Skocz do zawartości

Gmole - Ochrona Silnika - Jakie Gmole?


Gość Snejk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 month later...

To ja jeszcze dopiszę o gmolah fehlinga do wodniaka, bo są z deka inne. Fotki w mojej galerii.

 

Z lewej strony...

Mocuje się do uchwytu dźwigienki zmiany biegów - śruba na ampul, nie dali dłuższej o te 3mm w zestawie, trzeba mieć swoją albo przykręcić na oryginalnej :( . Potem idzie obejma wokół ramy, słabe dopasowanie, dali za długie śruby na ampul, żeby nie było kolizji z przewodami chłodzenia trzeba przykręcać gwintem/nakrętką do zewnątrz (estetyka cierpi) albo przyciąć. I trzeci uchwyt do ramy do wieszaka silnika, na szczęście dali dłuższą śrubę.

 

Z prawej strony...

Najpierw trzeba wyjąć długą śrubę na której wisi silnik, do tego warto podłożyć podnośnik pod silnik i deko unieść. Oryginale klucze 14. Ja wyjmowałem wkładając jednocześnie śrubę z zestawu gmoli. Śruba wychodząc z lewej strony jest w kolizji z przewodem chłodniczym - trzeba ugiąć, potem przy wykorzystaniu podnośnika bez żadnej siły operacja wyjmij włóż. Potem jest lipa <_< . To co dali do zestawu fehlinga to śruba bez łepka na całej długości gwintowana - oryginala ma rylko gwint w miejscu na nakrętkę. Zatem po zamianie oryginalej śruby na fehlingową trzeba czymś ją chwycić i nakręcić nakrętkę od strony lewej, potem od tej lewej trzeba ją zakontrować drugą nakrętką aby można było trzymać kluczem podczas dokręcania strony prawej. Z prawej strony na śrubę idzie tulejka, potem płaskownik gmola, podkładka i nakrętka (której nie ma w zestawie) i ja jeszcze do tego założyłem kontrę. Z prawej strony gmol jest przykręcany dwoma obejmami do ramy (tak nie za dobrze dopasowane) i znowu ze względu na za długie śrubki, niektóre muszą iść na zewnątrz gwintem (czytaj - brzydko) :blink: Jakość śrubek i spasowanie obejm do ramy jest takie, że dokręcając nie wiedziałem czy dokształtowuję obejmę do ramy czy zaraz mi się śrubka urwie.

 

Jedna ze śrub do przykręcenia obejmy była bez dziury na ampul, więc do wyrzucenia i trzeba było zastąpić własną śrubą, no i brakowało minimum jednej nakrętki (bo ta od oryginalnej śruby nie pasuje na gwint śruby z gmoli), a dwie dodatkowe ja użyłem na kontry. Podczas montażu czarną farbę udało mi się zdeka zadrapać kluczami. No i przez brak odpowiednich kluczy (terkotek z przedłużkami) yebałem się z tym 3h. Finalnie lewy gmol jest jakieś 3 do 4mm od dekla, czy to wystarczy :pytajnik: nie wiem... mam nadzieję że nigdy się nie dowiem B)

 

 

Podsumowując :wsciekly::ysz::zniesmaczony::dupa::vomit: NIE POLECAM czarnych gmoli Fehling do wodniaka.

Edytowane przez Kruk11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zakupiłem te gmole do 600, niestety najprawdopodobniej pójdą do wymiany bo przyglądając się im zauważyłem sporą rdzę na gwincie, co by było śmieszniej na obu gmolach ten sam gwint, pozostałe są dobre. Nie znam niemieckiego ale na kartce była chyba data produkcji 2001, no i brak instrukcji montażu a wszystko zapakowane w worek foliowy - aż mi się nie chce wierzyć że to niemcy wypuściły :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rdza na gwincie to nic złego chyba że już gwintu nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra gmole wymienione, już są ok, ciekawe bo troszkę inny zestaw niż poprzedni tzn podkładki inne. Wstępnie jakoś to poskładałem, ale jedno mnie zastanawia - są 4 długie śruby, które pewnie się montuje na ramie z przodu (tej można powiedzieć pionowej) ale jest kurde tylko jedna gruba śruba którą pewnie się montuje na spodzie - ale czemu tylko jedna no i z której strony mam ją przykręcić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z prawej chyba orginal styka a z lewej trzeba wymienic na ta z zestawu :D mowa o tych na dole ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ja ostatnio założyłem takie gmole jak na zdjęciach i powiem że nawet są ok, pod względem wyglądu jak i wytrzymałości (jak na razie gleba parkingowa :D )

Polecił bym ci gościa który je wykonał lecz widzę że jesteś ze Zgorzelca także nie będzie ci się opłacało jechać do Niepołomic :D

Ale może znajdziesz kogoś kto ci takie wykona na zamówienie.

 

mojegmole2.jpg

 

mojegmole3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobne do 650s k5 kosztuja lekko ponad 400 zł ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znów robi się bałagan w gmolach.

Panowie tu jest konkretnie o fehlingach, a czy dobre to już każdy sobie sam oceni na podstawie tego co tu napisane B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skins81 ok, dzięki. Jestem już po rozmowie z Prywo w sprawie gmoli z innego tematu.

Kruk11 racja, jednak zapytałem tutaj bo temat właściwy został zamknięty.

Koniec OT. Sprawa wyjaśniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś miał ostatnio szlifa na fehlingach to niech wstawi foty jak się sprawują już ,,po"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaje się że autor tematu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaje się że autor tematu ;)

 

dobra dobra, nie śmiać się... nie mając pewności co do jakości omawianego produktu, postanowiłem się po chamsku wyp....lić i sprawdzić, co by nie zostać zaskoczonym w przyszłości :P

 

PRZED:

 

https://picasaweb.google.com/106085370873139073350/100NIKON?authkey=Gv1sRgCLPOr4KA58HP7gE#5610047303844238530

 

PO:

 

https://picasaweb.google.com/106085370873139073350/100NIKON?authkey=Gv1sRgCLPOr4KA58HP7gE#5610047268644504290

 

https://picasaweb.google.com/106085370873139073350/100NIKON?authkey=Gv1sRgCLPOr4KA58HP7gE#5610047285731826514

 

Spełniły zadanie - silnik nietknięty (w sumie to nie wyglądają aż tak źle, biorąc pod uwagę nie najmniejszą siłę gleby) powyginały się tylko blachy i ściął się gwint w śrubie przykręconej do ramy - proponuję na starcie wymienić standardowe śruby na dłuższe i może dwie nakrętki dać zamiast pojedynczej.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja patrząc na zdjęcia mam wrażenie, że jednak nie do końca się sprawdziły, chociaż... ja tam się nie znam;)

Wydaje mi się jednak, że nie powinny się powyginać, to nie crashpady. No ale to tylko moje odczucia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja patrząc na zdjęcia mam wrażenie, że jednak nie do końca się sprawdziły, chociaż... ja tam się nie znam;)

Wydaje mi się jednak, że nie powinny się powyginać, to nie crashpady. No ale to tylko moje odczucia...

 

Zadaniem gmoli jest ochrona silnika. Dekle całe więc spełniły zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem te gmole w miniony piątek, widzę że ja troszkę inaczej te blaszki poukładałem ale to szczegół. W sumie powiedziałbym, że nie za fajnie że śruba poszła i powyginały się blaszki ale też nie wiem jak mocno żeś przywalił. Gdyby coś takiego się stało na parkingówce to szajs, przynajmniej teraz z założonymi gmolami chętniej się bardziej składam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze się sprawdziły.Przyjęły impet odkształcając tylko mocowanie i nie robiąc szkody ramie i silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po za tym panowie - to sruba została scieta co w konsekwencji doprowadzilo do wygiecia sie gmola bo nie trzymala jak powinna - wiec nie wiem co wy macie do tych gmoli :P

 

no po za tym ze je ruda bierze :D heheh - wazne ze silnik nie dostal ani grama wiec jest ok

 

po za tym nawet jakby trzeba bylo kupic nowe gmole po takiej glebie - to lepiej kupic gmole niz dac 500-800zl za dekiel plus olej ;P

Edytowane przez Cielak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po za tym panowie - to sruba została scieta co w konsekwencji doprowadzilo do wygiecia sie gmola bo nie trzymala jak powinna - wiec nie wiem co wy macie do tych gmoli :P

 

no po za tym ze je ruda bierze :D heheh - wazne ze silnik nie dostal ani grama wiec jest ok

 

po za tym nawet jakby trzeba bylo kupic nowe gmole po takiej glebie - to lepiej kupic gmole niz dac 500-800zl za dekiel plus olej ;P

 

w 100% się zgadzam, a prawda jest taka, że go wezmę na warsztat, odkręcę, wyprostuję blachy dam trochę mocniejszą śrubę i będzie jak nowy (no może poza tą drobną rysą ;) a potem przy sprzedaży moto gmole odkręcę i będę ściemniał, że moto igła, bezwypadkowe heheh (joke :P)

Edytowane przez Nalewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysy można wypolerować jak nie są głębokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 100% się zgadzam, a prawda jest taka, że go wezmę na warsztat, odkręcę, wyprostuję blachy dam trochę mocniejszą śrubę i będzie jak nowy (no może poza tą drobną rysą ;) a potem przy sprzedaży moto gmole odkręcę i będę ściemniał, że moto igła, bezwypadkowe heheh (joke :P)

ja bym nie wsadzal innych srub tylko takie jak dawal producent - to nie po to sa jakies kosmicznie mocne zeby nie w****ac ramy...co z tego ze ci gmol sie bedzie pieknie trzymal i sie nic nie stanie jak wyjebie i pokrzywi rame? ja gdzies mam orginalna rozpiske co producent zapodaje do fehlingow w opakowaniu wlacznie z normami jakie dane elementy spelniaja - u nich to jest ordnung :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualności z warsztatu.

 

Oryginalnie śruby mocujące przechodzą przez ramę i wkręcone są w taki stelaż trójkątny mocujący silnik (wspawane są w niego dwie nakrętki od tyłu). Śruba zrywając się uszkodziła także tą nakrętkę, więc chwilowo z braku czasu i chęci babrania się z tym przewierciłem starą na wylot i dałem nową dłuższą śrubę skręconą na normalną nakrętkę od tyłu. Żeby jednak nie zostawiać takiej chałtury obiecuję, że po sezonie zdemontuje to wszystko i dam koledze żeby mi wspawał nową nakrętkę (będzie jak nowa :) Same gmole metodą siła x gwałt przy pomocy młotka i imadła wyprostowałem idealnie (trochę miękkie te blaszki ale może takie mają być ).

 

Rysy można wypolerować jak nie są głębokie.

 

To nie rysa tylko mały kanion :P prawie przetarłem ściankę rury hehe tego się chyba nie da wypolerować, ale jak zmrużę oczy to wygląda jak nowy hehe

Edytowane przez Nalewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.