Skocz do zawartości

Silnik - Nierówna Praca Silnika - Obroty - Ssanie - Gaźniki


Gość gall
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Bandziora 1200 s z 2005r. posiadam od 10.2009r i od samego początku mam problemy z nim:

-najpierw nie chodził na dwa cylindry ale po wymianie świec chodził na wszystkie cztery lecz nierówno pracował na biegu jałowym...

Wymontowałem gażniki rozebrałem wydmuchałem śrubki w dolnej części gażnika przy komorze pływakowej ustawiłem wszystkie na 1,5 obrotu.

 

Teraz jest tak:

Moto zimne na ssaniu pracuje nierówno słychać strzały (kichanie ) w gażnik silnik jakby chciał zgasnąć , jak dotykam ręką te gumowe łączniki (gażnik - cylinder) to w momencie kichnięcia aż puchną.

Po nagrzaniu się około 5 min. zaczyna pracować dość równo i przestaje kichać.

podczas jazdy zachowuje się dobrze ciągnie w pełnym zakresie obrotów.

Moto ma przejechane 19 000 tkm i nie znam jego historii poza tym iż pochodzi z Niemiec.

 

Jeśli ktoś miał podobny problem lub domyśla się co to może być to proszę o pomoc ponieważ jest mój 2 motocykl i niestety zaczynam się gubić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorka za najscie-nie zauwazylem przywitalni;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znasz jego historii, wiec standardowy serwis> Regulacja zaworów i Synchronizacja Gaźników, i twoje problemy znikną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kicha to normalne że króćce twardnieją, moim zdaniem możliwości są trzy, zważywszy na przebieg pierwsza to za wczesny zapłon (ale czy jest możliwość samodzielnej regulacji?), źle ustawiony rozrząd albo zawory do regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to zawory miałyby wpływ na ciepły silnik no chyba że się myle???

 

a te śrubki (4szt) na dole gażników koło komory pływakowej te co poustawiałem na 1.5 obrotów to od czego one są kto wie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ilość paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to zawory i zbyt uboga mieszanka. Tak więc reg zaworów i full serwis gaźników + nowe świece KOMPLET

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK

Nowe świece już są

 

Gażniki wyczyszczone na 100% sam robiłem

 

Synchro to już nie dam rady bez sprzętu ale za jakąś 100 to pewnie zrobie.

 

Zawory jak będę znał luzy !! i jeśli mają regulacje bez płytek to sobie poradzę

 

Te śrubki o których wspominałem mam ustawione wszystkie 4szt na 1.5 obrotu czy to dobrze to nadal nie wiem?? a może ma to związek z synchronizacją?

 

Czy to nimi będą mi synchronizować gażniki ?

 

Czy w ogóle maja jakiś związek z synchro?

 

Czy przy synchronizacji kręcą i tymi i tamtymi 3 sztukami no i czy to wszystko to jedna cena jako za synchro?

 

Na zdjęciu to są te śrubki od składu mieszanki?

post-513-1265753996,008_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy: ssanie 0,10-0,15, wydech: 0,18-0,23. Przy synchro kręcisz śrubkami u góry - ściągnij serwisówke zobaczysz, obr. na skład mieszanki też będą - narazie wykręć je o 2 obr i to niech będzie Twój punkt wyjścia. Tak na zdjęciu masz śruby od składu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie :rolleyes:

 

Więc tak: zawory zrobię jak tylko się cieplej zrobi

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem te 4 śrubki od składu mieszanki wkręcam do oporu a póżniej wykręcam po 2 obroty???

 

Potem synchro tymi trzema tak ?

 

1 z 2

 

3 z 4

 

a na koniec 1 i 2 z 3 i 4 tak ?

 

czyli ogólnie najpierw zawory póżniej gażniki ok ?

 

Jeszcze jedno jak można prosić o jakiś link do serwisówki mojego moto bo jestem początkujący forumowicz i pewnie długo mi będzie szukać we wsztstkich postach linku do serwisówki...

 

Więc pls..!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zawory w Silnikach Bandita podczas długiego postoju ( wczesniej przed Twoim kupnem mogł stać i teraz też stal przez zime) mają tendencje to utleniania przylgni zaworowej (czesc zaworow podczas postoju jest otwarta , jak wiadomo) , i po odpaleniu mogą niektore zawory sie nie domykać idealnie (musza sie "ulozyć") , wtedy zjawisko jest takie jak opisujesz . Bedzie cofal w gaznik czy czkał w gazniki ..

 

Gall , zanim zabierzesz sie za ustawianie zaworow , to (jesli tylko pogoda na to pozwoli) odpal go tak jak jest teraz , niech pochodzi , rozgrzeje sie troche tak zeby przestał kichać i pomalu zacznij jechać , jak juz bedziesz pewnien ze sie nagrzal to przegoń go glownie niskie biegi (2,3,4 bieg) na wysokich obr (jesli bedzie bezpiecznie i dość pusto na drodze zeby to zrobić) przejedz ok 50km minimum (oczywiscie nie ciagle na wysokich obr tylko co jakis czas) . Pozniej jak wrocisz zgas silnik i jak ostygnie (najlepiej na drugi dzień) sprawdz zawory lub ustaw ewentualnie jesli bedzie potrzeba . Jesli ustawisz teraz przed odpaleniem wiosennym to możesz to zrobić pozneij jeszcze raz , ponieważ zawory moga sie ułozyć i luz wyjdzie inny jak ustawiales ... Pzdr

 

Aha jesli chcesz serwisowke to moge przeslac na email. Pzdr

Edytowane przez Guti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Najpierw to sorry za tak późna odpowiedź byłem troszkę za granicą.

To co napisałeś to święta racja też o tym myślałem już robi się ciepło więc ją przegonię i dopiero później będę myślał co dalej.a jeśli chodzi o serwisówkę to bardzo proszę na maila

 

wojtasrmf@wp.pl

Pozdrawiam

 

Jeszcze jedno jak już pogonie to na pewno napisze co i jak :rolleyes:

 

GUTI

Pytanie może masz dostęp do wymiarów CrashPadów do mojego bandyty???

Jak tak to też bym poprosił na maila :rolleyes::blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gall edytuj posty a nie je mnożysz jeden pod drugim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje GUTI wszystko doszło :rolleyes:

 

Nie wiem o co chodzi z tym edytowaniem i mnożeniem nie jestem komputerowcem ale postaram się zrozumieć te zasady :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam,

mam problem ze ssaniem. Moto niedawno kupilem i chcialbym dojsc z tym do ladu. Obrotu na rozgrzanym silniku 1200-1300. Przy odpalaniu gdy dam ssanie na:

1. maxa - obroty na poziomie 1200 po 30s smierdzi byna, zamula i gasnie. Domyslam sie ze go zalewa.

2. 1/3-1/2 - obroty na poziomie 1200 po 2min zaczyna go zaduszac, obroty powoli spada az do zgasniecia silnika, przy zmiejszaniu ssania obroty spadaja i gasnie moto.

Jak naprawic ten problem? W B6 01' ssanie chodzilo pieknie, dawalem na 1/2 odpalilem wskakiwalo na 4000obr zmniejszalem na 2000-2500obr i bez problemu sobie pykal, a chwile po ruszeniu skrecalem. Chcialbym, aby w B12 ssanie dzialalo podobnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechaniory, do odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim b650 mam podobnie. Czy z saniem czy bez to nie moge utrzymc obrotów powyzej 3k. ALbo sie dławi hw co sie dzieje.

 

Jak jest tak ciepło jak teraz, to odpalam bez ssania (nie mam z tym problemu). Moto chodzi na jakis 800 obrotów. Troche potrzymam manetke na 2,5k obrotów, Powoli puszcze obroty spadaja do ok 900-1k ubieram sie jeszcze troche podkrece maneta i ruszam nie pałujac. Przy pierwszych światłąch juz z obrotami jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, podepnę się pod temat bo mam podobny problem.

 

Również mam swojego B6 od niedawna, jednak na początku wszystko śmigało w miarę dobrze (a przynajniej tak mi się zdawało :D).

 

Teraz jednak mam mały problem z odpalaniem go na ssaniu, jeśli dam ssanie na full i wcisnę starter, silnik zapyrkota kilka razy i od razu gaśnie :/ Wtedy czekam chwilkę, daję ssanie na jakieś 3/4 i odpala, jednak nie wkręca się ładnie na wyższe obroty niż 1.2-1.5k przez co długo mi się zagrzewa. W czym może tkwić problem? Jestem pewien, że nie było tego problemu z początku i pamiętam jak ładnie palił na ssaniu i wesoło się kręcił na 3k obrotów.

 

Co do filtrów: filtr powietrza zmieniłem kilka dni temu, filtr paliwa jeszcze nie ruszony (tu jednak nie wiem jaki kupić, oryginał w ASO w Piasecznie kosztuje 67zł, a zamienników trochę jakby mało, no i słyszałem że Bandit jest dość wybredny jeśli idzie o filtry paliwa).

 

Dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.