Skocz do zawartości

Wymiana Zestawu Napędowego - Problemy Ze Śrubą Koła Zębatego Zdawczego


Gość jaroo656
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie nazbierałem na nowy napęd i gdy tylko zabrałem sie do wymiany pojawił sie problem...a mianowicie nie potrafiłem odkręcić przedniej zębatki,to zabrałem sie za wymiane tylniej i zakucie łańcucha. Gdy skończyłem wróciłem do poprzedniego problemu z tą imbusową nie było problemu ale główna stawia opór. Zapinam 1 bieg brat siada i naciska tylni hamulec a ja z całej siły kręce i co i nic tylko łamie pierwszy klucz i 2, biore pneumata i dalej nic ktoś ma jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • mlody250

    4

  • Maryusz

    4

  • Yahoo

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Po pierwsze musisz mieć konkretny klucz na który będziesz miał możliwość założyć kawał rury coby było konkretne ramię. Następnie wkładasz między felgę a wahacz trzonek młotka np 5 kg wbijasz pierwszy bieg i siła razy gwałt. Ta nakrętka najczęściej jest na kleju, więc siły trzeba użyć :strongmen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można podgrzać nakrętkę małym palnikiem :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz to na hamulcu nie na biegu, włożenie czegoś między wahacz a felgę zwykle zostawia ślad na jednym lub drugim.

Dobry klucz i przedłużka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie byl podobny problem. Znajomy siedzial na moto, duszac tylny hebel, a ja probowalem odkrecic. Lancuch sie wyciagal przy probie odkrecenia, dlatego dodatkowo zablokowalem felge o wahacz. Poszlo dopiero jak za pomoca klucza podnosilem moto razem z kumplem. Jak puscilo to tak pierdyknelo ze myslalem ze juz po moto;) Bez dobrych narzedzi nie ma sie co do tego zabierac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyspawałem kawalek starego lancucha do rurki i zrobilem blokade z tego na przednią zebatke. Do tego zapięty 1 bieg i przedłózka na klucz i poszlo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka guma ?gdzie na zębatce ? to pewnie wersja z tłumikiem drgań coś takiego ?

ontl.jpg

 

jak będziesz zakładał nową zebatke to prawdopodobnie nei przełożysz tej gumy na nowa zebate,

 

BTW: nie mowie o grzaniu do czerwoności :zeby: tylko delikatnie i próbować ruszyć wszystko z głową trzeba zrobic , a co do blokowania koła to weż jakąś łatę drewnianą , owiń jakąś szmatą i jak koledzy pisali między koło a wahacz , nie powinno byś żadnych śladów

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancuch sie wyciagal przy probie odkrecenia

 

Odkręcasz ją przecież żeby wymienić napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka guma ?gdzie na zębatce ? to pewnie wersja z tłumikiem drgań coś takiego ?

ontl.jpg

 

to z góry jest przecież gumowe jak na zdjęciu..:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie sie udało przy pomocy klucza kolejowego hartowanego chyba w piekle przez szatana:D zblokowałem koło zarzuciłem 1 bieg po cheblu brat sie zawiesił na kluczu i poszło..:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

To teraz mnie czeka ta wątpliwa przyjemność  :stupid:

 

wd40, przedłużka na klucz, bieg zapięty, kaban duszący hamulec i belka między koło a wahacz... i .. szkoda belki :( ładnie trzaskała, ale metalowej rury już nie chciałem wkładać.

 

W piątek dojdzie elektryczny klucz udarowy. Jeszcze skręcić palnik i może się uda, trzymajcie kciuki ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kręcisz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Witam. Mam taki problem że nie mogę odkręcić nakrętki zębatki zdawczej. Próbowałem przez rurę 1,5 metrową i nic nie pomogło. Na początku gwintu był jakby taki skamieniały klej czy coś, koloru niebiesko-zielonego.  Proszę o pomoc.
TRlXbhk.jpg
okXRpp6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokujesz koło,za pomocą sztyla czy coś drewnianego,krzyżak do kół i nie ma opcji musi iść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mocnym kluczem pneumatycznym próbowałeś


Niestety nie mam takiej możliwości.
Między wahacz, a koło włożyłem belek drewniany. Spróbuję młotkiem raz uderzyć w klucz może coś pomoże bo przez rurę 1,5 nie mogłem odkręcić :/

 

 

Bo gwint ma normalny prawy?


No to jest suzuki bandit 600 z 1998 roku to ma normalny gwint.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może WD prysknij,a krecisz w dobra str?

 

W swoim też odkrecalem ostatnio i poszło bez problemu

Edytowane przez mlody250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadnym mlotkiem, dluga laga i gruby kumpel na koncu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kładź jakiś kołek w koło i rurę musi pościć. tylko tego nie odkręcaj na zapiętym biegu czasami

A dlaczego nie? Ja właśnie miałem jedynkę zapiętą i odkręcałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.