Skocz do zawartości

Jak Trzymasz Kierownice


Gość logicsys
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mnie naszla nurtujaca mysl. Czy dobrze trzymam kierownice lapkami? :P Nigdy na to uwagi nie zwracalem.

 

Wiec jak trzymac rece na manetach? Na zewnatrz, po srodku, czy blizej przelacznikow? Im dalej od tych ostatnich tym mniej sily trzeba zeby uzywac sprzegla i hamulca, tylko ze z wygoda gorzej bo juz czesc reki na ciezarki zachodzi.

Nawet fotkom w "motormani" czy "motocyklu" zaczalem sie przygladac i tam trzymaja blizej ciezarkow. "motocyklista doskonaly" nic nie mowi, wiec zapytam tu.

 

Jak trzymacie manety :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Stempel

    10

  • Samos

    8

  • Druss

    4

Ja po zewnętrznej,trzymam łapami ciężarki hehe,jakoś mi tak wygodnie i szerszą kierę mam.

Edytowane przez kudłaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem szersza kiere ale i tak jest za wąska bo po czesci za ciezarki trzymam, tak jest po prostu wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby paluchami dosięgnąć wszędzie bez odrywania dłoni-właśnie sobie to uświadomiłem :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche temat na wyrost. No trzymasz tak zeby było wygodnie i zeby siegnac do przełączników bez ruszania dłonia :). Wg. mnie nie ma tutaj duzej filozofii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej po środku manetek, zawsze po 2 palce na obu klamkach. Tylko przy ruszaniu zamykam sprzęgło całą dłonią żeby doszło do konca i 1 mniej walnęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby na wyrost ale przy hamowaniu trzymajac wskazujacy na koncu dzwigni lepsza dozowalnosc jest i mniejsza sila, a pytam bo moze mi jest niewygodnie przez kiepskie piankowe manetki ktore wkoncu trzeba wymienic na cos normalnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam chyba źle dźwignie ustawine, bo jak mocno hamuje to mi sie z lekka gaz odkręca, musze się pilnować ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:zeby: fajny temat . Jak się przed chwilą zapytałem dziewczyny jak trzyma kiere w hornecie to odp była szybka i prosta - mocno :zeby: :zeby:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:zeby: fajny temat . Jak się przed chwilą zapytałem dziewczyny jak trzyma kiere w hornecie to odp była szybka i prosta - mocno :zeby: :zeby:

to pewnie szybko ręce zaczynają boleć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj tak, żeby spokojnie obsługiwać przełączniki. Wyreguluj dobrze klamki żeby łapy się nie męczyły. To, że na końcu dźwigni używa się mniejszej siły to prawda, ale gdzieś trzeba to wszystko wypośrodkować.

 

Co do trzymania paluchów na klamkach... dwa palce na sprzęgle non stop to dla mnie przerost formy nad treścią. W jakim celu to się trzyma, bo na pewno nie zmienia się szybciej biegów... Bardziej zależy mi na prawidłowym trzymaniu kiery i "czuciu" motocykla.

 

Dwa palce na klamce hamulca - tutaj dopiero możemy rozkręcić temat i włożyć kij w mrowicho :) Osobiście zawsze jeździłem z dwoma palcami na klamce i .... byłem ostatnio notorycznie opierdalany na suzuki moto szkole za taką jazdę. Ciężko mi się pozbyć tego nawyku, a wytłumaczono mi tam teoretycznie i PRAKTYCZNIE że więcej plusów ma zaciskanie całej łapy na klamce (trzymanie dwóch palców i potem dokładanie reszty jest też nie do końca dobre).

Co Wy na to? :)

Edytowane przez Stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to ogólnie mam cos do dupy te hamowanie. Zawsze trzymam 2 palce na hamulcu, a jak przychodzi co d oczego to i tak zanim nacisne hebel dokładam pozostałę 3 palce. Tak jak pisałem wczesniej. Jak chce mocno zacisnac hebel, to mi sie lekko gaz odkręca, przez co musze specjalnie poluzowac "scisk" manetki dalej trzymajac wcisnięto klamke. Nie wiem jak sobie z tym poradzić Może klamke inaczej ustawić (niżej troche?). Jadec bez 2 palców na klamce hamulca jest dla mnie dziwne. Za to trzymanie palców na sprzegle faktycznie - bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zmienilem manetki i.. jest lepiej. Poprzednie byly grubsze na srodku i zwerzaly sie na koncach i przez to byl lipton. Teraz jest fajnie i mozna trzymac bardziej po zewnatrz. Tylko teraz jest bardzo twardo ale czego to za 16 zl mozna bylo sie spodziewac :P

 

O trzymaniu palcow na sprzegle nic nie pisalem... Natomiast na heblu raczej w miejskiej jezdzie uskuteczniam, na trasie przy wiekszych predkosciach lepiej dobrze trzymac kiere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to ogólnie mam cos do dupy te hamowanie. Zawsze trzymam 2 palce na hamulcu, a jak przychodzi co d oczego to i tak zanim nacisne hebel dokładam pozostałę 3 palce. Tak jak pisałem wczesniej. Jak chce mocno zacisnac hebel, to mi sie lekko gaz odkręca, przez co musze specjalnie poluzowac "scisk" manetki dalej trzymajac wcisnięto klamke. Nie wiem jak sobie z tym poradzić Może klamke inaczej ustawić (niżej troche?). Jadec bez 2 palców na klamce hamulca jest dla mnie dziwne. Za to trzymanie palców na sprzegle faktycznie - bez sensu.

Problem 1.

94011258.jpg

 

 

Problem 2. Opuść lekko klamkę i porównaj, nie ma co gdybać ;)

Edytowane przez jatomoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jatomoto wyedytuj posta bo nie ogarniam tego linka ciut przydługiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej w przypadku Samosa obstawił złe ustawienie klamek niż ścisk w ręku (pisał o luzowaniu klamki).

Edytowane przez Stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scisk mam wystarczający. Poprostu jak mocno szciskam klamke, to tak jakby dłoń lekko mi manetke odkręca, bo w przeciwnym razie palce musiałyby iść do góry. Regulacja klamki powinna pomóc. Sprawdze w weekend i zdam relacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok klamki jest ok, porównywalny z innymi motocyklami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście jazda z palcami obojętnie czy to na klamce od sprzęgła czy hamulca jest nie potrzebna . W razie szybkiego hamowania to i tak łapiesz 3 lub nawet 4 palcami a druga rzecz jak masz dwa palce cały czas na heblu i do tego pozostałymi dwoma oraz dłonią musisz operować gazem . Czy to wygodne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak masz dwa palce cały czas na heblu i do tego pozostałymi dwoma oraz dłonią musisz operować gazem . Czy to wygodne ?

tak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a druga rzecz jak masz dwa palce cały czas na heblu i do tego pozostałymi dwoma oraz dłonią musisz operować gazem . Czy to wygodne ?

 

Jak się tak ciągle jeździ to się człowiek przyzwyczaja i nie zwraca uwagi, ja tam dyskomfortu nie odczuwałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze trzymam 2 palce na hamulcu, a jak przychodzi co d oczego to i tak zanim nacisne hebel dokładam pozostałę 3 palce.

Bo Samos Ty to mutant jesteś, normalnie ludzie mają tylko po 5 palców w dłoni :takaemotka:

No chyba że hamujesz bez kożystania z przeciwstawnego kciuka, to może stąd wynikają problemy z dodawaniem gazu podczas hamowania ;)

Edytowane przez Kruk11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.