnią specjalną tarcze cierną w której są osadzone. Jak zużywa się ta ostatnia tarcza, robi się cieńsza wtedy przekładka podpiera się na tych pierścieniach i ostatnia tarcza cierna nie jest w ogóle dociskana.

 

Tak to wyglądało jak sprzęt był nowy i kosz sprzęgłowy nie był wytarty w miejscu pracy ostatniej tarczy ciernej. W moim przypadku i podejrzewam że w większości sprzętów z tych lat, miejsce gdzie te pierścienie opierają się o kosz sprzęgłowy jest wyraźnie wyżej niż miejsce w którym pracuje tarcza cierna co powoduje, że nawet nowa tarcza cierna nie będzie odpowiednio gruba żeby zostać odpowiednio dociśnięta.

 

Bardzo ważne jest też żeby zwrócić uwagę czy w związku z wytarciem się powierzchni trącej kosza sprzęgłowego, sprężyny mają możliwość docisnąć całość z odpowiednią siłą.

 

Mokre sprzęgła ślizgają się tylko wtedy jeżeli są zeszklone tarcze cierne, oraz jeżeli jest za słabo ściskane przez sprężynę.

 

Niewłaściwy olej, albo olej słabej jakości po prostu przyśpiesza zużycie sprzęgła, szczególnie jeżeli nie ma dodatków chroniących mokre sprzęgło. No chyba że ktoś wpadnie na pomysł dolania środka typu doktor silnika, który jest po prostu zagęszczaczem, który utrzymuje wysoką gęstość nawet przy wysokich temperaturach.

 

A co do twojego pytania logicsys to jeżeli masz sprawne sprzęgło to najlepiej go nie ruszaj a pierścieni możesz się pozbyć przy wymianie, jak się zacznie ślizgać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie chodzi o to zer ma wyebane sprzeglo i juz nawet na jedynce przy odwijaniu ostrym sie slizga. Jak to rozbieralem zauwazylem ze ten pierscien sie odbil na przekladce metalowej i ze przy skreceniu ostatnia tarcza nie jest dociskana. Dlatego pytam czy jak wywale ten pierscien to nic sie nie stanie. Bo raczej powinno sie poprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nic się nie stanie, i nie polecam jazdy na ślizgającym się sprzęgle bo po pierwsze straszny syf się z oleju robi, a po drugie przegrzane przekładki szybciej się zużywają i mogą się pogiąć a to dodatkowy koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączę się do tematu, nie chodzi o Bandita lecz o YAMAHE 125 dt braciaka. Po kupnie zaczęło się ślizgać sprzęgło, było wymieniane rok temu, tarcze i sprężyny. Ślizgało się tylko na zimnym silniku. Po zmianie oleju wszystko się poprawiło lecz teraz (po ok. 2 tyś km) znów zaczęło się ślizgać i to dosyć mocno. Linka ma luz. Mógłby ktoś coś doradzić? Bylibyśmy wdzięczni. Spróbowalibyśmy tych olei o których pisaliście, ale to silnik 2T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Wiem ze są juz takie tematy ale nie potrafię wyregulować sprzęgła, prosiłbym o instrukcję krok po kroku bo jestem początkujący. Wymieniałem napęd w swoim Bandicie i odkręcałem ten lewy dekielek wiadomo i osuwając go na bok poluzowała mi się ta linka przy dekielku od sprzęgła. Po wymianie napędu sprzęgło ciągnie od 9tys obrotów na zimnym, ze srodka wypadly jakies gumowe podkładki wiec wyczyscilem wszystko bo troche bylo brudne i włożylem je tam gdzie były. Regulowałem luz na klamce ale to nic nie dało, sprzęgło przed tym zabiegiem chodziło bezproblemowo. Mogę liczyć na Waszą pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz, że są takie tematy to je przeczytaj a nie zakładasz milionowy o tym samym.

Nie bardzo wiem co ma napęd do sprzęgła.. Po zdjęciu i założeniu dekla powinno wrócić do poprzednie pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale odkręciła mi się linka ktora jest umocowana przy deklu i się poluzowała, nie wiem jaką tą śrubę się dokręca i odkręca o 1/4 obrotu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linką nie reguluje się sprzęgła. Linka powinna mieć tylko odpowiedni luz. Ustawia się na oko.

 

Sprzęgło reguluje się wysprzęglnikiem. Jest pod gumowym kapslem na deklu zębatki zdawczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tą srubke widoczną od zewnątrz dekielka mam dokrecic do pierwszego oporu i odkrecic o 1/4? duzy ten opr ma byc czy od razu jak poczuję to odkręcam? aha i luz na klamce ustawiam na cieplym czy na zimnym? bo u mnie na cieplym ten luz jest wiekszy troche

Edytowane przez uk4shr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śrubę trzeba dokręcać aż poczujesz że sprzęgło się zaczyna wyciskać. Ta 1/4 obrotu to jest dla nowego sprzęgła. Dla używanego trzeba to doświadczalnie dobrać.

 

Linka nie może się rozciągać od temp. więc coś masz nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie to że się rozciąga ale łatwiej się ją wciska pewnie przez rozgrzany olej. czyli zdejmuję pokrywkę tą gumową i odkręcam tą główną srubke o 2-3 obroty i pozniej wkrecam az poczuj opór i odkręcam nie o 1/4 obrotu tylko ile? wiecej/mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek może być 1/4 ale wtedy może ciągnąć. To trzeba zrobić doświadczalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie ciągnąć na wciśniętym to dokręcić. Jak będzie się ślizgać to poluzować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tarcze sprzeglo EBC seria CK sa wystarczajaco dobre do B12 czy lepiej doplacic do TRW? Jak w takiej sytuacji wyglada sprawa sprezyn? Obojetnie jakiej firmy? Szukam sprezyn TRW ale nigdzie znalezc nie moge, tylko EBC sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikon mozesz jeszcze z usa barreta sciagnac, TRW chyba nie robi sprezyn. Ludzie jeszcze robia taki myk ze wkladaja 3 ori. Ja do swoich dorobil podkladke 1,5 mm i docisk sie poprawil, ale i tak musze przekladki i tarcze wymienic bo maja dosyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak ze b6 a b12 to co innego? trza bylo pogadac z mechanesem co by ci wystawił rachunek ze dopiero co założone i że buba i reklamowac:P w sumie jakbys chcial oddac to moge za jakiego browara zabrac:D bo moje tyz sie slizgo jak zimny;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.