Skocz do zawartości

Bicie , Drgania, Myszkowanie


Gość kazio1919
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy mam dośc powazny problem poniewaz przy prędkosciach od 140- 150 km/h motocykl wpada w dziwny rezonans tzn zaczyna cały drgac (tak jak mamy pokrzywione koło w samochodzie) , szczególnie jest to odczuwalne na kierownicy boje sie jezdzic szybciej bo moge zwyczajnie sie wyp.... znajomy mechanik zauwazył ze moze to byc wina przedneigo zawieszenia poniewaz lagi uginają sie dosc mocno , co otym myslicie

Edytowane przez kazio1919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specem nie jestem, ale może najwyższa pora zmienić olej w lagach + sprężyny..nie orientujesz się czy ktoś się zajmował przodem od czasu produkcji motocykla?

co sądzicie panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Miałem podobnie w zeszłym sezonie po zmianie opony z tyłu. Wystarczyło zmienić napięcie sprężyny i wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko wskazuje na przednie lagi , motorek stał kilka lat w NRD wiec niewiadomo co moze byc w lagach zaimiast oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dzień dobry do sprawdzenia opona, wyważenie, w dalszej kolejności zawiesie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a główka ramy? luzy mogą dawać takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a główka ramy? luzy mogą dawać takie objawy?

 

 

Pewnie mogą ... spróbuj złapać za przednie zawieszenie i pociągnąć je w ten sposób sprawdzisz czy masz luz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to były lagi - motocykl skrajnie by "nurkował" przy hamowaniu;

Gdyby to było łożysko główki ramy - postaw motocykl na centralce, niech ktoś dociąży tył tak aby przednie koło było w górze, kucnij przed motocyklem złap za lagi i powoli skręcaj raz w prawo, raz w lewo - widelec powinien poruszać się płynnie, jeżeli w jakimś miejscu stawia opór, albo wyczuwasz chrobotanie to sprawa jasna. Potem spróbuj poruszać widelcem do siebie i od siebie - nie powinien drgnąć.

Mimo wszystko stawiam na winę opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem walnięte łożysko główki ramy to kierownica mi drgała, wyczuwalne było już przy 80km/h.. po za tym łożysko stukało..

Jak byłeś u mechanika to powinien to zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik obstawia na lagi poniewaz zauwazył duzy skok widelca i stwierdził ze jest dosc miekki , pozatym jak wjade na jakąs nierównosc na drodze to słychac takie walnięcie , dobicie porównywalne ze zuzytym amortyzatorem w samochodzie , na dzień dzisiejszy nie ruszam sie z garazu poniewaz rejestracja bandziorka sie opuźnia :/ bede zdawał na bierząco relacje moze konus sie w przyszłosci przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rozkręcamy myjemy oglądamy wewnętrzne tłoczysko czy nie wyrobione.Uszkodzone elementy wymieniamy składamy zalewamy i sprawdzamy czy objawy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rozkręcamy myjemy oglądamy wewnętrzne tłoczysko czy nie wyrobione.Uszkodzone elementy wymieniamy składamy zalewamy i sprawdzamy czy objawy ustąpiły.

z opisu widac ze 5 minut roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej dzis sprawdziłem dzis głowke ramy , brak luzów pozostaje koło lub lagi jednak dzis troche posmigałem i zauwazyłem ze przy odejmowaniu gazu na drugim biegu motocykl dosc mocno nurkuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może brak oleju w lagach :) Sprawdź czy od spodu są suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie lozysko to ja stawiam na kolo lub tez na co mam nadzieje ze sie myle prostowana lage.

Jezeli to by sie potwierdzilo (tfu tfU 3 x przez lewe ramie ;) ) to uazaj na siebie czlowieku bo shimmy zbiera zniwo. Jak moto wpadnie w rezonans to kierownica jest nie do opanowania a nie dzieje sie to przy przyslowiowej 50-ce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bym wolał zmienić lage jak koło - taniej wychodzi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dołączę się na szybko do tematu, wróciłem dopiero do domu po przejażdżce, i mam wrażenie ze tylnie koło ma delikatny luz na boki, można wyczuć delikatnie, bardzo delikatnie, niestety nie miałem już czasu dogłębniej sprawdzić temat , to oznaka ze łożysko któreś szlak trafił czy mogło się coś poluzować ? kurna ze ja nie mam centralki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko w tylnym kole jest tak zrobione że bardzo łatwo je rozwalić na dwa sposoby

1.Nie dokręcone koło

2.wybite amortyzatory zębatki tylnej.

Jedno z powyższych bardzo szybko doprowadza łożyska do destrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jutro czeka mnie ciekawe popołudnie ;) dzieki Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie dolacze zeby nie zakladac nowego tematu..otóz mam drgania na setach, wszystko jest dobrze dokrecone, nawet dolozylem gumowe podkladki pod sroby ale nic to nie dalo, dragania odczuwalne sa na kazdym biegu, wzrastaja gdzies w okolicach 6-7 tys..ja nie mam juz pojecia , czy to mozliwe ze silnik mi takie drgania produkuje ?

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to mozliwe

 

możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w taki razie dla czego ? jechalem dzisiaj takim samym bandziorem i tego problemu tam nie ma..czy mam sie spodziwac explozji silnika w niedlugim czasie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ten którym jechałeś był rok młodszy i mogli mu np. jeden ciężarek na ramie więcej zapodać i już zmienia się charakterystyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.