Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli dobrze Cię rozumiem (przerwa w której znajduje się naciągająca linka między klamką a uchwytem) to niestety, ale bardziej wierzę książce serwisowej. W książce serwisowej jest wyraźnie napisane i pokazane, że 1-1,5cm ma mieć luz na całej klamce, a dokładnie na okrągłej końcówce. Jeśli chodzi o przerwę między klamką a uchwytem to po przeczytaniu i obejrzeniu filmików dot. regulacji sprzęgła wiem, że ma być tam ok. 2mm. Jak tam by był luz 1 cm to sprzęgło łapało by chyba pod sam koniec przyciśnięcia do manetki  :zdziwiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tego jaśniej wytlumaczyć, masz za maly luz na klamce, wytlumaczylem jak ma być. To tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Słuchajcie, zawsze się zastanawiam czy w motocyklu jest normalne lekkie ciągnięcie po wkręceniu na obroty na 1 biegu i wciśniętym sprzęgle ?

Dzisiaj wyczyściłem pokrywę zębatki w tym mechanizm sprzęgła naftą, bo ktoś widocznie tam nie zaglądał od .. ciężko stwierdzić  :zdziwiony:

Do tego wyregulowałem sprzęgło, tak profilaktycznie - wydaje mi się, że poprawnie. 

Miał tak i ma nadal przez to znów zacząłem się trochę główkować. Po rozgrzaniu, w czasie jazdy wszystko jest ok i było, nie ślizga się sprzęgło, biegi dobrze wchodzą.

 

Rozwiązałeś problem? 

 

Mam problem z ciągnącym (klejącym się ) sprzęgłem, z reguły jak odpalam jest ok, po przejechaniu ok 5km jak olej ma jak chce się np. zatrzymać na skrzyżowniu, pomimo wciśniętej klamki sprzęgło ciągnie, do tego stopnia że po dodaniu gazu rusza do przodu bez problemu, po czym jak się olej dogrzeje (na wskaźniku jak jest już 80-90 stopni) wszystko jest ok. 

Sprzęgło nie ślizga, jak jest zagrzane to wszystko ok. Regulacje już chyba robilem na wszystkie sposoby, podciągałem mocniej, luzowałem mocniej i problem nie znika.

Sprzęgło komplet ma ok 4 tys, km

Olej - dziś zmieniłem licząc że to może jest problemem, Valvoline DuraBlend 10W40

Wysprzęglik - regulowany na zasadzie dokręcam - i jak czuje że dochodzi i zaczyna dotykać to wracam o 1/4 obrotu, próbowłem też stopniowo bardziej go poluzować ale też nie dało to zamierzonego efektu.

klamka - ustawiana tak, aby na końcu klamki był luz 1-1.5 cm , kombinacje też z mocniejszym podciągnięciem linki i lużniejszym.

Klamki - krótsze akcesoryjne, ustawiona już odległość tak żeby była klamka najdalej od kierownicy. 

Wysprzęglik też rozebrałem cały, wyczyściłem wszystko i nasmarowałem przy okazji

Ktoś ma jakieś pomysły? Zostaje mi chyba zdjąć pokrywę, ale może ktoś już miał taki problem? Gdyby tarcze spuchnęły to przy dłuższej jeździe problem by nie ustępował a był coraz większy chyba? A może rozebrać sprzęgło i pozamieniać kolejność tarcz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

oj chlopaki widac ze sie jeszcze nie znacie tak dobrze wink.png peace! powodem niewysprzeglania byl kosz sprzeglowy, mial nieznaczne rowki. Na oko kolo 0,5mm. Po zeszlifowaniu do gladkiego wszystko hula ladnie. Orientuje sie ktos ile to wytrzyma? Czy to mozliwe ze po 50k km kosz sprzeglowy moze byc zjechany?

ktos wiecej robil taki zabieg?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Cześć !

Bandit 1200 rocznik 98

od momentu kupna motocykla miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłem.

Wczoraj postanowiłem wyciągnąć sprzęgło. Okazuje się że tarcze sprzęgła są w połowie wartości czyli mają 3,0mm .

przekładki zaś mają rysy i są przypalone kwalifikują się do wymiany.

Moje pytanie brzmi.

Czy mogę wymienić tylko przekładki a tarcze delikatnie przetrzeć papierem wysokiej gradacji? Czy jest to całkowicie bez sensu. 

Oraz czy przy okazji coś jeszcze powinienem obejrzeć, wyczyścić czy przeserwisować odnośnie sprzęgła ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staraj się używać wyszukiwarki i pisać w aktualnych tematach zamiast zakładać nowe ;)

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplet wymieniaj razem ze sprężynami

tanio nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka za bezsensowne założenie tematu.

Sprzeżyny są wporządku . Po co mam je wymieniać?

Nie chce teraz niepotrzebnych kosztów.

 

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to żeby nie rozbierać kolejny raz. spręzyny te płytkowe czy jakoś tak. to koszt ok 100

 

uszczelkę pokrywy też wypadało by nową kupić

Edytowane przez rafix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie zmieniaj komplet nie dziaduj. Co to za pomysł ze szlifowaniem tarczy. Stać było na motocykl, stać i na serwis. Pozdrawiam

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifowanie tarcz ? Trochę czasy PRL-u, gdzie w WSK ciągło sprzęgło :P jak się nie miało dojścia to się tak dziadowało :P kupuj komplet nie rób kina :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Pytanko do ludzi co męczyli się ze zmianą sprzęgła..

 

Końcówkę sprzęgła mam, wali jak szalone i któregoś razu nie wrócę.. z tego co co się naobserwowałem to jak reszta tematów jakoś idzie ludziom to przy zmianie sprzęgła często są problemy i po 5 razy ludzie rozbierają.

 

Jakieś sprawdzone rady? Pacjent Honda cbf600 k4. 

 

Zmieniać tarcze i płytki i sprężyny ??? Niektórzy kombinacje robili i np tarcze nowe a reszta stara bo na nowych płytkach czy sprężynach jakieś jazdy.

Jak mam 5 razy rozbierać to się zastanawiam czy nie dać gdzieś po prostu..

 

Potrzebuję jakieś dodatkowe narzędzia?

 

edit: .. i olej też wymieniać przy operacji?

Edytowane przez Havana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

namocz dobrze przed zmiana. u mnie zmieniony komplet i po jakims czasie zaczelo ciagnac. nowe przekladki poszly w kosz i zalozylem te co mialem stare. ale wczesniej rozebralem 6 razy podmieniajac kosz, zmieniajac olej itp. do tego sprawdz sobie jakim momentem masz dokrecic sprezyny bo jedne tez zalatwilem za mocno dokrecajac bez klucza dynamometrycznego. zmien sprzeglo jak wyjdzie wymiana oleju bo wyodniej sie zmienia jak olej zlany z silnika chociaz z olejem tez da sie zmienic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zmieniać tarcze i płytki i sprężyny ???

W każdej serwisówce masz podane parametry, które jasno określają czy wymieniać, czy zostawiać?

Wystarczy dobra cyfrowa suwmiarka (mikrometr lepszy) i szczelinomierz.

Na foto masz np wartości dla Hondy NTV650.

Tutaj czarów nie ma. Weryfikujesz części i tyle.

ihost_1535280459__ntv_650.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja skladam raz ale wpierw wszystko mierze jak Kazmir mowi  jedyne sprzeglo o ktrym slyszalem ze x razy skaldal to darek ale u niego ewidentnie cos z koszem bylo , podstawa to tarcze i sprezyny ,jak nie przepalone podkladki i trzymaja wymiary to bym zostawil.Serwisowka mowi o moczeniu w oleju dwa razy moczylem i dwa razy bez moczenia efekt ten sam, dwa razy bandzior raz , raz honda  i jakis tam juz nie pamietam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U darka to nowe pr,ekładki robiły zamieszanie :)

 

Ja nie moczyłem. Tyle że wsio poszło od suki, a nie zamienniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że też nie pomyślałem Kazmir.. dziękować.

Kupię  sprężyny i tarczki EBC a tarczki się obada. Mikrometr mechaniczny już się nauczyłem obsługiwać przy zaworach  :oki:

Będę ostrożny przy dokręcaniu bo niestety klucza dynamometrycznego nie mam a w hóndzie śrubki lubią się rwać. Wszystko lekkie co nie dotkniesz ale też słabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bob, ja zmienialem w b6 z kumplem i opisalem w tutorialach , i nie wygladalo to na skomplikowane ,wiec jak ja to oceniam tak to ty to zrobisz w stanie lekkiego upojenia. bez kluczow dyno czy innych cudow. no chyba ze honda ma jakies niespodzianki w srodku ale nie sadze,kiedy bedziesz grzebal ~( wciaz  london czy juz polnoc?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Północ. Nie wiem czy wiesz ale 2 tyg nie chodziłem, 2 kuśtykam, ale w ostatni weekend jeździłem, ale napier** kolano przy zmianie biegów. Głupota boli:)

I dlatego pytam bo moto poza garażem i jak spitole to będę jeździł po klucze do garażu samochodem. Hajs pierwszy od marca będzie we wrześniu więc muszę przetrzymać, ale jak bym się uparł to bym zarżnął sprzęgło na jednej przejażdżce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Havana - ulala - piosenki o tobie pisza juz :) jakos mnie nie dziwi ze ledwo chodzisz - hehehehe. 

NA oparach jazda i zycie ci wychodzi calkiem dobrze a ze sprzeglo zajechac mozesz a nawet silnik bez zrobienia kilometra tylko na stopce to ludziska wiedza :)

 

nie spitolisz -  przeczytaj tutoriale, wez nie wiecej niz jedno piwo do robboty i bez moczenia nocnego w oleju ogarniesz temat w 2 godziny , na spokojnie bez spiny , tylko klamki zeby ci nikt nie naciskal w trakcie bo dupa zbita ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Havana w pon bede w polszy zrob streama to bedzie dzialalo jak trzeba :D chyba ze jestes na miejscu to podjedz po prostu

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, dzięki Cirus  :oki:   Ja już w Afryce znowu. Jak utknę to dam znaka w temacie. Już chyba wszystko wiem, teraz tylko działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Cześć

 

Panowie macie może jakieś wskazówki dot. wysprzęglika? Sprawa wygląda tak: na zimnym silniku czasami ciężko wrzucić jedynkę, tzn ogólnie bieg wchodzi, ale silnik gaśnie bo moto chce jechać. Czasami też jest problem z wbiciem wyższego biegu podczas jazdy, ogólnie biegi nie chodzą tak jakbym sobie tego życzył. Redukowanie biegów wygląda tak, że najpierw muszę wcisnąć sprzęgło po chwili dopiero obroty spadają i wtedy mogę spokojnie redukować. 

Bandziora kupiłem 2 tyg temu i podobno sprzęgło było wymieniane, nie ślizga się więc zakładam, że może to być jakaś tam prawda. Więc zabrałem się za regulację linki chociaż na klamce luz wydawał się prawidłowy. Zdjąłem tę gumeczkę po lewej stronie silnika gdzie jest popychacz wysprzęglika i były dwie kulki. Przewertowałem forum i znalazłem temat z podobnym problem i wówczas pacjent rozebrał wysprzęglik, wyczyścił wszystko i nasmarował oraz uzupełnił brakujące kulki. Chcę spróbować tego samego natomiast nie jestem asem przestworzy jeżeli chodzi mechanikę ale mimo wszystko chcę to zrobić sam. Ale potrzebuje właśnie waszych wskazówek, może jakichś zdjęć, jak to wygląda jak to jest rozebrane i ogólnie porad, być może będę musiał zmienić to wszystko na nowe? Szukałem na googlach i ciężko jest znaleźć tę część, chyba, że ja nie potrafię :) 

 

Pozdrawiam i czekam na odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Mam hmmm...podobny problem, tam nie ma żadnej filozofii, odkręcasz dekiel, odpinasz linkę, odkręcasz wysprzęglik i wsio. Potem delikatnie go odkręcasz bo (powinien) delikatnie wszystko chodzi. U mnie cały ten koszyk z kulkami był luźny, same kulki powypadały więc nie grzebałem się z tym i kupiłem nowy OEM wysprzęglik ale...problem nie znikł. A więc tak, wymieniłem komplet sprzęgła (tarcze, sprężyny, przekładki) wszystko jest założone i skręcone (no kurna tam nie ma czego zepsuć). Olej wymieniony, linka ustawiona ale z nią też jest chyba jakiś problem, jazda próbna i dupa. Biegi wchodzą ładnie i w górę i w dół, problem pojawia się, gdy np. chce znaleźć luz na postoju jest to awykonalne. Dojeżdżam przykładowo do świateł,  zrzucam ładnie do luzu i przykładowo wbijam już na postoju tą jedynkę, ale żeby wrócić do luzu to jest masakra. Co do linki to ją też spróbuję wymienić bo wydaje się, jakby najlepsze czasy miała za sobą. Znalazłem jeszcze aukcje, gdzie gościu sprzedaje dwa pręty wysprzęglika, jeden dłuższy 89mm i jeden 95mm - oba ponoć pasują do Bandita, może spróbować założyć ten dłuższy co to by wysprzęglik bardziej naciskał na tarcze? Po prostu kończą mi się pomysły, pół moto nowe w częściach a problem nierozwiązany :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to żebym się mądrzyła. Ale co ma sprzęgło do luzu?

Poćwicz wrzucanie luzu i tyle

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.