Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Dawka Paliwa


Gość maro
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 months later...

Troszkę odgrzeję pieroga, ale...

Przejrzałem sporo tematów, ale o dawkach paliwa napisane jest po łebkach, cienko z konkretami, informacje są porozrzucane po kilku wątkach.

Serwisówka mówi 1i 7/8 obrotu, ale najpierw na maxa tą śrubkę wkręcić czy tylko do lekkiego oporu?

Regulacja na podstawie ilości spuszczonego paliwa z gaźnika, może ktoś bardziej obcykany mógłby rozwinąć?

Specjalna świeca do regulacji - "cortuline" czy jakoś tak? Też mógłby ktoś podkleić coś konkretnego dla przyszłych poszukiwaczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Troszkę odgrzeję pieroga, ale...

Przejrzałem sporo tematów, ale o dawkach paliwa napisane jest po łebkach, cienko z konkretami, informacje są porozrzucane po kilku wątkach.

Serwisówka mówi 1i 7/8 obrotu, ale najpierw na maxa tą śrubkę wkręcić czy tylko do lekkiego oporu?

Regulacja na podstawie ilości spuszczonego paliwa z gaźnika, może ktoś bardziej obcykany mógłby rozwinąć?

Specjalna świeca do regulacji - "cortuline" czy jakoś tak? Też mógłby ktoś podkleić coś konkretnego dla przyszłych poszukiwaczy :)

 

"Before removing the pilot screw, its setting must be determined.

Slowly turn the pilot screw clockwise and count the number

of turns until it lightly seats. Make a note of how many turns

were made.

When reassembling the pilot screw, you will want to set it to its

original position."

 

"PILOT SCREW

After cleaning, reinstall the pilot screw to the original setting

by turning the screw in until it lightly seats, and then turn it out

the same number of turns counted during disassembly."

Edytowane przez Matt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mam pytanie do znawców tematu. Z uwagi, że moto zaczął się dławić przy niskich obrotach i jedna ze świec była przegrzana, postanowiłem zrobić czyszczenie gaźników.

Teraz chciałbym ustawić sobie poziom mieszanki. W jednym z tematów był opis ustawiania "na słuch".

 

Robię według schematu:

1. Odpalam i rozgrzewam moto

2. Ustawiam śruby mieszanki na 2 obroty

3. Dla każdego z gaźników odkręcam śrubę zwiększając ilość mieszanki i słucham czy wzrastają obroty.

4. Kiedy przestają wzrastać, patrzę czy wkręca się płynnie bez dziur i czy spada z obrotów równomiernie

5. Jeśli tak to odkręcam śrubę jeszcze o 1/4 obrotu i rozpoczynam procedurę od nowa dla następnego gaźnika

 

Moje pytanie dotyczy pkt.4. Wzrost obrotów jest znaczny ale do wykręcenia śruby o 1 obrót, potem zaczyna raczej działać

sugestia, a nie faktyczny wzrost obrotów silnika. W serwisówce mam, że powinno być 1 i 7/8 obrotów. Chodzi mi głównie o moment, w którym powinno

się przestać odkręcać śrubę. Czy ten obszar wzrostu jest mocno wyczuwalny (tak jak pisałem koło 1 obrotu), czy to są leciutkie różnice w obrotach?

Oraz ile od tego momentu jeszcze wykręcić śrubę (przedział, który najczęściej stosujecie).

 

Tylko proszę nie pisać żebym świece wykręcił, bo chodzi mi o ten sposób "na słuch", a nie wzrokowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obserwacji i nauki pod okiem kolegi z forum zauważyłem że gdy przestają rosnąć obroty to wykręcam jeszcze jakieś pół obrotu i przechodzę do następnego gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

witam, mam u siebie zamontowany przelot scorpiona + db killer i po ostatnich regulacjach ustawiłem śruby na 3 obroty. Z tego co czytam to mieszanka przy przelocie powinna być bogatsza więc wnioskuję, że śruby mam wkręcić. Tak?

Dodam, że mam dziwny objaw (przed i po regulacji) ponieważ, gdy moto zimne dziwnie strzela w gaźnik na wolnych obrotach (czyściłem i robiłem synchro). Na ciepłym tego efektu nie ma. Nie sprawdzałem jeszcze świec, ale dziś jadę po nowe więc jeśli to nie pomoże to czy może będzie potrzebna regulacja zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć jeszcze o pół obrotu. Może sobie strzelać na zimnym ale bardzo sporadycznie i tylko przez pierwszą minutę. Na ciepłym nie ma prawa. Taki urok gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napewno pomoże, a jak nie to wykręć jeszcze o pół obrotu. To kichanie od czasu do czasu jest normalne przez

pierwsze paredziesiąt sekund, a im zimniej na podwórku tym większe prawdopodobieństwo że kichnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zrobiłem dziś regulację składu i synchronizację gaźników. Polatałem trochę wokół komina i na ciepłym wszystko jest OK, dobrze się wkręca i schodzi z obrotów.

 

Pojawił się natomiast problem przy odpalaniu na zimnym. Przy pełnym ssaniu wchodzi na 4-5k obrotów, jak zawsze zmniejszam ssanie do około 2k, obroty zaczynają skakać i po chwili zdycha. Doszedłem do wniosku, że mieszanka za uboga i więc [róbowałem wykręcić śruby o 0.5-1 obrotu (próbowałem na różnych ustawieniach), ale nie pomogło więc wróciłem do pierwotnego 2,5 obrotu. Przed regulacją śruby były wykręcone mniej (około 2 obrotów) i nie było problemu.

 

Iglice podniesione o 1 mm, wydech pełen przelot. Kapturki i węże od podciśnienia sprawdzone, siedzą dobrze. Filtr powietrza nowy, zawory robione jakieś 4k km temu. Gazniki czyszczone 2 tyg temu.

 

Zastanawiam się czy wrócić do ustawień jakie miałem przed regulacją i jeszcze raz zrobić synchro ?

 

2 pytanie: czy obroty na wolnym mogą odrobinę falować czy wskazówka powinna stać nieruchomo w miejscu? Przed regulacją falowały mi dość mocno, w tej chwili jest lepiej ale i tak delikatnie falują.

Edytowane przez zoozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna byc jak przybita bez falowania to  moj na pelnym przelocie z k&n  , podniesinymi iglicami o1,25mm , oraz dyszami glownymi 100 i przestawionym zaplonem o 5 stopni jak widzisz  wskazowka trzyma sie bez falowania

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, że na pełnym ssaniu wchodzi na 4 tysie to raczej normalne - tez tak mam. Jak się rozgrzeje to jak faluje? Mi przed robieniem składu falował o +/-200bor obecnie wskazówka stoi prawie nieruchomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pełnym ssaniu jest OK, problem zaczyna się jak zmniejszam ssanie. Przed regulacją, przy zmniejszaniu ssania obroty schodziły równo i trzymały się bez problemu na 2000. Teraz skaczą, a czasem moto zgaśnie.

 

Dziś rano miałem też problem z odpaleniem - musiałem mu dać gazu żeby zagadał. Po kilku minutach jak chciałem go przygazować to zdechł.

 

Po rozgrzaniu wskazówka faluje około +/- 50 obrotów.

 

Mieszanka za uboga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Si. Wykręć pół obrotu. Jak to nie pomoże to jeszcze o pół. Jak to nie pomoże to oblukaj króćce miedzy gaźnikami a silnikiem bo może łapie gdzieś lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokreciles te opaski zaciskowe wszystkie? Mi sie dusil, ale mial za bogato. Po skreceniu o 0,5 normalnie gadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Si. Wykręć pół obrotu. Jak to nie pomoże to jeszcze o pół. Jak to nie pomoże to oblukaj króćce miedzy gaźnikami a silnikiem bo może łapie gdzieś lewe powietrze.

 

Odkręciłem jeszcze o pół obrotu, ale nadal jest kicha.

 

dokreciles te opaski zaciskowe wszystkie? Mi sie dusil, ale mial za bogato. Po skreceniu o 0,5 normalnie gadal.

 

Tak opaski podokręcane, chociaż króćce już lata świetności mają sobą więc będę sprawdzał czy czasem nie popękały i nie łapie lewego powietrza.

 

Też się trochę zastanawiam czy nie jest za bogato, bo w stostunku do ustawień przedregulacyjnych mam śruby wykręcone o ponad 1 obrót więcej.

 

Edit: Jednak mieszanka była za bogata. Wróciłem do ustawień przed regulacją i na zimnym jest już OK tylko obroty trochę mocniej falują. Zrobię synchro na tych ustawieniach mieszanki i zobaczę czy pomoże na falowanie.

Edytowane przez zoozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

witam, mam u siebie zamontowany przelot scorpiona + db killer i po ostatnich regulacjach ustawiłem śruby na 3 obroty. Z tego co czytam to mieszanka przy przelocie powinna być bogatsza więc wnioskuję, że śruby mam wkręcić. Tak?

Dodam, że mam dziwny objaw (przed i po regulacji) ponieważ, gdy moto zimne dziwnie strzela w gaźnik na wolnych obrotach (czyściłem i robiłem synchro). Na ciepłym tego efektu nie ma. Nie sprawdzałem jeszcze świec, ale dziś jadę po nowe więc jeśli to nie pomoże to czy może będzie potrzebna regulacja zaworów?

 

w związku z moim problemem opisanym powyżej chciałbym podzielić się jego rozwiązaniem: regulacja luzów zaworowych oraz ustawienie śruby ilości mieszanki (wolnych obrotów) na 3 i 3/4 obrotu załatwiły sprawę. Plus dla Tolinek za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na bogato hehe. Ja tez krecilem, krecilem 3, 3.25, 3.5. Najlepiej na 3,25 mi chodzi. Choc 3.75 nie testowalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.