Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Dawka Paliwa


Gość maro
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

No to ja śledzę temat, bo mam podobnie i dodatkowo poci mi się na jednym z łączników między 3 a 4 na tej rurce co paliwo rozprowadza.

Przy synchro na 4 robiły mi się te pęcheżyki jak w piwie - muszę uszczelnić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie za dużo skład mieszanki wykręciłeś? 3,5 obr. to sporo (wiem ze nie jest nowy itp.) ale to by tłumaczyło zalane świece i problemy przy lekko odkręconej manetce (bo te pilot screw odpowiadają za skład mieszanki na wolnych i przy lekkim otwarciu - 1/8 powiedzmy, przy większym otwarciu robote przejmują iglice i dysze główne przy full, a te wg. mnie są ok skoro potem idzie równo),

pozatym to że ci schodzi równo z robotów świadczy ze nie jest za ubogo, wiec nie jest to wyznacznik...

nie wiem czy masz aż tak styrane gaźniki zebyś musiał przestawiać poziom paliwa czy opuszczać iglice zeby zmniejszyć skład mieszanki (btw. w zasadzie to sie je podnosi przy mocno wyeksploatowanych sprzętach)

Tak wiec ogarnij skład mieszanki na wolnych, benywariat ma colortune do b6 jakby co (sorry beny:P) a jak nie to na ucho też można to załatwić z powodzeniem.

pozdro

 

Gdy na wolnych jest 2- 2.5 wykręcone to chodzi strasznie nierówno i w końcowej fazie opadania z obrotów (tak od 2 tysięcy do wolnych) schodzi dłużej, leniwiej (ale świece za to są wtedy (na wolnych) w miarę ładne. Aczkolwiek skręciłem wczoraj wszystko na +/- 2.5 to obroty są raz 1200 a raz niecały 1000. Dziura w obrotach jest mniejsza, ale na wyższych obrotach jest nadal bogato, za bogato. Możliwe jest że np jest luźny łańcuch rozrządu? Czy napinacz zawsze go napina i nie ma możliwościu luzów na rozrządzie? Aha- oleju nie bierze :) Chyba wypieprzę ten wydech, założę oryginalny i wszystko od początku jeszcze raz ustawię. A właśnie- kuma ktoś angielski na tyle żeby przetłumaczyć fragment z serwisówki dotyczący pomiaru tych 17 mm w komorze pływakowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy iglice/iglica nie jest wytarta na pewnym poziomie? Czy któraś z dysz głównych nie jest delikatnie zowalizowana?

Piszesz, że jaja dzieją się przy obrotach rzędu 4 krpm a za zasilanie w paliwo przy tych obrotach odpowiada w/w para.

 

Tak wygląda wytarta dysza główna:

emuwr3.jpg

 

A tak wytarta iglica:

needles4,worn,stock,gsf750kat,28kmiles,.jpg

 

 

Źródło (Factory PRO):

http://www.factorypr...e_jet_wear.html

 

 

 

Gdy na wolnych jest 2- 2.5 wykręcone to chodzi strasznie nierówno i w końcowej fazie opadania z obrotów (tak od 2 tysięcy do wolnych) schodzi dłużej, leniwiej (ale świece za to są wtedy (na wolnych) w miarę ładne.

 

A to jest objaw ustawienia za ubogiej mieszanki ( za bardzo wkręcona śruba wolnych obrotów). Znajdź takie ustawienie

śruby wolnych obrotów, żeby slinik żwawo schodził z obrotów do samiuśkiego dołu i wykręć jeszcze o <1/8;1/4> obrotu.

A potem nie tykaj tych śrub :)

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie- kuma ktoś angielski na tyle żeby przetłumaczyć fragment z serwisówki dotyczący pomiaru tych 17 mm w komorze pływakowej?

Ja bym chętnie sam to chciał skumać - czytałem (english) wersję i nadal nie wiem skąd brać poziom bazowy?! - zapodaj tekst to przetłumaczę na nasze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

A to jest objaw ustawienia za ubogiej mieszanki ( za bardzo wkręcona śruba wolnych obrotów). Znajdź takie ustawienie

śruby wolnych obrotów, żeby slinik żwawo schodził z obrotów do samiuśkiego dołu i wykręć jeszcze o <1/8;1/4> obrotu.

A potem nie tykaj tych śrub :)

 

No właśnie wiem, dlatego ustawione jest na 3-3.5. I dopiero po tak dużym ich wykręceniu wolne obroty są OK. A oprócz tego jest w całym zakresie za bogata mieszanka. Poniżej tekst z serwisówki odnośnie poziomu paliwa (rozdział Fuel and Exhaust systems 3.13, podpunkt 7 opisuje właśnie sposób pomiaru)

 

ganikibandzior.jpg

Edytowane przez Tybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odwrócisz gaźnik to pływak naciska zaworek iglicowy. Podnosisz pływak do momentu, aby element pływaka stykał się z zaworkiem iglicowym. Nie ma go naciskać, ani nie ma być odstępu. Mierzysz odległość od góry pływaka, do obudowy gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam przechylić baterię gaźników do kąta 45st - wtedy nacisk jest minimalny i ciężkość pływaka nie ma takiego znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom sprawdzony.... Niestety wyszło tak jak myślałem czyli dokładnie 17 mm na każdym... Otwór na dole przepustnicy przed otworem na iglicę powinien być ? Bo ja mam takie otwory na dole- po jednym na przepustnicę, przed otworem na iglicę. Idę składać kapcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś jak wyglądają dysze/iglice? Czy przyjżałeś się im dokładnie?

Coś Ci mocno wzbogaca mieszankę i raczej nie jest to dziurawe ssanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziurawy plywak ?

 

Też opcja ino, gdyby tylko jedna świeca była zawalona sadzą tak jak ta ze zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy powinno (chodzi mi o to czy przed synchronizacją gaźników czy po) no i czy ma to znaczenie (czy przed czy po synchronizacji) bo synchronizacja zwiększa albo zmniejsza dopływ podciśnienia czyli zmienić się chyba powinien skład mieszanki po regulacji czy źle myślę i jak zrobić prawidłowo regulację składu mieszanki. Znalazłem temat opisany http://hellontwowhee...,21.html?506949 tam opisał bardzo ładnie ale za pomocą specjalnej świecy colortune czy wy też tak regulujecie czy ustawiacie jak serwisówka karze. również opis ustawiania zaworów ale nie dla Bandita bo u nas są na szczęście śrubki i nie trzeba kupować podkładek :) i przy okazji zapytam również czy jest wogle dostępny jeszcze oryginalny ze znaczkiem 'Suzuki' filtr powietrza :) jeżeli nie to jaki polecacie :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak skład mieszanki zawsze przed synchro ma znaczenie bo regulujac mieszanke zmieniasz synchro , a synchro tylko po zaworach. Co do filtra to hiflo czy jak mu tam jak lubisz wymieniac bo to tania rzecz albo K&n i masz spokoj z wymiana tylko co sezon wyprac . Ja reguluje ta swieca bo ja akurat posiadam ale przy odrobinie wprawy mozna wyregulowac na sluch.

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem wstępnie synchro - dosłownie szybko i bez szczególnej troski, by równiej moto chodziło, bo lubiło gasnąć.

Potem mieszanka i dopiero wówczas długotrwałe synchro. Po każdym nawet minimalnym ruchu musisz czekać, aż się słupki ustabilizują. Chwyciłem w miarę szybko w którą stronę kręcić by poprawiać synchro.

Pamiętaj by olejaka ostudzić, by się Bandzior nie przegrzał :)

Podepnę się pod temat. Mam COLORTUNE i nic nie widzę (bardzo mało). Trudno mi ocenić czy błyska czerwono czy niebiesko. W dodatku strasznie to przebija i iskra lata po silniku a nie po świeczce. Pomijam przyjemność wykręcania gorącej świecy na 1 i 4 garze w S-ce.

Beny podpowiedz coś więcej, bo na ten teraz mam synchro ładne, a gaziory na słuch.

Edytowane przez Gamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat regulacji mieszanki byl wielokrotnie poruszany na forum takze nie ma co powielac a co sie tyczy colortune to u mnie tez bylo ciezko odroznic kolory ale po dokladnym wyczyszczeniu gaznikow jak reka odjal . Tak wiec jak dobrze ci schodzi z obrotow to tylko wykrec swieczki i sprawdz czy maja odpowiedni kolor (kawa z mlekiem) i jesli tak to wszystko jest ok . U mnie nie przebija także nie wiem co ci powiedziec w tym temacie :(. A tu link http://polishbanditcrew.pl/topic/4381-wymiana-filtru-powietrza-na-kn/ jak regulowac mieszanke ladnie opisane przez Qnerka , jest tam równiez zdjecie klucza dzieki ktoremu wlasnie latwo sie odkreca 1 i 4 cylinder ja luzuje kluczem a wyciagam tym kominem z zestawu

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz widzę że temat był poruszany ale wpisując w wyszukiwarkę nic o tym praktycznie nie było :) dzięki za info

A jeszcze mam pytanie odnośnie tej świecy jaką/ie pojedynczą czy zestaw cały no i czy używacie do tego zwierciadełka taka rurka czy tylko przewodzik i ładnie widać kolorek spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną świeczkę, bo na 4 takich to pewnie silnik nie odpali :P Ja mam problem bo badziewny cieńki przewód WN dość mocno przebija i widać iskrę na silniku zamiast na świecy.

Próbowałem po widnemu i po ciemku, i tak mało widać. Pierwsze użycie było bardzo widoczne, ale nawet próbując to wyczyścić mało widzę. Dla mnie nie ma zbytniej różnicy czy z czy bez tunelu/zwierciadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam dość nietypowy problem. Postaram sie najprościej . W mojej maszynie suzuki gsx 750 inazuma podczas przyspieszania silnik na ok 2 sekundy przerywa po czym dopiero zaczyna przyspieszać . Dzieje się tak zwłaszcza w chłodniejsze dni i deszczowe , w ciepłe nie . Moje podejrzenie jest takie że gażniki dostarczają do silnika zbyt ubogą mieszanke paliwowo- powietrzną . I moje pytanie jest takie ; czy da się to wyregulować i ustawić ?( konkretnie skład samej mieszanki). Synchronizacje robiłem rok temu ( mam wakuometry rtęciowe ) i właśnie po niej zaczęło się to dziać . Za wszelkie podpowiedzi będe bardzo wdzięczny :)

ps.świece mam nowe filtry też , benzyna tylko 98 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, że się da. muszą być osobne śruby odnośnie proporcji składu mieszanki. Poszukaj w danych producenta jaki stosunek powinien być. Nie powinieneś mieć z tym problemu ;) Przy moim starym dziorku było podobnie. Okazało się, że śruby byly wykręcone w stosunku 4.0 zamiast 0.75

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, że się da. muszą być osobne śruby odnośnie proporcji składu mieszanki. Poszukaj w danych producenta jaki stosunek powinien być. Nie powinieneś mieć z tym problemu ;) Przy moim starym dziorku było podobnie. Okazało się, że śruby byly wykręcone w stosunku 4.0 zamiast 0.75

 

 

a skąd ty wziąłeś te stosunki jak mowisz bo wedlug mnie to w serwisowce pisze tylko ile ma byc wykrecona srubka skladu mieszanki. A co sie tyczy stosunków paliwa do powietrza to przy optymalnej mieszance powinny wynosic 14,7 do 1 gdzie 14,7 to powietrze a 1 to paliwo także nijak to sie ma do twoich 4 i 0,75 no chyba ze 14,7 przyjmiemy jako 1 to wtedy to ma sens

Edytowane przez benywariat
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź filtr powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi . Jutro się biorę za regulacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jedna istotna sprawa że wykręcenie śrub od składu mieszanki tak jak każe serwisówka w (starszych motocyklach) często i tak nie pomaga niemówiąc już o sytuacji gdzie założony jest filtr i wydech sportowy. Ja robiłem to tak wykręcałem śruby od składu mieszanki zgodnie z serwisówką zagrzałem dobrze moto i sprawdzałem jak wkręca się na obroty jak z obrotów schodzi czy strzela w wydech czy w gaźnik czy niema dziury w obrotach i poprostu zubożałem lub wzbogacałem mieszanke co połowe obrotu zgodnie z objawami, poprostu robisz to na słuch i logike.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić jeszcze chcę szczelność połaczeń gazników z kolektorem, moze byc tak ze łapie lewe powietrze i to moze być też powodem szarpania przy przyspieszaniu a nawet może byc grożne dla silnika , ( uboga mieszanka może powodowac wypalanie zaworów :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable zapłonowe masz świeże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.