Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

[TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA PODOBNYCH WĄTKÓW O PROBLEMACH Z PRZEDNIM ZAWIESZENIEM - Z TZW. LAGAMI.]

W tym temacie odnajdziesz takie zagadnienia jak: krzywe lagi, cieknące uszczelniacze, jaki olej do lag, itp.

Wszystkie posty ułożone są chronologicznie.

 

Moderator

Krzysztof.

 

=======================

 

 

Wrzuciłem zdjęcie do galerii i padło stwierdzenie, że mam skrzywione lagi. Fakt motocykl miał ponoć dawno temu szlifa, prowadzi się wg mnie normalnie. ]

Wrzucam to zdjęcie z galerii(robione telefonem) + kilka wykonanych niedawno aparatem. Tak patrzę, że chyba macie rację, delikatnie skrzywione :/

 

banditl.jpg

 

88615736.jpg

 

61306521.jpg

 

29103188.jpg

 

76325484.jpg

 

 

 

Czy warto zawracać sobie głowę prostowaniem? Nowa rura na allegro kosztuje 310-350zł razy dwa daje już ładną sumkę. Choć bezpieczeństwo jest warte każdej ceny.

To i łożysko główki ramy będę musiał wymienić? Czy da się je jakoś sprawdzić?(stawiałem motocykl na centralce, przechyliłem go do tyłu, aby podnieść przód i ruszałem kierownicą prawo-lewo. Żadne przeskoki nie są wyczuwalne, porusza się bardzo płynnie).

 

Będę dźwięczny za opinie, sugestie, porady smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nic nie widzę ... udaj się do kogoś kto to może pomierzyć, tylko ze nie mam pojęcia do kogo <_<

 

Jak nie wyczuwasz luzu, nic nie wali, prowadzi się ok, kreci się łatwo to jest git łożysko:)

Edytowane przez Matis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw moto na kołach - zaciśnij przedni hebel i pobujaj przód tył - jak usłyszysz stuki i wyczujesz luzy tzn że musisz albo dokręcić śrube, albo wymienić łożysko. Co do lag - to używek się nie opłaca - nówki są całkiem, całkiem, wiem bo sam zamontowałem u siebie jak okryłem rusy na ladze.\

Lagi sprawdzasz po rozmontowaniu na tafli szkła - gną się najczęściej pod dolną pólką - jak są trachnięte to po wysunięciu 5cm zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie są ewidentnie walnięte.

Kolektory chyba też były wymieniane bo pewnie stare zostały pogięte przez koło...

Zresztą poczekamy co Pitbull powie na ich temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby na tym trzecim zdjeciu mozna by sie cos tam dopatrywac ,ale ze zdjec to nikt ci na 100procent nie powiem ,jak masz mozliwosc to zrob jak qnerk powiedizal ,albo podjedz gdzies do mechanika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście na tych lagach nic nie widze...ale faktycznie kolektory są jakieś dziwne...jakieś za chude te rurki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu g...o co widać, bowiem obiektywy zniekształcają, na pewno nie masz - jeśli wogóle - mocno walniętych bo by golenie byłyby wysunięte ponad górną półkę. Jak się normalnie prowadzi i zawieszenie działa, to nie ma co się przejmować. Jednak jak chcesz mieć spokój ducha to jedź na specjalistyczne badania geometrii. Możesz też sprawdzić organoleptycznie - czy zostawia jeden ślad, czy na lagach nie odpękuje gdzieś chrom, ślady przetarć. No albo rozebrać i pomierzyć...

Edytowane przez Jocker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście na tych lagach nic nie widze...ale faktycznie kolektory są jakieś dziwne...jakieś za chude te rurki....

 

 

To są akurat akcesoryjne microna, więc powodów do obaw bym przez mnie nie widział. Może stare były już przepalone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4-tym zdjęciu niby coś widać jakby krzywe ale jeśli prowadzi się dobrze a łożysko główki ramy nie stuka to daj se z tym spokój i jeździj dalej. Jak kupiłem mojego przetestował go mechanik który już jeździ pare dobrych wiosen motocyklem objechał go na wszystkie strony i motocykl prowadził się dobrze a jak później pojechałem do serwisu na wymianę łożyska główki i rozebrali przednią zawiechę to powiedzieli że mam lagi krzywe ;/ . Jaki wniosek można mieć krzywe lagi a motocykl będzie prowadził się dobrze pewnie i był ten twój walnięty ale nie na tyle że nie dało się lag bezpiecznie wyprostować poza tym prawda jest taka że lagi są wykonane w taki sposób że są dość miękkie czasem nawet gdy podjedziesz bardziej dynamicznie pod wysoki krawężnik mogą się lekko skręcić w półkach a przecież to nie dzwon! przejedziesz i się układają a motocykl przecież nie ściąga i nic złego z prowadzeniem się nie dzieje. Jeśli jeździsz już jakiś czas tą maszyną i nic się nie działo a ograniczniki skrętu są na miejscu ;) to jeździj dalej i nie przejmuj się zdjęciami.

Każda używka musi być lekko sk**wiała tak to już jest :/ Ważne by wybrać tę najmniej sk**wiałą i nie sku..ć jej bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,na oko to facet w szpitalu zmarł''- coś w tym musi być ;)

tak na serio- jesli prosto się jeździ to nie ma co cudować i trza jeździć dalej, jeśli Cię to martwi to je zdemontuj (15 minut roboty w tym modelu) i sprawdź na prostej powierzchni czy są równe, dokładnie tam gdzie kolega wcześniej pisał- najczęściej są ,,nadwyrężone'' pod zaciskiem dolnej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to 4ta fota oddaje wrazenie krzywych lecz posprawdzaj to co chłopaki sugerują .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo ze mechanikiem nie jestem , to mi tez sie wydaje ze na 4 zdjeciu sa odrobinke wygiete, ale jezeli dobrze sie prowadzi i nie zagraza to bezpieczenstwu (bo chyba nie zagraza) to zostaw tak jak jest. A jak Ci to przeszkadza to daj gdzies do prostowania, bo lagi chyba sie da prostowac.

 

Edit: Moze tylko jedna laga krzywa, bo z drugiej strony (zdjecie 5) wszsytko wyglada ok, ale moze to kwestia zdjecia.

Edytowane przez Czerech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kiedy się nauczycie, że na zdjęciach to nie idzie zobaczyć, bo optyka zniekształca?! Jedynie ewidentne krzywizny - Trzeba było uważać na fizyce, a nie na wagary chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał kupować to moto to ze zdjęcia stwierdziłbym, że lewa jest krzywa(optyka optyką, ale sporo takich zdjęć i motocykli widziałem), a jak lewa to i z pewnością prawa, moto z takimi lagami prowadzi się w miarę normalnie, nie ściąga(po puszczeniu kiery), tylko trochę gorzej skręca.

 

Co do kolektorów to były takie w gsx-fie, tylko nie chromowane.

Osobiście bym to wyprostował, 100zł za 2szt i śladu nie będzie. Używane mogły być jeszcze gorsze, a nowe to średnio się opłacają do starego moto, a jak już dasz to komuś do zrobienia to lepiej go sprzedać na części, jak sam widzisz- absurd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych fotonach trudno coś powiedzieć to trza na żywca obczaić i tak jak napisał Qnerk gną się zazwyczaj pod dolną półką. A i jak dojdziesz do wniosku że jednak są krzywe sprawdź czy półki razem ze sztycą są proste. Ja tak miałem po dzwonie, jak lagi sie pokrzywiły to po wyprostowaniu okazało się że półka dolna dostała też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie chłopaki dobrze radzą jak juz chcesz cos robic to lepiej wyprostować niż jakąś wielką kase wkładać tym bardziej ze za jakis czas zapragniesz zmiany sprzeta na nowszy moze mocniejszy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kiedy się nauczycie, że na zdjęciach to nie idzie zobaczyć, bo optyka zniekształca?! Jedynie ewidentne krzywizny - Trzeba było uważać na fizyce, a nie na wagary chodzić.

 

zdjęcie to za mało...ja mógłbym polecić Ci fachowca od ram, lag itp. ale za daleko masz... w Gorzowie Wlkp. gość sprawdza geometrie ramy, główki itp. itd. cena: około 4oo-500zł, po sprawdzeniu dostaje się certyfikat zgodności wymiarów z oryginałem )oczywiście na podstawie danych serwisowych danej marki motoru) chyba że rama krzywa, czy też inne ustrojstwo a wtedy dolicza robociznę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostowałem lagi, golenie itd - robiło się różne dziwne patenty, ale doszedłem do tego że na zawieszeniu nie warto oszczędzać.

Prostowanie lagi ma jeden zasadniczy mankament - prostując nieco zmienia się struktura materiału - jest on "zmęczony" i duuużo łatwiej ulega odkształceniu - wystarczy hamowanie + dziura i jesteś w punkcie wyjścia. Zakładając że jedna laga to koszt 350zł a prostowanie to stówa - to pytanie czy za 250zł warto tak kombinować.

Przy krzywych lagach moto wcale nie musi się walić w zakręty, możesz mieć zgięte np. o 3cm na końcu goleni a tego nie wyczujesz jeśli ktoś dobrze powalczył z zawiechą.

 

 

P.S.

Niewiesz czy masz zgiętą lage - nie sprawdzałeś

 

P.S.2

Zamawiając lagi podaj się za serwis - dostaniesz zniżkę, mniejszą niż jakbyś im papiery przefaksował, ale dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu sprawdzać u niego za 500 geometrie bo za tysiąc to już aluminiowe ramy prostuje :)

W Wawie jest gość który bierze 50zł od lagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw moto na kołach - zaciśnij przedni hebel i pobujaj przód tył - jak usłyszysz stuki i wyczujesz luzy tzn że musisz albo dokręcić śrube, albo wymienić łożysko. Co do lag - to używek się nie opłaca - nówki są całkiem, całkiem, wiem bo sam zamontowałem u siebie jak okryłem rusy na ladze.\

Lagi sprawdzasz po rozmontowaniu na tafli szkła - gną się najczęściej pod dolną pólką - jak są trachnięte to po wysunięciu 5cm zobaczysz

Chciałbym nadmienić, że w moim Dziorze przy takiej akcji słysze stuki. Nie wierząc, że może to być łożysko główki ramy poradziłem się znajomych. Doszliśmy do wniosku, że to luzy na klockach hamulcowych lub efekt pływających tarcz (choć za to nie oddałbym Bandziora). Idąc dalej tym tropem, myśle że stuki mogą ustąpić gdy przybrudzą sie klocki. Także nie ma co trząść gaciami gdy słyszymy stuki.

Nie wiem jak to wygląda teraz - po całym sezonie jazdy - sprawdze przy najbliższej okazji.

 

 

 

pzdr

Edytowane przez Amenofis3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

offtop: Upside downy moim zdaniem są bez porównania mocniejsze od tych tradycyjnych które mamy w dziorku. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.