Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem wczoraj mały eksperyment. Wbiłem jedynkę, wcisnąłem sprzęgło i na centralce próbowałem przekręcić tylnym kołem. Na pierwszym biegu było to niemożliwe, dopiero na 4 ledwo co dałem radę. Jak już się rozkleiło, wtedy nie było problemu. Na każdym biegu po wciśnięciu klamki można było tylnym kołem kręcić, oczywiście z lekkim oporem. Zostawiłem moto na 20 minut i znów sprzęgło sklejone. Troszkę słabiej niż za pierwszym rzem, ale jednak. Sprawdziłem to samo u kumpla na CBF 1000, i tam troszkę lepiej. To znaczy udało się rozlepić sprzęgło na jedynce, jednak trochę się trzeba było namordować.  Różnice pomiędzy moim ja jego sprzętem poza marką oczywiście, to przebieg, Moje 60k km do jego 19k km, oraz olej. Ja mam 10w40 pół,  on 10w-40 full syntetyk LM.

 

Menda, w twoim przypadku jak napisałeś sprzęgło nie ślizga, czyli sprężyny i tarcze raczej ok. Napisz jak to wygląda na 1 biegu i wciśniętym sprzęgle. Jak wbijasz 1 to poza mocnym szarpnięciem motocykl rwie się do przodu pomimo wciśniętego sprzęgła? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba na siłę szukasz problemu :zeby: , Moja gadzina jak na centralce stoi to i bez zapiętego biegu kołem kręci jak oliwa zimna, kumpla CBF 1000 to samo. Co do stanu sprzęgła to przekładki mają być równe i bez przebarwień, najlepiej je położyć na czymś płaskim na przykład na szkle, i potraktować szczelinomierzem.

 

Ja znam patent taki, że kładziesz na szkle z odrobiną oleju. Jak się przyssie to prosta, jak nie to wiadomo. Logiczne i proste i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Menda, w twoim przypadku jak napisałeś sprzęgło nie ślizga, czyli sprężyny i tarcze raczej ok. Napisz jak to wygląda na 1 biegu i wciśniętym sprzęgle. Jak wbijasz 1 to poza mocnym szarpnięciem motocykl rwie się do przodu pomimo wciśniętego sprzęgła? 

 

 

Ciągnie jak diabli. Gdy go postawię na stopce centralnej odpalam zapinam 1 to prędkościomierz pokazuje +/- 20km\h nadal klamka jest wciśnięta na max. A gdy odpalam go normalnie na asfalcie siedząc na nim czuć ze chciał by pojechać pomimo wciśniętego sprzęgła. Problem znika gdy go rozgrzeje i rozkleję sprzęgło bo postawiłem go na centralnej po przejechaniu 10 może 15 km zapinam 1 szarpnie kołem ale się za chwile zatrzyma samo. Tak samo jest z innymi biegami rozpędzę go na stopce np do 3 biegu wciskam sprzęgło i po chwili normalnie  tak jak ma to wyglądać koło się zatrzymuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając biegi bardziej zdecydowanie a dokładnie stosuj preloading

wtedy nie będziesz trafiał na dziwne łuzy no chyba że skrzynią już tak wycharatana ale nie Sadze

dzięki za radę......problem z luzem między biegami wyeliminowany  :rock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Menda, w takim razie według mnie całość do weryfikacji, z naciskiem na stan kosza i zbieraka. Zakładając oczywiście, że pompa i siłownik sprzęgła są ok i zapewniają  odpowiedni skok docisku . :zeby:

Edytowane przez Dudzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to bedziemy dłubać na razie kiepsko z czasem ale jak coś ogarnę na pewno dam znać i się pochwale do jakich wniosków doszedłem :) na dzień dzisiejszy wielkie dzięki za rozpatrzenie problemu. Ahoj !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Panowie i Panie, mam do Was pytanko.

Mam już zakupione tarcze i sprężynki. Jutro chciałbym się zabrać za wymianę. Czy da radę tego dokonać bez zlewania oleju? Pytam ponieważ, zdarzył mi się wypadek i ukręciłem gwint i obecnie śruba jest wklejona, i chciałem wstrzymać się z wymianą miski do przyszłego sezonu, razem z olejem.

Edytowane przez Pinio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie, mam do Was pytanko.

Mam już zakupione tarcze i sprężynki. Jutro chciałbym się zabrać za wymianę. Czy da radę tego dokonać bez zlewania oleju? Pytam ponieważ, zdarzył mi się wypadek i ukręciłem gwint i obecnie śruba jest wklejona, i chciałem wstrzymać się z wymianą miski do przyszłego sezonu, razem z olejem.

Wystarczy przechylić lub położyć moto w drugą stronę. Nie trzeba zlewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Operacja się powiodła ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

To ja może tutaj skonsultuję swój problem zanim zacznę dłubać. Otóż po porządnym rozgrzaniu silnika mam czasem problem z wbiciem luzu/jedynki na postoju. Dojeżdżam do świateł zbijam z dwójki na jedynkę (przy okazji jest irytujące stuknięcie i zgrzytanie trybów) zatrzymuję się na jedynce i nie mogę wbić luzu. Muszę delikatnie ruszyć lub odepchnąć się nogą i znowu spróbować. To samo jest w drugą stronę (N -> 1). Przy prędkościach parkingowych przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła można usłyszeć stuknięcie z okolic prawego dekla. Wszystkie opisane objawy mają miejsce tylko przy porządnie rozgrzanym piecu po dłuższej jeździe, na zimnym i normalnie rozgrzanym wszystko chodzi cicho i tak jak powinno (nie licząc tego że przy wbitym biegu i wciśniętym sprzęgle czuć wyraźny opór przy przepychaniu gnoja za pomocą własnych mięśni). Wolałbym nie rozbierać tego dwa razy tylko od razu zamówić części i w jedno popołudnie ogarnąć temat. Jakieś sugestie?

Edytowane przez miszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może tutaj skonsultuję swój problem zanim zacznę dłubać. Otóż po porządnym rozgrzaniu silnika mam czasem problem z wbiciem luzu/jedynki na postoju. Dojeżdżam do świateł zbijam z dwójki na jedynkę (przy okazji jest irytujące stuknięcie i zgrzytanie trybów) zatrzymuję się na jedynce i nie mogę wbić luzu. Muszę delikatnie ruszyć lub odepchnąć się nogą i znowu spróbować. To samo jest w drugą stronę (N -> 1). Przy prędkościach parkingowych przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła można usłyszeć stuknięcie z okolic prawego dekla. Wszystkie opisane objawy mają miejsce tylko przy porządnie rozgrzanym piecu po dłuższej jeździe, na zimnym i normalnie rozgrzanym wszystko chodzi cicho i tak jak powinno (nie licząc tego że przy wbitym biegu i wciśniętym sprzęgle czuć wyraźny opór przy przepychaniu gnoja za pomocą własnych mięśni). Wolałbym nie rozbierać tego dwa razy tylko od razu zamówić części i w jedno popołudnie ogarnąć temat. Jakieś sugestie?

 

Zapowietrzona pompa sprzęgła najprawdopodobniej. Nie wysprzęgla do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadchodzi nieuchronna chwila w której będę musiał wymienić sprzęgło w moim b12

jaką firmę tarcz sprzęgłowych polecacie? mnogo tego jest na rynku tylko co wybrać?

 

będę potrzebował pełnego kompletu tj tarcz przekładek i  sprężynujących przekładek/sprężyn i uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki mały problem, mianowicie byłem na torze gdzie wszystko było ok. Powrót z toru tak jak i przyjazd na tor był na naczepie busa, gdzie z uwagi na szeroką kierownicę musiałem mieć wciśniętą klamkę sprzęgła ( w drodze na tor tak samo). Po dojechaniu do swojej miejscowości musiałem dojechać jeszcze 10 km do domu. Byłem bardzo zdziwiony ponieważ motocykl jechał do 4 tys obr/min a wyżej się ślizgało sprzęgło. Rozebrałem całe sprzęgło, przekładki ewidentnie przypalone, lecz grubości raczej w normie ( 1,5mm i 2mm) tak jak i tarcze sprzęgłowe (3mm). Złożyłem wszystko i klamka kamień, więc wymieniłem płyn, wcześniej czyszcząc tłoczysko wysprzęglika przy zębatce i wszystko wróciło do normy i sprzęgło się nie ślizgało. Odstawiłem moto z uwagi na późną porę, ale na drugi dzień po przejechaniu 5 km klamka twardsza i sprzęgło się ślizga. 

 

Pytanie:

czy sprzęgło po 300km (trasa z toru do domu) gdzie było nagrzane i ostygło w podróży w trakcie, której była cały czas wciśnięta klamka sprzęgła mogło wyschnąć do tego stopnia, że z braku wilgotnych tarczek mogło się spalić doszczętnie ?

Dziwi mnie to, że po przejechaniu 5km klamka zrobiła się twarda, odkręciłem odpowietrznik, zleciał olej i sprzęgło przestało się ślizgać do 8 tys obr/min. 

 

Czy to wadliwy układ hydrauliczny czy padnięte tarcze i przekładki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim oleju pedzone? czyzby znowu m?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak motul, lecz zawsze z pewnego źródła i 4 lata było ok, ale pierwszy raz tak mocno w dupe dostał silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondzio, jeżeli przekładki spalone to nie ma co kombinować, tylko wymiana kompletu. Pozostaje jeszcze pytanie w jakim stanie są sprężyny, bo to zwykle od słabego docisku zaczynają się problemy z uślizgującym się sprzęgłem.

 

Tutaj masz link do podobnego tematu na FM, może będzie pomocny. http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/162622-bandit-1200-sprzeglo-problem/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze mimo ze przekładki są przypalone to ich grubość jest w normie i to w + wg. serwisówki.

Mnie zastanawia twardniejąca klamka hamulca. W 1200 nie ma drucianych sprężyn tylko talerzowe, ale podmieniałem komplet od sprawnego sprzęgła i nic nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze sklejającym się sprzęgłem w silniku jest olej Valvoline durablend 10w40 wymieniony jakieś 1200km temu.

Wystarczy że moto będzie po nocy i już sprzęgło jest sklejone, jak się odpala na biegu to trzeba hamulec trzymać a jak się odpala na luzie to bieg ciężko wchodzi za pierwszym razem.

Sprzęgło się nie ślizga, nie ciągnie ani nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze mimo ze przekładki są przypalone to ich grubość jest w normie i to w + wg. serwisówki.

Mnie zastanawia twardniejąca klamka hamulca. W 1200 nie ma drucianych sprężyn tylko talerzowe, ale podmieniałem komplet od sprawnego sprzęgła i nic nie pomogło.

 

Tyle, że jak masz przypalone przekładki, to i tarczki dostały po dupie i raczej już nic z nich nie będzie. Po prostu ich powierzchnia robi się twarda, i już nie spełnia swojej roli. Jeżeli masz możliwość podmiany sprężyn ze sprawnego moto, to może warto podmienić komplet, jeśli jest taka opcja. Co do wymiany płynu, przetłaczałeś stary nowym, czy zewałeś całość? Może instalacja jest zpowietrzona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pierwszy raz naprawiam motocykl więc nie pozwole sobie na błędy typu zapowietrzony układ itp. Już nie chodzi o to czy przypalone czy nie. a o fakt twardniejacej klamki sprzęgła, bo to ewidentnie sprawia ślizganie sprzęgła, bo po upuszczeniu płynu nie slizga się przez pewien czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze sklejającym się sprzęgłem w silniku jest olej Valvoline durablend 10w40 wymieniony jakieś 1200km temu.

Wystarczy że moto będzie po nocy i już sprzęgło jest sklejone, jak się odpala na biegu to trzeba hamulec trzymać a jak się odpala na luzie to bieg ciężko wchodzi za pierwszym razem.

Sprzęgło się nie ślizga, nie ciągnie ani nie szarpie.

u mnie jest ten sam problem :) zorebrałem sprzęgło wszystko wygląda wpożadku, złożyłem na nowo zalałem nowy płyn odpowietrzyłem i nadal jest tak samo :) już się przyzwyczaiłem do odpalania na 1 biedu i wcisnietej klamce :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzcie wymiar sprezyn u siebie i w manualu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Mam pytanie. Czy wie ktoś dlaczego w oryginale dwie przekładki metalowe w sprzęgle mają większą grubość?  7 szt. ma grubość 1,5 mm a 2 szt. mają grubość 2,0 mm. Te grubsze są założone w środku.
Jakie to ma znaczenie?  Przekładki w zamiennikach mają wszystkie grubość 1,5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.