Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Może być też kwestia pierścieni prowadzących na ladze, jeśli są styrane to nie dość, że rysują goleń to luz powoduje, iż uszczelniacze ciekną. Jak dla mnie to dziwny ten mechanik, że proponuje przeszlifowanie goleni od środka skoro to spowoduje jeszcze większy luz, a umieszczanie uszczelniaczy na kleju to też oryginalny pomysł... Ja bym był dosyć mocno wkurzony, że po 'naprawie' jest gorzej niż było i starał się wyegzekwować naprawę to co spartolił. Jak tonie przyniesie rezultatów to zrób sam z lagami, będziesz wiedział w jakim wszystko jest stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://polishbanditc...ki-lag-gsf-600/ tu masz temat o kluczu do rozkrecania . A jesli wcześniej tak nie było to zrobił to mechanik i od niego egzekwuj zwrot kasy za naprawe.

 

a dzięki - zmontuje coś dzisiaj sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mu żeby wsadził na silikon, sam jestem ciekaw efektu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc rozebrałem sobie te moje nieszczęsne lagi właśnie i ta co leciała bardziej wygląda w środku o tak o:

 

 

 

czuć nawet pod palcem krechy to i chyba miało prawo ciec jak z kranu.

druga wygląda o wiele lepiej ale i mało ciekła.

 

dziwi mnie trochę, choć może to norma, że uszczelniacz dość luźno chodził po ladze - właściwie jak go z goleni wyrwałem to prawie sam się zsunął z lagi.(?)

 

 

Pojawiła się też w dyskusji wersja, że nieszczelność może powodować pierścień prowadzący.

Zrobiłem fotkę ale na moje oko wygląda dobrze, żadnych mechanicznych widocznych zniekształceń itp.

ale może ktoś wprawniejszy oceni.

 

 

 

a co do narzędzia do penetracji lagi od środka w celu rozkręcenia to dobyłem płaskownik 30mm dł. 1 metr i zeszlifowałem końcówkę do 27 mm ładnie zaokrąglając co by tam nic nie wyskrobać w środku i cacy się odkręciło.

 

dzięki za porady.

a mechanik dostał pierwszą szansę współpracy i chyba romansu z tego nie będzie. dobrze że mam innego (nieco dalej od domu) co mi ładnie gaźniki zrobił to zostanę przy nim. skok w bok źle się skończył, hehe

Edytowane przez radzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, wygląda na to, że ten kretyn ewidentnie wydłubywał uszczelniacz jakimś śrubokrętem.

A jak nie potrafił go zdjąć, to pewnie nie chciałbyś wiedzieć jak go założył.

 

Generalnie są zniszczone, pewnie można to zeszlifować i dopasować większy uszczelniacz, ale coś nie tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe golenie i uszczelniacze już jadą (mam nadzieje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak mówiłem to od początku że dłubał to śrubokrętem, a wiedziałem to stąd że ostatnio przez przypadek widziałem jak mechanik tak robił w serwisie :zdziwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, wygląda na to, że ten kretyn ewidentnie wydłubywał uszczelniacz jakimś śrubokrętem.

A jak nie potrafił go zdjąć, to pewnie nie chciałbyś wiedzieć jak go założył.

 

Generalnie są zniszczone, pewnie można to zeszlifować i dopasować większy uszczelniacz, ale coś nie tego.

 

będą jako zapasowe bo w sumie można je tylko zeszlifować lekko i wkleić uszczelniacz na silikon tak jak mechanik proponował..ale wtedy już go nie wyjmiesz, więc akcja jednorazowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki hamulcowe jak zalało olejem to wymień a tarcze odtłuść w otworach zwłaszcza (spray do hebli lub aceton)

:) a uszczelniaczy sprężynką na wierzch nie włożył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) a uszczelniaczy sprężynką na wierzch nie włożył ?

 

nie, to było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze temu patałachowi odpuściłeś; i nie chciało Ci sie denerwować i znim nawet rozmawiać

zrob tylko potem foty i mu pokaż co qrwa.... złamas zrobił i jak czegos nei wie nie umie to niech sie zapyta to byś mu dał tutorial z PBC

i ile cie skasowal za taka impreze, normalnei ejstem uczulony na takich "fachowców"

ostrzegaj innych i rób mu czarny PR zasłużył sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze temu patałachowi odpuściłeś; i nie chciało Ci sie denerwować i znim nawet rozmawiać

zrob tylko potem foty i mu pokaż co qrwa.... złamas zrobił i jak czegos nei wie nie umie to niech sie zapyta to byś mu dał tutorial z PBC

i ile cie skasowal za taka impreze, normalnei ejstem uczulony na takich "fachowców"

ostrzegaj innych i rób mu czarny PR zasłużył sobie

 

nie wiem co zrobię...póki co chcę tylko złożyć Suzanne i móc jeździć. :driving_moto: Jak już to zrobię i ochłonę bedę myślał jak rozegrać sprawę.

póki co najwazniejsze to poskładać kochankę do kupy i ją poujeżdżać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam,

niedawno zaczela mi sie pocic laga - zdjecie.

W zwiazku z tym zamierzam wymienic caly komplet uszczelniaczy - nie mam oslonek na lagi wiec pewnie przeciwkurzowe sa juz zmeczone.

Jakie firmy uszczelniaczy polecacie ? Jak narazie sklaniam sie do TourMax, takich jak na tej aukcji. Ma ktos doswiadczenie z ta firma ?

http://allegro.pl/ir...2336363070.html

 

laga.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze 300 razy było na forumie

opcja szukaj

sam foto wklejałem

:rock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos doswiadczenie z ta firma ?

http://allegro.pl/ir...2336363070.html

 

laga.jpg

 

Czołem. Założyłem niedawno te uszczelniacze i złego słowa powiedzieć nie mogę.Zwróć uwagę,że w/w komplet nie ma zabezpieczenia , więc jeśli Twoje są zużyte to warto domówić. Uszczelniacze pasują idealnie ( zdaje się ,że z jakimiś athenami był problem? ). Niestety co do wytrzymałości to nic nie powiem bo zrobiliśmy dopiero z 500 km może ;)

pozdrawiam serdecznie

Waluś

Edytowane przez WaluÅ›
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem dzisiaj uszczelniacze z tourmax`a i co do samych zimeringów weszły ciasno ale spokojnie bez problemów dobijałem je na końcu starym i było ok.

Gorzej z tymi przeciwpyłowymi uszczelniaczami co były w komplecie, za cholerę nie mogłem ich wcisnąć, próbowałem wszystkiego z łożyska starego dopasowałem na obwód pierścień na to rura i próbowałem wbić, nic nie szło, jak jedna strona weszła to druga wyskoczyła po obwodzie.

W końcu wziąłem mały młoteczek i po kolei wbijałem lecz i tak na końcu nie chciało dojść bo te malutkie ranciki na nim się podwinęły i blokowały, przy tym wszystkim uszkodziłem pociąłem pryz tych uderzeniach młotkiem ten uszczelniacz na szczęście tylko po obwodzie a nie tam gdzie pracuje na styku z lagą.

 

Macie jakiś patent na zakładanie tych osłon przeciwpyłowych??

Bo jak bym wiedział że z tej firmy tak ciężko idą to albo zostawiłbym stare albo poszukał z innej firmy kompletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje jeszcze nie doszly, a wczesniej tez nie zmienialem uszczelniaczy. Z tego co widzialem na filmikach, to te przeciwpylowe dobijali mloteczkiem:

http://www.youtube.com/watch?v=5PYwEeR8uSU

Tylko uwazaj zeby nie pouszkadzac bardziej :D

 

Doszly dzis do mnie uszczelniacze zamowione od italyracing. Niby sa firmy tourmax choc ta nazwa nigdzie nie widnieje.

O ile rozmiar wybity na uszczelniaczach olejowych sie zgadza, to rozmiar na przeciwpylowych jest inny... Moze dlatego TEODOR2424 miales problemy z wbiciem ich ?

 

OLEJOWY

ihost_1337334875__olej.jpg

 

 

 

PYLOWY

ihost_1337335005__pyl.jpg

Edytowane przez ple88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zdziwienie mnie ogarnia jak czytam powyższe posty. Przyznam się szczerze, że nie zwróciłem uwagi na opakowanie ale może gdzieś znajdę w czeluściach smietnikowych ... Jeśli chodzi o uszczelniacze przeciwpyłowe to u mnie weszły bez problemu. Nawet specjalnie nie musiałem ich mocno dobijać...

Pozdrawiam serdecznie

Waluś

 

edit: moje opakowanie też jest "no logo"

Czyżby jakieś podróby? :oczy:

Edytowane przez WaluÅ›
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy to podroby i raczej sprawdzic tego sie nie da. Wymienilem pare e-maili ze sklepem w ktorym zamowilem uszczelniacze i dostalem odpowiedz:

 

Witam ponownie,

Sprawdziliśmy to, także wszystko powinno pasować. Są to odpowiednie uszczelniacze.

Pozdrawiam

IR Team

Edytowane przez ple88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witajcie.

 

Jestem po wymianie uszczelniaczy i oleju w przednim zawieszeniu.

Mam kilka pytań/wniosków, którymi chciałbym się podzielić.

Wymiana była potrzebna ponieważ prawa laga zaczela sie pocic.

Żeby było ciekawiej lagi były robione w lokalnym warsztacie typowo motocyklowym (zlecone przez poprzedniego właściciela) 4 lata temu czyli około 10k

 

Przed wymianą:

- Wyczytałem na forum, że może być problem z odkręceniem śruby spustowej (bo środek się obraca) więc wykonałem "klucz" z narkętką 27 (zdjęcie w mojej galerii)

- kupiłem olej Bel-Ray 10W - ponieważ chciałbym aby zawiecha działała tak samo jak przed wymianą (idealnie, poprawnie)

- oraz 2 uszczelniacze 41x53x8/10,5

 

Podczas wymiany:

- śruba spustowa poszła bez najmniejszego problemu, nic się nie obracało. Ciężko ale zwykłym kluczykiem imbusowym z rurką jako przedłużka - poszło

- [?] po rozmontowaniu dziwna sprawa (niestety nie zrobiłem zdjęcia) ale przygotowanego klucza nawet nie miałbym jak włożyć ponieważ element w środku był gladki a nie w kształcie "gwiazdek", w którą wchodzi nakrętka/śruba 27mm.

- uszczelniacze, które były zamontowane w moich lagach (stare) to 41x53x8/9,5 (nowe zamontowalem 41x53x8/10,5)

- olej, który wylalałem był lekko spracowany widać na zdjęciach i co ciekawe w obu lagach było go mniej niż powinno być niecałe 400ml!na lage.

 

Z pierwszą lagą zeszło troche więcej czasu ponieważ robiłem to pierwszy raz i nie chciałem niczego pomylić, zniszczyć, uszkodzić, porysować.

Natomiast druga laga - praktycznie 10 minut i gotowe.

 

Jazdy próbnej jeszcze nie było (brak czasu) ale na dniach trzeba będzie sprawdzić czy wymiana niepogorszyła czasem pracy zawieszenia. "Na sucho" po zamontowaniu wszystko wygląda conajmniej poprawnie.

 

 

p1100494i.th.jpg p1100500.th.jpg p1100505v.th.jpgp1100504i.th.jpgp1100507.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam wszystkich!

Nabyłem uszkodzonego Suzuki Bandit-a 650 s z 2005 roku.

Motocykl jest po dzwonie i ma do wymiany lampe i czachę.

Mam jeden problem. Lagi zchodzą w dół idealnie bez żadnych problemów i wydają się proste.

Niestety jednak gdy ustawiam kierownice do prosta kolo jest trochę skęcone w prawo.

Może mi ktoś powiedzieć czy to prawdopodobnie będzie problem z lagami czy z czymś innym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Powinieneś. Zacząć Cześć, bandit mi nie pali :D

 

QQ daj no jakigo malowanego ptaka, a autor niech no forum obejrzy i pomysli co zle zrobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.