Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Dawka Paliwa


Gość maro
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Po regulacji zaworów chce sprawdzić czy wszystkie gaźniki są ustawione tak samo a później zrobić synchro

ale nie jestem pewien czy śruba od regulacji mieszanki to jest ta o której myślę, na zdjęciu zaznaczyłem nr 1?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd4f31b5a0799367.html

wsadzałem tam imbus i nie mogę trafić na śrubę, czy może ta śruba nie jest na imbus bo nie ma jak tam zajrzeć?

do czego służy śruba którą na fotce zaznaczyłem nr 2, czy też do regulacji? ona jest na płaski śrubokręt

 

jeden z imbusów którymi próbowałem odkręcać jest tego samego rozmiaru co śrubki do spuszczanie benzyny z gaźników, drugi był jeszcze mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-Spuszczanie paliwa z gaźników

2-Regulacja składu mieszanki wolnych obrotów -Płaski wkrętak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ale na rysunku strzałka nr 1 pokazuje na coś innego, nie na śrubę spustową.

 

hehe rzeczywiście Kształt jedynki mnie zmylił :)

 

Jest to gniazdo śruby do przykręcenia łapki trzymającej linkę do regulacji wolnych obrotów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc

mnie zmylił gwint na tym gnieździe nr 1,

wakuometry zrobiłem dzisiaj ale synchronizacji już nie zdążyłem, zrobię jutro jak będzie pogoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale synchro robimy śrubami od góry nie śruba od składu mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem pytałem o śruby od składu mieszanki żeby wszystkie tak samo ustawić,

śruby od synhro są u góry na takiej jakby blaszce poruszającej się wraz z dodawaniem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie srub mioeszanki w tym samym polozeniu we wszystkich gaznikach nie gwarantuje ci ze mieszanka bedzie w nich prawidlowo ustawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie srub mioeszanki w tym samym polozeniu we wszystkich gaznikach nie gwarantuje ci ze mieszanka bedzie w nich prawidlowo ustawiona.

 

Tak jak pisze Adam.Nie rozreguluj sobie gaźników bo potem płacz i lament.Zostaw je w spokoju, zwłaszcza ze raczej nie wiesz jak się je ustawia.A uwierz mi, że 90% mechaników zawodowych nie wie jak się ustawia w silnikach wielogaźnikowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA PODOBNYCH WĄTKÓW O REGULACJI SKŁADU MIESZANKI PALIWOWO-POWIETRZENEJ W GAŹNIKACH.

 

Posty w temacie ułożone są chronologicznie.

 

Moderator

Krzysztof.

----------

 

 

Wykręcajac śrubkę od mieszanki, w ten sposób zwiększamy dopływ powietrza??

Czekam na podpowiedz jakiegos gaznikowca tongue.gif

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie tematów, wstawienie tagów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno.Nie mam teraz serwisówki pod ręką bo bym wstawił przekrój gaźnika.

 

PS znalazłem

2011%5C04%5C20%5Cbikepics-2192205-full.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziękuje bardzo,wolałęm sie upewnić i jednak bym sie pomylił:P:P

A gdzie można dostać takie swiece magiczne potrzebne do ustawienia prawidłowego składu mieszanki??

Mój dziorek dobrze sie zachowuje ale chciał bym być pewny tych ustawień.

Gdy ruszam np ze świateł takdośc ostro to na 1 biegu i drubim dupka mi sie uślizguje:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcając śrubę regulacyjną mieszanki paliwowo-powietrznej (nr 5 na rysunku) zwiększamy ilość mieszanki. Nie zmieniamy parametrów powietrza ani paliwa.

Powietrze przechodząc przez dyszę powietrzną wolnych obrotów, zasysa paliwo (dawka określona przez dyszę) i jako mieszanka leci dalej... część mieszanki przechodzi przez otwór ( oznaczonym nr 6) po czym dociera do miejsca, w którym jest ograniczana przez wkręt regulacyjny mieszanki ( nr 5 na rysunku). Możemy zwiększyć, bądź zmniejszyć jej ilość, jednak nie zmieniamy jej składu.

Wszystko to, tyczy się wolnych obrotów. Jeśli otwieramy przepustnicę (dodajemy gazu) nr 1 na rysunku, uaktywnia się główny układ paliwowo-powietrzny (inne dysze).

Edytowane przez AndGP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie może głupie jak działa to "Colortune" jest do tego instrukcja? wkręcam zamiast świecy podłączam przewód WN i po czym obserwuje że mieszanka jest odpowiednia ktoś się tym posługiwał chętnie bym kupił to urządzenie tylko trochę się boję nie wiem jak się tym posługiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca colortune jest przezroczysta w środku.Widzisz kolor spalania w cylindrze.

Czym bardziej żółty tym bogatsza mieszanka jak idzie w niebieski uboga.Ot cała filozofia.

Jak się ustawia.A to już troszkę trudniej ale tez proste.

Najpierw rozgrzewasz motocykl czyli jedziesz pooglądać okolice .Wkręcasz świecę na ciepłym silniku odpalasz i regulujesz śrubą od składu mieszanki wolnych obrotów aż uzyskasz kolor przejściowy między żółtym a niebieskim,Potem dodajesz delikatnie gazu tak do połowy zakresu obrotów kolor świecy nie może się zmienić.Jak się zmieni korygujesz zależnie od tego na jaki.Potem dajesz ostro w palnik i musi być żółty kolorek.Znaczy powoli gazu niebieskawy taki sam jak na wolnych obrotach ostro w palnik mieszanka bogatsza.Każdy gaźnik regulujesz osobno.Po regulacji jedziesz na test.Albo jeszcze przed testem sprawdzasz czy motocykl ładnie płynnie schodzi z obrotów i ładnie się wkręca na obroty.

Po ustawieniu już wszystkich gaźników konieczne jest przeprowadzenie synchronizacji.

Jeżeli regulacja nic nie daje wtedy szukasz zależnie od koloru jaki wychodzi co masz zj***nana w układzie zasilania.

 

Proste co nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 uwagi do powyzszych opisow.

Colourtune ustawia sie w gruncie rzeczy ilosc mieszanki na wolnych obrotach i samo wejscie wyzej.

Robione jest to bez obciazenia i tak ustawione gazniki moga byc troszke za ubogie pod obciazeniem.

 

W zaleznosci od konstrukcji istnieja gazniki w ktorych reguluje sie ilosc mieszanki sruba regulacyjna ( np Mikuni, Keihin ) a sa takie w ktorych ta sama sruba reguluje ilosc powietrza ( Amal, Pegaz ) zmieniajac nie ilosc, ale sklad mieszanki.

Trzeba wiedziec z jakim gaznikiem mamy do czynienia, aby wiedziec co robimy bo odkrecanie sruby w Mikuni wzbogaca, a w Amalu zubaza mieszanke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze w Dziorku mamy gaźniki Keihin.I sprawa jest jasna.

 

Co do regulacji.Dlatego podałem że w czasie regulacji podczas spokojnego dodawania gazu skład ma się nie zmieniać a po gwałtownym dodaniu musi być bogato.Jeżeli przesadzimy będzie kiszka.Nie da się tak opisać dokładnie jaki ma być kolor spalania.To po prostu trzeba zobaczyć i wyczuć tą subtelną różnicę.Jeżeli ktoś jej nie wyczuje podczas testu drogowego od razu zobaczy jaką ma dziurę .Jak wielki kanion.Znaczy przesadzi ze składem za ubogo.Jeżeli zaś moto nie będzie schodziło z obrotów płynnie znaczy za bogato.To już niestety praktyka i wyczucie.

Świeca wspomaga regulację.Nie zastąpi wiedzy i doświadczenia.Jest bardzo fajnym narzędziem ułatwiającym regulację i diagnozowanie usterek.

Tak samo jak wakuometry.Prawidłowe odczytanie wskazań podpowiedzieć nam moga czy nie mamy czegoś uszkodzonego.Tyle że tu też jest potrzebne doświadczenie.

I teraz albo uczymy się sami na własnych błędach albo podglądamy jak robi to ktoś co ma o tym pojecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.