Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Dawka Paliwa


Gość maro
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, nie mogę dojść do ładu z moimi gaźnikami już od pół roku ( chyba mnie nie lubią :D ) otóż: wyregulowałem zawory ( przy okazji musiałem odwiedzić aso bo jedna ze nakrętek kontrujących zgubiła kompletnie gwint), ustawiłem mieszankę wolnych na półtora obrotu i zabrałem się za synchro waku domowej roboty. Problem mam następujący, motocykl trzyma idealnie niskie obroty, pryka sobie na 1500 lekko dodaje gazu i wkręca mi się na ~4 tyś i już nie schodzi. Pomaga tylko zbicie go śrubką od regulacji obrotów, ale gaśnie, więc pierw go zrzucam z obrotów i jak jest bliski zgaśnięcia to lekko podkręcam. Przy podpiętym waku zauważyłem że w momencie jego zawieszania się na tych obrotach wzrasta nagle podciśnienie na 3 cylindrze i idzie ciągle w górę. Sprawdzałem szczelność króćców ssących psikając w nie samostartem, bo myślałem że łapie lewe powietrze i nic. Gaźniki były czyszczone jakieś 2tyg temu, zaworki iglicowe trzymają, membrany całe, nowe fajki i przewody VN. robiłem jazdę testową i ładnie się wkręca i schodzi z obrotów w wyższym zakresie, na dole trochę popiarduje. Wiem że problem tkwi i gaźnikach, ale nie wiem od której strony się za nie zabrać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem musisz wykrecic sruby mieszanek w okolice 2 obrotow. Bo teraz maja bardzo ubogo. Na serynym wydechu masz mieszanki wykręcone w granicach 2 obrotow a na przelocieto dochodzi nawet do 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie mam przelot u siebie. jak parzyłem to te śrubki były ustawione wcześniej jakoś 2.2-2.8 obr. Robiłem testy i na 3.5 obr strzelał strasznie w wydech, ale to było jeszcze przed zrobieniem zaworów. Ale fakt faktem racja bo świece nie maja odpowiedniego koloru, przechodzę ze skrajności w skrajność od czarnych do czystych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 obrotu są to ustawienia wstępne,dalej trzeba kombinować,ale o tym jak to robić już zostało napisane kilka razy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie mam przelot u siebie. jak parzyłem to te śrubki były ustawione wcześniej jakoś 2.2-2.8 obr. Robiłem testy i na 3.5 obr strzelał strasznie w wydech, ale to było jeszcze przed zrobieniem zaworów. Ale fakt faktem racja bo świece nie maja odpowiedniego koloru, przechodzę ze skrajności w skrajność od czarnych do czystych :D

Zanim zmieniłeś ustawienia mieszanki to też był problem z zawieszaniem się obrotów? Ustawienia wyjściowe są z tego co pamiętam 1 i 7/8 obrotu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu z zawieszaniem nie bylo, ale byla cala masa innych. W b4 wyjscowe ustawienie to niby 1.5 obr. Dzis bede miec chwile to postaram sie to jakos wyregulowac szukajac najwyzszych obrotow jak bylo napisane wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu z zawieszaniem nie bylo, ale byla cala masa innych. W b4 wyjscowe ustawienie to niby 1.5 obr. Dzis bede miec chwile to postaram sie to jakos wyregulowac szukajac najwyzszych obrotow jak bylo napisane wczesniej.

NIe spojrzałem, że o B4 chodzi. Regulacja na słuch łatwa nie jest, w ostateczności wróć do tych ustawień co miałeś i zobacz jak będzie chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie mogę dojść do ładu z moimi gaźnikami już od pół roku ( chyba mnie nie lubią :D ) otóż: wyregulowałem zawory ( przy okazji musiałem odwiedzić aso bo jedna ze nakrętek kontrujących zgubiła kompletnie gwint), ustawiłem mieszankę wolnych na półtora obrotu i zabrałem się za synchro waku domowej roboty. Problem mam następujący, motocykl trzyma idealnie niskie obroty, pryka sobie na 1500 lekko dodaje gazu i wkręca mi się na ~4 tyś i już nie schodzi. Pomaga tylko zbicie go śrubką od regulacji obrotów, ale gaśnie, więc pierw go zrzucam z obrotów i jak jest bliski zgaśnięcia to lekko podkręcam. Przy podpiętym waku zauważyłem że w momencie jego zawieszania się na tych obrotach wzrasta nagle podciśnienie na 3 cylindrze i idzie ciągle w górę. Sprawdzałem szczelność króćców ssących psikając w nie samostartem, bo myślałem że łapie lewe powietrze i nic. Gaźniki były czyszczone jakieś 2tyg temu, zaworki iglicowe trzymają, membrany całe, nowe fajki i przewody VN. robiłem jazdę testową i ładnie się wkręca i schodzi z obrotów w wyższym zakresie, na dole trochę popiarduje. Wiem że problem tkwi i gaźnikach, ale nie wiem od której strony się za nie zabrać...

Mam dokładnie taki sam problem :P

Na zimno wszystko dobrze, lecz po rozgrzaniu się obroty nie schodzą poniżej trzech tysięcy :(

Regulacja składu mieszanki pomoże? Czy trzeba też od nowa synchronizacje robić?

 

Mogę tak około 500 km przelecieć czy lepiej dać sobie wolne z lataniem:(

W sumie powyżej 4 tysięcy wszystko jest już dobrze

Edytowane przez Seev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie, a wpadlem na taki pomysl. Jako ze b4 ma magiczne srobki w kokektorach wydechowych do wkrecenia anlizatora spalin, to moze po prostu wrzucic tam zwykla sonde lambda i ustawic sklad na podstawie miernika. Ustawialem tak kiedys gaz 2 gen w puszcze i duzo to prostrze jak bawienie sie na sluch z tymi srobkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to u mnie już jest wsio w porządku :P

15 minut zajęło wyregulowanie do wartości optymalnej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Hej,
czy róznica w podciśnieniu na gaźnikach na biegu jałowym jest bardzo różna od tej na 1 czy 2ce?

czy lekko pęknięty wężyk od podciśnienia moze spowodowac ze na jałowym moto bedzie chodziło jak w zegarku (nawet wkręcane na obroty) a na zapiętej 1 bedzie sie dławić i kaszeć tak jak by przestawały pracować cylindry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być ustawienie składu mieszanki w B12 dla gaźnika 32FO L181. Gaźniki nie czyszczone i nie synchronizowane od 17kkm i troszkę czka na wolnych i po przejściu na wyższe. Na wysokich jest ok. Teraz były wykręcone jakieś 3 i 1/4. Filtr powietrza i tłumik oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem pewną rzecz. Regulacje były robione jakieś 2 tysiące km temu, wszystko było ok. wczoraj wymieniłem filtr powietrza i na ssaniu ciągnie ponad 4 tysiące obrotów :D

Powinienem w związku z tym dokonać ponownej regulacji ??

Chyba najpierw powinienem wymienić filtr potem regulacje działa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zwiazku z tym powinienes odkonac regulacji linką ssania, zeby obroty miescily sie w zakresie 2tys ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum także proszę o wyrozumiałośc. Posiadam od jakiegoś czasu Bandita 1200 98r., i wczoraj na przeglądzie diagnosta powiedział mi, że mam za duże CO w spalinach. Tj. norma w granicah 2,5 a ja mam 9. Powiedział, że motocykl chodzi jakby był cały czas na ssaniu. Co zwiększa spalanie i może doprowadzic silnik do stanu fatalnego. Pytanie do was, czy wystarczy regulacja składu mieszanki paliwa? Gaźniki były czyszczone w zeszłym sezonie. A i czy moge to zrobic samemu kręcąc śrubką odpowiednią ilośc obrotów, czy też udac się do mechanika? Nadmieniam, że filtr powietrza seryjny, wydech leovince. A i jakich kosztów mogę się spodziewac u mechanika, żeby mnie nie oskubał jak zobaczy że się nie znam? pozdrawiam proszę o pomoc.

Edytowane przez serkan.tkd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greenhouse gases: 16.9 CO2 g/km. (CO2 - Carbon dioxide emission) dla B12 mk1. Wypadaloby jednostki podac hehe

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Panowie jak to wyglada moja pierwsza samodzielna synchronizacja no i na nowych swiecach jutro dodam fotki swiec bo wydaje mi sie ze troszke za bogata mieszanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka sytuacja:

 

świece białawe (zbyt jasne) przy schodzeniu z obrotów strasznie strzelał z wydechu - przy odcince nie strzelał

 

wykręciłem przy regulacjach śrubke składu mieszanki biegu jałowego o pół obrotu świece mają lepszy kolor, czasem strzeli podczas schodzenia z obrotów  - przy odcince strzela z wydechu

 

pół obrotu a taka róznica????

 

P.s. mam silnik z 2002 roku i zaślepiony pair

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witam .czy może mi ktoś powiedzieć jak ustawić czujnik położenia przepustnic ten co sie znajduje po prawej str gazników

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .czy może mi ktoś powiedzieć jak ustawić czujnik położenia przepustnic ten co sie znajduje po prawej str gazników

 

Pozdrawiam

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/12701-problem-z-czujnikiem-tps/

 

eReW9b9.png

Edytowane przez kolczyk_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do składu mieszanki używam Colortune  nie dość że ustawisz prawidłowy skład to możesz kilka niedomagań wykryć dzięki niemu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłacze się do wątku o gaźnikach, Odałem bandziora na czyszczenie i synchronizacje gaźników

po usłudze, zimne moto pali bez ssania , a ciepła pali za 2 razem, 4 razy poprawiali ustawieni gaźników i nadal to samo , jako ze nie mam juz

zdrowia i nerwów na klejne poprawki ( ktore notabene nic nie wnoszą ) poszukuje fachowca od gaźników z okolisc Torunia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Poradźcie coś z tym strzelaniem w gażnik. Wszyscy piszą, że wystarczyło podkręcić skład mieszanki na 3 obr. i to załatwia sprawę...

 

Nie do końca, u mnie mam obecnie wykręcone jakieś 3,5 obr (wydech seria, filtr hifiltro) jest lepiej, ale dalej strzela, jak mu dodaję minimalnie gazu. Jak go trzymam na 1700 obr. to wali w każdy gaźnik jak opętany. Sprawdziłem króćce, ba nawet ostatnio złożyłem je na silokonie - nie pomogło. Kapturki od synchra mam nówki sztuki założone. Gaźniki już 2 raz rozbierałem w mak i czyściłem. Poziomy pływaków jak podaje książka. Synchro idealnie na słupkowych. Nawet już probowałem iglice dzwigać o jeden ząbek - bez rezultatu.

 

Wykręcać skład mieszanki jeszcze bardziej ?

 

Dodam, że jak wali w gaźniory i dodam ssanie to przestaje, czyli ewidentnie za uboga mieszanka - ale do jakiej granicy moge sobie wykrecac sruby mieszanki.

Edytowane przez Mad Jaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam.

 

Nie moge nigdzie znalezc na ktorym rowku powinny byc iglice w B12? Oczywiscie przy seryjnym dolocie.

 

Ktos moze podrzuci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.