Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

No ok, to znaczy że warto zrobić. Ile szykować na taką imprezę (olej+uszczelnienia)? Niby robię trochę sam przy moto ale coś czuję, że to wymaga trochę więcej doświadczenia niż wymiana oleju w silniku żeby tego nie spierd... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto wymienic olej, nawet jest zalecane. ile szykowac? tyle co olej i uszczelnienia. zreszta rozbierzesz to zobaczysz, jesli inne elementy beda zużyte to warto wymienić, szczególnie zwróć uwagę na tulejki prowadzące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli ile szykować jak bym robił u mechanika. Czy jednak brać się samemu za to? Jest tam co spier.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brudna robota, ale do ogarnięcia. Na youtube pewnie jest miliard filmików jak to zrobić, do wbicia nowych uszczelnień nada się rura pcv (taka z budowlanego), uszczelki... nie wiem 100 pln? olej to różnie cenowo. Jak chodzi o marki to z tego co patrzyłem to Castrol fork oil 10W i Valvoline synpower 10W mają specyfikacje najbardziej zbliżone do fabrycznego "suzuki fork oil #10". W 650 (ja mam 600) chyba też 10W potrzeba. I tak jak Franio napisał, tulejki. Po OEMowemu nazywa się to chyba "slide metal". Zużycie powierzchni ślizgowej może przyspieszyć zużycie chromu na lagach.
Mój ostatni serwis zawieszenia kosztował 150zł (komplet uszczelniaczy + olej)

 

Jeszcze jedno - uważaj, żeby nie wbić sobie części nr10 w lagę jak będziesz całość skręcać. Ciężko ją wyciągnąć, a przy moich poprzednich działaniach wbiła się tak, że musiałem ją zniszczyć żeby to wyjąć (nowa ok 75zł). Jak złożysz całość i dobijesz lagi do końca (jeszcze bez sprężyn) to może się tak stać.

oil lock.jpeg

 

 

 

edit: u mechanika to nie wiem ;) strzelam, że pewnie ze 300zł.

Edytowane przez szymv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Pomyślę, pooglądam jutuby i może spróbuję..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka to też dobry punkt wyjścia, masz przynajmniej rozrysowane co, gdzie i w jakiej kolejności + ilość oleju, wartości graniczne długości sprężyn itd.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dałem swój na serwis, więc też się zajmą zawieszeniem m.in. Koszt to 200 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt uszczelniacze + olej to jakieś 50zł

Robiąc na usługę też nie wziął bym mniej jak 200zł,

Żeby tylko sprawdzili co trzeba i zrobili zgodnie ze sztuką, bo z tym różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puściły mi uszczelniacze po ostatnim serwisie... No masz ci los.

Będę zmieniać i teraz pytanie - czy jest jakiś sposób na wyjęcie uszczelniaczy pyłowych bez niszczenia ich?

 

Edit: dobra, poszło ściągaczami do tapicerki. Poprzednie miałem jakieś takie, że musiałem je zniszczyć żeby wyjąć

Edytowane przez szymv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam wszystkich. Mam mały wyciek z lag i będę wymieniał Uszczelniacze oraz olej... Czy mogę zastosować ten oto zestaw z alledrogo?? 

https://allegro.pl/oferta/olej-uszczelniacze-do-lag-motul-sv-650-gsf-bandit-9944697478

Czy nie warto? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nico851 tak, te uszczelniacze są dobre, sam ich używam i nigdy mi nie puściły (już 3-ci komplet mam). Co do oleju - ten jest ok, chociaż ja używam castrol fork oil 10w (wg mnie najbardziej zbliżony do specyfikacji suzuki), ale 1L to może Ci nie starczyć. Do każdej lagi wchodzi ok 510ml. Piszę około bo liczy się wysokość lustra oleju, więc może być trochę więcej, trochę mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. W taki razie zamawiam:)

A jedno jeszcze. Czy muszę wymieniać również pyłowe czy nie ma takiej potrzeby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Nico851 napisał:

Czy muszę wymieniać również pyłowe czy nie ma takiej potrzeby?

Dla świętego spokoju wymieniam, serwisówka też mówi o nowym komplecie przy każdorazowej rozbiórce. Więc nie "musisz", ale sprawne uszczelniacze przeciwpyłowe są równie ważne co olejowe. Zależy jak stare są (jeśli starsze niż 2 lata to zmieniaj bez zastanowienia) i czy uda Ci się bez zdeformowania ich je zdemontować.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Dolna śruba z lagi trzyma (ten imbus 8 od spodu) i przy próbie odkręcenia słychać jak kręci się z czymś w środku. Jakiś patent? Lage skręciłem, próbowałem ściskać i kręcić itd no i niestety bez skutku.

 

 

Druga sprawa - moja sprężyna ma 390mm długości a według serwisowki wartość graniczna to 332mm. Jakim cudem jest dłuższa o 6cm?

 

 

Trzecia sprawa, ok centymetra-poltorej pod dolna półka mam trochę rdzy/wżerów. Teoretycznie laga nie dobija do tego momentu. Trochę przepolerowac papierem, filcem i pasta i będzie ok? Ewidentnie widać było że w tym miejscu zawias nie pracuje bo brak śladów, brudne od dawien dawna.

Dolna śruba z lagi trzyma (ten imbus 8 od spodu) i przy próbie odkręcenia słychać jak kręci się z czymś w środku. Jakiś patent? Lage skręciłem, próbowałem ściskać i kręcić itd no i niestety bez skutku.

 

 

Druga sprawa - moja sprężyna ma 390mm długości a według serwisowki wartość graniczna to 332mm. Jakim cudem jest dłuższa o 6cm?

 

 

Trzecia sprawa, ok centymetra-poltorej pod dolna półka mam trochę rdzy/wżerów. Teoretycznie laga nie dobija do tego momentu. Trochę przepolerowac papierem, filcem i pasta i będzie ok? Ewidentnie widać było że w tym miejscu zawias nie pracuje bo brak śladów, brudne od dawien dawna.

 

Tak się to prezentuje:

7ec779ebb710be1a.jpg

 

Przy okazji ma ktoś pomysl jak ta dolna półkę wyczyścić z tych kropeczek rdzy bez jej demontażu?

Nie mogę edytować. Tutaj foto

https://zapodaj.net/f68fdcbb3cb19.jpg.html

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolną śrubę rozwiercić. Zdemontować lagę. Zablokować potem tłumik i odkręcić pozostałości śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odkręcić tą dolną śrubę, trzeba rozebrać lagę i od wewnątrz przytrzymać tłoczysko specjalnym kluczem ( długi pręt z dospawaną na końcu nakrętką, gdzieś na forum był kiedyś opis tego klucza i sposobu rozbierania lag).

Ew. kluczem udarowym można spróbować.

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem uwagi że to 650 nie 1200.

 Kij od szczotki po rozebraniu wkładasz i odkręcisz.

Lub robisz taki klucz

Klucz do lag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się odkręcić pneumatem bez żadnego problemu. Lagi rozebrane, wymyte.

Ciekawi mnie wymiar sprężyny - 390mm, a graniczna wartość w serwisowce to 332mm. Chyba że ona jest w stanie się ubić te 58mm? 

 

Ktoś polerował lagi? Mam wzery a bardziej określilbym to jako rdzawa narośl. Czuć pod palcami, jest to powyżej pracy zawieszenie, ale nie chcę uszkodzić nowego uszczelniacza.. bo przecież muszę włożyć go od góry. Jak to najlepiej zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Evan napisał:

Ktoś polerował lagi? Mam wzery a bardziej określilbym to jako rdzawa narośl. Czuć pod palcami, jest to powyżej pracy zawieszenie, ale nie chcę uszkodzić nowego uszczelniacza.. bo przecież muszę włożyć go od góry. Jak to najlepiej zrobić?

 

https://allegro.pl/oferta/3m-07448-wloknina-matujaca-scotch-brite-szara-10127317557

film jak to zrobić od 18.40min

 

 

Ja tak zrobiłem u siebie i gites. Jak zostaną jakieś zadziory to można folia owinąć przed założeniem uszcelniacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, spróbuję. Ogólnie to miałem zamiar wziąć rurę nośna na tokarkę i trochę przepolerowac papierem wodnym 2000, 2500 + pastą z filcem. Żeby załagodzić te zadziory 

 

A co do długości sprężyn ktoś ma jakiś pomysł? (Chodzi o mój poprzedni post)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż sprawdzę. Bo limit o ile pamiętsm to 382

Masz złe sprężyny. Wymiarami jak do 1200

A 650 K6

 

Screenshot_20220223-122209.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że sprężyny włożone z 1250. Będę w domu zmierzę średnicę lag bo wychodzi na to że cały zawias może być z 1250?

Co z pozostała częścią środka lagi, też będą wtedy inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wyjęte z mojego moto b12 mk1 wyjęte oryginalne sprężyny i mają 377 długości. Pewnie już troszeczkę siadły ale to tak tylko informacyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagi wypolerowalem na tokarce, poskładane, tyle że wlałem 507ml oleju wg serwisowki i nie zgadzał się poziom - 104mm do lustra oleju. U mnie po wlaniu 507ml oleju wyszło ok 118mm wysokości. Dolałem troszkę oleju żeby było te 104mm i poskładałem. Wszystko poskręcane kluczem dynamometrycznym, jeszcze wymiana płynu hamulcowego i czekać na sezon.. o ile sytuacja z Rosją się nie rozwinie :) i paliwo nie będzie po 15pln :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.