Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

24k km to ja, można powiedzieć, że robię w ciągu jednego roku. I tak 4 razy na sezon wymieniam olej w silniku. Ale co roku wymieniać w lagach, i dodatkowo jeszcze zawory to ja z torbami pójdę :D

Ciesz sie ze przy tym nie wymieniasz 3 razy opony i napedu ;) takze jakies tam oleje i plyny czy inne zawory to szczegol :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym zamienić olej?

990009904410g

 

hmm oryginal 73zl/litr chyba cena ok?

 

bo 10w to co producent to inne parametry...

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w syntetyczny do 50 zl za litr spokojnie dostaniesz. Jak bys potrzebował to mam u siebie z valvo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to serwis zawieszenia. Kiedy ktoś zaglądał ?

Nic mi o tym nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

@pwm wymieniłeś już olej w lagach?

 

Ja się chce do tego zabrać, ale bez ich zdejmowania z motocykla. Chcę śrubą spustową u dołu lagi to zrobić. Teoretycznie wiem jak to zrobić, ale nigdzie nie znalazłem jakiegoś opisu jak to zrobić, czy najpierw poluzować nakrętki u góry, a dopiero potem dół, czy na odwrót? Czy jakieś niespodzianki mogą na mnie czekać? Fajnie jakby ktoś napisał coś o tym, bo nie mogę znaleźć konkretów na temat wymiany oleju z lagami na motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pwm wymieniłeś już olej w lagach?

Ja się chce do tego zabrać, ale bez ich zdejmowania z motocykla. Chcę śrubą spustową u dołu lagi to zrobić. Teoretycznie wiem jak to zrobić, ale nigdzie nie znalazłem jakiegoś opisu jak to zrobić, czy najpierw poluzować nakrętki u góry, a dopiero potem dół, czy na odwrót? Czy jakieś niespodzianki mogą na mnie czekać? Fajnie jakby ktoś napisał coś o tym, bo nie mogę znaleźć konkretów na temat wymiany oleju z lagami na motocyklu.

 

Mam nawet filmik jak to robic tylko poskladac sie nie chce bo mam duzo innej roboty.

ja sciagam bo zawsze plucze rury. Czy odkrecajac tylko srube u dolu caly syf wyleci nie mam pojecia.

jezeli zdecydujesz sie takze na sciaganie to mozesz to robic sciagajac najpierw jedna a po zakonczeniu wymiany dopiero druga. Moze to zapobiec ewentualnym problemom przy montarzu w pulki.

niektorzy zdolaja zalozyc je tak, ze wykrecone sa jak korkociag i dziwia sie, ze cos nie tak.

mozesz, dla ulatwienia sobie sprawy poluzowac najpierw gorna pulke a puzniej korek i dopiero wtedy srube dolne pulki. Nie wszyscy maja imadlo. Na co nalezy zwrocic jeszcze uwage, przy dolnej srubie jest miedziana podkladka, ktora czesto nie wychodzi razem przy wykrecaniu sruby i nalezy ja wyciagnac jakims hakiem z drutu. Po spuszczeniu oleju pompujesz jeszcze tlokiem aby takze olej sie w nim znajdujacy wylac bez robienia wiekszego syfu. Przy demontarzu, ukladaj sobie wszystkie czesci na stole w kolejnosci, w ktorej je demontowales, tak ze i montaz nie bedzie sprawial tobie problemu no i jeszcze masz druga rure w moto na wzor. Po zalozeniu tloka i nalaniu nowego oleju, musisz z nim pompowac tak aby znow napelnic go olejem. Poczatkowo chodzi lekko, puzniej ciezej. Pompujesz tak ze dziesiec razy. Teraz nalezy jeszcze odpowietrzyc bo zawsze moze cos tam zostac. Mozesz wepchnac cos w otwor osi golenia i stanac na tym po czym zatykasz dlonia rure nosna ciagnac ja do gory co wytwarza podcisnienie eliminujace gdzies w zakamarkach znajdujace sie jeszcze pecherzyki powietrza. To robisz tez kilka razy. Teraz dolewasz olej (bez sprezyny w srodku) wedlug ewentualnych wskazowek producenta sprezyn i ustawiasz poduszke powietrzna. przy moich Wilbersach zalecane sa 130 mm, przy oryginalnych o wiele mniej, popatrz do manuala. Jezeli jest ok to wkladasz sprezyny i reszte gratow, ktore sa nad sprezyna, przykrecasz tlok do korka i wkrecasz go ostroznie do rury. Ja krece zawsze najpierw w lewo, dociskajac korek otwarta dlonia do rury az wyczuje, ze oba gwinty przeskoczyly co oznacza, ze oba poczatki sa przy sobie i dopiero wtedy, dalej otwarta dlonia w prawo wkrecajac go do srodka. W ten sposob jest prawie niemozliwe spierdzielic gwint. Jezeli masz pewnosc, ze wkreca sie bez problemu to mozesz juz "normalnie" dokrecic i zalozyc lagi. To chyba wszystko. Moze cos zapomnialem ale skladac samemu a to opisywac, to dla mnie dwa rozne tematy. :D

 

Edit

 

Widzisz, jest pytanie, jak chcesz ustawic poziom oleju w w obu rowno wedlug zalecen, jezeli nie sa zdjete? Rura jest skosnie, lustro oleju poziomo i w roznych miejscach masz rozny wymiar. Ja bym sciagal.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak zdecyduję się zdjąć lagi. Z rzeczy, które mi wylecą ze środka, oprócz oleju, to sprężyna, ten tłok i co jeszcze mnie spotka? I w jakiej kolejności one mi wylecą? Z doświadczenia Twojego, jak i innych ludzi, czy po odkręceniu wszystkich śrub od półek laga wyjdzie swobodnie, czy trzeba będzie się z nią siłować. A pytanie, jak bym chciał sprawdzić poziom oleju, gdy jednak nie zdecydował się lag zdejmować z moto - no ileś tam ml wchodzi wg serwisówki. Więc patrzeć na pojemność, czy wysokość? Czy na jedno i drugie?

 

Na innych forach wyczytałem, że ciężko jest odkręcić śrubę na dole lagi bez jakiegoś zabezpieczenia góry, bo będzie się obracać, to raz, a dwa, że wiele osób sobie uszkadza gwint przez to, więc nie zaleca się tego robić. A ponadto, jeśli dobrze zrozumiałem, to ta śruba trzyma dwie części lagi?

 

Powiedzmy, że decyduję się na demontaż lag. Zakładam, że od 2012 roku, czyli od daty produkcji nikt tam nie zaglądał. Moto kupione z przebiegiem 8k. W chwili obecnej, można powiedzieć, że ma 50k więc chyba czas najwyższy. Nie wiem, co w środku zastanę. Czy będzie jeszcze to przypominać olej, czy może coś innego... wobec powyższego, wystarczy jak stary olej ścieknie i wleję nowy, czy może czymś je przepłukać? Nie wiem, nafta, jakiś inny olej...?

 

I teraz tak, z doświadczenia... 10w wystarczy? Nie znalazłem tylko informacji ile ml należy wlać dla mojego modelu. Znalazłem Twój wątek odnośnie sprawdzania wysokości zalanego oleju i już znaleźć ponownie nie mogę. Ta forumowa wyszukiwarka jest do kitu. Szukam jednego, a wychodzi zupełnie co innego, nie związanego z tematem.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

Edit. Czy te dane z serwisówki będą dla mnie aktualne? Oraz który olej z tych dwóch lepiej wybrać? af7ddd6cdb7459142b4b1cba177b7c61.jpgfaa7ffc5d22b7af65402f648cc9a97a2.jpg

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie czekam tak dlugo z wymiana. :D

laga po popuszczeniu srub polek powinna wyjsc swobodnie i dlatego pisalem, ze jezeli nie masz imadla to najpierw popuszczasz sruby gornej polki bo trzymaja wlasnie tam gdzie jest gwint korka, popuszczasz korek, dolna polka w tym czasie pelni funkcje imadla i dopiero puzniej te z dolnej. Lagi powinne wysunac sie prawie same. Obie rury nie trzyma ze soba zadna sruba. Po zdjeciu uszczelniacza pylowego widac w srodku zabezpieczenie, taki pierscien z drutu i uszczelniacz oleju. Po wyjeciu pierscienia, wpychasz rure do srodka i gwaltownym ruchem do gory wybijasz uszczelniacz olejowy i juz masz wszystko rozebrane. To wszystko naturalnie po wylaniu oleju i wyjeciu wszystkiego co w srodku.

 

Nie wiem w co jestes wyposarzony ale, rozkrecic to nie problem.

dobrze miec imadlo to i ta sruba od spodu nìe taka straszna.

Nigdy jeszcze nie probowalem odkrecac/popuscic jej z jeszcze nie sciagnietymi zaciskami i moze do polowy wsunieta oska. Wyprobowac mozna. Po wyjeciu wykrecasz korek i ladnie po kolei wszystko na stol co w srodku. Mysle, ze uszczelniacze jeszcze ok i nie bedziesz rozbieral. Ja po wylaniu starego oleju, plucze wszystko nafta i myje srodkiem do hamulcow po czym swiezym olejem przesmaruje wszystkie rzeczy, ktore pozniej nie maja bezposredniego kontaktu z olejem, np. O-ringi oraz tuleje slizgowe przed skladaniem.. Co do samego oleju, 10W nic nie mowi bo kazdy producent pod ta specyfikacja sprzedaje co innego no ale moze byc. Ja w swoim mam pietnastke i wcale nie wydaje mi sie za twardo. Co do ilosci, w serwisowce na stronie 5-19 pisza:

 

Capacity (each leg): 502 mL (GSF650)

507 ml (GSF650S)

 

Oil level: 108 mm (GSF650)

104 mm (GSF650S)

 

 

Edit

 

 

Z jakiej serwisowki zrobiles tego screena?

 

Moje dane sa od 650 k7.

 

Na podanym przez ciebie zdjeciu pokazuja oni taki tool do ustawiania poziomu oleju.

taki zrobilem sobie sam

 

 

ihost_1537698989__15376988701450.jpg

 

 

Co do oleju, moj kupilem w Polo ma ale byc takze Motula rozlewany wlasnie dla nich. 10-tka powinna byc ok. Cirus pisal, ze 7,5 to niby standard ale ja tam przy 15 za duzo roznicy nie czuje. Jest ale nie taka wielka. Dla mnie ok.

 

Czym sie roznia te dwa przez ciebie pokazane?

Musze zgadywac. Cena?

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam zamiaru całkiem rozkręcać lag, nie będę wyjmować uszczelniaczy, bo oba są dobre. Zajmę się tylko wymianą oleju. Kupię parę butelek nafty i zrobię płukanie.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

A skąd taka różnica w pojemności, na stronie Motula i mojej serwisówki pobranej z naszego forum, dla modeli 2007-2009 napisane jest, że 459 ml, a Ty mi podałeś 507 ml. Czy coś się w samej konstrukcji lag zmieniło, jeśli chodzi o mój rocznik? Bo przecież oba to wodniaki, a różnica Rio tylko w kolorze była, silnika i lag, ze srebrnego na czarny ;)

Chyba... :)

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica moze byc ze wzgledu na inne sprezyny, ktore moze teraz uzywaja. Nie wiem.

ja mam, jak pisalem, Wilbersa i tez zalecaja 130 mm poduszki powietrznej.

lej i ustaw poziom tak jak w twojej pisza, pozniej, po jezdzie probnej, jezeli bedzie nie tak, zawsze strzykawka mozesz dolac i tez bedzie poziom w obu rowny.

 

Edit

 

Ja zuzylem niecala butelke nafty na mycie a po osadzeniu sie brudu odlalem, bedzie na mycie napedu. :D

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z jakiej serwisowki zrobiles tego screena?"

 

stąd: https://polishbanditcrew.pl/topic/29216-pe%C5%82na-serwis%C3%B3wka-suzuki-gsf650-assa-k7k8-gsx650f-k8/

 

 

Pytanie jeszcze tylko takie, czy do odkręcenia zakrętek lag, przed ich wymontowaniem, będę potrzebować odkręcać kierownicę? Niby miejsca na klucz płaski czy oczkowy wygięty jest, ale nasadka chyba nie wejdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z jakiej serwisowki zrobiles tego screena?"

 

stąd: https://polishbanditcrew.pl/topic/29216-pe%C5%82na-serwis%C3%B3wka-suzuki-gsf650-assa-k7k8-gsx650f-k8/

 

 

Pytanie jeszcze tylko takie, czy do odkręcenia zakrętek lag, przed ich wymontowaniem, będę potrzebować odkręcać kierownicę? Niby miejsca na klucz płaski czy oczkowy wygięty jest, ale nasadka chyba nie wejdzie...

Spokojnie odkręcisz płaskim. Jeszcze lepiej płaskim oczkowym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kiere akcesoryjna, jeszcze bardziej plaska od oryginalnej i nasadka pasowala ale oczkowy, jak pisze @ slavek, jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już prawie przygotowany do wymiany. Jeszcze tylko sobie przyrząd wykombinować muszę do sprawdzenia wysokości oleju po zalaniu i można zabierać się do wymiany. b7e8f07d6edbba6a8972a91a3ce1b50f.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po wymianie oleju nie będzie przypadku, że nagle zacznie mi cieknąć laga przez uszczelniacz, jeśli go nie wymienię, gdyż nie ma takiej konieczności?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po wymianie oleju nie będzie przypadku, że nagle zacznie mi cieknąć laga przez uszczelniacz, jeśli go nie wymienię, gdyż nie ma takiej konieczności?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Niektórzy dlatego zmieniają od razu uszczelniacze na wszelki wypadek. Decyzję musisz sam podjąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste jak kawa z rana ze sie zmienia uszczelniacz przy wymianie. Przelicz sobie cene oleju i czasu poswieconego na rozbiorke do ceny uszczelniaczy i masz wynik czy warto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seebst ja Ci się dziwię że chcesz tylko wymienić olej i to w taki sposób jak opisujesz. Jeśli nigdy nie było zawieszenie rozbierane to syfu jest tam naprawdę bardzo dużo. Powinno się rozebrać wszystkie elementy, dokładnie umyć i poskładać. Oczywiście uszczelniacze daje się nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś ten olej. Olej, a raczej to coś, co go przypominało wyglądało tak, jak na zdjęciu. To po prostu była jedna wielka breja. Zrobiłem później że trzy płukanki lag z użyciem nafty i nawet po trzecim razie jeszcze ciemna nafta wylatywała. Pomierzyłem też sprężyny i wyszło, że różnica długości jednej od drugiej jest o jakieś 3 mm. W dodatku bez użycia siły w postaci młotka i kawałka deski lagi po odkręceniu wszystkich śrub nie chciały swobodnie puścić. W środku półek zebrało się trochę rdzy. Nikt najzwyczajniej od momentu wyjechania z fabryki nie zaglądał tam. Jutro będzie próbna jazda, zobaczymy co z tego wszystkiego wyszło i czy będzie różnica w jeździe. 5c58a303122d96411d30125f0f5ece4b.jpg1a0c4cca68d764e7f66aacf93e78641c.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lo kur...

To moj stary, w stosunku do tego to jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś tu pisał o takim małym szczególe po złożeniu zawieszenia.

Mianowicie, nie zakręcamy kontry ośki tylko siadamy na moto i kilka razy energicznie uginamy przednie zawieszenie.

Robimy to po to, żeby zawieszenie ustawiło się prawidłowo.

Potem kontrujemy i jazda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz o tym piszesz? ;) zaś trzeba rozkręcać wszystko teraz.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz o tym piszesz? ;) zaś trzeba rozkręcać wszystko teraz.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

Pisalem tobie, ze lepiej zrobic jedna lage zostawiajac druga w polce bo sa magicy, ktorzy potrafia zakladac tak, ze lagi wykrecone sa jak korkociag. Co mam tobie wiecej opowiadac, skoro robisz to pierwszy raz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobiłem, wpierw jedna laga, potem druga. ;)

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu ze goleń prawej lagi trzeba ustawić.

Ale ja się tam nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.