Skocz do zawartości

Odładowanie Dynamiczne Silnika : )


Gość da_ns
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkie mądre głowy. Zrobiłem sobie wlot powietrza do airbox-a a właściwie dwa. Dwie rury skierowane do przodu które mają zasysać powietrze podczas jazdy. Zdjęcie można zobaczyć w mojej galerii.

Ale jest mały problem bo przeszkadza to nieco w jeździe.

 

(kiedyś zrobiłem taki dolot w moim samochodzie i poprawiło to pracę silnika, może bez jakiś cudów ale wyrażnie widać było że silnik jest żywszy "na dole")

 

W bandysie jest inaczej. do prędkości 90km/h jest spoko niezależnie od obrotów silnika i biegu na jakim jadę, ale powyżej kiedy powietrze napiera już z większą siłą moto dosłownie jest martwe na dole, (chodzi oczywiście o obroty)

 

jak zmieniam bieg to za każdym razem muszę manetkę odkręcić dosyć sporo żeby obroty wskoczyły, i wskakują jak szalone ale od razu no 6/7 tyś w górę.

Co jest ciekawe jak jadę powyżej 100km/h wciskam sprzęgło żeby tylko samym silnikiem zakręcić to też wogóle nie chce kręcić poniżej 6 tyś.

 

Co myślicie?

rur nie zdejmę : ) muszę zrobić tak żeby działało. Mam 2 teorie..

1 - Przy dużym ciśnieniu powietrza (bo wszystko zrobione na szczelnie) podciśnienie nie ma siły "wyciągąć" przepustnicy z iglicą bo napierające powietrze przyciska ją do prowadnicy i dopiero jak odkręcam więcej to jest na tyle duże żeby pociągnąć do góry

2 - Przy małych obrotach mam za dużo powietrza a za moło paliwa i się silnik bedaczek dusi, gdy odkręcam więcej manetkę to jest w stanie przyjąć więcej powietrza i podaje jednocześnie więcej paliwa. Może zwiększyć mu dawkę paliwa

 

Ale jak macie jakiś pomysł to dawajcie.. krytykę że głupi jestem i robię coś zupełnie bez sensu też zniosę ale to akurat możecie sobie darować.. Zycie jest ciekawe bo popełniamy błędy bez nich było by nudne : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wtrysku Ci dobrze to będzie działać, na gaźniku nie. MA to szanse działania w momencie gdybyś miał gaźniki mechaniczne (w skrócie jak np. MZ), a nie podciśnieniowy jak u Siebie - tak więc musisz wlot dać skierowany do tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew. zainwestuj w jakieś gaźniki mechaniczne - będzie bardzo narowisty wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być MZ - może być stary gixxer 750 albo 1100 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da_ns, tym sposobem nic nie zyskasz z silnika.... Ani przyrostu mocy, ani momentu.

 

Sądzę że te problemy to typowy problem nadmiaru powietrza a braku paliwa przy wyższych prędkościach.

 

Spróbuj dać sporo większę dysze główne i odkręcić regulację o dodatkowe 1-1,5 obrotu, i sprawdź różne ustawienia iglicy.

 

Ale poza spalaniem sporo wyższym i satysfakcją że się udało to niewiele zyskasz......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zapomnij o wolnych obrotach od okolic 70 km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki tuning jak dziurawienie tłumika albo kartonowe spojlery... Jak konstruktorzy nie zastosowali systemu dynamicznego doładowania, to zrobienie dziury nie pomoże. Jak masz kasę to możesz się bawić w sportowy filtr powietrza, przelotowy wydech i dynojety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

: ) gorący temat .. eh tylko że mi akurat mocy nie brakuje jak dla mnie fajne to moto jeździ i te rury to nie po to żeby był jakiś wielki przyrost mocy. W samochodzie też nie było jakiegoś przyrostu ale jeździł na wolnych lepiej. Kurde jak was przekonać że mi nie chodzi o zrobienie z 600tki demona prędkości. jakbym tego chciał to bym hujabusą jeździł albo r1 : ) myślałem że da to ślilniczkowi lepsze dostarczenie powietrza niż to z tyłu. ALE PRZEDEWSZYSTKIM bardzo dla mnie to fajnie wygląda tylko że jeździć z atrapami to też śmieszne. więc pobawię się trochę.

Pokombinuję coś ale ostatecznie mogę zrobić w tym moim dolocie otwór przed gardzielą Airboxa wtedy już nie będzie na szczelnie, nie będzie takiego ciśnienia a powietrze będzie brał z przodu i powinien jechać.

Ale przecież SRAD 96-2000 był na gaźnikach czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż....

o gustach się nie dyskutuje....

 

Zestrojenie tego to byłby majstersztyk. Dlatego chyba pozostaje ci opcja odszczelnienia układu

 

Niejeden motocykl gaźnikowy posiada ,,dynamiczne doładowanie" ale w każdym z nich mali japońscy inżynierowie budowali całość w oparciu o badania i doskonalenie przez lata tych systemów a nie poprostu założyli power-rurę. Tak więc albo bawisz się w regulacje gaźników albo ..... jak tam wolisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.