Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Znaczy, brales pod uwage takze wykonanie serwisu tej jednej?Bynajmniej tym zdaniem to potwierdzasz.

To nic nowego na bieżaco mam kontakt z takimi "przypadkami"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Pytanie poniekąd związane z tematem.

 

Próba samodzielnej wymiany oleju w lagach zakończyła się uwaleniem klucza odpowiedzialnego za odkręcenie śruby mocującej przednią oś.

 

Albo ja czegoś nie doczytałem albo ktoś po prostu dokręcił dziadostwo na chama.

 

Czy jest opcja poluzowania tego, czy dać sobie spokój i udać się do warsztatu, żeby mi to ruszyli pneumatykiem?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadnij jutro to Ci to spróbuję zruszyć kluczem udarowym. Okolice M1 ale wieczorem. Adres na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadnij jutro to Ci to spróbuję zruszyć kluczem udarowym. Okolice M1 ale wieczorem. Adres na priv.

Dzięki Slavek, spróbuję jeszcze po południu powalczyć bo mi Benek dał kilka cennych wskazówek. Jak coś to się odezwę.

 

 

Edit. W serwisówce jest błąd. Dla kogoś kto po pracy ma problemy z logicznym myśleniem - dość istotny.

 

Otóż rysunek pokazuje aby najpierw luzować ośkę a potem śrubę w goleni. Co prawda gdybym nie był taki ułomny, to na logikę bym ogarnął, że w ten sposób nie ma to szans zadziałać :P.

 

Anyway dzisiaj runda 2, wish me luck.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Lock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano zobaczyłem zapocone lagi więc już rozebrane i umyte czekają na uszczelniacze. Nasuwa mi się jedno pytanie.

Jak dokręcacie tą małą śrubę od dołu której nie ma jak zablokować?

Odkręciłem bez problemu bo pneumatem. Jednak dokręcić tak nie mogę bo manual określa moment 20 NM to pneumatem bym ją urwał. Poza tym zauważyłem podczas mycia na niej jakby nitkę silikonu. Uszczelniacie ją czymś czy wystarczy nowa podkładka? cb698f85f140ba463497df358f5dd1ae.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy nowa podkładka miedziana, nie dawaj tam żadnego silikonu. Jedynie dokładnie oczyść żeby nie było piachu etc. Teoretycznie masz specjalne narzędzie do zablokowania środka lagi, a w praktyce albo normalnie ją dokręcisz i Ci się nie będzie obracać, albo dokręcasz uderzając lekko młotkiem w klucz powinno dojść do momentu aż Ci się zablokuje, wtedy dopiero dynamometrycznym 20 Nm.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Czy B6 ma w oryginale tak miękkie amory z przodu czy może z moimi jest już coś nie tak? Śladów pocenia nie widać ale przy odpuszczaniu gazu motor strasznie leci na lagach do przodu, a przy przyspieszeniu znów się dźwiga. Jest to dość irytujące, a nawet niebezpieczne przy szybszych redukcjach o kilka biegów. Łatwo też dobijają na dziurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 ma dość miękkie zawieszenie + z czasem przez zużycie robi się coraz bardziej miękkie. Ratunek to wymiana sprężyn i oleju lub dorobienie podkładek pod korki w celu zwiększenia napięcia wstępnego sprężyny i wymiana oleju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki.

Moto ma 75 tysiaków nic się nie dzieje, sucho, uszczelniacze nie popękane, lata w zakrętach ok.

Chyba ktoś wymienił olej 2lata temu jak było 32tysiaki, ale nie jestem pewien.

 

Robić przegląd lag czy nie tykać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki.

Moto ma 75 tysiaków nic się nie dzieje, sucho, uszczelniacze nie popękane, lata w zakrętach ok.

Chyba ktoś wymienił olej 2lata temu jak było 32tysiaki, ale nie jestem pewien.

 

Robić przegląd lag czy nie tykać?

Robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem ostatnio olej o nieznanym roczniku i jest niebo a ziemia.

 

Poszedł standardowy 10W, zawias dalej jest dość miękki, ale absolutnie inaczej resoruje. Przedtem przy szybkich zmianach kierunku skrętu miałem wrażenie, że przód i tył moto są kompletnie niezgrane, ze względu na opoznioną reakcję widelca, tylna opona miała skłonności do myszkowania.

 

Być może to, co piszę ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, jednak subiektywne wrażenie bujania było nieprzyjemne.

 

Teraz jest spokój.

 

Wymieniaj!

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Lock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaraz będzie 50.000 km przebiegu i lagi chyba nigdy jeszcze nie były ruszane. Ale nic złego się nie dzieje. Nic się nie poci, jest stabilny. I też mam dylemat, czy tykać czy nie, skoro nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seebst w lagach nie ma łożysk tocznych ;)  Są elementy cierne, które się ścierają w "brei" której nikt nie wymieniał :niepewny: . Masz rację!!! Na zewnątrz nic się złego nie dzieje........ ;)Na zewnątrz

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodaj sam olej zmienić by wypadało. Do tego nawet lag nie trzeba wyjmować i rozkładać. Korek spustowy jest na dole, wlewowy na górze. Cała robota to pół godziny z browarem w międzyczasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas remontu mz.tki rozebrałem lagi i to co tam było to już nie olej a smar. jakby ktoś tam towotu napchał benzyna nie chciała tego ruszyć bawet.

 

także warto wymienić olej w lagach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ok 15 tys km olej juz praktycznie nie spelnia zadnej funkcji w lagach a to co ja rozbieram na codzien to dramat, takie wlasnie elementy tworza precyzje jazdy i wlasciwie na 80 % ktorych jezdze polowa motocykla jest do wymiany eksploatacyjnej zeby wrocic na wlasciwe tory. Przekonala sie o tym już nie jedna osoba ktora wyjechala z moje serwisu i byla ostro zdziwiona jak dane sprzęt moze jezdzic po dokładnym serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po około 15 tysiącach... to ja praktycznie dwa razy do roku bym musiał olej w lagach wymieniać... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie :)

 

Stąd pytanie czy tykać czy nie jak mi wszystko działa.

Druga sprawa jak mam 75000 to czy rozbierać czyścić itd.. czy tylko zmieniać olej bo po opisie to można założyć, że tam syfilis będzie niezły..

 

Cirus  kompromisowo co 24kkm przy zaworach olej zmieniać w lagach i będzie ok?

 

 

Po około 15 tysiącach... to ja praktycznie dwa razy do roku bym musiał olej w lagach wymieniać... :(

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos klepie kilometry to logiczne zeby nie ruszać ale jak ktos robi przez 2 lata 15tys to jest smietnik w lagach

 

Pwm jak robisz te 24 w dwa lata to mozna tak zmieniac w ciemno

 

Ja u siebie zmieniam regularnie co dwa lata chyba ze wychodzi 20 k na sezon :)

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli zmieniasz olej w lagach często to można wymieniać czasem sam olej bez rozbierania za każdym razem. Jednak w Twoim przypadku po tak długim czasie to koniecznie trzeba rozebrać i umyć. Przy okazji prewencyjnie nie zaszkodzi wymienić uszczelniacze. Po prostu bez rozebrania wszystkiego syfu nie wylejesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24k km to ja, można powiedzieć, że robię w ciągu jednego roku. I tak 4 razy na sezon wymieniam olej w silniku. Ale co roku wymieniać w lagach, i dodatkowo jeszcze zawory to ja z torbami pójdę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty a co Ty tak dygasz kilosy?

Ja zamiast samochodu motonga używam służbowo :P

 

No i mam ten sam dynks  robię 24-30kkm rocznie.

 

Podsumowując teraz na zawory zrobię rozmontowanie lag przegląd, a potem co 24kkm po prostu olej.

Generalnie zalatam motonga bo i tak jak pyknę 100.000 to kto go kupi ;) 

 

 

24k km to ja, można powiedzieć, że robię w ciągu jednego roku. I tak 4 razy na sezon wymieniam olej w silniku. Ale co roku wymieniać w lagach, i dodatkowo jeszcze zawory to ja z torbami pójdę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.