Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

powinna byc zachaczona o ruchomy element w srodku ( ten wciskajacy wysprzeglik) i dziurę w pokrywie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna byc zachaczona o ruchomy element w srodku ( ten wciskajacy wysprzeglik) i dziurę w pokrywie

 

Na foto masz zaznaczone, jak powinna być umieszczona ta sprężynka.

post-6514-0-32507400-1429359757_thumb.jpg

Edytowane przez DoubleJabolG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ! Czyli na pewno jej nie ma. Rozumiem, że spadła jak zdemontowałem klamkę. 

Edytowane przez filemon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ! Czyli na pewno jej nie ma. Rozumiem, że spadła jak zdemontowałem klamkę. 

Możliwe, aczkolwiek może jej tam nie było już wcześniej, można tego nawet nie zauważyć, jeśli jest dobrze wyregulowana linka sprzęgła i wszystko lekko chodzi.

 

 

Po mocnym naciągnieciu linki wracała tylko parę mm.

klamka sama nie wracała tylko ją recznie odpychałem. 

 

Trochę dziwnie to wygląda, ale skoro przed wymianą było ok, nie powinno to być nic poważnego, zapewne jakieś kosmetyczne sprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisia z kumplami popaliliśmy trochę gume,i  probowalismy jazdy na kole :zeby: po testach zauważyłęm ze moto nie przyspiesza tzn obroty rosna a ja w miejscu :o::pewnie tarcze do wymiany a czy przekładki tez mogly dostać po pupie?

Edytowane przez mlody250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogły - pytanie ile upalaliście. Jak rozłożysz sprzęgło to zobaczyć po kolorze czy do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu bandziorowi stuknęło 75 000km prawie. Od nowości sprzęgło nie było ruszane na 100% siedzi tam oryginalny zestaw.

 

Wczoraj po trasie musiałem podregulować linkę, lekko podciągnąłem bo luz na klamce był już około 4cm, a nie jak powinno być 0,5 - 1cm.

Po tej operacji sprzęgło chodzi ciężko i bierze pod koniec. Oczywiście nic się nie ślizga.

 

Czy to objaw końca tarcz, czy wyciągnięta linka? Zdziwiłem się trochę, bo sprzęgło chodziło lekko z tym dużym luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Panowie pytanie mam, mój bandit ma hydrauliczne sprzęgło, czy jest jakaś regulacja, która sprawi, że będzie trochę lżej klamka chodziła? Nie ma tragedii ale zastanawiam się czy da się trochę ulżyć lewej dłoni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie mam, mój bandit ma hydrauliczne sprzęgło, czy jest jakaś regulacja, która sprawi, że będzie trochę lżej klamka chodziła? Nie ma tragedii ale zastanawiam się czy da się trochę ulżyć lewej dłoni

silka wchodzi w gre jedynie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu bandziorowi stuknęło 75 000km prawie. Od nowości sprzęgło nie było ruszane na 100% siedzi tam oryginalny zestaw.

 

Wczoraj po trasie musiałem podregulować linkę, lekko podciągnąłem bo luz na klamce był już około 4cm, a nie jak powinno być 0,5 - 1cm.

Po tej operacji sprzęgło chodzi ciężko i bierze pod koniec. Oczywiście nic się nie ślizga.

 

Czy to objaw końca tarcz, czy wyciągnięta linka? Zdziwiłem się trochę, bo sprzęgło chodziło lekko z tym dużym luzem.

wymien linke i problem zniknie. moj staruszek ma podobnie jak twoj ponad 70 k nakrecone i tez ciezko chodzi linka. moj mechanior mowil zebym kupil nowa linke . no to kupilem i lezy od roku w szafie . Lubie miec opor w rece ;) a ponadto zamiast kombinerek uzywam dloni w razie czego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silka wchodzi w gre jedynie :)

Tak myślałem, muszę kupić sprężynę do ćwiczenia dłoni i trochę podrałować. Z czasem pewnie przywyknę. Dobrze, że dziorek ma dużą elastyczność i nie trzeba tak wachlować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

hej chłopy.....

nie wiem czy sprzęgło czy skrzynia więc tu się dołączam.

opiszę co mi się przytrafiło po trasie:

- dolatując do zakrętu chcę zrzucić bieg, łapię sprzęgło zrzucał na 3 puszczam sprzęgło a tam luz....... lecę i się zastanawiam o co kaman??? łapię sprzęgło próbuję wrzucić wyższy - niższy bieg i słyszę tylko zgrzyt i opór (nie powtarzam czynności ze strachu że coś gruchnie i gleba na zakręcie), po przeleceniu zakrętu na luzie łapie puszczam sprzęgło a tu zagubiony bieg. dwa razy mi się tak zrobiło. cóż to było??? cóż to znaczy??? cóż trza robić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczną sytuację w Bandicie i w FZS1000. Próbowałem jazdy bez sprzęgła i trafiał mi się luz między 5, a 6. Z tego powodu odpuściłem sobie zmianę biegów bez sprzęgła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając biegi bardziej zdecydowanie a dokładnie stosuj preloading

wtedy nie będziesz trafiał na dziwne łuzy no chyba że skrzynią już tak wycharatana ale nie Sadze

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za poradę .......poczytam o preloadingu i potrenuje se w weekend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien linke i problem zniknie. moj staruszek ma podobnie jak twoj ponad 70 k nakrecone i tez ciezko chodzi linka. moj mechanior mowil zebym kupil nowa linke . no to kupilem i lezy od roku w szafie . Lubie miec opor w rece ;) a ponadto zamiast kombinerek uzywam dloni w razie czego ;)

 

Przesmarowałem tylko i działa dobrze. No i luz sobie ustawiłem taki jak lubie. Widać sprzęgło może długo pociągnąć, jak jest używane z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

nie mam dużego doświadczenia w jeździe różnymi sprzętami dlatego mam pytanie.....

mój bandzior ma już sprzęgło hydrauliczne, czyli nie regulujemy .... 

ale sprzęgło wystarczy nacisnąć 1 - 2 cm i już napęd jest całkowicie rozpięty czy to normalne? czy powinno brać np w połowie?

dodatkowo zdarzyło mi się parę razy, że dojeżdżając do skrzyżowania po redukcji do "N" bez puszczenia sprzęgła chciałem wbić 1 i zero reakcji.

po puszczeniu sprzęgła i naciśnięciu go ponownie bieg wskakuje...

 

czy powinienem się zacząć niepokoić? czy to oznaki "kończącego się sprzęgła", jakieś problemy ze skrzynią? 

nie odczuwam, żeby sprzęgło się ślizgało czy coś w tym stylu.... jak to wygląda w waszych maszynach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też pozwolę się podpiąć. Miesiąc temu zaczeła się moja zabawa z Banditem ale mam mianowicie taki problem ze sprzęgłem. Na zimnym silniku lub nie dogrzanym, wciskam sprzęgło, zapinam bieg, nie wysprzęgla do końca. Jak je lekko rozruszam (zapinam 2 i go trochę przepycham) jest nieco lepiej ale przy odpaleniu i zapięciu 1 straszny zgrzyt. Ale gdy go odpalę na biegu i jak się nagrzeje do swojej temperatury wszystkie biegi wchodzą pięknie i cudownie ładny klik. Na rozgrzanym nie ślizga, wszystko ładnie działa. Wiec dlaczego klei mi sprzęgło ? trasa 300km biegi wchodzą bardzo ładnie. Idę z plecaczkiem na spacer wracamy prostuje bandziora wciskam sprzęgło zapinam jedynkę (nadal wcisnięte sprzęgło) i prubuję go przepchać no i nie wysprzęgla. Nauczyłem się już i robię to tak ze zapinam mu jedynkę lub dwójkę i rozklejam sprzęgło i dopiero wtedy go palę. A jemu już bez znaczenia czy na biegu czy na luzie bo jedyneczka wchodzi ze standardowym stuknięciem. Olej wymieniony na Motul 10W40, wysprzęglik wyczyszczony, płyn wymieniony, układ odpowietrzony. Aha ! macałem sprzęgło u Teścia i on ma takie ładne sprężyste to sprzęgło gdy się u niego wciska klamke a u mnie takie troche mulaste nie ma takiego ładnego spężynowania ta klamka. u mnie licznik wstazuje 32K a u niego 92K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wbijesz tą jedynkę na zimnym silniku to moto ciągnie do przodu przy naciśniętym sprzęgle? Napisałeś, że na ciepłym nie ślizga, a jak na zimnym?

 

Generalnie takie są uroki mokrego sprzęgła :zeby:.  Zimna oliw to gęsta oliwa, a gdy gęsta oliwa wpadnie pomiędzy przekładki a tarcze sprzęgłowe zawsze będzie przenosić jakiś moment na skrzynię powodując małe szarpnięcie przy wbijaniu pierwszego biegu. W starej Hondzie CB 650, gdy jeszcze chciało mi się eksperymentować z olejami zauważyłem, że typ oliwy zalanej do silnika ma tu duże znaczenie. I to zarówno na pracę sprzęgł jak i skrzyni.

 

Jeżeli uważasz, że te szarpnięci, które występują u Ciebie są za duże, abo nie ustają po pierwszym "zerwaniu" sklejonego sprzęgła, to nie pozostaje nic innego jak skontrolować stan sprzęgła. I nie mówię tylko o stanie tarcz i przekładek, ale też o koszu sprzęgłowym i zbieraku, a w szczególności o powierzchniach z którymi współpracują tarcze sprzęgłowe i przekładki. Jeżeli te elementy są wypracowane i nierówne będą powodować problemy z pracą sprzęgła.

 

Stara Hondę miałem zalaną 20-w50, i w zimne dni też jak Ty przepychałem kawałek, albo zapalałem na drugim biegu :zeby: .

 

Na mulastą klamkę może pomóc wymiana sprężyn.

 

 

Jak to jest, że wszystkie motocykle niezależnie od rocznika mają najechane 32k km :vampire:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Menda czy na pewno dobrze odpowietrzyłeś sprzęgło :question1: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprzęgło mam odpowietrzone i ręczę za to nerką (0rh+) :) Stawiam na stopie centralnej zapinam 1 odpalam a on ciągnie jak diabli na zimnym jak bym go nie trzymał to by pewnie sam pojechał.  Jeżeli chodzi o zimny silnik i samo ślizganie sprzęgła   :) też mi to przyszło do głowy :P całą noc bydle stało w garażu wyciągam na pole rozklejam sprzęgło, zapinam 1 i jade rozpędzam go do 40km\h 5 bieg zapięty i manteka do końca. Żadnego zająknięcia czy nawet szarpnięcia leci jak poparzony.Aha zapomniałem dodać ze juz przed zakupem tak miał. Myślalem ze to jest wina oleju bo niby olej był wymieniany początkiem tego sezonu ale cholera go wie jak to naprawdę było :) wiec wymieniłem olej na tego motula 10w40 i nic to nie zmieniło. Co do przebiegu nie wierzę w to ze mam 32K. Bo z plecaczkiem w dwa niewielkie wyjazdy i juz mamy 1200km + 50km dziennie pokonuję na nim do pracy :)

Czy dostanę gdzieś dane techniczne na temat samego sprzęgła ?  o stanie tarcz i przekładek, o koszu sprzęgłowym i zbieraku i o powierzchniach z którymi współpracują tarcze sprzęgłowe i przekładki.?

Edytowane przez Menda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba na siłę szukasz problemu :zeby: , Moja gadzina jak na centralce stoi to i bez zapiętego biegu kołem kręci jak oliwa zimna, kumpla CBF 1000 to samo. Co do stanu sprzęgła to przekładki mają być równe i bez przebarwień, najlepiej je położyć na czymś płaskim na przykład na szkle, i potraktować szczelinomierzem. W serwisówce powinny być dopuszczalne odchyłki podane. Tarcze mają mieć odpowiednią grubość, no i rozumie się, że mają być proste. Te wypustki, które się opierają o kosz nie mogą być rozklepane. Co do sprężyn tu nie pomogę, bo u Ciebie pan Suzuki jakieś wynalazki włożył w postaci sprężyn talerzowych z tego co pamiętam. Może napisał w serwisówce jak to sprawdzić :zeby:

Co do kosza i zabieraka, to powierzchnie, z którymi współpracują tarcze i przekładki mają być równe. Jeżeli będą tam góry i doliny, to przy wysprzęgleniu nie będą one się mogły swobodnie przemieszczać, co w połączeniu z zimną oliwą może dawać podobne objawy jak u Ciebie. Fota poglądowa. Zabierak trochę zmęczony, na koszu może być podobnie.

 

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie z tego co pamiętam widać kawałek kosza przez korek od oliwy...

 

post-9125-0-94262900-1434827865_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info jak się ogarnę trochę z robotą to nagram jakiś krótko metrażowy filmik :) bo tak na gębę to nie jestem wam w stanie tego opisać w jakim to jest stanie faktycznym :) poza tym porobię kilka zdjęć bandziorka i fachowym okiem ocenicie go na ile jest oryginalny :) Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.