Skocz do zawartości

Czyszczenie Baku


Gość milvuc
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktoś z was czyścił kiedyś bak? Jak to zrobić? Wydaje mi się że jest w nim trochę rdzy i dlatego chcę to zrobić. Również po wyczyszczeniu chcę zamontować filtr paliwa, jaki kupić żeby paliwo mogło w wystarczającej ilości przepływać przez ten filtr, papierowy chyba odpada?

P.s. Ponieważ mam z 10l paliwa w tej chwili w baku, jak spuszczę to paliwo do bańki, rozumiem że mogę go ponownie użyć :-) lub jak są jakieś zanieczyszczenie przefiltrować przez jakąś szmatkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z filtrami paliwa trzeba uważać - miałem zamontowany filtr siatkowy - http://allegro.pl/filtr-paliwa-uniwersalny-super-jakosc-duzy-wy-i2401920872.html (ten ostatni) i okazało się, że ma za małą przepustowość - moto szło do 170/180. Wywaliłem i od razu Inazuma nabrała ochoty do jazdy.

Pewnie, że możesz, a przefiltrować można przez filtr paliwa :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bak można czyścić wedle uznania:

-wypłukać;

-wypłukać chemią;

-piaskować.

 

Paliwo zlewasz, czekasz aż się odstoi, syf pójdzie na dół i będzie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba będzie opcja czyszczenia ale z jakimś żwirkiem, lub bardzo drobnymi nakrętkami, zobaczę co się znajdzie.

No własnie czytałem że słabo trochę z tymi filtrami, ale jednak chciał bym coś zamontować bo mój bandzior to ma tylko chyba siateczki zamontowane w baku i tyle...jeżeli komuś się udało znaleźć coś co zadziałało to proszę pisać :-)

P.S. a co do chemii to można jakiś zwykły odrdzewiacz kupić i wlać, potem przepłukać denaturatem i benzyną ? Czy może znacie jakiś dobry środek/domowy sposób na odrdzewianie, Coca Cola? :-)

Edytowane przez milvuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym okleił dokładnie i poszedł do kogoś kto ma piaskarkę. Zapłacisz 20 pln i wyczyści Ci w środku do białego.

Cała reszta to półśrodki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wziąć szybę samochodową potrzaskać i wsypać kryształki do zbiornika, zamknąć i energicznie napierdzielać rencami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już prościej pół kilo nakrętek M10 (całe 5zł). Ale komu by się chciało napierdzielać rencami przez 3 godziny. No chyba, że się ma pod ręką betoniarkę albo inne powoli obracające się urządzenie, do którego można przymocować bak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawracaj sobie głowy "domowymi" sposobami.

osobiście przerobiłem prawie wszystko:

- nakrętki

- cola

- eliksir wykonany z przeróżnej maści środków chemicznych (odrdzewiacze, odplamiacze itd.)

- żwir

- itd. . . .

 

idź chłopie do zakładu kamieniarskiego / przemysłowego gdzie mają piaskarkę i będziesz miał brylantynę.

cena nie powinna być kosmiczna a efekt murowany.

a tak to tylko się napracujesz i nic z tego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o odrdzewianiu elektrolitycznym!

 

http://www.motolublin.pl/viewtopic.php?t=505

 

Potrzebne ci będą:

1 woda

2 sól kuchenna a najlepiej soda oczyszczona

3 kawałek stali (pręt,plaskownik)

4 prostownik do akumulatora

 

Wypiaskować można widły a nie zbiornik od środka

Edytowane przez farba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra po takim piaskowaniu lub odrdzewianiu elektrolitycznym trzeba ten zbiornik od środka pokryć jakaś farbą/emulsją odporną na benzynę czy zostawiamy tak jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po elektrolizie porządnie wypłukać zalać paliwem i gotowe ,w miarę możliwości utrzymywać wysoki poziom paliwa w zbiorniku.

Słabo widzę pozbycie się resztki piasku(korundu,szkła) po piaskowaniu że zbiornika- zresztą przekonasz się spuszczając paliwo,zawszezostaje 50 ml które musi odparować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po elektrolizie porządnie wypłukać zalać paliwem i gotowe ,w miarę możliwości utrzymywać wysoki poziom paliwa w zbiorniku.

Słabo widzę pozbycie się resztki piasku(korundu,szkła) po piaskowaniu że zbiornika- zresztą przekonasz się spuszczając paliwo,zawszezostaje 50 ml które musi odparować.

 

najwyraźniej nigdy tego nie robiłeś. z doświadczenia wiem, że podobnie jak przy elektrolicie wystarczy kilkakrotnie wypłukać wodą i gotowe, przecież zbiornik to nie labirynt, nic nie ma prawa zostać.

na koniec podsuszyć sprężonym powietrzem.

nie oszukujmy się, mechanicznie nie chemicznie. bez dyskusji widać wyraźną wyższość piaskowania :)

 

aha, gdzieś kiedyś czytałem, że są jakieś środki których celem jest zabezpieczenie, na koniec wlewasz, czekasz jakiś czas i gotowe.

for more info check google !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, raczej się chyba zdecyduje na piaskowanie, ze względu na to że nie mam za bardzo warunków na elektrolizę, a nie chciał bym spać w pokoju z mieszanką wybuchową :-)

Co do zabezpieczenia środka to jest coś takiego jak Fertan, jednak dosyć drogie, trzeba kupić podkład (Fertan Ferpox, a następnie powlokę Fertan Tapox) wychodzi to koło 150pln, Chyba że się jeszcze ktoś z forum porywa na taką robotę to możemy razem kupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wydaje mi się że jest w nim trochę rdzy" -nasypię sobie piasku!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyściłem kiedyś bak w ER5, bo też miałem problem z syfem. Kupiełm w castoramie (na dziale z chemią rozpuszcalniki farby) jakiś płyn dokladnie nie pamietam nazywy ale ale cos w stylu tego Fertana. Do baku wsypałem nakrętki plus ten płyn i machanie : :adios: . Pozwoliłem tez zeby ten środek troche działał, bez pośpiechu działałem :zeby: . Gdy uznałem że powino być ok, wszystko wylać/wysypać. Płukanie wodą a poźniej denaturatem, co by wode zneutralizować. jak troche dykty zostanie to nic nie bedzie się działo. Dodatkowo założyłem filterek paliwa od jakiegoś stargo DIESLA (ropa jest gestsza od benzyny, wiec nadaje sie idealnie do moto bo ma lepszą przepuszczalność dla benzyny), najzwyklejszy przelotowy. Od tamtej pory tankowanie po sam korek po każdej jeździe i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego daj znać jakie są koszty takiej usługi bo mój bak też nadaje się do płukania tylko że bardzo nie wiem jak się do tego zabrać , bo nakrętkami próbowałem oki niby coś tam wyleciało tego syfu ale ostatnio mi stanął moto na rybitwach z braku paliwa bo się zatkał kranik no i na szczacie jakoś go odpaliłem i dojechałem .W ogóle to wymontowałem kranik i ku mojemu zaskoczeniu nie mam tam żadnego filtra jednie ten który zamontowałem na wężu paliwowym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos ma ochote to mam piaskarke na budowie i moge pomoc:D ino jakos nie wierze ze uda się w srodku baku porządnie to wykonac!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego podałem skuteczny sposób na pozbycie się rdzy ale widzę że barbarzyńskie metody wujka Henia żądzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sobie czytam o tej elektrolizie to dziekuje bardzo :D jak w pokoju wyjebie ci bak:D nie dosc ze rozj***ny pokoj to jeszcze bak;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sobie czytam o tej elektrolizie to dziekuje bardzo :D jak w pokoju wyjebie ci bak:D nie dosc ze rozj***ny pokoj to jeszcze bak;P

 

Pokój to pół biedy, ale ten bak...!

Moim zdaniem to średnio bezpieczny sposób z tego co piszecie ;p

Są środki chemiczne do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, naczytałem się i generalnie elektroliza jest najbardziej skuteczna i zapobiegawcza metoda. Jednak jak wcześniej było pisane jest to metoda dosyć niebezpieczna, trzeba to robić albo przy otwartym garażu albo i bardzo dobrze wentylowanym pomieszczeniu, jednak jedna iskra i może być kiepsko :-) tak że to sobie odpuszczam.

Ja będę to robił tak:

- Najpierw mechaniczne, koniecznie jakieś metalowe nakrętki śruby itp (później łatwiej magnesem wyciągnąć to wszystko niż np. żwir, potłuczone szkło..)

- Potem płukanie odrdzewiaczem o nazwie FOSOL, zapobiega to odnawianiu się rdzy

- Na koniec farba, jeżeli gdzieś ją dostane, o nazwie CORIZON, jest to specjalna farba można poczytać na ich stronie http://www.polkor.com.pl/oferta.html

No i tyle... :-) nie wiem kiedy to będę robił, mam nadzieje w tym tygodniu ale dam znać jak poszło , może mi się nawet jakieś foty uda zrobić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przy okazji tematu zapytam jak nie dopuścić do rdzewienia baku?

Mam czysty ładny bak i nie chciałbym, żeby coś z nim się stało. Kumplowi w GSie pordzewiał na dole czy zgrzewach tam gdzie nogi się trzyma, a tam przecież paliwo zawsze jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nalewać bak do pełna przy dłuższym postoju... innych sposobów chyba niema, po prostu strać się żeby bak był pełny zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przy okazji tematu zapytam jak nie dopuścić do rdzewienia baku?

Mam czysty ładny bak i nie chciałbym, żeby coś z nim się stało. Kumplowi w GSie pordzewiał na dole czy zgrzewach tam gdzie nogi się trzyma, a tam przecież paliwo zawsze jest...

 

Woda zawsze sie na dnie osadza, bo przecie benzyna plywa na wodzie nie? zeby nie rdzewialo to najlepiej w miare mozliwosci pelen bak szczegolnie w chlodniejsze dni, kiedy duzo wilgoci w powietrzu. Jak masz malo wachy skroplona para wodna wewnatrz baku po jezdzie sie skropli i bedzie zalegac na dnie. Jak masz pelen zbiornik wilgoc nie ma sie do czego przyczepic

 

Raz na jakis czas stosowac jakis dodatek do benzyny usuwajacy wode z calego ukladu, albo malego fiata raz na jakis cza zalac, znaczy deneturatu troche :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.