Skocz do zawartości

Silnik - Nierówna Praca Silnika - Obroty - Ssanie - Gaźniki


Gość gall
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na kupnie Bandita 600 z 95r. od jak to się mówi znajomego- znajomego, motor jest w dobrym stanie po okazyjnej cenie, praktycznie znana jest mi cała historia motocykla, który nie był zbyt często eksploatowany dlatego właśnie jest na sprzedaż, jednak nurtuje mnie jedna kwestia:

otóż jak mi powiedział właściciel motor rok stał nieużywany jednak nie miał większych problemów z zapaleniem natomiast dużym problemem jest żeby nie zgasł na wolnych obrotach.

 

Sprzedający wyjaśnił mi, że odkąd go miał to zawsze musiał czekać tak z 10 min aż się moto zagrzeje i dopiero wtedy trzyma obroty i przyjemnie się nim jedzie.

Chciałbym Was drodzy koledzy i koleżanki znacznie bardziej doświadczeni zapytać, czym jest to spowodowane, czy ten typ tak po prostu ma, czy np trzeba wyregulować zawory gaźniki itp. Czy spotkaliście się z czymś takim i jak to właściwie jest z tym grzaniem olejaka?

 

Bardzo proszę o jakieś konkrety w tym temacie, bo nie wiem czy nastawiać się na kupno tego moto ;)

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to do zrobienia zawory, gaźniki i przy okazji filtr powietrza jak stary. W cieplejsze dni powinien odpalić bez ssania i nie powinien zgasnąć :usmiech:

 

 

 

 

 

 

Ale Ja się tam nie znam :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego B12 muszę też grzać kilka minut, bo zimny nie jedzie. Z odpaleniem nie mam problemów, ale te kilka minut mu potrzeba. Wsiadam jak ma około 40 stopni C na termometrze. Dodam, że w tym roku miał robiony full serwis, tzn regulacja i czyszczenie gaźników, zawory, filtry, olej, świece itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten bandzior lata, jakie okolice?

Może ktoś go zna:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierdoły opowiada, jak moto sprawne i wszystk działa to co najwyzej zgaśnie jak zimny bez ssania, ale na ssaniu minuta i wszystko powinno chodzić jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minuty na ssaniu to go nie zdarzyło mi się trzymać, kilka sekund i chwilę na półssaniu. Ja swojemu daję trochę czasu na to, żeby się nagrzał. Każdy robi po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten bandzior lata, jakie okolice?

Może ktoś go zna:)

 

Ten Bandit jest z okolic Słomnik niedaleko Krakowa, ale tak jak już mówiłem już rok miał przerwy w jeździe także nie wiem czy ktoś go kojarzy (kolor zielony) ;)

 

pierdoły opowiada, jak moto sprawne i wszystk działa to co najwyzej zgaśnie jak zimny bez ssania, ale na ssaniu minuta i wszystko powinno chodzić jak trzeba.

 

Tzn on tak chodzi sobie normalnie na ssaniu wszystko jest git, po czym wyłącza ssanie i momentalnie gaśnie, ale fakt jak już trochę pochodzi tzn te nieszczęsne 10 minut to już sobie ładnie chodzi, beż żadnych stuków czy coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ustawić gaźniki. Ja w swoim po ustawieniu ostatnim mogę po 30 sekundach wyłączyć ssanie i moto pracuje ( 1000-1100 zimny, 1200-1300 rozgrzany ). Na zimnym może pracować nieco bardziej kulawo ale gasnąć, szarpać, przebierać nie powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Bandit jest z okolic Słomnik niedaleko Krakowa,

 

to moje bliskie okolice, jakbyś potrzebował niezależnej opinii przed zakupem to pisz na PW, można by go obejrzeć któregoś popołudnia.

 

jaka cena wyjściowa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka cena wyjściowa??

 

95r, 18k przebiegu, do wymiany tylna opona, cena 5500zł spadła na 5300zł bo wczoraj ze znajomym byłem na oględzinach i teraz się zastanawiam, ile będzie mnie kosztowało doprowadzenie go do stanu żebym skrócić czas oczekiwania na rozgrzanie silnika, no i drugim problemem jest to, że nie wiem czy sobie poradzę z takim kolosem jako dopiero początkujący motofan. Może ktoś z Was miał takie moto jako pierwsze po przesiadce z komarków simsonów itp i chciałby się podzielić przy okazji opinią ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie jeździłem wcześniej na niczym :D to zależy ile masz oleju w głowie, na początku łatwo o zwykłą wpadkę typu, zamiast w zakręcie skręcić, jadę prosto.... po prostu trzeba powoli samemu się wjeździć i broń boże nie jeździj z kolegami czy kimkolwiek innym :)

 

Edit: z tym rozgrzewaniem moto to zawory jeśli nie były robione. Ja takie miałem objawy na źle wyregulowanych zaworach, że musiałem długo moto grzać bo inaczej gasło. A jeśli nie to to zostają gaźniki z filtrem powietrza.

 

Edit2: generalnie jak na moto z takimi problemami to za tą kasę bym nie wziął. Sam mam moto aktualnie doprowadzone jeśli chodzi o stan techniczny do perfekcji bo jeżdżę na tym moto już 5 lat - łańcuch jak nowy, opony jak nowe, nowe świeczki, nowy filtr powietrza, nowe linki, zawory po regulacji, gaźniki wyczyszczone i po synchro. Za jakieś 2 miesiące będę sprzedawał i myślę o cenie oscylującej wokół 6k a tu za nie wiele mniej takie jajca to nie wiem......

Edytowane przez Shadow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18k przebiegu :takaemotka:

 

chyba licznik się zatrzymał u niemca po 3 latach :P:bicycleaccident:

 

a tak na poważnie, takie długie ssanie i rozgrzewanie może być spowodowane totalnym zużyciem silnika, brakiem kompresji na zimnym i dopóki się nie rozgrzeje i nie złapie ciśnienia, może gasnąć..... poza tym w takiej kondycji silnik pije duuuuużo oleju (to tak żeby Cię trochę postraszyć)

 

a być może tylko regulacje, zawory, serwis gaźników, synchro i objawy ustaną :) ale to trzeba by posłuchać jak gada

 

rozgrzejcie moto, i jak już będzie gorący daj do odcinki, tak stopniowo, zobacz czy nie dymi na niebiesko :) jak nie będzie pierdział na niebiesko to jest szansa, że nie bierze (za dużo) oleju :P

 

aaaaaa i bym zapomniał u mnie opisywane przez Ciebie objawy były spowodowane, totalnym zużyciem gaźników, po kupnie nowych - używanych (2002r) objawy zupełnie ustały, pali od strzała chwilka na ssaniu i obroty w dół.... i nie mam z nim problemów

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi i uwagi, takie informacje na pewno mi się przydadzą.

Na pewno napiszę jeszcze o finale tej sprawy, bo prawdopodobnie wybiorę się zobaczyć ten sprzęt jeszcze raz ze znajomym mechanikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Gaźniki zostały rozebrane w drobny mak, wypłukane w benzynie, przedmuchane powietrzem i złożone. Zasyfione były niemiłosiernie.

Motocykl po długim kręceniu odpalił - ale wciąż łapał 4tyś obrotów bez ssania. Szybko doszedłem do wniosku, że przepustnice muszę jeszcze podregulować bo się nie zamykały do końca.

Parę ruchów śrubokrętem i trzyma obroty, ale troszkę faluje - pewnie kwestia regulacji, którą spróbuję się zająć.

Dam radę samemu wyregulować i zsynchronizować gaźniki ?

Problem z moim Bandziorkiem jest jeszcze następujący - na jednym z gaźników widać jak przepustnica sobie skacze, a na pozostałych stoją bez ruchu. Co to oznacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wakuometry? Albo czas na zmontowanie takich domowymi sposobami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli pozostałe się nie ruszają a ta jedna się rusza to wiedz że coś się dzieje :p: a na poważnie to rozumiem, że sprawdziłeś to na wyjętych gaźnikach, bo niby jak na włączonym moto, chyba, że jakoś je tam dojrzałeś :D nie powinny drgać, zobacz jak to jest zamontowane, ja się nie przyglądałem bo u mnie hula wszystko ok i nie przypominam sobie, żeby coś drgało. Może coś się wyrobiło. Dopiero jak to ogarniesz to jest sens robić synchro przepustnic z wakuometrami. Dasz rade bez problemu, a jak nie, to dzwoń, wyjaśnię, Ci łopatologicznym sposobem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wakuometry? Albo czas na zmontowanie takich domowymi sposobami?

Jestem przekonany do zbudowania waku domową metodą - skorzystam z poradnika z forum.

 

jeżeli pozostałe się nie ruszają a ta jedna się rusza to wiedz że coś się dzieje :p::D

Patrząc na gardziele od strony filtra powietrza są przepustnice (czy ja to źle nazywam ? ) te plastikowe. No i jedna drga - tak sobie podskakuje do góry wraz z iglicą, a reszta sobie spokojnie stoi. Moto chodzi nie zbyt równo, ale to pewnie przez to, że konieczna będzie regulacja gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam są membrany pod czarnymi dekielkami, które sterują podnoszeniem się i opuszczaniem się tych niby przepustnic. jak masz wlot główny to u góry jest taki mniejszy :p: dmuchnij tam czymś w każdy i patrz czy Ci się otwierają wszystkie, Możesz też ściągnąć czarne dekielki i zobaczyć czy nie przerwana jest jakaś membrana. Pamiętaj, że jak będziesz składał to te membrany musisz dobrze dopasować na krawędziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czyszczeniu gaźników sprawdzałem dokładnie membrany - wszystkie są całe.

Założone też poprawnie, ale zrobię to drugi raz dla pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, na wstępie dodam że szukałem takiego tematu lecz go nie znalazłem ( jeżeli go ominąłem to z góry przepraszam) , kolega chce mi sprzedać w/w motocykl lecz po odpaleniu motocykl od razu wchodzi na najwyższe obroty i je trzyma , może ktoś z was już spotkał się z takim objawem ?? za wszelkie info będę bardzo wdzięczny .. .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być w tym temacie - klikasz tagi: silnik, nierówna praca silnika, albo gaźniki i masz listę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze napisz jeszcze raz o jaki motocykl chodzi. Dokładnie co i jak z problemem, sytuacja... Po czym i od kiedy są takie objawy?

Przyczyna? Może lewe powietrze? Blokująca się gdzieś linka od gazu?

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chce mi sprzedać w/w motocykl lecz po odpaleniu motocykl od razu wchodzi na najwyższe obroty i je trzyma , może ktoś z was już spotkał się z takim objawem ??

 

Gdyby kolega czytał poprzednie posty to by wiedział co i jak ;)

Miałem ten sam problem.

Dopiero teraz zorientowałem się, że wcześniej, źle linkę od gazu montowałem. Ale czyszczenie gaźników, smarowanie linek itd. to fajna i przyjemna robotka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok , ale motor dzień wcześnej odpalał na dotyk i był świeżo po regulacjach gażników! ściągany był bak i filtr paliwa może lewe powietrze , sprawdzę dziś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.