Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzęgła na razie nie będę rozbierał bo muszę kupić uszczelkę,pręt sprawdzę jutro bo dzisiaj jest po oddaniu krwi i nie czuje sie na siłach żeby sie brać za rozkręcanie nawet dekla :) a co do biegu to jak po raz pierwszy po zamontowaniu dekla na stopce centralnej wrzuciłem 1 to skrzynia zazgrzytała i jak bieg wskoczył to od razu koło zaczęło sie kręcić z dość dużą prędkością pomimo wciśniętego sprzęgła więc podejrzewam że jak będzie stał na kołach i wrzucę bieg to zgaśnie ale nie jestem pewien jutro też to sprawdzę i dam wam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to norma czy u mnie jest inaczej, ale po odpaleniu zimnego pieca po zimowaniu sprzęgło jest sklejone. Odpaliłem dziada na centralce, wcisnąłem sprzęgło, wrzuciłem 1 i koło sobie radośnie się kręciło (ciężko było je zatrzymać nogą). Po rozgrzaniu i przejażdżce było git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgła na razie nie będę rozbierał bo muszę kupić uszczelkę,pręt sprawdzę jutro bo dzisiaj jest po oddaniu krwi i nie czuje sie na siłach żeby sie brać za rozkręcanie nawet dekla :) a co do biegu to jak po raz pierwszy po zamontowaniu dekla na stopce centralnej wrzuciłem 1 to skrzynia zazgrzytała i jak bieg wskoczył to od razu koło zaczęło sie kręcić z dość dużą prędkością pomimo wciśniętego sprzęgła więc podejrzewam że jak będzie stał na kołach i wrzucę bieg to zgaśnie ale nie jestem pewien jutro też to sprawdzę i dam wam znać

Sprawdź bo coś mi się wydaje że wszystko jest w normie , skrzynią zawsze zgrzyta jak wrzucasz jedynkę No chyba że bujniesz się lekko do przodu a i koło zawsze się kręci przy wcisnietym sprzegle jak stoi na stopce

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie chciałbym wchodzić w czyjś nie rozwiązany problem, ale mam szybkie pytanko. Regulowałem linkę sprzęgła i  w pokrywce zębatki zdawczej (pod gumową osłonką) pękł mi łeb śruby, tej regulującej położenie pręta wystającego obok zębatki zdawczej. Po rozebraniu pokrywy zauważyłem, że nie ma sprężynki cofającej linkę sprzęgła (taka od wewnętrznej strony pokrywki).

 

Moje pytanie: O jakich parametrach kupić nową śrubę (gwint, długość)  i ewentualnie sprężynkę, choć wygląda na to, że ona niezbyt potrzebna? Cały komplet tego mechanizmu popychającego sprzęgło to 40 eur, więc wolałbym samą śrubę kupić..

 

pozdrawiam!

 

 

UPDATE: na alpha-sports.com znalazłem jakiś info, że to M6x25  część nr 09134-06010. Czy ktoś to potwierdza?

Edytowane przez jedrulam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na innej stronce też tak podają M6x25 :

 

1bee5e2c91775168bcb4a387a52fd11c.jpeg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno być ok jeśli tylko skok gwintu bedzie taki sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego problemu to jest już nieaktualny. Z kolegą rozebraliśmy sprzęgło i jak wnioskujemy sprzęgło w ogóle nie było rozbierane od dłuższego czasu i jak zdjąłem dekiel z wysprzęglnikiem musiało coś się poluźnić i przy próbach naprawienia tego przy deklu poprzestawiały się elementy sprzęgła wystarczyło je "poukładać" i wszystko wróciło do normy,sprzęgło działa jak sie należy.Dzięki wszystkim co próbowali pomóc :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

No dobra, sezon się nie skończył a sprzęgło tak :(

Jak moto jest zimne ślizga na wyższych biegach. Jak rozgrzeje się problem znika. Zastanawiałem się czy to nie wysprzęglik, ale jeśli nawet byłby zapowietrzony, to raczej problem byłby zawsze, nie?

Ten płyn w sprzęgle zawsze tak się syfi? W hamulcu jest ok, a w zbiorniczku od sprzęgła syf, jakby 20lat nie wymieniane.

 

Pytanie: jakie tarcze polecacie? I skąd (Larsson, Ścigacz czy inne)?

 

Dzięki z góry za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kam przekładki i springi do wywalenia, płyn od sprzegła syfi sie 3x bardziej niż hamulcowy, jak chcesz częsci to wal na pw,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, sezon się nie skończył a sprzęgło tak :(

Jak moto jest zimne ślizga na wyższych biegach. Jak rozgrzeje się problem znika. Zastanawiałem się czy to nie wysprzęglik, ale jeśli nawet byłby zapowietrzony, to raczej problem byłby zawsze, nie?

Ten płyn w sprzęgle zawsze tak się syfi? W hamulcu jest ok, a w zbiorniczku od sprzęgła syf, jakby 20lat nie wymieniane.

 

Pytanie: jakie tarcze polecacie? I skąd (Larsson, Ścigacz czy inne)?

 

Dzięki z góry za podpowiedzi.

 

Zapytaj w serwisie Suzuki o zestaw naprawczy. Do większości już maja. Koszt porównywalny z zamiennikami. W komplecie tarcze, przekładki, sprężyny i uszczelka dekla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

słuchajcie, gdzie kupić nakrętkę do kosza sprzęgła? tą, którą kontruje się na wałku?

za cholerę nie mogę znaleść

czy zastąpić normalną narzędzową z kontrą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Słuchajcie, zawsze się zastanawiam czy w motocyklu jest normalne lekkie ciągnięcie po wkręceniu na obroty na 1 biegu i wciśniętym sprzęgle ?

Dzisiaj wyczyściłem pokrywę zębatki w tym mechanizm sprzęgła naftą, bo ktoś widocznie tam nie zaglądał od .. ciężko stwierdzić  :zdziwiony:

Do tego wyregulowałem sprzęgło, tak profilaktycznie - wydaje mi się, że poprawnie. 

Miał tak i ma nadal przez to znów zacząłem się trochę główkować. Po rozgrzaniu, w czasie jazdy wszystko jest ok i było, nie ślizga się sprzęgło, biegi dobrze wchodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o śrubę pod gumową zaślepką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, tam ma byc luzu ok 1 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak jak trzeba, a mianowicie wkręcić do wyczucia oporu i odkręcić o 1/4 obrotu i skręcić kontre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o klamce nie deklu ale jak bedzie sie sprzeglo powoli konczylo to tez tak bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, w klamce mam około 2mm luzu. Mi chodzi o regulacje w pokrywie zębatki. Kurde, aż nie chce mi się wierzyć że sprzęgło się kończy. Mam Bandita od początku 2017 roku, przez cały sezon zrobiłem około 4,5 tys kilometrów i on tak ma cały czas, dawniej też tak miał, nic się nie pogarsza, a biegi wchodzą normalnie, podczas przyspieszania nie śliska się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj co napisalem luz na klamce ma miec 1 cm a Ty piszesz 2 mm. Widzisz roznice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie chodzi o 1 cm luzu na końcówce klamki, a ja mówię o 1,5-2mm luzu a dokładnie szpary na początku klamki, przy czym na końcówce klamki w tym wypadku jest ok. 1-1,5cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na polaczeniu klamka linka ma byc 1 cm a nie zadnej koncowce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.