Skocz do zawartości

Pierdzenie (Strzelanie) Z Wydechu


Gość Antek_amb
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam bandita k7 650 z wydechem leo vince. Podczas jazdy kiedy go przeciągne na jakimś biegu do wyższych obrotów i potem odpuszczę gaz to słychać strzały z wydechu. Osobiście mi sie to podoba ale nie wiem czy tak powinno być. Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno być! :) Jeżeli masz przelot jest to normlane. "Marchewkami" też strzelasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam bandita k7 650 z wydechem leo vince. Podczas jazdy kiedy go przeciągne na jakimś biegu do wyższych obrotów i potem odpuszczę gaz to słychać strzały z wydechu. Osobiście mi sie to podoba ale nie wiem czy tak powinno być. Proszę o odpowiedź.

Podobno reakcję otrzymasz przeciągając go wciskając czerwony guzik... trzymając odkręconą manetkę włącz czerwony guzik albo i lepszą reakcję:D:D a tak na poważnie tak jak wyżej takie strzelanie to normalna sprawa, po prostu nie wypalona do końca benzyna strzela w tłumik ;P:P Mi tam w mojej przelotówce takie coś niczemu nie przeszkadza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za uboga mieszanka.

 

i nie jest to normalne, aczkolwiek powszechne.

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za uboga mieszanka.

 

i nie jest to normalne, aczkolwiek powszechne.

Przeważnie po zmianie wydechu mało kto dokonuje regulacji i stąd te niedopalone paliwo. Poza tym jak dla mnie to jeden z fajniejszych dzwięków jakie wydaje moto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem.. Samo strzelanie mi nie przeszkadza, ale wydaje mi się, że Bandzior stracił trochę mocy, szczególnie z dołu. Czytałem już na forum, że trzeba zrobić zegulację, ale czy na wtryskach mogą to zrobić w "jakimkolwiek serwisie" czy trzeba się udać do jakiegoś specjalistycznego z hamownią itd.? Pytałem w serwisie Suzuki - powiedzili mi, że mogą zrobić mi dostrojenie do nowego wydechu, ale z tego co wiem, nie mają hamowni i nie wiem, czy po prostu nie powiedzą mi, że zrobili, zgarną kaskę a w rzeczywistości nie tkną niczego. Wypowie się ktoś zaznajomiony z tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za uboga mieszanka.

 

i nie jest to normalne, aczkolwiek powszechne.

 

W przypadku odpuszczenia gazu jest to normalne. Jak by nie miał za ubogiej mieszanki to by nie schodził z obrotów lub przyspieszał, no nie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to niech Ci wytłumaczą jak to robią..

 

bez hamowni albo wyjazdu na ulice - nie wystroją silnika. mogą Ci jedynie wgrać gotową mapę na jakiś "niby-przelot" kompem yoshimury.

 

sens takiego strojenia jest również wątpliwy... tuna robisz dopiero pod duże zmiany (przelot, kn, kat-out, dziura, tre)

 

Jak by nie miał za ubogiej mieszanki to by nie schodził z obrotów lub przyspieszał, no nie? :)

 

u mnie duża role odgrywają przepustnice, no nie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie duża role odgrywają przepustnice, no nie? :)

 

W utrzymywaniu i osiąganiu stabilnych, wolnych obrotów? Chyba nie, no nie? :P

 

BTW. jak się bawiłeś ECU B12.5 to od jakich obrotów mogłeś ustawiać zapłon, czasy, wtrysków itp.?

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przelotach to normalne (pierdzenie i strzelanie przy hamowaniu silnikiem)

Edytowane przez BANdziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W utrzymywaniu i osiąganiu stabilnych, wolnych obrotów? Chyba nie, no nie? :P

 

BTW. jak się bawiłeś ECU B12.5 to od jakich obrotów mogłeś ustawiać zapłon, czasy, wtrysków itp.?

 

To chyba lekki offtop, a temat strzelania i PAIR był poruszany, więc lepiej poszukać niż zakładać kolejny taki sam temat. A pierdzieć to można w stołek :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W utrzymywaniu i osiąganiu stabilnych, wolnych obrotów? Chyba nie, no nie? :P

 

no ale nie o tym tu mówimy... pisałeś o "odpuszczeniu gazu" - czyli rozumiem zamknieciu przepustnic i powolnym schodzeniu z obrotów.. to o jakiej stabilizacji wolnych obrotów piszesz? w przypadku sterowania ecu, przy 0 TPS (i zamkniętych przepustnicach).. zmienia się dawka paliwa w zależności od obrotów.. i to można regulować.

hmmm, nawet na wolnych obrotach zmieniając dawkę powiedzmy w zakresie 11-17 afr ma to wpływ głównie na stabilność obrotów, temp. spalania i minimalnie na ilość rpm.. natomiast poza tymi wartościami (przy zalaniu i nie-dolaniu) silnik po prostu zgaśnie.

 

 

BTW. jak się bawiłeś ECU B12.5 to od jakich obrotów mogłeś ustawiać zapłon, czasy, wtrysków itp.?

 

różnie to jest, jedno urządzenie daje możliwość od 1000, inne od 500, ecu ma chyba od 800, rozdzielczość też jest różna (200/250/500)..

 

 

podsumowując i pozostając w temacie - prawidłowa regulacja (czyli potoczny tuning) to nie tylko dobranie dawki paliwa pod obciążeniem silnika i wychyleniem przepustnic >0.. to także "zejście" obrotów na zamkniętej przepustnicy.. i można praktycznie do zera wyeliminować "puszczanie bąków", jednak takie układy jak pair (dorzucający powietrze, które można spalic) czy katalizator (podnoszący temp spalin) skutecznie to uniemożliwiają..

 

piszę TYLKO o silnikach sterowanych elektronicznie mapami paliwowymi i czasami zapłonów, NIE WIEM jak działają gaźnikowce i wcale mnie to nie interesuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym słowem, żeby zrobić to jak należy, trzeba oddać moto w ręce serwisu, który zajmuje się tym na codzień. Do tego poświęcić trochę czasu + zapewne sporo kosztów (nie mam pojęcia jakie są ceny, ale podejrzewam, że do tanich takie zabiegi nie należą).

Pytanie teraz, czy jeżeli zostawi się to tak jak jest, to czy będzie miało to jakieś negatywne następstwa dla moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw tak jak jest - nic się nie zepsuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kolega ma już swoją odpowiedź to ja sobie pooftopuję.

 

Daniel, piszę, o takiej stabilizacji obrotów wolnych gdzie silnik nie jest nerwowy w ich okolicach, żwawo schodzi i wchodzi na obroty w zakresie do 3krpm.

Chyba każdy z nas pisze ciągle w swoim kierunku... Olać to.

 

W jakim zakresie przy domkniętych przepustnicach możesz zmieniać dawki paliwa względem tego co jest przy np. utrzymywaniu stałych obrotów,

pamiętasz jeszcze? Chodzi mi o to jak dużo idzie w wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wartości czasu wtrysku dla tps=0 możesz ustawiać tak samo jak w każdym innym obszarze tpsxrpm. od -100% (0) do .... i tu różnie procentowo albo wartościowo do maxa.

 

tak jak teraz patrze na logi, to strzaly mają miejsce przy ok ~17-18 afr.. a żeby to skompensować to nie pamietam ile dolewałem.. pare %..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dawała kompensacja, pierdział więcej? Jak dodawałeś więcej niż parę % przy domkniętych przepustnicach to co było?

Słabo schodził z obrotów? Wskazania TPS są jedynym punktem odniesienia dla ECU - w sensie dawkowania paliwa?

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompensacja - mam tu na myśli naprawianie, czyli jakby równoważenie jednego działania (np. -) innym - przeciwnym (np. +)... w tym wypadku "złego" ubogiego afr, na bogate - dolewając paliwa... nie robiłem experymentów co sie stanie jak przeleje, albo pogorszę jeszcze bardziej..

 

tutaj mam jakiś obrazek zrobiony w trakcie strojenia -

 

LEAN-map_resize.png

 

 

widać na nim zamknięte przepustnice i schodzenie z obrotów - prawdopodobnie przy ~3500 strzelił.. i w tych obszarach koryguje dawki (tu akurat zwiększając czas) do mojego targetu 13,2-13,6 - to nazywam kompensacją.

 

sam proces schodzenia z obrotów również nie jest sprawą prostą i zależy od szybkości schodzenia, zresztą jak cały proces strojenia nie jest normalna jazda motocyklem, tylko taka by uzyskać możliwie najwięcej obszarów przy obciążeniu - unika się sytuacji gdzie to koło napędza silnik dla tps>0.

 

dawka paliwa idzie z macierzy TPS x RPM, następnie jest skorygowana (skompensowana) przez czujniki IAT/IAP/O2 i taka wyliczona wartość trafia na wtryska.

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak interpretować tą macierz w sensie czy to jest średnia z jakiejś jazdy czy pojedyńczy ruch manetką?

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, to jest wiele pomiarów - ja biorę medianę, ale patrzę też jaki jest rozstrzał wśród wartości jak widze, ze są np 11 i 17 to znaczy, że chu*jowo przejechałem i nie koryguję specjalnie..

 

a przygotowuję ją z takiego loga -

 

tab02.png

 

wycinając tylko obszary z narastającymi rpm i tps.

 

ważna uwaga również, że na wyliczone afr w danym punkcie rpmxtps ma impakt nie tylko ta wsp. z mapy ale i je poprzedzające...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta macież to jest z jakiegoś pyrkania a nie jazdy do odciny, prawda?

 

Wracając na chwilę do tematu:

http://www.mikuni.com/tg_backfires_in_exhaust.html

Całkiem wiarygodne źródło informacji.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.