Skocz do zawartości

Olej W Airboxie


Gość Dominvs
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z ciekawości zdjąłem zaślepkę na wężu spustowym z airboxa, ku mojemu zaskoczeniu rzygnęła stamtąd niezła breją. 90 % zawartości stanowił olej silnikowy.. Nie było tego parę kropel lecz na moje oko ze 50 - 100 ml. :zniesmaczony: . Wiem że w takich przypadkach olej z silnika przedostaje się przez odmę do filtra powietrza. Rozwiejcie proszę moje wątpliwości i głód wiedzy. Co to jest ta cała odma? :oczy: Jak zaradzić w takiej sytuacji? Czy to się będzie powtarzać i czy z silnikiem wszystko ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść do sucha i sprawdź za jakiś czas, może się nazbierało przez lata.

 

Odma to rurka z komory z korbami, prowadzi do airboxa, żeby "dopalić" spaliny które się przedostały tam między pierścieniami a cylindrami.

Jak się będzie powtarzać w durzej ilości, to mogą być pierścienie do roboty.

 

Ale ja się nie znam, mogłem coś pokręcić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk wyczerpał temat :}

 

Swoją drogą, były już dziesiątki tematów o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest odma. Ten wystajacy dzyndzel kolo klucza.

regulacja_zaworow_motocyklowych_pr_4.jpg

 

Zadne pierscienie ani uszczelniacze.

Zawory do przejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma do tego stan oleju?

ludzie leja pol litra albo litr wiecej oleju jak lataja na kole. to znaczy ze od razu im tak wali w airbox?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma sluzy do wyrównania ciśnienia w skrzyni korbowej gdy tloki schodzą w dół fachowo to odpowietrzenie skrzyni korbowej

Edytowane przez benywariat
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jestem przed robieniem zaworów, mam nadzieje, że problem zniknie. Dzięki za fotkę, już wiem co to jest odma :zeby: . A jest możliwość przedostania się oleju z silnika przez gażniki? Mam sporo syfu na łączeniu gażników z airboxem. Tak jakby zasysały olej.. Może zasysają ten co dostał się odmą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak przez gaźniki? Przecież cała mieszanka paliwowo-powietrzna leci w drugą stronę z wcale nie małym ciśnieniem.

Prędzej to by tam było więcej benzyny niż oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kryniu, ja jak latam na kole XT660X to mi regularnie wywala olej odmą do airboxu i nie jest to kwestia za dużej jego ilości - stan jest ok i jest po wszelkich regulacjach, może kolega gumuje jak opętany i się przyznać nie chce? :P

Edytowane przez remki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez gazniki rozumiac z airboxa przynajmniej ja tak zrozumiałem

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poniższe wywody będą próbą dedukcji WTF się dzieje.

 

odma sluzy do wyrównania ciśnienia w skrzyni korbowej gdy tloki schodzą w dół

 

Ale chyba w singlu, bo jak cylindrów jest więcej to ciśnienie się mniej więcej wyrównuje. Ja znam „zabawy z odmą” z fiata 126p, tam są dwa cylindry, ale chodzą razem jak w singlu. Żeby nie zaburzać „zjawisk falowych” na wlocie do gaźniorów i nie zasyfiać sobie filtra powietrza odmę się zdejmowało z obudowy filtra i ładowało do butelki (gdzie zbierał się olej) lub pod silnik (non Eco style) – jak ja miałem.

Zatem, jeśli wywala dużo oleju, to ja bym chyba zdjął tą odmę z airboxa i go zaślepił, a rurkę wyprowadził do ozdobników typu KrynioStyleOplotZłazienki+miniKN, albo NonEcoStyle.

 

Ale skąd olej? A no ja to widzę tak, że w singlu faktycznie od pompowania tłokiem od drugiej strony, a w wielocylindrowcach od tego, że pierdnięcia w cylindrze są przepuszczane między cylindrem a tłokiem, co oznacza zrytą ściankę cylindra lub zmęczone pierścienie.

 

Nie kumam co to może mieć wspólnego z zaworami, a szczególnie z luzami zaworowymi. Jeśli zawory są za ciasne to i tak gazy spalinowe będą kierowane w suchy układ, albo wydechowy albo nawet jeśli będą przedmuchy do gaźnika, to nie widzę na ich drodze oleju. Nie wiem jak bardzo musiałyby być za luźne, żeby był efekt zbyt późnego otwierania zaworu i w efekcie przeciskania spalin między tłokiem z całymi pierścieniami a zdrowym cylindrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.