Skocz do zawartości

Lagi - Olej - Uszczelniacze - Pytania I Problemy


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jade sobie dziś spokojnie prze miasto 100-110 i nagle na drodze pojawia mi sie dziura niestety nie ominąłem jej. Mocne udezenie i jade powoli dalej , czuje lekkie bicie. Zjeżdżam na pobocze chce zobaczyć czy czasem felga sie nie wygięła..patrze a Tu LAGI zablokowane, amortyzator dobił się do końca i tak został. Oczywiście sie wystraszyłem ze kolejne wydatki na spręzyny które pękły lub coś takiego.

Dojechałem do grazu powoli i odkręcam przednią ośke no i amortyzator odskoczył nagle. Cały uradowany patrze czy wszystko si.

Piszę ponieważ komuś się moze kiedyś podobnie przydazyć i juz będzie wiedział jak to rozwiązać.

 

 

miał ktoś kiedyś z was taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że za mało oleju w lagach i dlatego tak ci się stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jade sobie dziś spokojnie prze miasto 100-110 i nagle na drodze pojawia mi sie dziura niestety nie ominąłem jej. Mocne udezenie i jade powoli dalej , czuje lekkie bicie. Zjeżdżam na pobocze chce zobaczyć czy czasem felga sie nie wygięła..patrze a Tu LAGI zablokowane, amortyzator dobił się do końca i tak został. Oczywiście sie wystraszyłem ze kolejne wydatki na spręzyny które pękły lub coś takiego.

Dojechałem do grazu powoli i odkręcam przednią ośke no i amortyzator odskoczył nagle. Cały uradowany patrze czy wszystko si.

Piszę ponieważ komuś się moze kiedyś podobnie przydazyć i juz będzie wiedział jak to rozwiązać.

 

 

miał ktoś kiedyś z was taki przypadek?

 

 

a mi sie wydaje ze dales dupy nie dzwoniac na police! dostalbys odszkodowanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mozliwe ze dałem dupy, bywa stres robi swoje. Tak czy inaczej mówicie dolać oleju do lag? prosił bym o napisanie jaki to ma byc specyfik i jak go dolać. Nigdy sie jeszcze przy przodzie nie bawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. jeśli lagi są nadal zablokowane, to wcale nie dałeś dupy- podjedź tam i zgłoś- to chyba stało się przed chwilą, nieprawdaż ? Nawet chyba, któryś z kolegów widział zdarzenie...

 

ad.2 jeśli masz kasę, nie chcesz niepokoić i narażać na koszty urzędu miasta- spróbuj odciągnąć lagi w dół (jest tam taka tuleja, która przy dobiciu, może się zablokować- mi się tak zdarzyło jak składałem swoje)- jeśli to nie pomoże- rozkręcaj to w piździet i składaj od nowa.

 

Ja osobiście wybrałbym bramkę nr 1... B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ok.

 

oby bylo:) ja tez jestem za opcja mercyego z nr 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej stary i nie ma swoich własności - nawet na największym kraterze nie powinien pozwolić na ściśnięcie lagi tak szybko żeby się zblokowała.

Wymień czym prędzej. Bardziej bałbym się o oponę i felgę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mozliwe jesr jeszcze to ze jakimś cudem przy zakładaniu kół skręciłem nie po kolei śruby albo poprostu skręciłem gdy motocykl stał na centralce i gdy go połozyłem na glebe nie były lagi tak samo ustawione. Mogły sie minimalnie odchylić na boki/do srodka a tego nie widać , mocne udezenie i się zakleszczył. Dziś jeszcze raz załoze koło i zrobie to gdy motocykl będzie stał na glebie. Troszke poruszam przodem zanim skręce śruby.

 

Ponawiam pytanie jak wymienić olej i jaki ma tam byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij lagi.Odkręć korki i zlej zawartość.Fabryka zalewa olej 10 ja polecam 15 niektórzy leją 20 ale to już przesada.

Jak raz się lagi zablokowały to proponuje je rozkręcić i posprawdzać czy tłoczyska w środku nie są wyrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady w takim wypadku zakupile olej 15. Tylko jeszcze pytanie ile tam tego wlać? czy są jakieś wskaźniki albo miarki (coś jak okienko kontrolne w silniku)? czy poprostu wlać daną ilość oleju? jak tak to ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

521ml na lage - po rozebraniu przepłucz benzyną ekstrakcyjną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozebraniu zawieszenia, proponuję wymienić uszczelniacze. Koszt nie wielki, a wykluczysz możliwość wycieku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy"

1.Wymienia olej -wtedy odkręca się korki zlewa przepłukuje zalewa.

2.Rozbierze i obejrzy co się tam dzieje-Wtedy też nowe uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie wykluczone że jeszcze ślizgacze (nawiasem mówiąc suzuki zaleca ich wymianę co wymianę uszczelniaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze myśle o jakie uszczelki wam chodzi( te od góry ) to mam je dobre, bo nie ma la lagach oleju ani wokoło. moze oleju nie ma wcale %)...zart. Wymienie tylko olej jakoś na dniach.

Dzieki panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

no mam krzywą lagę i myslałem o nowej ale ostatnio wyczaiłem reklame firmy zajmujacej sie prostowaniem i nie wiem na co sie zdecydować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania są pewnie podzielone w tym temacie. W serwisie w Bielsku gadałem z gościem, który zajmuje się prostowaniem. Nie wszystko da się wyprostować, ale powiedział mi , że bardziej jest wytrzymała prostowana oryginalna laga, niż zamiennik. Ile w tym prawdy nie wiem, możliwe że tak jest. Wierzę , że się zna jak już trochę sprzętów wyklepał ; ). Oddałem więc zakupione wcześniej zamienniki do producenta. Prostować się jednak bałem . Chyba dla własnej zdrowej psychiki zakupiłem 3 razy droższe oryginały .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy chodzi ci o TECROL? bo o niej duzo dobrej opinii czytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki z Tecrolu miałem. Myślę , że ile serwisantów / sprzedawców tyle opinii. Też czytałem, że ludzie nie narzekają na te zamienniki. Ja zdecydowałem się na oryginały głównie dlatego , że kasa mi spłynęła z AC.

Co do serwisu , który zajmuje się prostowaniem lag półek i ram - mają też maszynę do pomiaru ramy. Zakład , podobnie jak tecrol , znajduje się także w Bielsku i zwie się Motosfera.

Edytowane przez artur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem, montowałem i nigdy nie narzekałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prostowaniem jest lipa. Każde naruszenie struktury materiału obniża jego trwałość. Zgiętej lagi nie należy prostować tylko wymienić. Kwestia ogranicza się do tego na ile kto ceni swoje życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie było by mnie stać na oryginały, to zamiast prostować zdecydowałbym się kupić używane lagi (pod warunkiem, że są te też nie były prostowane :D ). Kupno zamienników nie jest złym rozwiązaniem, o ile jakość zamienników jest porównywalna z oryginałem. Tyle, że jak to poznać?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nigdy nie masz pewności, że używka nie była prostowana : ) Jak byłem u gościa w serwisie to pokazywał mi, że nowe zamienniki już mają lekką krzywiznę : ) Ciężko rozpoznać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.