Skocz do zawartości

Sprzęgło - Problemy Ze Sprzęgłem


Gość kaczanus89
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

taaa, tylko że przesyłki w Larssonie chyba dwa razy okrążają ziemie zanim trafią do odbiorcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam tak samo jak Wojtecki, tylko teraz pytanie gdzie kupić takie tarcze ile kosztuja w zł, i jak je wymienić ?

 

opisywalem wymiane tarcz w bazie wiedzy jest zawarta tresc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Podnoszę wątek.

Ostatnio przeskakiwanie się pojawia przy coraz mniejszych obciążeniach.

Myślałem, że może wał korbowy jest połączony ze sprzęgłem za pomocą łańcuszka i on zaczął przeskakiwać (zerwanie jest nagłe i równie nagłe jest załapanie). Ale sprawdziłem serwisówkę i przeniesienie napędu jest za pomocą zębatek.

Naprawdę mam wrażenie, że to jest jak przeskakujący łańcuch (a zestaw napędowy mam nowy).

Zastanawiam się, czy to jedno z (mój sprzęt za młodu był ostro katowany):

- ścięte zęby na przeniesieniu napędu wał korbowy-sprzęgło

- ścięte zęby na wieloklinie na wałku wejściowym do skrzyni, na którym osadzone jest sprzęgło

- ścięte zęby pierwszego biegu

 

Owszem, może to i jest wina zjechanych tarcz sprzęgłowych, może złego oleju (leję Motul 5100 10W-40 półsyntetyk), ale wg mnie sprzęgło ślizga się zawsze, a nie tak nagle i równie nagle łapie.

 

A jakoś nie mam ochoty rozbierać całego silnika i dopiero szukać przyczyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolf jak masz zużyte sprzęgło to po prostu moto traci napęd i skaczą obroty, jak "przeskakuję" gwałtownie, to masz skrzynie do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

ostatnio wyregulowałem sprzegło i ustawiłem luz ale w haynesie cos pisze o 1/4 obrotu itp. o co dokładnie chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reguluje sie regulacja przy sprzegle, regulacja przy klamce ustawiasz luz na klamce.

Haynesa nie mam daj zdjecie strony to powiem ci o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz 1/4 obrotu, jakoś tak to chyba leciało.

 

a Dokładniej to najpierw regulację na klamce luzujesz. później śrubą przy sprzęgle dokręcasz to pierwszego oporu, następnie luzujesz 1/4 obrotu i dokręcasz kontrę. Robiłem to ze dwa lata temu, więc już nie pamiętam. Hayness twym przyjacielem, pamiętaj!

Edytowane przez krakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak :

 

yota.jpg

 

 

 

 

 

Jesli chodzi o regulacje sprzegla, to reguluje sie je przy wysprzegliku, czy regulacji na samym sprzegle,

a nie na klamce.

Moze szybko przetlumacze opis z instrukcji :

 

- Poluzuj nakretke 1 i wkrec regulator 2 calkowicie w obudowe klamki sprzegla ( w celu zluzowania linki ).

- Zdejmij pokrywe wysprzeglika

- Zluzuj nakretke blokujaca 3 i wykrec srube regulacyjna 4 dwa albo trzy obroty

- Nastepnie wkrecaj powoli srube regulacyjna 4 do lekkiego oporu

- Wykrec srube regulacyjna 4 o 1/4 obrotu i zablokuj nakretka 3

- Poluzuj nakretke 5 i i wkrecaj / wykrecaj regulacje kabla 6 aby osiagnac 10 - 15 mm luzu na klamce sprzegla

- Dokrec nakretke 5.

 

To wszystko, regulacja przy klamce sluzy tylko do ustawienia jej w polozeniu wygodnym dla twojej reki.

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jadę i naglę słyszę trzask :blink:, brak sprzęgła. Myślę sobie pewnie linka poszła się je***. Rozebrałem tą pokrywę z lewej strony silnika i zauważyłem, że całe ramię było pokrzywione (to co trzymało bolec przy lince). Wykręciłem to naprostowałem na imadle na ile się dało i złożyłem w całość. Mam nadzieję, że trochę pojeżdżę bo nawet nie wiem czy idzie tą cześć dostać w sklepach.

 

Teraz zahaczyłem o ten i temat i zastanawiam się czy nie wyregulować sprzęgła tak jak było opisane w tym temacie, ale teraz pytanie brzmi: Kiedy należy to robić i w jakim celu? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo profilaktycznie, jak już tam grzebiesz, to zrób jak instrukcja każe i będzie spokój. Ja staram się działać taką metodą bo nie lubię niespodzianek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem u siebie że jak wyreguluje sprzegło na ciepłym silniku,zrobie taki luz na klamce jaki powinien być i rano ,jak moto zimne tego luzu nie ma wogole.Jak sie rozgrzeje to znowu jest tak jak było.

Normalne to jest czy tylko u mnie taki dziwny przypadek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem u siebie że jak wyreguluje sprzegło na ciepłym silniku,zrobie taki luz na klamce jaki powinien być i rano ,jak moto zimne tego luzu nie ma wogole.Jak sie rozgrzeje to znowu jest tak jak było.

Normalne to jest czy tylko u mnie taki dziwny przypadek??

normalnie tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

to ja sie deko podkrece pod temat:

dzisiaj wymienilem tarcze sprzeglowe - wydaje mi sie ze zrobilem zgodnie z opisem jackaryska jak to ma wygladac...jednak gdy moto stoi na centralce to wrzuceniu biegu ledwo sie ima tylne kolo - dodawanie gazu nic nie daje - a jak stoi na kolach to nie da sie ruszyc - pytanie brzmi czy regulacja wg opisu u gory pomoze czy sp*****lilem cos przy skladaniu? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje oczywiste że po wymianie tarcz następny krok to regulacja na wysprzęgliku i regulacja powinna załatwić sprawę a roboty z tym masz na 5 min. A jak to nic nie da to będziesz wiedział że chyba coś nie teges. Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy dobrze mnie sie zdaje ze teoretycznie nowe tarcze powinny byc grubsze i brac bardziej a nie mniej ? bo jesli tak to wychodzi ze wsadzilem ciensze tarcze niz mialem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra podregulowac podregulowalem - ale stwierdzenie do lekkiego oporu troche jest nie jednoznaczne - ja nie czuje tam oporu doppokk nie zakrece calkiem tej srubki :D a wiec ustawilem na czuja - nie mialem mozliwosci ztestowania podczas jazdy - a wiec niech mi ktos wytlumaczy jak dziala ta regulacja? wkrecajac srubke nr 4ry powodujemy ze ...?? co by na trasie jakby bylo cos nie tak wiedzial w ktora krecic :D klucze juz spakowane pod siedzeniem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tutaj nie w temat ale odkryłem ze mam krótszy uchwyt klamki sprzęgła nie oryginalny ta guma osłaniająca się nie mieści sprzegło jako tako działa ale czasami lubi sobie pozgrzytac trybami przy zmianie to szukac nowego uchwytu czy zostawic tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

mam nadzieje ze w dobrym miejscu pisze :) swojego małego bandyte posiadam od niedawna i moze porpostu jeszcze go nie wyczulem ale mam wrazenie ze sprzeglo lapie dosc pozno co mnie troszke denerwuje podczas ruszania :( dlatego tez chcialbym wiedziec czy regulacja opisana powyzej sprawi ze bedzie lapac wczesniej czy moze poprostu jest to jakis inny problem ?????

 

pozdraiwam

Edytowane przez PacMan1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.