Skocz do zawartości

Yamaha Xj600 - Nieregularne Obroty, Zalewanie, Przerywanie, Brak Ładowania


Matis
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wiem ze to forum bandyckie, bo sam mam bandziora ale problem motonga mojego kolegi, jest to yamaha xj600 z 92roku. Mam nadzieję ze mogę się mądrzejszych braci poradzić. Motorek kupiony z padniętym aku i podobno zrobionym serwisem.

 

Problemy:

 

1)Brak ładowania akumulatora, akumulator nówka sztuka, kupiony przez kumpla po 20 minutach jazdy nie ma siły zakręcić.

Chcemy sprawdzić regulator napięcia (przełożyć z drugiej XJ) -miejmy nadzieje ze to będzie to, a w drugiej kolejności sprawdzić alternator, tylko jak sprawdzić alternator ? Dodam ze po odpaleniu aku wykazuje ok 12,5V, jeżeli powlaczamy światła i inne duperele to spada to do 12v, normalnie aku ma ponad 13v, podczas odpalania spada do 11v. Czy diagnoza jest trafiona ? Czy koledzy maja jakieś sugestie ?

 

2)Moto nierówno chodzi, podzidowaniu obroty wzrastają na jałowym do 3 -4k, potrafi się zalać i zgasnąć, dziwnie trzyma wolne, czasem przykapca na czarno, nie zawsze chodzi na 4 garach. Nasza pierwsza diagonza to popękane króćce ssące, które jutro maja być wymienione, ale na moje gdyby łapał powietrze to świece były by białe a nie czarne ? podobno zawory były robione i gaźniki tez, tylko ze patrząc na te króćce klejone sylikonem nie wiem co myśleć o serwisie tego moto.

 

Co koledzy mogą poradzić ? Z góry dzięki w imieniu kolegi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuje złote rady kolegi z XJ600  ;)

 

- dymi na czarno, przy ostrej redukcji i podczas gazowania na luzie - bogata mieszanka 

- lapie wysokie obroty - zajebiscie rozsynchronizowane gazniki lub ogólnie padnięte gaźniki z których już nic nie bedzie ;P

- jeśli chodzi o prądy, to sprawdzic czy regulator napiecia chociaz sie grzeje - jak sie nie grzeje, to sie z***al

Edytowane przez Wojt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak ładowania to na 100%

A co padło :( (nie wiem.Może coś sie rozłączyło może regulator może alternator)

Poszukaj forum XJ może tam coś będzie o takiej przypadłości.

tu link http://www.yamahaxj.pl/forum/index.php

Nie znam XJ nie pomogę

Czarny dymek to trzeba ustawić skład mieszanki.

Moto miało serwis na zasadzie zmieniono olej i wio do "żyda".(o ile olej zmieniono)

 

znaleziono na forum XJ"czesc miałem identycznie w xj 600 87..........wszyscy mówili ze to regler ale ojciec rozebrał alternator i tam był ulamany jakis magnesik.....elektryk z wizyta u mnei w garazu i tym magnesikiem 20pln....zapytaj w pierwsyzm lepszym autoelktryku czy ktos ci nei zjarzy do alternatora.........."

 

"nie magnesik tylko szczotka ale mniejsza j.gif narazie nie mam czasu ale chce podjechać do sklepu z częściami do alternatorów i rozruszników. może coś dobiore"

"Jeśli chodzi o dorabianie szczotek, to trzeba powiedzieć w sklepie ze to są do alternatora a te do rozrusznika. Różnią się twardością materiału z którego są zrobione, na pozór wyglądają tak samo, maja inna twardość i inaczej się ścierają."

 

I wszystko jasne.Leca szczotki w alternatorze

Proszę bardzo zajęło mi to 3 minuty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź napięcie na klemach przy wł. odbiornikach i zobacz jak się zmienia względem obrotów.

Altek:

odpinamy kostke od regla - są 3 przewody. Mierzymy napięcie na nich na odpalonym silniku - powinno być po równo - mierzymy parami to jest 1 i2, 2 i3 oraz 1 i 3 - będzie kikadziesiąt V - jak jest to jest ok. Trzecia sprawa to omomierzem mierzymy po każdym przewodzie względem masy (na zgaszonym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króćce jak są poklejone to won i nowe wsadzić, bo tak to sobie można regulować gaźniki. Trzeba sprawdzić też membrany, najmniejsza dziurka powoduje różne dziwne zachowania motocykla. Jak serwis jest conajmniej wątpliwy to gaźniki na stół, wyczyścić, zawory też sprawdzić. A co do ładowania to ważne rzeczy są w sumie 3 (zakładając dobry akumulator):

-alternator -porównujesz wskazania omomierza z serwisówką, jak na którejś fazie wyjdzie inna wartość to trzeba rozbierać i patrzeć co się wyjeździło, plus do tego porównanie napięć jakie dają fazy poszczególne

-regulator- no tu inaczej jak zmierzyć ile daje na wyjściu sprawdzić nie idzie, więc jakby co to podmienić (ale zacznij od alternatora sprawdzenia, żeby nie usmażyć cudzego regulatora)

-połączenia i masa (w tak starym sprzęcie pewnie wszystkie wtyczki są zaśniedziałe, u mnie w virago rocznik 90 zjadało to 1,5V na ładowaniu!)

I regulator ogólnie ma się grzać, tylko w granicach rozsądku. Jak się prawie topi to dawno po nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króćce wymienione, przykapca i strzela, czyli ja zalewa... Jutro ząłozy nowe świece i przyjedzie do szkoły to na żywo oblookam, czuje ze zawory i gaźniki go bolą.

 

Ładowanie powróciło po wymianie regulatora napięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.