Skocz do zawartości

Nierówno Wyciągniety Łancuszek Rozrządu


Cirus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem wczesniej ale nie dostałem odpowiedzi - sytuacja jest taka, kręce kołem na biegu w strone kierunku jazdy ( czyli tak jak sie normalnie jedzie ) co pół obrotu koła łańcuszek rozrządu ma luz ( skok około 1 cm ) a nastepne pół obrotu i jest normalnie napięty. Ten typ tak ma czy zacząć grzebac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz raczej nie ma nic do rzeczy bo w jednym miejscu jest napiety normalnie i łancuch ogólnie nie jest luźny, tylko ten luz po obróceniu kołem mnie zastanawia bo nie wiem czy to coś czym mógł bym sie martwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma tyle że jak się cały wysunął to jest łańcuch do wymiany.

Napinacz nie powinien pozwolić na luzowanie się łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

zgadza się zę nie powinien pozwolic na luzowanie sie ale jak wytłumaczysz fakt ze co pół obrotu kołem jest on normalnie napięty? Jak by napinacz nie trzymał to cały czas był by tak samo luźny

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak jest luźny to w tym miejscu powinien się wysunąć i napiąć łańcuch. Jak już napnie to nie ma możliwości cofnięcia.

To że raz jest napięty a raz nie tzn że jest zużyty i nadaje się do wymiany.

 

W sumie to zrób fotę, bo może ci się wydaje, że jest luźny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

luźny tzn. ma około 1 cm skoku na środku a napiety to napiety :P, obawiam się że jeżeli juz to jest nierówno wyciagniety bo napinacz nie ma nic do rzeczy jeżeli mierze luz łancuszka pomiędzy kółkami rozrządu. A jak Ty sprawdzałeś łańcucuszek to niezależnie od kręcenia wałkami miał to samo napięcie?

 

jakies zdjęcia robiłem to akurat mam, pierwszy luźny drugi napięty

post-2129-0-76730400-1338153608_thumb.jpg

post-2129-0-76824000-1338153622_thumb.jpg

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie sprawdzałem , bo u mnie idzie w osłonie i słabo go widać :P (mam 600).

 

Według mnie nie powinien być taki luźny. Napisz może do qnerka żeby ocenił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalka - sprężyny zaworowe prężą - tak więc tak jak pisałem na pw - ściągnij wałki i dopiero obserwuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jakies zdjęcia robiłem to akurat mam, pierwszy luźny drugi napięty

 

No przecież tam wałki są i zawory naciskają na krzywki. Jak się tak ułożą, że podepchną obie to tak się układa i tyle. W GS500 też się tym martwiłem, ale kumpel szybko mi wyjaśnił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i w końcu jestem spokojny, dzięki za info :) rozrząd nie hałasuje dlatego nie miałem z tym gorączki ale lepiej dmuchać na zimne, szczególnie po moim ostatnim miesiacu gdzie wiecej siedziałem w garazu niż jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cirus czyli jest ok? Bo też mam w podobnie jak u Ciebie. Nie sprawdzałem napinacza. Ściągałeś wałki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałków nie ściągałem, wszystko jest ok z łańcuszkiem, jak zacznie hałasowac to dopiero zaczne sie martwić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyciągałeś napinacz i sprężynę żeby zobaczyć jak jest wysunięty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie miałem czasu ale zrobie to przy najbliższej okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

odgrzewam kolejny temat :D

 

Mam pytania Kochani

 

Może mi ktoś odpowiedzieć jaki jest maksymalny naciąg łańcuszka rozrządu?, jak go zmierzyć? ile ogniw i jaka może byc górna granica?

mam przesunięty znak na wałku ssącym o jakiś 1-1,3 mm w stosunku do wałka wydechowego, dodam że wałek ssący się spóźnia o podaną odległość, na napinaczu zostało 6-7 ząbków do końca. pozdro Bandyctwo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam kolejny temat :D

 

Mam pytania Kochani

 

Może mi ktoś odpowiedzieć jaki jest maksymalny naciąg łańcuszka rozrządu?, jak go zmierzyć? ile ogniw i jaka może byc górna granica?

mam przesunięty znak na wałku ssącym o jakiś 1-1,3 mm w stosunku do wałka wydechowego, dodam że wałek ssący się spóźnia o podaną odległość, na napinaczu zostało 6-7 ząbków do końca. pozdro Bandyctwo :D

Sprawdzenie naciągu masz w serwisówce Haynes'a (do pobrania w bazie wiedzy) i tutaj:

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/411-jak-sprawdzi%C4%87-napinacz-%C5%82a%C5%84cucha-rozrz%C4%85du/

Edytowane przez zoozka
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie naciągu masz w serwisówce Haynes'a (do pobrania w bazie wiedzy) i tutaj:

 

https://polishbanditcrew.pl/topic/411-jak-sprawdzi%C4%87-napinacz-%C5%82a%C5%84cucha-rozrz%C4%85du/

Chyba jestem ślepy, bo w serwis-ówce widzę tylko. Schemat ustawienia rozrządu, nic o maksymalnym naciągnięciu łańcuszka. Pamiętam że gdzieś mi się przewinął wymiar tego łańcuszka, tylko nie wiem czy na tym forum, czy może na innym...

Edytowane przez Tomak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisowce nie ma podanych wymiarow.

nie jestes pierwszy z tym problemem.

Pewien gosciu napotkal sie takze z tym problemem ale stwierdzil, ze lancuszek jest taki sam jak w jego Kawie. Takze budowa silnika jest bardzo podobna i bez pierdzielenia przeja wymiary podane w serwisowce jego kawy a mianowicie, mierzac pomiedzy 20 czlonami, normalna wartosc 127,00 – 127,36 mm a wartosc graniczna 128,9 mm. Nie powiem tobie, ze mozna to przelozyc na Bandita 1:1 ale zawsze cos.

Co mozesz ale bez problemu sprawdzic, to dlugosc sprezyny napinacza. Na zdjeciu masz wymiar nowej, ta dolna i przykladowej, gorna, ktora swoja powinnosc juz spelnila.

 

thumb_ihost_1513657109__7951-df7c00e0.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz serwisowałem gsxf600(jajko) i miałem dziwną przypadłość że za cholerę nie chciał się ładnie zsynchronizować i zalewał świece na ssaniu, gaźnik był oczywiście po ultra dźwiękach i dmuchaniu. Wymiana łańcuszka pomogła skubany w jednym miejscu miał mega wyciągnięcie, myślę spowodowane nierówna pracą silnika ale tego nie wiem bo jak długo moto chodziło rozregulowane nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to były rozkminki :D

 

Od momentu kiedy napisałem ten temat uda udało mi sie zmienić ze srylion łańcuchów i zasada jest jedna- to normalne ze w tym silniku łañcuch raz jest napiety raz luźny nawet na nowym łańcuchu z napinaczem. Druga sprawa że kiedy łańcuch sie rozciagnie naturalnie nie ustawimy go na znakach. Trzecia sprawa wyciagniety lancuch ma wpływ na odpalanie, spalanie, nierówną prace silnika ;) w b6 - b12 - b6.5 - b12,5 deadline to okolice 80 tys. Zalezne oczywiscie od eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

będę wymieniać łańcuch rozrządu w b6.5, olejak.

Chcę to zrobić przeciągając stary łańcuch połączony z nowym. Czy będą mi potrzebne blokady rozrządu jak rozepnę łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciąg tak żeby walki się kręciły, zaznacz sobie jakieś punkty w razie w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, konkl napisał:

będę wymieniać łańcuch rozrządu w b6.5, olejak.

Chcę to zrobić przeciągając stary łańcuch połączony z nowym. Czy będą mi potrzebne blokady rozrządu jak rozepnę łańcuch?

Wszystko masz na znaki poustawiać. Na wale masz znak (impulsator) i na wałkach również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.