Skocz do zawartości

Amortyzator Tył B12 I Gen


Gość Dominvs
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Skończył mi się tylny amor. Wyrzygał z siebie już chyba cały olej, do tego sprężyna skręcona jest na max
a mimo to dobijam go na każdej dziurze. Tu jest pytanie, czy go jakoś regenerować, czy kupić jakąś używkę?
Co do regeneracji to chyba jest bez sensu. Zapłacę ze 300zl a i tak problem miękkiej sprężyny zostanie.
Czytałem tematy gdzie doradzano do bandyty 600 amor z RF 900, czy b12 II gen.
Nie znalazłem nigdzie tego problemu dotyczącego b12.. Czy taka gazówka z RF podejdzie? Czy może jakieś z gsxrów?
Jeśli chodzi o używkę to co możecie polecić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dużego jajka ostatnio trafiłem za 150 zyla (pełna regulacja) regeneracja od 250 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem gazowy z gsxr 750 za 150zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwaga, cytuje.

Krav: jakby ten koleś chciał to moge mu spylic oryginalny do B12 od mojego .Full sprawny,nic nie leci,nie dobija,trzyma wszystko git używany of course .Cena 100PLN + poczta .Pozdro

 

jak bedziesz zainteresowany, napisz PW. dam Ci namiary.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Poszperałem i nic nie znalazłem- jaki amor tylny nada się do B12 ? Od gsx-f 750 czy od gsx-r może lepiej? Albo gsx-f 600 ? Który będzie najlepszy z tych trzech ? Obecny mam troszkę miękki.... :)

Edytowane przez Tybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gixxer ma wygodniejsza regulacje przy sprezynie. Tylko ciezko kupic. No i od efki zawsze parę lat nowszy bedzie

 

Wysłane za pomocą Taptalk2

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np taki: http://allegro.pl/am...2756762975.html mogę śmiało montować i będzie on twardszy niż oryginał z B12 ? A od gsx-f 600 różni się tylko tą puszką i sama sprężyna (grubość, długość, ilość zwoi) jest taka sama jak w gsx-f 750, nie orientuje się ktoś ?

 

edit:

 

ewentualnie taki jeszcze znalazłem:

 

http://allegro.pl/gsx-650f-07-09-r-amortyzator-tyl-100-sprawny-i2757691062.html

 

podejdzie to ?

Edytowane przez Tybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz ten pierwszy. Amor od 750 ma zbiorniczek i pelna regulacje. 600tka ma tylko sprezyne. Przynajmniej imbryk.

Jajka mialy wszystie zbiorniczki. Amor od jajka 750 wydaje sie krotszy od 750 imbryka. Przynajmniej siedzac na jednym i drugim. Moze inny system mocowan dzwigni.

 

Wysłane za pomocą Taptalk2

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Kupiłem dokładnie ten:

 

dscn7596.jpg

 

Pochodzi on z jajka 750 z 2000 roku. No, to tył z głowy :) Zastanawiam się nad przodem do tego amora.... (nie chcę betonu) i moje koncepcje są takie:

 

YSS seryjne liniowe

YSS grubsze liniowe (na moto-akces są dwa rodzaje tych sprężyn liniowych- jedne ciut grubsze)

YSS progresywne

WIRTH- progresywne

 

I znów pytanie :) Co będzie złotym środkiem ? Ja się zastanawiam pomiędzy grubszymi liniowymi a progresywnymi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to Ci nie odpowiem. molestuj kogos, kto to zakladal albo najlepiej qnerka.

 

proponuje tutaj szukac odpowiedzi:

http://polishbanditcrew.pl/topic/15920-sprezyny-progresywne/

 

i nie mieszac watkow ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po godzinie 15 będę mógł coś więcej powiedziec na temat moich sprężyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem Cię szoter atakować, bo czytałem pochodny temat o sprężynach :) Daj tam znać co i jak, czekam na info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam. Możesz mi napisac jak sprawdził się ten amor w B12 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odkopie.

 

Zakładał ktoś do b12 amortyzator od hajki?

Przede wszystkim czy pasuje i czy lepsiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż od GSXra 1000 k7/k8 będziesz zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy od gixiura podpasuje, bo ma zbiorniczek na górze, a nie ma żadnego w okolicy wrocławia żebym mógł przymierzyć. :/

 

Edit:

Znalazłem odpowiedź może się komuś jeszcze przyda: http://www.banditforum.co.uk/forum/index.php?topic=41022.0

odpowiedz znalazłeś ALE:

amor od k5-k6 nie pasuje,

od k7-k8 pasuje tylko trzeba dać podkładki miedzy kości i dłuższe śruby :P

tył idzie do góry przez co motocykl staje się nerwowy na przodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yup, jestem świadomy powyższego. :jezyk2:

Edytowane przez Andrews66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tez plastik który jest pod akumulatorem trochę przyciąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Noooo trochę mi zajęło (bo prawie 1,5 roku :P ), ale niedawno stockowy amor umarł na amen. W każdym razie dzisiaj zabrałem się za wymianę na amortyzator z lytrowego gsxr'a k7.
Na razie mogę potwierdzić, że wszystkie mocowania pasują, roboty jest na jakieś 3-4h z przerwą na piwo.

Na dzisiaj skończyłem, bo za brakło w garażu podkładek pod kości i kogoś do pomocy bo za krótkie ręce żeby jedną śrubkę odkręcić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, będzie dla potomnych. Pacjent Bandit 1200 99r, przeszczep amora od GSXR 1000 K7.

 

Do wymiany trzeba zrzucić tylko zadupek, błotnik i odkręcić tłumik z mocowania przy podnóżku.

Najpierw tuptamy do dobrego sklepu ze śrubami (we Wrocławiu polecam Normazet).

Kupujemy:

- 2x śruba m12x130 z niepełnym gwintem, klasy 10.9 najlepiej drobnozwojną, ale ciężko dostać

- 2x nakrętka samokontrująca m12 klasy 10.9

- 1x śruba m10x70  z niepełnym gwintem, klasy 10.9 najlepiej drobnozwojną

- 2x nakrętka samokontrująca m10 (jedna drobnozwojna, druga pod śrubę m10 co kupiliśmy)

- 4x podkładki pod m12

- w moim przypadku 8x podkładki m12 nadwymiarowe o średnicy jak główka kości, wyszło mi że między kość a tulejkę z każdej strony trzeba wsadzić 6mm dystansu

-4x podkładki pod m10

- klej do gwintów, dowolny i tak już raczej nikt tego nie będzie rozbierał

 

Wracamy doma i od kręcamy stary amortyzator, dopiero później kości.

Śruby pod wahaczem trzeba dobrze potraktować WD bo się na pewno przyzwyczaiły.

Zmieniamy śruby trzymające kości, od łba śruby ma iść: podkładka - kość - dwie podkładki nadwymiarowe dające 6mm dystansu - mocowanie do wahacza - 2 podkładki nadwymiarowe  dające 6mm- kość - podkładka - nakrętka samokontrująca wkręcona na klej

Dokręcamy delikatnie i wrzucamy nowy amor. Na górze może zostać stara śruba m10, na dole dajemy nową dłuższą z podkładkami i nakrętką samokontrującą na klej. Amortyzator dokręcamy delikatnie i zrzucamy motor z centralki i molestujemy zadupek żeby wszystko się ułożyło.Wrzucamy na centralkę i dokręcamy na przysłowiowego chama.

W błotniku trzeba wyciąć przednią część aż po samą półkę z akumulatorem, dobrze idzie porządnym nożem do tapet.

Zakładamy błotnik, zadupek i lecimy nacieszyć się wkoło domu z zawiechy która próbuje oberwać nerki ;)

Edytowane przez Andrews66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Zrobiłem już zakupy pod Twoje wytyczne jednak nie napisałeś długości tej śruby m10, pamiętasz jaka była?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.