Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Panewki all-balls z allegro:

kpl 4 szt  dwa oringi pod korki, 2 podkladki miedziane pod śruby dolne i dwa zabezpieczenia  na uszczelniacze

 

 

Trochę dziwne ale wyglądem bliżej im do oryginału niz  te z suzuki co Piotrek Be kupił :slash:

zdjecia do porównania : https://polishbanditcrew.pl/topic/13509-zawieszenie-lagi-olej-uszczelniacze-pytania-i-problemy/page-18?do=findComment&comment=423745

 

 

c346617f8fb4dffbc94537a5e5ac575f.jpeg

 

ihost_1467108104__img_0134.jpg

 

 

ihost_1467108142__img_0133.jpg

 

ihost_1467108143__img_0132.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

A ja mam inne pytanie. Chodzi mi o długość przedniego zawieszenia. Ostatnio porównywaliśmy zawieszenie w moim motocyklu z zawieszeniem motocykla kolegi. Te same modele czyli 600s tylko roczniki inne. Ku mojemu zdziwieniu ja mam mniejszy skok amortyzatorów o około 2cm. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie. Chodzi mi o długość przedniego zawieszenia. Ostatnio porównywaliśmy zawieszenie w moim motocyklu z zawieszeniem motocykla kolegi. Te same modele czyli 600s tylko roczniki inne. Ku mojemu zdziwieniu ja mam mniejszy skok amortyzatorów o około 2cm. Co może być przyczyną takiego stanu rzecz

Konkretnie zjechane sprężyny? Pierwsze co przychodzi na myśl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie. Chodzi mi o długość przedniego zawieszenia. Ostatnio porównywaliśmy zawieszenie w moim motocyklu z zawieszeniem motocykla kolegi. Te same modele czyli 600s tylko roczniki inne. Ku mojemu zdziwieniu ja mam mniejszy skok amortyzatorów o około 2cm. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Ktos sporo gumowal na moto i zawieszenie dobite :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stawiałem na sprężyny. Ale wolałem się do pytać. Trzeba więc rozkręcić i zmierzyć długość sprężyny. Widzę że sporo niespodzianek mnie spotyka z tym sprzętem. Dobrze że zima długa. Zastanawiam się też nad kosztami. Nigdzie nie mogę znaleźć zwykłych sprężyn tylko progresywne a one są dość drogie.

Edytowane przez przemo81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stawiałem na sprężyny. Ale wolałem się do pytać. Trzeba więc rozkręcić i zmierzyć długość sprężyny. Widzę że sporo niespodzianek mnie spotyka z tym sprzętem. Dobrze że zima długa. Zastanawiam się też nad kosztami. Nigdzie nie mogę znaleźć zwykłych sprężyn tylko progresywne a one są dość drogie.

Jakby nie patrzeć to Twój sprzęt ma już 15 lat i na pewno sporo kilometrów za sobą, nie wiadomo też jak poprzedni właściciele dbali o niego więc niespodzianki nie powinny Cię dziwić.

 

Zwykłe sprężyny: http://www.ebay.co.uk/itm/NEU-Gabel-Feder-Suzuki-GSF-600-Bandit-Spring-Front-fork-GSF-600-Bandit-/320602594600?hash=item4aa5675d28:g:FlQAAOSwa-dWl2sw

 

jak rozbierzesz to warto od razu cały zestaw naprawczy nabyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie trzeba tak zrobić żeby było dobrze i na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki all-balls z allegro:

kpl 4 szt  dwa oringi pod korki, 2 podkladki miedziane pod śruby dolne i dwa zabezpieczenia  na uszczelniacze

 

 

Trochę dziwne ale wyglądem bliżej im do oryginału niz  te z suzuki co Piotrek Be kupił :slash:

zdjecia do porównania : https://polishbanditcrew.pl/topic/13509-zawieszenie-lagi-olej-uszczelniacze-pytania-i-problemy/page-18?do=findComment&comment=423745

 

 

c346617f8fb4dffbc94537a5e5ac575f.jpeg

 

ihost_1467108104__img_0134.jpg

 

 

ihost_1467108142__img_0133.jpg

 

ihost_1467108143__img_0132.jpg

Bald, tragiczne są te All Balls'y... Jeśli chodzi o jakość powierzchni ciernej. Przerabiałem już ten temat. Nawet konsultowałem to z BFG. Panewki ślizgowe AllBallsa wystarczą na jakieś 5-10kkm. Najlepsze zamienniki dostępne na rynku robi 4Ride, a i tak różnica w cenie wychodzi na poziomie 20 złotych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tragicznie to cięzko stwiedzić na oko, ale jak dla mnie wygladaja tak jak oryginaly, wiadomo ze 15 lat temu robili pewnie wytrzymalsze rzeczy niż teraz, wiec wyjdzie w praniu.

Z wymiana nie mam problemu bo sam robie, wiec jak sie zużyją to sie wymieni i po kłopocie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie mam z tym problemu ;) All Balls ma jakieś dziwnie chropowate te powierzchnie. Niezbyt jednorodne, jeśli chodzi o skład i budowę i po prostu wykruszają się. 4ride akurat tutaj ma idealną powierzchnię :) Ot spostrzeżenia. Nie neguję. Przynajmniej wymieniasz :P Niektórzy jeżdżą cały czas na wytartych panewkach a później  dziwią się, że uszczelniacze nie trzymają, jak panewka rysuje lagę... :)

 

14364780_1095142650521498_79667619760282

 

14358738_1095142607188169_42238252597587

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Witam

Wymieniłem przed sezonem uszczelniacze w moim B1250 bo puścił jeden, założyłem ARI i po 3-4 tys. km pojawił mi się olej na obu lagach. Kiedyś miałem szlif motocyklem czy możliwe jest że mam lekko podgięte lagi (na oko nic nie widać, nie sprawdzałem ich na płaskiej powierzchni przy wymianie uszczelniaczy) i podczas wymiany zostały włożone w innej pozycji w półki niż były i to może to powodować? Tylko to mi przychodzi na myśl. Zawieszenie pracuje ok, lagi są oryginalne. Po wymianie uszczelniaczy dawały mi jednak znać lekkimi okręgami brudu czy oleju- smaru na lagach ale myślałem że to resztki pasty montażowej którą posmarowałem uszczelniacze, niestety po dłuższej jeździe po nierównej drodze pojawił się olej więc oba uszczelniacze nie trzymają jak trzeba. Lagi mają drobne rysy ale wcześniej jeden uszczelniacz trzymał więc chyba stan powierzchni nie ma znaczenia w tym przypadku. Jakieś pomysły Panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bald, tragiczne są te All Balls'y... Jeśli chodzi o jakość powierzchni ciernej. Przerabiałem już ten temat. Nawet konsultowałem to z BFG. Panewki ślizgowe AllBallsa wystarczą na jakieś 5-10kkm. Najlepsze zamienniki dostępne na rynku robi 4Ride, a i tak różnica w cenie wychodzi na poziomie 20 złotych :)

nie wiem czy to prawda ale dostałem info od sprzedawcy że 4ride to allbalsy pod inną nazwą tzn że allbals dla nich robi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mighus lagina stol pomierzyc sprawdzic powierzchnie, uszczelniacze spokojnie powinny wytrzymac 3-4 lata

 

Co do samych panewek to nie ma niestety dobrych zamiennikow, jak ktos chce miec spokoj to aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Co do samych panewek to nie ma niestety dobrych zamiennikow, jak ktos chce miec spokoj to aso

I ja dokładnie tak zrobiłem, kupiłem oryginalne w serwisie ale zapłaciłem 3 razy więcej niż za zamienniki.

 

Ale mam takie pytanie do praktyków.

Czy jeśli uszczelniacze są jeszcze w dobrym stanie a chcę tylko wymienić olej w lagach, to czy można zdemontować lagi, odkręcić korki, zlać stary olej, przepłukać benzyną ekstakcyjną kilka razy, wysuszyć i nalać nowego oleju?  Czy robił ktoś tak kiedyś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można tak robić z tym że nigdy nie zlejesz całego oleju jak nie rozkręcisz lag a dwa że to właściwie groszowa różnica cenowa czy zmienisz uszczelniacze a przynajmniej masz pewność że sa świeże. Bywało tak że ktoś zmieniał sam olej a uszczelniacze kończyły się po 300 km no i znowu robiórka,

 

Osobiście jestem za opcją robienia raz a dobrze i Tobie też tak polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

przed sezonem wymieniałem komplet uszczelniaczy i olej w lagach.

Kupiłem zestaw z olejem Repsol Fork 10W czyli standard.

Wlałem po 510 ml do lagi, zaobserwowałem, że lagi są bardzo twarde, jazda nawet z małą prędkością po nierównej nawierzchni to katorga, strasznie bije. Przy dobrej nawierzchni jest ok.

Serwisówka podaje 506-510 ml więc powinno być ok? Myślałem, żeby może trochę odlać-odessać oleju? Albo sprawdzić poziom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed sezonem wymieniałem komplet uszczelniaczy i olej w lagach.

Kupiłem zestaw z olejem Repsol Fork 10W czyli standard.

Wlałem po 510 ml do lagi, zaobserwowałem, że lagi są bardzo twarde, jazda nawet z małą prędkością po nierównej nawierzchni to katorga, strasznie bije. Przy dobrej nawierzchni jest ok.

Serwisówka podaje 506-510 ml więc powinno być ok? Myślałem, żeby może trochę odlać-odessać oleju? Albo sprawdzić poziom?

a mierzyłeś poziom oleju wedle tego co podaje serwisówka?

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/16241-jak-sprawdzic-czy-ilosc-oleju-w-goleni-jest-prawidlowa/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie, mogę to zrobić bez demontażu lag? Tylko odkręcając korki i wyciągając sprężyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale to glupi pomysl, chodzi o sprawdzanie poziomu tafli czesto nie jest to miarodajne zwlaszcza jak ktos to robi pierwszy raz lepiejn nalac tyle ile podaje serwisowka w ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nalałem tyle i le mówi serwisówka w ml, wlałem po 510 ml do lagi. Są strasznie twarde.

a dodatkowo chciałbym sprawdzić poziom oleju w lagach,

poziom sprawdzamy na ladze rozprężonej (najdłuższej) od tafli oleju zmierzyć do końca gwintu (korka)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie i pieknie ale to mierzenie linijka, suwmiarka itd., nie, nie, nie.

Tak jak pisal metal albo, zrobta sobie cos takiego podobnego jak ja

 

thumb_ihost_1485975676__14859755994380.j

 

Jak to dziala i jak ustawic, chyba kazdy moze sobie wyobrazic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz mowilem mierzenie tego czymkolwiek jest bez sensu. Z tego co napisales zalales za duzo oleju czyli nie oczysciles lag jak je rozebrales lub nie innej przyczyny nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może olej gęsty bo temperatura niska - dlatego zawias taki twardy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju mierzymy zawsze na ściśniętej ladze bez sprężyny, ilość oleju podana w ml odnosi się do pustego amortyzatora ,tyle lejemy po kompletnym rozbieraniu ,wysokość do lustra oleju podana w mm jest wartością końcową i po każdej wymianie należy ją sprawdzić.

Jeśli uszczelniacze trzymają i nie ma potrzeby ich wymieniać wymieniamy sam olej .

Należy przed zlaniem starego przepompować teleskop żeby wymieszać stary olej a po zalaniu świeżego przepompować w celu pozbycia się powietrza znajdującego się pod lagą.

Nie należy przepłukiwać gdy nie rozbierany całego teleskopu gdyż resztka oleju jaka zostaje rozcieńcza się i napewno zmieni parametry świeżo zalanego .

Jeśli w serwisówce nie ma mowy o przepłukiwaniu to nie robimy tego ,lepsze jest wrogiem dobrego.

Edytowane przez farba
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.