Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mogą być też korki z starego GSXRa 1100, 750 lub GSXFa 750 :usmiech:  Też mają regulację i pasują do B6 :oki:

z gsxf'a 750 z 95 podejdą ? A gsxr'a z jakich lat mniej więcej :D?

Sory, że zasypałem pytaniami i z góry dzięki za odpowiedź ;)

Edytowane przez Zimo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ze starego GSXRa, jeszcze bez USD z przodu (bodajże 89r). Wydaje mi się, że powinny podejść korki od każdego zawiasu byle miał średnicę taką samą (41mm).

 

Ale mogę się mylić :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimo jak coś to chyba będę miał korki od gsxf z regulacja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko z tym utwardzaniem nie przesadźcie bo się wyłożycie jak koło straci trakcję.

Musi mieć ugięcie wstępne nie pamiętam ile, ale coś koło 30-40mm. Piszę to, bo w crossie raz tak sobie utwardziłem, bo prawie ugięcia nie miało, czego nie sprawdziłem i jak tylko wjechałem na wertepy na 3 biegu dostałem takie shimmy że prawie spadłem. Nauczka solidna. Na asfalcie lepiej tego nie doświadczyć.

 

Pamiętajcie też, że przy 10C olej w lagach to nie to samo co przy 40C w słońcu i też będzie twardsze zawieszenie. Metodą prób i błędów znalazłem ustawienie dobre dla mnie, tj. olej 15W i 10mm podkładka. Moja waga 85kg. Z plecaczkiem też mocno nie siada.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim b6 po wymianie uszczelniaczy i oleju oczywiście moto za bardzo nurkuje przy hamowaniu. Nawet na nierównościach dobija do końca , mam mozliwość kupienia oleju elf moto fork 15w za opakowanie 0,5 -16zł . Czy to jest dobry olej do b6 czy jednak wlac motul15w . Obecnie własnie nie pamiętam co tam jest wlane. Ilość jak dobrze pamiętam 522ml do jednej lagi?

Edytowane przez �ukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim b6 po wymianie uszczelniaczy i oleju oczywiście moto za bardzo nurkuje przy hamowaniu. Nawet na nierównościach dobija do końca

 

A w trakcie wymiany sprawdzałeś długość sprężyn ?

Może masz ubite sprężyny - wtedy wymiana oleju nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny mam progresywne i przed wymianą uszczelniaczy wszystko było ok. Po wymianie i zalaniu świeżego oleju tylko tutaj właśnie nie pamiętam jaki to był (czy 10w czy15w) robił to po prostu ktoś inny . Teraz mam okazje kupić olej elf do amorków w dobrej cenie i stąd moje pytanie czy jest dobry i się nadaje do b6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jeśli ten olej jest firmowy, z pewnego źródła i do tego przeznaczony to nie ma znaczenia jakiej dokładnie jest "marki" czy to motul czy elf (jeden ch*), amor to nie silnik :)

Ja bym go tam lał, ale nie wiem czy to rozwiąże Twój problem - poczekaj jeszcze aż ktoś mądrzejszy się wypowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny mam progresywne i przed wymianą uszczelniaczy wszystko było ok. Po wymianie i zalaniu świeżego oleju tylko tutaj właśnie nie pamiętam jaki to był (czy 10w czy15w) robił to po prostu ktoś inny . Teraz mam okazje kupić olej elf do amorków w dobrej cenie i stąd moje pytanie czy jest dobry i się nadaje do b6.

Jeśli wymianę robił ktoś inny i teraz jest gorzej niż było przed, to albo masz za mało oleju wlanego albo coś zostało źle poskładane. Najlepiej jakbyś zdjął lagi i sprawdził czy masz prawidłowy poziom oleju (wg instrukcji w serwisówce).

 

Tego Elfa możesz spokojnie zalać, o ile tak jak Zimo napisał jest z pewnego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już olej i teraz pozostała wymiana. I teraz pytanie chce wymienić sam olej ,wystarczy że odkręcę śruby od dołu , czy lepiej wykręcić całą lagę z motocykla i odwrócić do góry nogami? I jeszcze jedno do lagi wlewamy 512ml oleju tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już olej i teraz pozostała wymiana. I teraz pytanie chce wymienić sam olej ,wystarczy że odkręcę śruby od dołu , czy lepiej wykręcić całą lagę z motocykla i odwrócić do góry nogami? I jeszcze jedno do lagi wlewamy 512ml oleju tak?

brak mi słów

jak coś robisz zrób to porządnie olej w lagach plus uszczelniacze bo poco masz za miesiąc uszczelniacze wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak mi słów

jak coś robisz zrób to porządnie olej w lagach plus uszczelniacze bo poco masz za miesiąc uszczelniacze wymieniać

z tego co zrozumiałem, to uszczelniacze były dopiero co wymieniane? inna sprawa, że skoro coś jest nie tak to warto byłoby lagi rozebrać i obejrzeć czy wszystko jest ok.

 

Mam już olej i teraz pozostała wymiana. I teraz pytanie chce wymienić sam olej ,wystarczy że odkręcę śruby od dołu , czy lepiej wykręcić całą lagę z motocykla i odwrócić do góry nogami? I jeszcze jedno do lagi wlewamy 512ml oleju tak?

możesz to teoretycznie tak zrobić, ale:

 

1. nie ma szans, że cały olej Ci zleci więc nie będziesz wiedział ile masz go wlać.

2. na założonych lagach nie sprawdzisz czy poziom oleju jest prawidłowy

 

Jak już koniecznie nie chcesz lag rozbierać, to wyjmij je z półek, odkręć górne korki, wyjmij podkładkę, tuleję i sprężynę. dzięki temu przy wymianie będziesz mógł sprawdzić poziom oleju.

 

Wg serwisówki do pierwszej generacji wlewamy 521 ml.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak mi słów

jak coś robisz zrób to porządnie olej w lagach plus uszczelniacze bo poco masz za miesiąc uszczelniacze wymieniaćo

Olej +uszczelniacze były zmienione tylko że po tej wymianie motocykl nurkuje. Ten zabieg robił ktoś inny i teraz chcę wymienić sam olej , bo nie wiem czy jest wlana odpowiednia ilość oraz jaki to olej . Stąd sama wymiana oleju i chcę wlać 15w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej +uszczelniacze były zmienione tylko że po tej wymianie motocykl nurkuje. Ten zabieg robił ktoś inny i teraz chcę wymienić sam olej , bo nie wiem czy jest wlana odpowiednia ilość oraz jaki to olej . Stąd sama wymiana oleju i chcę wlać 15w.

no to jak ten inny spartolił to juz moto mu nie dawaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie niewiem czy spartolił czy zalał inny olej nie wiem tego a moto dobija wiec chce sam wymienić i będe pewien.  Ilość oleju 521ml do jednej lagi , mierząc od krawędzi mam mieć 97mm ale ze zprężyną czy bez niej ? I mam założone sprężyny progresywne też jest gestszy zwój do góry?

Edytowane przez �ukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 3 months later...

witam:) zakupilem banditka 600 z 97 roku po ślizgu (moze po dzwonie), i przy ocenie stanu technicznego okazalo się ze jeden zacisk z przodu trzyma dość mocno koło... trzeba przylozuc troche sily aby zakręcic je ręką... klocki były juz na wykonczeniu a znajomy powiedział ze jak bedzie mi wymienial klocki to poczyści zaciski i sie zobaczy. Wyczyścił, tloczki wciskały się palcami. Nic to nie dało, niby miały sie dotrzeć klocki ale przejechalem juz 1500km a koło dalej trzyma... Wyszlo na to ze krzywe lagi... poluzowalem śruby w ladze od strony trzymającego zacisku, kolega kręcił kołem a ja lagą do wylapania momentu kiedy najmniej tarło... No i  teoretycznie sie udało, dokręcilem sruby, koło kręciło sie elegancko w porównaniu do tego co było przed korekcją. Postawilem moto na koła pojechałem okolo 1km do mechanika zeby dokrecił śruby dynamometrycznym kluczem i dupa:) zanim to  zrobil sprawdzilismy czy kółko sie kręci ładnie, okazało sie ze wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Ma ktoś jakieś pomysły co mozna by poradzić? Moze to jednak wina zacisku. Na oko kolo ciut ciut przekoszone ale wiadomo jak to z okiem. Jezeli lagi krzywe to nie tarło by po obu stronach a nie tylko na jednej tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trzeć po jednej stornie, miałem tak. zdejmij lagi i sprawdź czy są proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trzeć po jednej stornie, miałem tak. zdejmij lagi i sprawdź czy są proste...

jak sprawdzić? czytalem o kladzeniu na szkło lub inną rowną powierzchnię, ale musiał bym spuscić olej i je rozebrać  zeby zostały tylko te rury co są mocowane do półki tak??

Edytowane przez Masanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij całe golenie z lagami i przyłóż lagę (to co wystaje z goleni) jedną do drugiej. Krzywią się na wysokości półek. Poznasz.

Ewentualnie półki się pokrzywiły, to też jest możliwe nawet przy małej glebie. Wtedy nawet na prostych lagach za cholerę prosto nie ustawisz, a nawet jak ci się uda to wszystko po chwili wróci do poprzedniego stanu. Kolega kupił Vulcana gdzie jakieś patałachy tak go 'ponaprawiały' pod sprzedaż.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dziękować... przy kupnie byłem o tym uświadomony ze coś jest krzywe jednak chłopak nie sprawdzal co, mechanik powiedzial ze sie zrobi, mniej wiecej okreslił kwote i tyle zbiłem z ceny wiec nie była to taka straszna wtopa z mojej strony :) jednakże do 10tego daleko pomyslalem ze da sie coś poustawiać samemu :)

Edytowane przez Masanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej to znowu ja :) pływa mi strasznie przód, tyl zresztą tez, ale mam w planach kupić amorek od jajka. Natomiast w przodzie zmienił bym najchętniej spręzyny. Teraz moje zapytanie, szukam uzywek, od czego pasują bez zadnych przeróbek, ale zeby były twardsze. Za stówkę moge kupić dwie od b12 05r ale nie znam się. Może od czegoś innego tez bedą pasowac? Zakładam że Długość i średnica (ktora?) musza być takie same? Jezeli nie to proszę o wyjaśnienie... Jezeli już było to sorki przegladalem wszystkie strony, ale sie nie doczytałem, a moze mi umknęło.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej to znowu ja :) pływa mi strasznie przód, tyl zresztą tez, ale mam w planach kupić amorek od jajka. Natomiast w przodzie zmienił bym najchętniej spręzyny. Teraz moje zapytanie, szukam uzywek, od czego pasują bez zadnych przeróbek, ale zeby były twardsze. Za stówkę moge kupić dwie od b12 05r ale nie znam się. Może od czegoś innego tez bedą pasowac? Zakładam że Długość i średnica (ktora?) musza być takie same? Jezeli nie to proszę o wyjaśnienie... Jezeli już było to sorki przegladalem wszystkie strony, ale sie nie doczytałem, a moze mi umknęło.  Pozdrawiam

 

Tył jak i przód może Ci pływać z różnych powodów, najpierw sprawdziłbym:

Ciśnienie w oponach, później łożyska w kołach, zębatki (u mnie np. to było przyczyną), coś z wachaczem więc może być tak, że zmienisz amor z tyłu a on dalej będzie Ci pływał, najpierw sprawdź te dwie rzeczy :)

Co do przodu to o ile dobrze się orientuje to do 1gen 600 z 97 roku to raczej sprężyn z innych modeli nie dobierzesz, tym bardziej z b12, który ma grubsze sprężyny/lagi. Sprężyny muszą mieć określoną długość i grubość/objętość? (nie wiem jak to nazwać ale chodzi mi że jedne lagi mają np. 41mm średnicy, 43 itp. więc sprężyny też mają różną średnice). Jak CI przód pływa to przed wymianą sprężyn też bym sprawdził łożyska w kole, główce ramy, POZIOM OLEJU W OBYDWU LAGACH, a potem czy długość sprężyny mieści się w minimum określonym w serwisówce. Jeśli sprężyny są ok, a chcesz mieć twardszy przód a nie masz hajsu na progresywne sprężyny to możesz dać: gęstszy olej + podkładki (opisane zresztą na forum), albo korki lag z regulacją np od gsxf'a

Trochę chaotycznie ale myślę, że zrozumiesz sens mojej wypowiedzi :)

Edytowane przez Zimo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył jak i przód może Ci pływać z różnych powodów, najpierw sprawdziłbym:

Ciśnienie w oponach, później łożyska w kołach, zębatki (u mnie np. to było przyczyną), coś z wachaczem więc może być tak, że zmienisz amor z tyłu a on dalej będzie Ci pływał, najpierw sprawdź te dwie rzeczy :)

Co do przodu to o ile dobrze się orientuje to do 1gen 600 z 97 roku to raczej sprężyn z innych modeli nie dobierzesz, tym bardziej z b12, który ma grubsze sprężyny/lagi. Sprężyny muszą mieć określoną długość i grubość/objętość? (nie wiem jak to nazwać ale chodzi mi że jedne lagi mają np. 41mm średnicy, 43 itp. więc sprężyny też mają różną średnice). Jak CI przód pływa to przed wymianą sprężyn też bym sprawdził łożyska w kole, główce ramy, POZIOM OLEJU W OBYDWU LAGACH, a potem czy długość sprężyny mieści się w minimum określonym w serwisówce. Jeśli sprężyny są ok, a chcesz mieć twardszy przód a nie masz hajsu na progresywne sprężyny to możesz dać: gęstszy olej + podkładki (opisane zresztą na forum), albo korki lag z regulacją np od gsxf'a

Trochę chaotycznie ale myślę, że zrozumiesz sens mojej wypowiedzi :)

Ok dzieki, z tego co sie orientuje to ani podkładki ani olej nie zmieniają charakterystyki spręzyny, a tylko napięcie wstępne czy coś tam...:) Więc mimo wszystko nie jest to to samo co przy sprzęzynie progresywnej lub twardszej z innego motóra:) "pływa '' w sensie ze przy prędkościach rzędu 90-100 w zakręcie mam za miękki przód. Znajomy mechanik jeździł i mowił ze te bandity tak mają, ale nie orientował się od czego można by wsadzić osprzęt. Łozyska w gole i głowce zmienione PS. ma ktoś proste lagi do b6 97 w przystępnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.