Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie tutaj przedstawić swój problem.

Nie tak dawno zauważyłem, że jadąc z obciążeniem (pasażerem) pod górę strzałka obrotomierza na moment zatrzymuje się między 5 a 6 tys obr (czuć to ewidentnie, takie przerwanie przyśpieszania) po czym znowu wszystko wraca do normy. Teraz ten objaw jest widoczny i odczuwalny nie tylko pod górę, a nawet jak jadę solo a mocniej odkręcę też to występuje. Na początku było to na 6 biegu zauważone, teraz także na 5 i 4.  

Drugi objaw to ogólne zmniejszenie dynamiki (ocena subiektywna), ale spalanie wzrasta ( sprawdzone na tej samej trasie w takich samych warunkach z tą samą szybkością).

Dodam,że mniej więcej w tym zakresie obrotów ( 5-6 tys) zmieniam biegi, nie mam potrzeby kręcić dale; oczywiście na drodze szybszego ruchu  na 6 biegu przekraczam tą granice i myślę ze dlatego właśnie na 6 to zauważyłem w pierwszej kolejności.

 

Z pierwszego objawu nie wiem czy to ślizgające sprzęgło (wszak wskazówka obr stoi w miejscu a nie leci na przódd po czym wraca): drugi objaw bardziej na to wskazuje.

Tarcze sprzęgła i sprężyny zmieniane były niecałe 20kkm temu.

 

Obawiam się, że to może być poważniejsza sprawa niż zużyte sprzęgło.

Co wg Was to może być ??

Edytowane przez proxima95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy slizgajacym sprzęgle obr. Powinny rosnąć a prędkość nie, dobrze myślę ? Więc raczej to nie slizgajace sprzęgło

 

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez Vidon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi tu zalatuje jakims brudnym filtrem powietrza, regulacja gaznikow itp. Zuzyte sprzeglo, jak vidon napisal,  powodowalo by wzrost obrotow bez wzrostu przyspieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiąjące jest to dlaczego to się dzieję mniej więcej w zakresie 5-6 tys obr.

Wszystkie filtry, czyszczenie i synchro gaźników , rozrząd, zawory - było to robione jakieś 15tyś km temu, ale jeżdżę spokojnie, bez pałowania i po górnym śląsku się nie poruszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro robiłeś to wszystko 15tys km temu to serwis się kłania panie kolego!

PS: mnie tez dopadło ślizgające sprzęgło:/ jadąc jakieś 80mph na 5 biegu przy odkręceniu na maksa łapie uślizg na 1-2s a potem znów idzie jak trzeba.

ile takie sprzęgło jeszcze może wytrzymać jeśli dopiero teraz zaczęło się tak dziać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 tys- zajrzyj do serwisowki i bedziesz wiedzial co trzeba wyregulowac...

 

Rubin, w swoim przy takich objawach jak dobrze pamietam jakies 2k km zrobilem. Ale lepiej wymienic wczesniej tarcze, jak pozniej kupowac przekladki- moga sie zwichrowac i przypalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tysiące kilometrów tylko? Strasznie mało..

Mi ogólnie takie rzeczy się jeszcze nie dzieją, aczkolwiek przed dłuższym wyjazdem warto chyba było by zdiagnozować sprzęgło...

Lepiej oddać to mechanikowi specjaliście czy samemu można to jakoś zrobić? - przy minimalnej wiedzy i doświadczeniu oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak,Gaźniki i zawory by pasowało już zrobić. Myślicie, że to załatwi sprawę??

 

Seev

Wymiana tarcz i sprężyn sprzęgła to prosta sprawa pod warunkiem, że masz przyzwoite narzędzia i niekiedy sporo cierpliwości (tyczy się to ogólnie mechaniki). JA nie mam i odkąd ukręciłem jedną ze śrub trzymających sprężynę to wole takie sprawy zlecać osobom które się na tym znają/posiadają co trzeba . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza. Wymień, powinno pomóc. Miałem identycznie. Motocykl miał taką chwilę zawahania przy przyspieszaniu.

Czasem te papierowe filtry już po 10 tyś są do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł by ktoś polecić jakiej firmy tarcze kupić? i czy tylko tarcze wymienić, czy przekładki i sprężyny tez?? i czy potrzeba jakiegoś specjalistycznego narzędzia żeby to wszystko rozkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie wszystkie Twoje pytania znajdują odpowiedz, ale rozumiem, temat przekroczył 30 stron :D

 

W takim razie w pierwszej kolejności filtr powietrza idzie u mnie do wymiany. Jak zrobię to o efekcie poinformuje

 

 

Edit:

 

MetalBeast, miałeś racje, wymian filtra powietrza załatwiła sprawę :) .

Edytowane przez proxima95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Sulik no i jak regulacja pomogła ?

Sorki,  że tyle mi to zajęło ale wyskoczyłem na urlop w międzyczasie :)

Na winklach bieszczadzkich dojechałem sprzęciora i wróciłem z zespawanymi podkładkami w sprzęgle :) Jak już się wziąłem za wymienianie, to i kosz wymieniłem.

Ze zmianą oleju koszt całkowity naprawy = 2.300 PLN

Mam nowe sprzęgiełko, rok temu wymieniłem wałek zdawczy, przekładnie są w super stanie jeszcze. Sprzęcik poleci kolejne 50.000 na tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogacz :D

No i gadaj z takimi... :D

Tak to wrzucajo posty jak ze szwagrem tarcze na tokarce z blachy dorabiajo a mnie miękną kolana jak takie rzeczy czytam.

Ludzie macie tak dziwne pomysły na to polskie kombinowanie że głowa mała. I właśnie efekty tego miałem w swoim motocyklu, gdzie połowy rzeczy brakowało a druga połowa była dorobiona przez "szwagra".

 

Ja tam lubię jechać 150km/h i nie zastanawiać się co mi zaraz odpadnie i za ten komfort zapłacę każde pieniądze.

Sport narodowy, psia krew, powinny być olimpiady w przeszczepach ze szrotu. Medale by się Polsce sypały złotem jeden za drugim.

 

Dratwa twa mać. Naród Majstrów...

 

Nikon, już nie pije tu do ciebie ale tak ogólnie mnie ciśnie, że jak mówię u mechanika, że ma mi nic nie "regenerować" czy tańczyć dookoła motonga z czarną kurą i zaśpiewkami, tylko kupić nowe i wsadzić, to się patrzą jak na okaz jakiś.

" ALE JAK TO KUPIĆ NOWE?!....CHOCIAŻ ZAMIENNIK JAKI! ".

Znacie takie powiedzenie? "Nie stać mnie na kupowanie tanich rzeczy?"

Co z tego, że zostanie Ci dycha czy tysiąc w portfelu jak podziała ci miesiąc i rozleci się w najgorszym momencie?

 

Kurde, jak ja tego nie kumam.

Edytowane przez Sulik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

" ALE JAK TO KUPIĆ NOWE?!....CHOCIAŻ ZAMIENNIK JAKI! ".

 

rozbawiłeś mnie tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam! Jeśli ten temat zostal poruszony to z góry przeprasza, ale nie mogę odnaleźć podobnego problemu. Kwestia jest taka ze przy lekkim wduszeniu sprzęgla i puszczeniu nalge coś cyka w silniku. Czy włącznony czy nie, coś cyka. Puka tak jakby. Jest to jednorazowe puknęcie. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co to takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jeśli ten temat zostal poruszony to z góry przeprasza, ale nie mogę odnaleźć podobnego problemu. Kwestia jest taka ze przy lekkim wduszeniu sprzęgla i puszczeniu nalge coś cyka w silniku. Czy włącznony czy nie, coś cyka. Puka tak jakby. Jest to jednorazowe puknęcie. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co to takiego?

to będzie pukacz sprzęgłowy! bardzo niebezpieczny !!

PS: http://polishbanditcrew.pl/topic/6899-zanim-sie-przywitasz-i-rozpoczniesz-pisanie-nowego-tematu-na-forum/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj tego pukacza to posluchamy bo Tak to wrozenie z fusow

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie masz za duży luz na wysprzęgliku. Wyreguluj najpierw, jeżeli stukanie się ponowi to wtedy cza będzie ściągnąć dekiel i zobaczyć co tam siedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na wysprzegliku jest, pod tą czarną zatyczką wysprzęglik ma duży luz. Czy muszę wymieniać dekielek + wysprzęglik, czy wystarczy sam wysprzęglik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyreguluj gadałem... . Pod zatyczką odkręcasz nakrętkę kontrującą i kręcisz wkrętakiem(śrubokrętem) do momentu aż poczujesz opór, wtedy cofiesz o 1/4 obrotu i kontrujesz nakrętką. Dopiero potem regulujesz dźwignię sprzęgła. Na końcu dźwigni ma być 10-15 mm luzu

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wysprzęgli jest uszkodzony, to jest informacja od mechanika, coś co przytrzymuje linkę sprzęgła jest ułamane i linka moze wypaść w każdej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pisałeś że uszkodzony, ograniczyłoby to zbędne ścieranie mojej warstwy skórnej na opuszkach palców :P .

 

Samego wysprzęglika raczej nie kupisz, pozostaje kupno dekla chyba tylko...

 

edit

Może ściąg dekiel, zrób fotkę co tam jest nie tak, może coś poradzimy, tak ciężko jak się nie widzi o co kaman

Edytowane przez damiannos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.