Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zimowym serwisie i odkładaniu moto do garażu zobaczyłem takie coś, podobne do tego zdjęcia:

Rysy_na_lagach.jpg

 

chodzi o te mikro ryski, których nawet pod palcem nie czuć. Widać je dopiero po przyświeceniu latarką.

Powiedzcie mi, bo nie mam teraz jak spojrzeć na inne motocykle czy u Was też tak lagi wyglądają?

 

Czym może być spowodowany taki stan rzeczy i jak to rokuje na przyszłość? Uszczelniacze zmieniałem jakieś 5 sezonów temu i nie pamiętam, żebym coś zauważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do garazu teraz nie pobiegne, ale na 95% u mnie tez sa takie ryski. Skoro pod palcem nie czuc i wszystko dziala to bym sie nie przejmowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie otóż mam pewne pytanie czy pomoże mi ktoś okreslić z jakiej suzy sa te lagi z góry dziekuję :)

 

83badd214e225e8fm.jpg 1

 

fd0f1ca847b7d9a5m.jpg 2

 

fb5cfc0df43af07fm.jpg 3

 

Wyglądają mi jakby od B6 były...

 

PS skąd na ladze wzięły się te otarcia? Wyglądają jak od tarczy hamulcowej :boje_sie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metal to nic strasznego ważne żeby poprzecznych nie było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ok dzięki za uspokojenie sumienia :) Trochę tych kilometrów już bandzior ze mną nawinął, w przyszłym 80Kkm pyknie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry - mój błąd. Chodzi oczywiście o te przeciwpyłowe kapturki. Wymienił na nowe. Jeden ze starych był fizycznie uszkodzony i ciężko byłoby to plakiem naprawić : )

Rok temu wymieniałem, zakupiłem tourmaxy w larssonie (ten komplet z olejowymi), też mam już popękane. 

Może jakaś felerna partia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

 

chodzi o te mikro ryski, których nawet pod palcem nie czuć. Widać je dopiero po przyświeceniu latarką.

Powiedzcie mi, bo nie mam teraz jak spojrzeć na inne motocykle czy u Was też tak lagi wyglądają?

 

Czym może być spowodowany taki stan rzeczy i jak to rokuje na przyszłość? Uszczelniacze zmieniałem jakieś 5 sezonów temu i nie pamiętam, żebym coś zauważył.

 

to raczej naturalne ... jak nie ma rys wyczuwalnych pod palcem , to raczej nei będą one powodem uszkadzania uszczelniacza a co za tym idzie wycieków - śpij spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem, lekkie wżery na lagach. Sam nawet ich nie zauważyłem, zawoziłem lagi na zmianę sprężyn do serwisu i mechanior od razu zauważył. Przed rozbiórką nawet się nie pociły więc na razie złożę na tych i zobaczę co się będzie działo bo ceny mnie przerażają. Nowe 380 sztuka, a o używane raczej ciężko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam Pany, 

takie pytanie do Bandita 650 z 2006 roku to uszczelniacze o wymiarach 41x53x8/10,5 ? i jesli bede wymienial te uszczelniacze to tez bym chcial przy okazji wymienic olej i jesli wleje te 500ml 15w zamiast jak jest zalecane 520ml to ta roznica 20ml bedzie az taka bardzo drastyczna (odczuwalna) ? pytam bo nie wiem czy musze kupic druga puszke 1L (w sumie 2L oleju) aby moc wlac te 2x520ml czy moze byc tylko 1L 2x500ml ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany, 

 

takie pytanie do Bandita 650 z 2006 roku to uszczelniacze o wymiarach 41x53x8/10,5 ? i jesli bede wymienial te uszczelniacze to tez bym chcial przy okazji wymienic olej i jesli wleje te 500ml 15w zamiast jak jest zalecane 520ml to ta roznica 20ml bedzie az taka bardzo drastyczna (odczuwalna) ? pytam bo nie wiem czy musze kupic druga puszke 1L (w sumie 2L oleju) aby moc wlac te 2x520ml czy moze byc tylko 1L 2x500ml ?

Poziom oleju w lagach powinien być taki jak serwisówka podaje.

 

Te 20 ml możesz dolać starego oleju w razie czego (pod warunkiem że nie będzie przypominał kolorem smoły).

 

Czy brak zrobi odczuwalną różnicę tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany, 

 

takie pytanie do Bandita 650 z 2006 roku to uszczelniacze o wymiarach 41x53x8/10,5 ? i jesli bede wymienial te uszczelniacze to tez bym chcial przy okazji wymienic olej i jesli wleje te 500ml 15w zamiast jak jest zalecane 520ml to ta roznica 20ml bedzie az taka bardzo drastyczna (odczuwalna) ? pytam bo nie wiem czy musze kupic druga puszke 1L (w sumie 2L oleju) aby moc wlac te 2x520ml czy moze byc tylko 1L 2x500ml ?

 

 

Kupuj 1L jak ci zoozka pisze.

Najlepiej zmierzyć od tafli oleju do krawędzi wciśniętej goleni, bez sprężyny. To chyba będzie około 100mm.  Na miarkę nie ma co liczyć, bo w amorach zawsze zostanie tego oleju ze 20ml albo więcej. Wszystkiego nie zlejesz, chyba, że rozbebeszasz kompletnie całość. Aha i poziomem oleju można regulować progresję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zamierzam wymienić olej i kupiłem 15w i teraz pyt jest gdzieś krok po kroku opisane jak tego dokonać ;P bo nie chce czegoś popierdzielic bo taki mechanik ze mnie jak z koziej dupy traba ;D a szukałem i nic nie znalazłem, tez chce rozebrać je i trochę wyczyścić benzyna ekstrakcyjna jakieś rady cos?

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam wymienić olej i kupiłem 15w i teraz pyt jest gdzieś krok po kroku opisane jak tego dokonać ;P bo nie chce czegoś popierdzielic bo taki mechanik ze mnie jak z koziej dupy traba ;D a szukałem i nic nie znalazłem, tez chce rozebrać je i trochę wyczyścić benzyna ekstrakcyjna jakieś rady cos?

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

W serwisówce od swojego GSF masz lagi rozkręcone co do śrubki. Grunt to nie pogubić niczego i w odpowiedniej kolejności złożyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

a sprężyna w ladze gęstszym na dole czy u góry? bo teraz zgłupiałem :puknijsie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gęstszym na do dołu w goleń

 

poza tym:

- poziom oleju można zmierzyć "od góry lagi do tafli wlanego już oleju" (przy wyciągniętej maksymalnie ladze i oczywiście bez sprężyny w środku) i ma on wynosić 132mm

  (u mnie, podam jako ciekawostkę, starego oleju było mniej o ponad 16mm jak dobrze pamiętam)

- długość całkowita minimalna sprężyny to 368mm (jeśli masz krótszą to znaczy że już zmożona i trzeba wymienić)

- oryginalny olej to 5W (odnosi się to do gęstości co przekłada się na twardość pracy amortyzatora) - są zwolennicy 10W ale także 15W(dla twardszego zawieszenia) - wszystko zależy od motocykla, stylu jazdy, wagi jeźdźca i wiedzy. Jeśli nie masz o tym pojęcia i nie chcesz się zaglębiać w szczegóły, to lej taki jak w oryginale.

 

Ja rozłożyłem sobie prace na dwa dni, ponieważ warto skorzystać z klucza pneumatycznego aby odkręcić tę śrubkę od dołu w środku w celu całkowitego wyciągniecia lagi z golenia a takowego klucza na miejscu nie miałem. Poza tym warto mieć klucz dynamometryczny żeby poskładać to wszystko z powrotem. Z pozostałymi czynnościami każdy raczej sobie poradzi, oczywiście polecam oprzeć się o serwisówkę.

Edytowane przez gre8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam, kupiłem uszczelniacze ARI, do mojego B12 i nie widziałem w opakowaniu z uszczelniaczami pasty silikonowej( może oślepłem, nie mam jak sprawdzić bo siedze w pracy,ale po pracy w razie czego chciałbym zaskoczyć do sklepu i zakupić potrzebną rzecz... używał ktoś coś innego ? jakiegos smaru wodoodpornego ? lub podobnej rzeczy podczas osadzenia uszczelniaczy?

Edytowane przez NowyDaniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno dać radę założyć bez smarowania, do all ballsów nie dają nic takiego, z własnego doświadczenia powiem że lepiej nie smaruj uszczelniaczy przed zakładaniem olejem do lag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel, do wymiany uszczelniaczy przedniego zawiasu nie jest potrzebna żadna pasta.

Pozdrowienia

Edytowane przez WaluÅ›
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmikach z Youtube :zeby:  jest mowa o paście silikonowej, lub o smarze silikonowym, smaruja simering od wewnatrz i od dolu...w celeu, albo lepszego nalozenia oszczelniacza, albo moze zeby nie wiem po co ?

Edytowane przez NowyDaniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to tylko żeby gładko poszło jego założenie we właściwe miejsce - aby uniknąć uszkodzenia uszczelniacza i tyle.

Edytowane przez gre8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zmienione, olej nowy zalany, wszystko ladnie pieknie jakies 2godz roboty z pomocą kuzyna. Była w pudełku z uszczelniaczami biała pasta ( w takiej ilości że śmiech no ale była) testowa jazda też się odbyła jakies 20km, porażająca różnica podczas jazdy, całkiem inaczej moto jedzie. Poprzednio było mało oleju czarny i śmierdzący...do teg w prawej ladze gdzie puszczał uszczelniacz oleju praktycznie nie było. Teraz miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlałem 10W MOTOREX, ponoć jest gęściejszy od Motula 10W. Zrobiłem dopiero jakies 20 km, bardzo ładnie przednie zawieszenie pracowało ( w porównaniu do tego co było wcześniej)na  poklejonej drodze ktora wyglądała jak bruk. 

Edytowane przez NowyDaniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.