Skocz do zawartości

Czyżby Korba Chciała Mi Uciec?


obieżyświat
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wziąłem dyktafon i nagrałem dźwięk silnika. Dziś pojawiły mi się nagle jakieś przeokropne stuki z silnika.

Taki oto dźwięk z silnika:

 

https://rapidshare.c...558/Notatka.m4a

 

ruszam ok 40s.

na ok 3:30 staję pod bramą. otworzyłem kosę i zgasł na biegu. Słychać jakby coś go trzymało, nawet rozrusznik nie ma siły się kręcić. Jałowe brzmią masakrycznie od tej pory :/

 

Jak słychać pojawiają/nasilają się one przede wszystkim przy dodawaniu gazu. Na nagraniu jechałem w zakresie obrotów 3-6 tys

 

Zaraz zaczynam rozbiórkę silnika. Ktoś ma pomysły co to może być?

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może sprężyna od zaworu pękła... Będziesz od góry rozbierał to zobaczysz na początku. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

czyli co... kupować nowy silnik... :/

 

kuźwa, od czego i to tak nagle

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie naprawiliśmy podobny dzwięk w tatowym VF 1100. U nas niestety to była jedna z panewek korbowodowych. Wytrzaskała gniazdo w wale na kształt jajka.

Najpierw myśleliśmy, że łańcuchy rozrządu, wymieniliśmy i nadal to samo. Po wyciągnięciu wału juz wiadomo było co nie halo.

 

edit. Tobie się chyba opłaca kupić silnik bo do VF cięzko dostać coś sensownego i zrobiliśmy szlif wału i nowe panewki na dwie korby (koszt 450 zł z robocizną)

Edytowane przez Kondzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podobno olejaki są wytrzymałe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmuję michę. zobaczę co tam jest... może będzie coś widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba bez rozebrania silnika się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w najgorszym razie możesz przeszczepić z gixa 1.1 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach Kocka gościo miał gixxa 1,1 olejaka za 2kpln

zdecydowanie pasowałby do bandyty

silnik był całkiem ok, tylko 2gi bieg miał drobne problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale czy to jest robota pod tytułem wymiana panewek, czy coś jeszcze?

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale wymiana panewek to obrócić silnik do góry kołami, odkręcić michę i na każdym korbowodzie po dwie śruby, poszarpać się chwilę, wyjąć dwie blaszki starte włożyć dwie nowe blaszki, skręcić w odwrotnej kolejności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, a przy okazji wyciągnąć korbowód (wyciąganie silnika, rozpięcie rozrządu, zdjęcie czapy), sprawdzić czy nie wyklepany, przeszlifować wał, zmienić uszczelki...

 

ze szwagrem przy flaszce da radę jedno popołudnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrządu rozpinać chyba nie trzeba, wystarczy same wałki wyciągnąć.

Silnik musi wylądować na stole bo inaczej nic to nie da.

Wał na 99% jest do przeszlifowania.

 

Obi co do tego dlaczego tak nagle to może być kilka różnych rzeczy.

Mogła Ci siąść pompa oleju, ale to by pokazało brak ciśnienia, mógł jakiś syf w kanał smarowania wlecieć i któraś z panewek nie dostała smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBi a kiedy olej zmieniałeś ?

Może grubo poniżej stanu latałeś? Sprawdzasz czasem ?

No i co to za olej tam masz ?

 

Tym niemniej kondolencje dla portfela..

 

A z okazji tego "eventu" to ja bym przed robotą zmierzył kompresję w tym silniku bo fakt, żeby panewa poszła musi oznaczać, że albo ma w ch...j kilometrów ten piec (i po to sprawdzić kompresję) i szukać trzeba innego, albo faktycznie miałeś pecha jak pisze Kondzio z zapchanym gdzieś kanałem smarowania i wtedy jak komprechę ma dobrą to warto robić ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w tamtym roku komprecha była w normie. Chlał silnik mi olej to często szczególnie po większej trasie jechałem na minimalnej ilości oleju, choć zazwyczaj przed trasą uzupełniałem by nie mieć z tym kłopotu. Czyli zazwyczaj wlewałem do niego ponad normę i jak schodziło do minimum to znów lałem.

 

A miałem Shell Advance Ultra jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być też stopa korbowodu lużna/pęknięta

identyczny dźwięk miałem w aucie kolano mi pokazał okazała się stopa korbowodu pęknięta

w dole silnika trzeba szukać problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się pomysł wymiany panewek i szlifu wału :)

Polska inwencja twórcza.

 

Panewa z pewnością, po tej jeździe próbnej mozesz szukać ewentualnie wału z panewkami, to mogłoby załatwić sprawę.

Albo cały piec i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro czesto sa rozebrane silniki bandita, mysle ze dostaniesz tam co trzeba, tylko trzeba obserwowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale generalnie ciężko o sytuację, że wał jest nie przytarty jak panewka poleciała. Więc zmiana panewki to robota na jedną jazdę.

Silnik do b6 za 700 zł da się kupić. Sam szlif wału to 300-400, więc kompletny silnik jest chyba najlepszą opcją.

Tyle, że takie wyceny i wróżby dopiero po gruntownym obejrzeniu zniszczeń...

Edytowane przez mmmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBI ma 1200 :p:

 

 

chyba ze pisze o kiblu bo do B12 nie mial ostatnio opony :D

Edytowane przez Mario-Awario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.