Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby się skleiły tarcze to byś nie mógł wbić biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej zalałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze sie moczy w oleju przed zapakowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi jakby gdzieś się coś zapiekło...

Rozebrać, włożyć części do oleju na noc, złożyć, zalać olej i heja! :rock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ a po co na noc? Myślisz, że olej wsiąknie w metalowe części?

  • Downvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz śrubę regulacyjna od sprzegla pod tym czarnym kapslem.Spróbuj ja wykręcić z 2 obroty i zobacz wtedy czy sprzęgło lapie.Tylko najpierw odkrec kontre .Kiedys mialem tak samo a nic nie dotykalem po zimie moto stalo na biegu.

Edytowane przez Calanthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ a po co na noc? Myślisz, że olej wsiąknie w metalowe części?

Dokładnie tak!

Metal ma budowę jak gąbka i nasiąka! :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak!Metal ma budowę jak gąbka i nasiąka! :p:

Potwierdzam

surface_micro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej ale teraz pytam sie na serio. Bo w innym wątku też było poruszanie namaczania metalowych części i niby bez sensu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie wymyślaj Samos, sam widzisz że metal jest jak gąbka,

 

dodatkowo olej ma właściwości myjące, tak że moczyć na noc trzeba  :)

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej zalałeś ?

Motul 5100 10w40

 

Sprawdz śrubę regulacyjna od sprzegla pod tym czarnym kapslem.Spróbuj ja wkręcić z 2 obroty i zobacz wtedy czy sprzęgło lapie.Tylko najpierw odkrec kontre .Kiedys mialem tak samo a nic nie dotykalem po zimie moto stalo na biegu.

 

Czy chodzi o regulację linki? mógł byś rozwinąć temat?

 

Jak przyjdzie mi uszczelka to rozbiorę to sprzęgło chyba, że regulacja wystarczy... :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie regulacja przy deklu nie przy klamce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj widze że się posypały minusy. Wsumie słusznie jeżeli gadam głupoty:) Jednak ja powtórzyłem tylko to co było pisane na forum, min tutaj:

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/24131-dziwna-praca-po-wymianie-podk%C5%82adek-sprz%C4%99g%C5%82a/?hl=moczenie&do=findComment&comment=360315

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj widze że się posypały minusy. Wsumie słusznie jeżeli gadam głupoty:) Jednak ja powtórzyłem tylko to co było pisane na forum, min tutaj:

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/24131-dziwna-praca-po-wymianie-podk%C5%82adek-sprz%C4%99g%C5%82a/?hl=moczenie&do=findComment&comment=360315

" Dzień dobry, tu serwis suzuki. Pańskie tarcze już się namoczyły więc może pan do nas dzisiaj dojechać " :takaemotka:;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie takowe - wymieniałem tarcze oraz sprężyny jakoś w grudniu, nowych tarcz nie moczyłem przed założeniem i od tego czasu moto stoi zalane świeżutkim olejem czekając na nowy sezon. Czy powinienem znowu wszystko rozłożyć, zamoczyć w oleju i raz jeszcze złożyć czy mogę sobie odpuścić :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem został rozwiązany. Okazało się, że przy mocowaniu nowej dzwigni sprzęgła w tamtym sezonie zbyt mocno naciąnąłem linkę sprzęgła i ciagle był wysprzęglony. Dzięki wszystkim za podpowiedzi :)
 

 

A ja mam pytanie takowe - wymieniałem tarcze oraz sprężyny jakoś w grudniu, nowych tarcz nie moczyłem przed założeniem i od tego czasu moto stoi zalane świeżutkim olejem czekając na nowy sezon. Czy powinienem znowu wszystko rozłożyć, zamoczyć w oleju i raz jeszcze złożyć czy mogę sobie odpuścić :P ?

Wydaje mi się, że rozebranie i namoczenie okładzin jest nieuniknione :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metal ma budowę jak gąbka i nasiąka! :p:

 

:o

co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w B6 kiedys wymienialem tarcze i nie wiedzialem,ze trzeba namoczyć.Założyłem na sucho i nie bylo żadnych negatywnych objawów na szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem został rozwiązany. Okazało się, że przy mocowaniu nowej dzwigni sprzęgła w tamtym sezonie zbyt mocno naciąnąłem linkę sprzęgła i ciagle był wysprzęglony. Dzięki wszystkim za podpowiedzi :)

 

 

Wydaje mi się, że rozebranie i namoczenie okładzin jest nieuniknione :(

 

A ja mam pytanie takowe - wymieniałem tarcze oraz sprężyny jakoś w grudniu, nowych tarcz nie moczyłem przed założeniem i od tego czasu moto stoi zalane świeżutkim olejem czekając na nowy sezon. Czy powinienem znowu wszystko rozłożyć, zamoczyć w oleju i raz jeszcze złożyć czy mogę sobie odpuścić :P ?

przecież moczysz je od grudnia ... ale jak chcesz sie bawic to rozkładaj , tylko nie wiem po co .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomay teoretycznie tak, ale z tego co mi się wydaje, to mimo tego, że moto jest zalane swieżym olejem to jego poziom nie jest chyba powyżej górnej krawędzi tarczy sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomay teoretycznie tak, ale z tego co mi się wydaje, to mimo tego, że moto jest zalane swieżym olejem to jego poziom nie jest chyba powyżej górnej krawędzi tarczy sprzęgła

 

Chyba ze wlałeś oleju pod korek :D

Edytowane przez zoozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra , oleju pod korek wlewać nie trzeba :)  .

jak zmieniałem sprzęgło w zeszłym roku to najpierw zlałem olej potem zmieniłem co trzeba w wlałem nowy , postał ze 2 miesiące , zakręciłem kołem na zapietym biegu , ruszyłem klamka i działało jak trzeba .

 

przecież jak wlewasz olej to lejesz po tarczach , spójrz przez wlew co widzisz ? Tarcze z przekładkami , jak lejesz to po nich wiec już dostają oleju , a jak trochę postoją to tylko im na dobre wyjdzie bo ładnie nasiąkną w tym czasie .

amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra , oleju pod korek wlewać nie trzeba :)  .

jak zmieniałem sprzęgło w zeszłym roku to najpierw zlałem olej potem zmieniłem co trzeba w wlałem nowy , postał ze 2 miesiące , zakręciłem kołem na zapietym biegu , ruszyłem klamka i działało jak trzeba .

 

przecież jak wlewasz olej to lejesz po tarczach , spójrz przez wlew co widzisz ? Tarcze z przekładkami , jak lejesz to po nich wiec już dostają oleju , a jak trochę postoją to tylko im na dobre wyjdzie bo ładnie nasiąkną w tym czasie .

amen

 

Lejesz olej tak naprawdę po kilku pierwszych tarczach / przekładkach i to raczej niedokładnie, dlatego  w trakcie wlewania (podobno) powinno się wciskać klamkę żeby olej lepiej się rozszedł.

 

Generalnie to w serwisówce nie widziałem nic o moczeniu, jest tylko informacja żeby tarcze przesmarować.

 

Wg mnie to nic się nie stanie, w końcu to Bandit :)

Edytowane przez zoozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namoczenie tarcz daje jako taki spokoj ducha ze wszystko bedzie ok ,ale jak sie nie namoczy i zalozy,potem wleje olej, troche popracuje klamka i spokojnie zacznie jezdzic przez pp paru minutach- nic sie nie stanie. Robilem tak jak wymienialem tarcze jakies 3-4 lata temu i jak do tej pory drugi raz nie musialem tego robic. Takze spokojnie, jak ktos nie ma czasu na namaczenie - dac sobie spokoj, Zalozyc - zalac i jechac.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.