Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Dawka Paliwa


Gość maro
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, mam nadzieje w koncu znalazlem dobry temat dot. mojego problemu/przypadku.

Zalozylem filtr k&n i od tego momentu zaczely sie moje problemy. Final jest taki ze kupilem zwykly papierowy ale po regulacjach gaznika przez mojego mechanika, gasnie na niskich obrotach. To co wiem napewno to to ze odkrecil 2 sruby od gaznika, 4,5 obrotu od zakrecenia ich, mocno wystaja.

Moje pytanie jest takie, jakie powinno byc ustawienie tych dwoch srob na imbusa z prawej strony moto? 2-2,5 pelnego obrotu imbusem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wykrecone te sruby przy dwoch kopulkach z prawej strony moto, ustawic na obu 2,5 pelnego obrotu imbusem?

Normalnie na kazdych swiatlach albo musze gazujac pilnowac obrotow albo 1-2x odpalac moto bo gasnie :/

Mam nadzieje ze nic wiecej nie zepsul/zmienil, wybralem sie na szkolenie do katowic i mecze sie tylko zamiast czerpac przyjemnosc z jazdy.

Co swiatla na trasie czy miescie musze pilnowac obrotow, przy redukcji biegow 2x mi zgasl :/

 

dzieki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiast tego zawsze możesz ustawić wyżej mieszankę minimalnych obrotów - to przynajmniej tak zanim już naprawisz problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec moj ulubieniec zmienil juz teoretycznie, w piatek, na 1300 obroty na biegu "jalowym". Efekt jest taki, ze zamiast po 30sekundach gasnie po 60-90s, a obroty skacza: 1200=>900=>1100=>500=>1000=>400 i albo gasnie po ok. 60-90sekundach albo odbija do 1300 i lancuszek od nowa :/

czyli oprocz zmiany ustawien mieszanki jeszcze musze zmienic ustawienie na wolnych obrotach. To co pamietam to jest z lewej strony moto, takie czarne male pokretlo? :)

Jest jakies "default" ustawienie do tego pokretla? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jest, ale kręci się po prostu tak by było dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierniczę!!! to co kręcisz to chyba chodzi Ci o śruby spustowe. Śruby składu mieszanki masz w 600 totalnie od spodu i siedzą w "kominkach" - dość charakterystyczne - wchodzi tam TYLKO śrubokręt płaski lub bit, żadne imbusy, torxy, i inne. Nie ma opcji żeby wystawały.

Na początek posprawdzaj czy wszystkie podciśnienia i zaślepki masz pozakładane (2 zaślepki i 2 podciśnienia - PAIR oraz kranik) - brak jałowych zwaliłbym właśnie na nie.

DO ustawienia na moto potrzebujesz bita płaskiego malego na którym zaznaczysz sobie farbką/korektorem kropkę. Uważaj bo możesz się poparzyć potem przy kręceniu. Wkręcasz do oporu śrubę składu i wykręć ją na 2,5 obrotu - jeśli masz k&n oraz przelot to to będzie niejako wyjściowe ustawienie - ustaw wszystkie na 2,5 i sprawdź czy w miarę stabilnie pracuje.

Rozgrzewasz moto do temp. pracy i powoli wykręcasz śrubę składu mieszanki (po kolej na każdym gaźniku regulujesz) - zauważ że obroty będą wzrastać aż do pewnego momentu - i o niego nam chodzi - jest to nieco trudne i wymaga nieco wyczucia i doświadczenia. Zostawiasz w momencie największych możliwych obrotów - jednocześnie kręcisz śrubą obrotów żeby nominalne 1200 +/-100 utrzymać

Jeśli chcesz to możesz to zrobić nieco na skróty: rozgrzewasz moto i patrzysz jak schodzi z obrotów - wykręcasz na każdym z gaźników o równą ilość obrotów aż zacznie ładnie schodzić, potem próba drogowa jak zaczyna się wkręcać przy ruszaniu. Jak się muli to wykręcasz o 1/2 obrotu. Robisz kilkadziesiąt km i oglądasz świece - potem wprowadzasz ew. poprawki.

Po całej operacji warto zrobić synchro.

 

 

P.S. Czy Twój mechanik rozbierał te gaźniki?

P.S.2. Całkowicie bez złośliwości - oddaj komuś do zrobienia te moto bo przy braku wiedzy wyjdzie Cię to poprostu taniej i lepiej - a Ty w tym czasie zarobisz kase w swoim zawodzie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do srub to moze jutro wstawie zdjecie :)

k&N juz zmienilem na zwykly papierowy bo nie mialem zadnych problemow do czasu jego zalozenia, no oprocz tego ze palil mi 7-7,5l/100km, a po zalozeniu K&N, bez regulacji mechanika, spadlo do 5,9l/100km

chyba musze odpalic jeszcze raz serwisowke i dokladnie sprawdzic, ktore sruby sa od mieszanki. Teraz mam przejechane ok. 240 i wlaczyla sie rezerwa, czyli bedzie ok. 6,5 spalanie, ale caly czas obroty skacza i gasnie.

gazniki teoretycznie sa po czyszczeniu, tzn. zaplacilem za to ale nie mam jak tego sprawdzic :/

 

co do zawodu, to widzisz lubie to co robie, co jest tez minusem bo wpada sie wtedy w pracoholizm, ale poniewaz juz dwa razy warsztat spie...l mi silnik w mojej hondzie hr-v, a kolejny mechanik nie potrafi ustawic prawidlowo gaznika pod K&N, no i lubie grzebac przy prostych rzeczach w aucie, chcialem sie troche nauczyc obslugi moto.

Normalnie jestem z siebie dumny bo idac na zywial, z serwisowka w dloni ;) wymienilem filtr powietrza i tylnie klocki hamulcowe. Czeka mnie jeszcze wymiana przednich. Wszyscy pisza na forum ze bandit jest najprostrzym moto do nauki budowy wiec staram sie co nie co w nim grzebac. A doswiadczenie kosztuje ;) czyli jak cos zepsuje to bede wiedzial zeby tak nie robic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie kombinuj, a na gaźniki spójź od dołu i będziesz widział o co mi chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kola w pierwszym poście jest fota gaźnika o ta

cd4f31b5a0799367gen.jpg

 

Gdzie NR 2 to śruba od regulacji składu mieszanki wolnych obrotów NR1 jet to miejsce do podstawki trzymającej linke regulacji wolnych obrotów (Niektóre wersje maja dłuższa inne krótszą) i widac tez śrubę taka odstająca na inbus która służy do spuszczania paliwa (ona ma być dokręcona do oporu)

Obstawiam że albo masz poluzowane śruby od spuszczania paliwa i wycieka paliwo z gaźników i dlatego gaśnie lub niezałożone/pęknięte kapturki na podciśnieniu.Ot cała filozofia.

 

PS.Zmyliło mnie myślałem że to dalszy ciąg tego samego autora tematu który wiedział do czego jaka śruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem sobie przerwe w czestochowie bo moto sie troche zgrzalo w korku, ktory jest w kierunku lodzi i zrobilem fotki tych srob imbusow.

Z prawej strony wystaja, z lewej juz nie.

2,5 obrotu na kazdym gazniku, czyli z pawej i lewej?

Sorki, jak juz zauwazyliscie nie jestem nawet laikiem tylko lajkonikirm ;)

post-2701-0-20878300-1315326828_thumb.jpg

post-2701-0-19938500-1315326961_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te sruby mają być do oporu wkręcone. wyżej Tomek Ci napisał czym masz kręcic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

tak jak koledzy mówili to są śruby spustowe komór pływakowych i w żaden sposób nie wyregulujesz nimi składu mieszanki. Śrub regulacyjnych powinieneś szukać tak jak kolega powyżej zaznaczył na obrazku. Jeśli masz ustawione śruby składu mieszanki przez mechanika na 2,5 obrotu to obroty nie powinny Ci aż tak skakać. Sprawdź na początek czy nie łapie gdzieś lewego powietrza. A przy takim rozrzucie to najpierw zobacz czy gaźniki zostały dobrze założone i siedzą dobrze w króćcach zarówno ssących od strony filtra jak i tych od strony silnika. Zobacz czy opaski są dobrze zaciśnięte. Powiedz czy odpala Ci w ogóle bez ssania, nawet jak jest ciepły. Rozgrzej go i daj znać jak po wkręceniu schodzi z obrotów czy się gdzieś nie zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw rozgrzewasz motocykl czyli jedziesz pooglądać okolice .Wkręcasz świecę na ciepłym silniku odpalasz i regulujesz śrubą od składu mieszanki wolnych obrotów aż uzyskasz kolor przejściowy między żółtym a niebieskim,Potem dodajesz delikatnie gazu tak do połowy zakresu obrotów kolor świecy nie może się zmienić.

 

Czy do regulacji mieszanki wystarczy sama swieca colortune czy trzeba caly KIT kupic z peryskopem itd? Pytam bo zastanawiam sie jak podlaczyc przewod WN do colortune tak zeby widac bylo swiece...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, wasze maszyny mają po 10 lat i więcej, moja również. Podejrzewam, że większość z nich nie widziała w życiu "colourtune'a", przecież wystarczy wykręcić świece i już mamy prostą odpowiedź, czy zabawa w kolory jest opłacalna? <_<

Pozdrawiam :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowy zestaw zawiera wszystko co potrzebne.Znaczy przedłużkę do przewodu WN i Peryskop.

 

UWAGA!

Przed kręceniem śrubami zaznaczmy i zapiszmy sobie ile i w którą stronę kręciliśmy śrubami.W przypadku błędu łatwiej naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowy zestaw zawiera wszystko co potrzebne.Znaczy przedłużkę do przewodu WN i Peryskop.

 

UWAGA!

Przed kręceniem śrubami zaznaczmy i zapiszmy sobie ile i w którą stronę kręciliśmy śrubami.W przypadku błędu łatwiej naprawić.

 

Dziekuje Tomku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, wasze maszyny mają po 10 lat i więcej, moja również. Podejrzewam, że większość z nich nie widziała w życiu "colourtune'a", przecież wystarczy wykręcić świece i już mamy prostą odpowiedź, czy zabawa w kolory jest opłacalna? <_<

Pozdrawiam :rolleyes:

 

 

Właśnie ze względu na to, że mają 10 lat regulacja jest niezbędna. A jak na podstawie świec chcesz dokładnie określić skład na każdym z cylindrów?

Według mnie metoda prób i błędów jest zbyt kosztowna i czasochłonna, bo po każdym ruszeniu śrubką trzeba by zrobić z 10-15km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Podepnę się pod temat bo w sumie nie znalazłem konkretnego info, a serwisówka w innym narzeczu jest i nie mogę skumać za bardzo co i jak :)

 

Pytanie dość proste:

 

1. Czym się reguluje skład mieszanki w bandziorze (600 przed 2000 rokiem). To że wolne obroty się ustawia śrubkami to wiem :)

 

 

A tak poza tym- wyczytałem, że niektórzy regulują wolne obroty patrząc na kolor świecy :) Toż to chiba błąd jest i tak się nie reguluje :P Mi się wydaje że wolne obroty to nie to samo co skład mieszanki w całym zakresie. Kolor świecy określa m.in. nam czy jest bogato czy bidnie, ale nie na wolnych obrotach. Gdy świeczki są czarne to znaczy że jest bogato i np w samochodzie ustawiamy skład ustawiając położenie pływaka (zamykanie- otwieranie zaworka iglicowego w odpowiednich momentach). Dobrze mówię? Dobrze :P

No i pytanie numer 2 (będące rozwinięciem pytania numer 1 oraz powyższego tekstu):

 

2. Jak to wygląda w bandziorze, czy też to się tak odbywa jak w aucie? (konstrukcja gaźnika, jaki poziom paliwa (czy się też ustawia pływak, a może jakieś iglice czy cuś?) itp itd- z czym to się wszystko je i czym kręcić żeby nie zepsuć :) )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie tak, prawie nie.

Skład mieszanki reguluje się sam, tzn w sensie jak to rozumiesz.

 

Śruba (ta od dołu) reguluje ilość paliwa na niskich obrotach. Do dokładnego ustawienia składu potrzebne są specjalistyczne urządzenia (analizator spalin lub szklana świeca). Sprawny mechanik ustawi skład na słuch. Zaczyna się od fabrycznego ustawienia i kręci.

W tym momencie główna dysza jest całkowicie zamknięta.

 

Śruba od wolnych obrotów, ta pomiędzy gaźnikami lub w nowszych z boku służy do ustawienia wolnych obrotów poprzez minimalne otwarcie wszystkich przepustnic. Przepustnice jednocześnie otwierają dodatkowy kanał paliwowy więc nie dajemy mu tylko więcej powietrza ale i więcej paliwa.

 

Skład mieszanki na wysokich obrotach regulowany jest przez podciśnienie. Im mocniej otworzymy przepustnice tym większe podciśnienie wytworzymy (tak w uproszczeniu) a co za tym idzie uniesie mocniej iglicę i otworzy mocniej główną dyszę paliwową. Problem się zaczyna jak założymy nieseryjny wydech albo filtr powietrza. Tu musieliby się tunerzy wypowiedzieć.

W skrócie jak założymy filtr wysoko przepływowy (k&n) to silnik dostaje dużo więcej powietrza niż paliwa. Przy gwałtownym otwarciu przepustnic spowoduje to spadek podciśnienia zamiast jego wzrost i membrana nie podniesie iglicy. Dlatego trzeba wstępnie podnieść iglicę. W 600 suzuki nie udostępniło takiej opcji. Trzeba samemu coś wymyślić. np. podłożyć coś pod nią.

 

Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem- W bandziorze nie ma możliwości regulacji składu mieszanki poza regulacją wolnych obrotów? Ale kaszana :D Ani nawet nie ma czegoś takiego jak "rowki" na iglicach (jak np w komarku :) ) ? To w takim razie jeśli założy się inny wydech/inny filtr to co wtedy- przecież wiadomo że skład się zmieni.... Jak to ustawić jak nie ma żadnej możliwości zmiany ustawień? :D

 

p.s. analizator i świeca to nie jest konieczność przy ustawianiu składu mieszanki. Ale zgadza się- bardzo to ułatwia i przyspiesza samą regulację. Ja bym to nazwał- całkiem przydatny gadżet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba wstępnie podnieść iglicę. W 600 suzuki nie udostępniło takiej opcji. Trzeba samemu coś wymyślić. np. podłożyć coś pod nią.

 

 

O tym mówisz?

Zabieg ten polega na różnych patentach, czy przewidziano taką opcję ustawiania iglicy w fabryce i są jakieś rowki czy coś w tym stylu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.