Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Dawka Paliwa


Gość maro
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Nie będę zakładał nowego tematu a chciałbym zapytać o zapach spalin,

 

po wymianie, wydechów z serii na przelot tak jakby spaliny z motocykla bardziej śmierdziały, czy za uboga mieszanka może objawiać się śmierdzącymi spalinami?

 

serwis będę robił wkrótce, koloru świec jeszcze nie znam, oleju dolałem ok 300ml po przejechaniu ok 4kkm, wiec przy normalnej jeździe ubywa nie całe 100ml na 1kkm, przebieg moto lekko ponad 52kkm

 

podczas serwisu na pewno wzbogacę mieszankę i zrobię przegląd gaziorów

 

coś poza tym poradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z rury też wali na przelocie a kolor świec prawidłowy. Taki urok przelotu, seria ma ładne zawijasy rurek w sobie więc smród spalin jest w jakiś sposób niwelowany wewnątrz puchy, a przelot to przelot, wszystko przez niego wyleci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mad jaro sklad masz za bardzo wykrecony jak na serie max 2.5 powinno byc

 

 

Modjo przy serii ustaw na srodku

 

 

Lelon zawsze bardziej czuc przelocie ale to nic nadzwyczajnego skladem sie baw jak dolot bedzie zrobiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mad jaro sklad masz za bardzo wykrecony jak na serie max 2.5 powinno byc

 

 

Modjo przy serii ustaw na srodku

 

 

Lelon zawsze bardziej czuc przelocie ale to nic nadzwyczajnego skladem sie baw jak dolot bedzie zrobiony

czyli nie ruszać śrubek nic a nic?

 

jeszcze sprawdzę kolorek świec przy ich wymianie podczas serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak daje mniej to wali w gazniki jak szalony... Cóż począć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by bylo sprawdzic wszystko po kolei ale nie tutaj jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszac

taka odpowiedź mi się bardzo podoba :D bo nie bardzo mi się chciało grzebać w gaziorach, szczególnie, że nie mam szklanej świecy a i moje doświadczenie z gaziorami ogranicza się do gaźników z B6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colortune mam ale do b6 jak pasuje do twojego to chętnie uzycze

a dziękuje za propozycję :) będę pamiętał i przy serwisie jakbym się zdecydował grzebać w gaziorach to będę się odzywał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by bylo sprawdzic wszystko po kolei ale nie tutaj jest problem.

Czyli od czego byś zaczął, sprawdziłem już chyba wszystko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dziękuje za propozycję :) będę pamiętał i przy serwisie jakbym się zdecydował grzebać w gaziorach to będę się odzywał :)

Daleko nie masz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daleko nie masz ;)

ano nie :) gdybym wcześniej pisał w tym temacie to pewnie już bym Cię odwiedził :) będziemy w kontakcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

kręcicie tymi śrubkami w prawo i w lewo i nic.

moje zdanie takie żaden bandit nie chodzi na ustawieniach wg serwisówki. gaźnik reguluje się wg stanu technicznego silnika i stanu technicznego gaźnika,

ja zrobiłem tyle banditów i w żadnym niema nowy o jakimś nie prawidłowym działaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

święte słowa . Najpierw podciśnienia a potem składy mieszanki na każdy gar inaczej dobry słuch i odpowiedni kontowy śrubokręt do składów. jak to nie pomaga uwagę trzeba zwrócić na przepustnice czy bokami blachy nie wytarte i wiatru nie ssie jak i to zawiedzie pomiar ciśnienia na cylindrach .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Panowie mecze sie juz z gaznikami dlugo czasu :( zrobiłem zawory dla sprawdzenia 2 razy. Czyszczenie gaznikow i dysze wkrecone raz na 2 raz na 2.5 obrotu raz na 3... teraz problem jedynie mam z synchro. Mianowicie na 1 i 2 gazniku wartosci idealnie rowne -0.2 a na gaznikach nr 3 i 4 -0.3 i za cholere nie moge ich zrownac srodkowa śruba :/ co majwyzej wartosci gaznikow 3 i 4 moga wzrosnac ale nie maleja.

 

Bandit chodzi rowno na 1300obrotow i wkreca sie ladnie schodzi tez ladnie, wystarczy ze lekko dodam gazu tak do 2200obrotow i wartosci wszystkie sa rowne, czy przejmowac sie tym jeszcze czy juz zostawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robic dobrze to gaźniki na stół, a jak nie to olać, przy tych wartosciach nie powinno falowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie gazniki czyscilem juz chyba z 3 raz, membrany sprawdzone dokladnie, srubki od regulacji mieszanki probowalem w roznych ustawieniach, teraz na 2obroty nie strzela juz z wydechu no chyba ze przy odcince.. bandit chodzi rowno na wolnych nic nie faluje odpala ladnie.. chyba to zostawie ale jeszcze zobacze jak pogoda dopisze jak sprawdza sie wszystko podczas jazdy

 

A odnosnie.czujnika tps, czy powinienem zauwazyc jakas roznice jak go odpinam ? Bo u mnie czy odpiety czy podpiety chodzi tak samo silnik...

 

 

Bylem odpalic bandita jak byl zimny i moto ciezko chodzi...na ssaniu pasowalo by zeby chodzil z 10min strzela z wydechu... juz nie wiem co robic

Edytowane przez Antyqwas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jak czytam niektóre posty, to aż mnie skręca :(

 

Wartości 2.5 w instrukcji serwisowej, są wartościami początkowymi. Dopiero wtedy zaczynamy regulować poszczególne gaźniki.

A nie ustawie sobie 2.5 obrotu na każdym i ma być dobrze. Dupa - a nie dobrze. Po regulacji, może się okazać, że jeden ma 1,4, drugi 3, trzeci 2.5, a czwarty 2. No może ekstrema przy zajeżdżonych gaźnikach, ale tak to mniej więcej wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym temat juz ogarniety, zreszta ustawilem na razie 2,5 obrotu i chodzi pieknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć,

podłącze się pod temat gaźników.

Po wymianie filtra powietrza i zmianie świec pojawiło się falowanie na biegu jałowym.

Falowanie jest na tyle odczuwalne, że momentami schodzi poniżej 1 tysiąca obrotów i jak jest nie rozgrzany to zdarzają się sytuacje, że gaśnie.

Wcześniejszy filtr był dosyć zanieczyszczony więc teraz moto dostało więcej powietrza. Od czego zacząć aby wyregulować obroty na biegu jałowym ? (regulacja gaźników, wolnych obrotów czy skład mieszanki)

 

ps. Wchodzi i schodzi z obrotów bardzo płynnie, tylko delikatnie przy ruszaniu trzeba dodać więcej gazu bo czuje, że zamula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro sprawdzic jak wymieniasz na serie to nie powinno sie nic zmienic chyba ze ktos ustawial gazniki na zajechanych swiecach i filtrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Siema, mam takie pytanie bo nie moge nigdzie poszukać. W moim bandicie 2006r są oringi pod każdą iglicą w gaźniku a na schematach ich nie ma nigdzie, i tu pytanie czy włożył je ktoś tam specjalnie żeby podnieść iglice czy powinny tam być ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożył żeby podnieść iglice bo oryginalnie nie ma regulacji, pewnie masz przeróbkom typu przelot , k&n itd

Edytowane przez benywariat
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.