Skocz do zawartości

Montaż Gmoli - Gmole Heed


MetalBeast
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Odświeżę lekko temacik.Zakupiłem gmole z allegro od użytkownika Antubis4.Dokładnie chodzi mi o tą aukcję:

http://allegro.pl/gmole-suzuki-gsf-600-bandit-95-03-i3108784168.html

Tutaj kilka moich fotek.Na zdjęciach znajduje się prawy gmol.Lewy różni się tylko wielkością.

http://zapodaj.net/25065114d7919.jpg.html

http://zapodaj.net/39594e5525326.jpg.html

http://zapodaj.net/38f5eef683ded.jpg.html

http://zapodaj.net/69dfc175b84d9.jpg.html

http://zapodaj.net/25b71c2c68129.jpg.html

No i tak.Co do wykonania gmoli nie mam żadnych zastrzeżeń.Wszystko pięknie pospawane,ładnie pomalowane.Problem zauważyłem że będę miał ze śrubami.Środkowa część gmoli jest mocowana za pomocą blaszki i dwóch śrubek które są w zestawie z gmolami.Tutaj nie ma problemu.Natomiast góra i dół gmoli przykręcana jest do fabrycznych śrub które znajdują się w motocyklu.Pytania które mi się nasuwają:Czy górne części gmoli uda mi się przykręcić za pomocą tych śrub imbusowych które znajdują się w ramie?Nie będą za krótkie? Jakie powinny być wymiary śrub na które będą skręcone dolne części gmoli? Przy okazji zauważyłem że z prawej strony na dolnym mocowaniu nie mam żadnej śruby.Pomyśleć że tak przejeździłem sezon.Zdjęcie na dowód:

http://zapodaj.net/34a2a270ea67f.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gmole HEED są robione w Częstochowie, znam kolesia to motocyklista z Częstochowy. W B12 leżą jak ulał.

Prawdą jest, że w którymś modelu był problem przesunięcia, ponoć wada usunięta. Najfajniejsza jest propaganda, że gmole są z krajów azjatyckich :puknijsie::zeby: dobre dobre :oki: i że zarysowania lakieru są od paznokci :oki: nie no bez jaj.

Wiadomo kto robi najlepsze gmole :zeby:

 

47f234a451fca90fmed.jpg

Edytowane przez Hunganson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Panowie, Kupiłem sobie małe gmole HEEDa i korzystając z okazji wiosennej aury:) chciałbym je założyć na swoje moto. Mam jednak pytanie: dwie górne śruby - nie powinno być problemu, ale co ze śrubą, która przytrzymuje silnik do ramy: nie będzie problemu jeśli tą śrunbę odkręcę?? Powinienem coś zrobić zanim tą śrubę odkręcę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odkrec te srube centralna,przeloz ten nagwintowany pret,a pozniej montuj gmole pojedynczo,tj najpierw odkrec jedna strone,pozniej druga.Wlasnie kilka dni temu montowalem koledze gmole heed,nie bylo problemu,wszystko pasowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, ze ja mam małe gmole i nie mam żadnego nagwintowanego pręta - małe gmole mają tylko dwa miejsca mocujące.

 

A tak poza tym to która to śruba centralna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz dwupunktowe gmole to spokojnie odkrecasz jedna strone,zakladasz ,skrecasz, pozniej druga strone.Dostales dluzsze sruby mocujace ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak długie mogą być te śruby bo całość zostawiłem już w garażu:) ale tak na oko to śruby te mają długość 8 cm... Dlaczego pytasz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

jako, że także posiadam takie gmole, zapytam. Czy ma ktoś z Was może szpilkę/śrube centralną/nagwintowany pręt? Jak zwał tak zwał. Nie mam właśnie tej szpilki, przez co nie mogę sobie ich zamontować. Ewentualnie gdzie dostać taką??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, że także posiadam takie gmole, zapytam. Czy ma ktoś z Was może szpilkę/śrube centralną/nagwintowany pręt? Jak zwał tak zwał. Nie mam właśnie tej szpilki, przez co nie mogę sobie ich zamontować. Ewentualnie gdzie dostać taką??

 

Np Obi, Castorama, Leroy Merlin, metalowy za rogiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie pręt cały i później nagwintuj tylko tam gdzie będą nakrętki - większa wytrzymałość niż cały nagwintowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zgadzam się z Metalem.

 

Pręt cały jest ok tylko gwintując zedrzesz sobie warstwę ocynku i będzie rdzewiał.

Metrowy pręt gwintowany jest ocynkowany w całości (już po gwintowaniu), kosztuje 2-3zł i ucinasz go na wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tym samym tokiem myślenia jak utniesz taki pręt to zardziewieje w miejscu cięcia ;) Ja miałem w zestawie pręt nagwintowany tylko tyle ile trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym tokiem myślenia na miejsce cięcia można pacnąć jakiejś farby i już nie będzie rdzewieć. Ja u siebie po zmianie śruby łączącej gmole na szpilkę gwintowaną tak zrobiłem i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie pręt cały i później nagwintuj tylko tam gdzie będą nakrętki - większa wytrzymałość niż cały nagwintowany.

 

Tam nie ma dużych obciążeń (potwierdzone przez Qnerka), zwykły gwintowany pręt spełni spokojnie swoją rolę a i roboty mniej. Jedyne z czym jest problem przy montażu to zablokowanie nakrętek, najlepiej kupić jedną z lewym gwintem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed odkręcaniem to używa się nakrętek z wkładką plastikową (najczęściej poliamidową, ale nie ma różnicy jakie tworzywo). Można też użyć kleju do gwintów, albo jakiejkolwiek farby (polecam lakier do paznokci, ma pędzelek ułatwiający aplikację).

Jeśli chodzi o obracanie się przy dokręcaniu, to z jednej strony jeden osobnik trzyma jedną nakrętkę, a z drugiej osobnik nr 2 kręci. Tymczasowo można zakontrować drugą nakrętką. Wystarczy, że kontra złapie na dwa zwoje gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę lekko temacik.Zakupiłem gmole z allegro od użytkownika Antubis4.Dokładnie chodzi mi o tą aukcję:

http://allegro.pl/gm...3108784168.html

Tutaj kilka moich fotek.Na zdjęciach znajduje się prawy gmol.Lewy różni się tylko wielkością.

http://zapodaj.net/2...4d7919.jpg.html

http://zapodaj.net/3...525326.jpg.html

http://zapodaj.net/3...683ded.jpg.html

http://zapodaj.net/6...5b84d9.jpg.html

http://zapodaj.net/2...c68129.jpg.html

No i tak.Co do wykonania gmoli nie mam żadnych zastrzeżeń.Wszystko pięknie pospawane,ładnie pomalowane.Problem zauważyłem że będę miał ze śrubami.Środkowa część gmoli jest mocowana za pomocą blaszki i dwóch śrubek które są w zestawie z gmolami.Tutaj nie ma problemu.Natomiast góra i dół gmoli przykręcana jest do fabrycznych śrub które znajdują się w motocyklu.Pytania które mi się nasuwają:Czy górne części gmoli uda mi się przykręcić za pomocą tych śrub imbusowych które znajdują się w ramie?Nie będą za krótkie? Jakie powinny być wymiary śrub na które będą skręcone dolne części gmoli? Przy okazji zauważyłem że z prawej strony na dolnym mocowaniu nie mam żadnej śruby.Pomyśleć że tak przejeździłem sezon.Zdjęcie na dowód:

http://zapodaj.net/3...0ea67f.jpg.html

Odświeżam.Może mógłby ktoś pomóc,podpowiedzieć.Gmole będę montował w weekend i chętnie posłuchałbym jakiś rad.Posiada ktoś wymiary tej śruby której u mnie nie ma?

Edytowane przez krysio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne o ile pamiętam to imbusy M6 o długości około 80 mm. Dolne M10 długości ok 60-80 mm (kup i takie i takie, bo kosztować będą całe nic, a jak weźmiesz twardsze niż 5.6 to źle ciąć).

 

Jutro wykręcę i zmierzę.

Koleszka z ciebie wspaniały :oki: Jakbyś mógł to powiedz mi jeszcze jak ma być twardość i jaki mają mieć rodzaj gwintu.Dzięki za pomoc.

Edytowane przez krysio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne imbus M8 długości 60 - gwint wystarczy do połowy DIN 912.

Dolne M10 długości 60 DIN 933.

 

Do tego oczywiście podkładki zwykła+ sprężysta. Do dolnych będziesz potrzebował nakrętki z kołnierzem DIN 6923, żeby złapać od strony silnika.

 

Gwinty metryczne normalne. Te długości co podałem to długość gwintu, a nie całkowita śruby oczywiście.

 

A i kup śruby czarne a nie ocynkowane, nie ma sensu kupować twardszych niż 8.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz.Jutro ruszam do boju.Pochwalę się efektem mojej pracy.Pozdrawiam.

Edit.

Gmole zamontowane.Śruby takie jak podał mmmarcin.Dzięki za pomoc.Wklejam parę fotek jak to wygląda na moto:

http://zapodaj.net/9e5969d4bdff6.jpg.html

http://zapodaj.net/591e241c65f89.jpg.html

http://zapodaj.net/69e579b70333a.jpg.html

Edytowane przez krysio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Wczoraj bandzior mi poleciał w garażu na prawą stronę.

Oparł się na gmolu, kierownicy i wydechu. Przyziemienie ujawniło jedyną wadę gmoli, o której już pisano - słaby lakier.

Już wcześniej każde obtarcie kończyło się zdzieraniem lakieru, więc zaskoczony nie jestem.

Za to na plus jest to, że motocykl dobrze opiera się na gmolu podczas upadku i dzięki temu dekiel nie oberwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.