Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Dawka Paliwa


Gość maro
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Swieże nie są , podejrzewam że fabryczne jeszcze ale wyglądaja rześko , myślę jednak że przyczyna w gażnikach tkwi gdyż to po ostatnich ich regulacjach zaczeły sie ""palpitacje'' p[rzy przyspieszaniu i odkręcaniu gazu. Swiece NGK i filtr nówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrz też po regulacji gaźników i przejechaniu się na kolor świec zapłonowych (elektrod) mają mieć kolor kawy z mlekiem.

Tak zgadza się zbyt uboga mieszanka może wypalić zawory i gniazda zaworowe objawia się to: świetącymi kolektorami wydechowymi,zauważysz to w nocy, i strzelaniem w wydech przy schodzeniu z obrotów.

Sprawdz też iglice w gaźnikach na którym są rowku zapięte.

Edytowane przez Rafał1984
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzelanie z wydechu to raczej zbyt bogata mieszanka a nie wypalone zawory,

a świecące kolektory to, że co?

 

Koledze Widmo nie pomogę za bardzo... za nieładne potraktowanie kolegów z forum w innych tematach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy669 strzały w wydech to 100% za uboga mieszanka, a o zaworach to ty coś pomotałeś bo ja potwierdziłem że efektem za ubogiej miesznki może być wypalenie zaworów oraz gniazd zaworowych. A świecące kolektory prosze bardzo: http://www.youtube.com/watch?v=mZ9QwCW9pa0

oczywiście efekt będzie widoczny na wolnych obrotach, bez pałowania jak na filmie.

Edytowane przez Rafał1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Rafał 1984 Wiem w czym rzecz. Po regulacjach dam znać jak sprawa wygląda . Planujemy dalsza trase i chciałbym sobie wszystko idealnie poustawiać , co prawda maszyna ma kopa , odpala bez problemów ,jednak nie jest do końca tak jak by się chciało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzelanie w wydechu powoduje często zarówno bogata jak i uboga mieszanka - grunt to umieć oba strzelania odróżnić. Co zaś się tyczy problemów autora jeśli filtry są ok, a całość stała się po reg. gaźników - to wyłożyłbym je na stół i zrobił im porządny serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie chce zrobić , póki co nie mam czasu za bardzo , zdam relacje po ustawianiu ,DZięki wszystkim.

Edytowane przez Widmo80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś zabrałem się za czyszczenie gaźników :) a to dla tego że palił mi 10l/100km nie ważne jak jeździłem wolno czy szybko palił 10 :/

Wyjąłem baterie z moto i popatrzyłem na iglice.. na pierwszym gaźniku iglica była całkiem u góry i zamiast być w dyszy to zapierała się o ściankę ..

zdjąłem dekielek a tam sprężyna zwinięta leżała na membranie, nie wiem co za imbecyl robił przy tych gaźnikach bo kapturek który powinien być na iglicy znajdował się pod nią do tego ta sprężyna normalnie szczyt debilizmu .. wracając do tematu :) membrana była cała to złożyłem tak jak powinno być i zacząłem przeglądać dalej i na 4 gaźniku znów coś .. membrana ma 2 dziurki dokładnie obok rantu dekielka zamykającego gaźnik .. (jedna dziurka ma 2x2mm a druga 1.5x3mm ) zasmarowałem to delikatnie sylikonem i jutro zobaczę czy zda coś takiego egzamin ale raczej będę musiał kupić nowa .

dawka paliwa jaka była ustawiona to :

na 1 gaźniku , 3.7 obrotu

na 2 gaźniku , 3.5 obrotu

na 3 gaźniku , 3.5 obrotu i na 4 tak samo .

świece i przewody są nowe, filtr powietrza jest papierowy hiflo też nowy a wydech seryjny (był przelot ale w niedzielę zmieniłem na ten seryjny)

teraz jest pytanie na ile obrotów ustawić dawkę paliwa ? na pewno te 3.5 obr. to za dużo tak więc jakie jest wasze zdanie bo gdzieś na forum wyczytałem że powinno być 2.5 ale nie mogę znaleźć tego tematu tak więc proszę was o pomoc :| no i ..

Dobranoc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie jesteś pewien to sciągnij sobie serwisówkę a tam masz wszystko dokładnie opisane (ile obrotów)

http://polishbanditc...0-1995-1999-en/

A propo tego silikonu na membranie nie jestem pewien czy to dobry pomysł. Lepiej wymienic i zapomniec o problemie.

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa używana membrana to 20 zł, nowa nieużywana to 75

nie wiem czy warto kombinować z sylikonem - pójdzie w dyszę, zapcha, gaźnik do rozbiórki, pół dnia roboty

nie opłaca się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem jednak kupię używaną bo nie widzę sensu w tym by zostawiać to z sylikonem który jak mówisz zapcha ssanie i będzie dupa blada, pokuszę się na używkę bo kupowanie na jeden gaźnik nówki a na 3 zostawienie używek mija się z celem.

Co do serwisów ki Paweł to przeglądałem ją już parę dni temu i nie znalazłem tam informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual do b6 1gen mówi o jednym i siedem ósmych obrotu, czyli nie całych dwóch

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkie dzięki koledzy :) czyli wychodzi na to że miałem prawie podwójną dawkę :| kopyto to miał od 6k obrotów nie samowite :P

Temat można zamknąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie . Wzbogaciłem mieszanke o pół obrotu na każdym gażniku ( dzięki Ci Benywariacie z a użyteczne wskazówki :) ) od tego ustawienia które było i musze powiedzieć że nie to moto ,zbiera się teraz o wiele dynamiczniej i bez żadnych tam zająknięć . Problem nie zniknął co prawda do końca , czasem ,ale teraz to bardzo rzadko , troszke przydławi . Może jeszcze po ćwierć obrotu ?

 

W każdym bądz razie jest o wiele lepiej . Nie wiem jeszcze jak to wpłynęło na spalanie , może nawet w dół :) teraz nie wywala niespalonej mieszanki tłumikiem .. prosty zabieg

Inazuma zacny sprzęt .

Edytowane przez Widmo80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Koledzy mam podobny problem ze swoim motorkiem . Z racji że nie chciałbym zakładać nowego posta chciałem zapytać czy ktoś może wie jak w moim sprzęcie ustawić skład mieszanki i wyregulować gaźniki bo też mam z nimi problem . Miło było by gdyby znalazła się osoba pomocna w serwisie mojego sprzęta z okolicy krk , oczywiście się jakoś zrewanżuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dzisiaj z bratem stwierdziliśmy że kolor świecy w moim B6 jest coś nie teges. Nie ma kawy z mlekiem tylko białawy nalot. Nie było czym zrobić fotki, ale się wkurzyłem i wyciągnąłem gaźniki na stół aby sprawdzić poziom paliwa w komorach pływakowych. Okazało się że jest 17 mm +- 1 mm mierząc jak wyżej opisano tzn. pływak ustawiłem tak, że blaszka dotyka zaworu iglicowego ale ani go nie naciska ani nie ma luzu. Napiszcie czy dobrze mierzę te 17 mm i co ewentualnie może być przyczyną zbyt ubogiej mieszanki. Śrubki od składu mieszanki miałem powykręcane od 2,5 do jakieś 2,7 obrotów. Jakieś 3 tys km temu robiłem zawory, filtr powietrza i czyściłem gaźniki.

Jak uda mi się fotkę zrobić to zapodam to experci się wypowiedzą, o ile kolor się nie zmienił bo trochę jeszcze wykręciliśmy śruby od składu mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłeś poziom czy wysokość pływaka? jaki masz komin, a kręcenie śrubką niewiele Ci da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komin oryginalny, pomiar zrobiliśmy według schematu z serwisówki i poprzedniej strony tego tematu. U mnie tak samo mierzyłem i tak samo ustawiłem na 17 mm i kolor świec mam (w końcu) książkowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z bratem stwierdziliśmy że kolor świecy w moim B6 jest coś nie teges. Nie ma kawy z mlekiem tylko białawy nalot.

 

W poradniku piszą że biały nalot jest prawidłowym stanem. "Stan prawidłowy.Elektroda centralna, izolowana, ma barwę biało szarą, żółtoszarą lub brązowo-rudą. Silnik w dobrym stanie, działa bez zastrzeżeń".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poka no ten nalot na świecy bo moze niepotrzebna panika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko loko, gaziory złożyłem i pędzimy na zlot do Srebrnej Góry w weekend. Pyknę ze 400 km i zrobię foto świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam , gdy moj bandzior jest zimny bardzo ladnie pracuje - jalowe chodza rowno , bardzo ladnie wchodzi i schodzi z obrotow .Nagrzany juz zaczyna robic sceny - przywiesza sie lekko na 2000 obr , jalowe bardzo fauja .Zastanawiam sie czy synchro samo by pomoglo? (z mieszanka sam napewno nie bede cudowal) . 4000km temu pelen serwisa gaznikow , filtr pow czysty , do zaworow jeszcze okolo 4000 brakuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto sprawdzic sprezynki od srubek regulacji skladu mieszanki,po ustawieniu od wibracji lubia sie wykrecac i wszystko sie kielbasi :slash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.