Skocz do zawartości

Rezerwa W B6 K3


Magpie
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem forum i nie doszukałem się nic o rezerwie w B6 po 2002 jeśli było wybaczcie i poprawcie mnie.

O co chodzi- u mnie pierwsza rezerwa to ta kranikowa, dopiero kilka km po niej zobaczę ją na wyświetlaczu. Czy tak ma być (nielogiczne) czy coś powinienem pogrzebać?

Bandzior przestaje chodzić jak z pełnego baku ubędzie około 14.5 litra, czasami 15, zazwyczaj przełączam po prostu po przejechaniu 200km od tankowania, czasami zapomnę i zgaśnie przy dłuuuugim hamowaniu (zakładam, że jak kranik jest z tyłu to wacha przelewa się trochę do przodu)

Więc: która rezerwa powinna być pierwsza? Jeśli ta na wyświetlaczu to co zrobić żeby faktycznie tak było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kiedy zaglądałeś do baku ? Po wykręceniu kranika zobaczysz na rurkach dwa prefilterki które należy chociaż raz na X czasu przedmuchać sprężonym powietrzem co masz pokazane w serwisówce. Dwa - kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa ? zakładam że jeśli nie robiłeś tych dwóch rzeczy to może mu brakować w skrajnych poziomach już przed czasem. Druga rzecz to w baku masz pływak i jeśli robiłeś te rzeczy o których pisałem można ewentualnie jeśli bardzo ci to przeszkadza wykrzywić drut na którym masz zamocowany pływak delikatnie do góry wtedy powinien wcześniej pokazywać rezerwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?200km do rezerwy? Co, on ci pali 7 litrow? przeciez na taki wynik to trzeba nieustannie palowac 200km/h!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. U mnie zazwyczaj jak zacznie migać kreseczka to bandit w niedługim czasie zacznie przerywać na normalnie otwartym kraniku. Gdy zacznie mrugać kreseczka i dystrybutor to do dyspozycji jest jeszcze 4,5-5l. Ja przełączam na rezerwę jak mam 2 kreski na wskaźniku co by na jakimś zakręcie się nie przydusił :P I prawdą jest to że po włączeniu się rezerwy drugiej (mrugająca kreska i dystrybutor) do baku wchodzi 15-14,5l.

 

Co do spalania to masz troszkę spore. Albo po prostu lubisz odkręcić. Ja swoim na pełnym baku robię spokojnie 400km+

 

Ja zalecam sprawdzenie filtra powietrza i kontrolę świec jeśli jeździsz normalnie a motong tak łyka.

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?200km do rezerwy? Co, on ci pali 7 litrow? przeciez na taki wynik to trzeba nieustannie palowac 200km/h!

Przecież kolega nie napisał, że w trasie czy mieście a nie mów mi że w mieście 7 litrów to jakiś problem przy dobrej zabawie to raczej norma, a ja wychodzę z założenia, że jak już kupować motor który ma 14 tys na obrotomierzu to chociaż żeby to 11 co jakiś czas widział, niech wie że żyje, no ale rozumiem, że jeśli będziesz go kręcił 4-5 to wynik 7 litrów Cię dziwi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim na pełnym baku robię spokojnie 400km+

 

a myślałem, że to mi mało pali :D

 

 

co do opisywanych problemów, to najlepiej ustaw kranik na rezerwę i jeździj na wskaźniku. Od początku kiedy kupiłem bandziora tak śmigam i nigdy się jeszcze nie zawiodłem. Tak jak napisał Conorian, jak mamy drugą rezerwę to paliwa w baku jest jeszcze dosyć sporo, że od braku laku 100km się na kręci na tym aczkolwiek mały stres zaczyna się wtedy pojawiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież kolega nie napisał, że w trasie czy mieście a nie mów mi że w mieście 7 litrów to jakiś problem przy dobrej zabawie to raczej norma, a ja wychodzę z założenia, że jak już kupować motor który ma 14 tys na obrotomierzu to chociaż żeby to 11 co jakiś czas widział, niech wie że żyje, no ale rozumiem, że jeśli będziesz go kręcił 4-5 to wynik 7 litrów Cię dziwi :P

Jezdze banditem 3'ci rok. Codziennie do pracy dojezdzam A2 i S8. Zapewniam cie, ze 4-5 tys to mam przy ruszaniu z garazu :> Ale 7-8 to mi palil, jak mialem nieregulowane dawno zawory i brudny filtr powietrza. Teraz, nawet jak go paluje to jakies 6-6,5 pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aczkolwiek mały stres zaczyna się wtedy pojawiać :)

 

Nawet nie taki mały jak do domu 120km :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam cie, ze 4-5 tys to mam przy ruszaniu z garazu :> Ale 7-8 to mi palil, jak mialem nieregulowane dawno zawory i brudny filtr powietrza.

Mhh może i coś w tym jest bo ja zawory, synchronizacje i wymiana filtra robiłem niedawno także może i teraz też nię będe miał takich pokaźnych wyników, weekend idzie to ocenie co i jak ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa jest ok. U mnie przeskakuje z 2 kresek od raz u na mrugającą rezerwę (oczywiście po przełączeniu wcześniejszym na rezerwę)

 

Nie wiem w jakim stanie jest kranik, obadam przy najbliższej okazji.

 

Zaworki i filtry mam zrobione niecałe 6 kkm temu przy wymianie oleju, na początku tego sezonu, filtr powietrza niedawno sprawdzałem i jest śliczny, synchro gaźników jest prawidłowe, sprawdzałem jakieś 2 miesiące temu. Pali tyle odkąd go mam, w trasie potrafię zejść do 5, w mieście poniżej 7 słabo, ale może mieć tu do gadania moja waga bo do małych nie należę. Świeczki sprawdzałem przy zaworkach i było bardzo ładnie, ale może pokuszę się o zmianę.

 

 

Co do spalania to masz troszkę spore. Albo po prostu lubisz odkręcić. Ja swoim na pełnym baku robię spokojnie 400km+

 

Czyli pali Ci niecałe 4 litry? W B6? Trochę Cię poniosło albo masz silniki od rometa. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pali Ci niecałe 4 litry? W B6? Trochę Cię poniosło albo masz silniki od rometa. ;P

 

Nie poniosło mnie i nie śmiem nawet oszukiwać. Przy prędkościach 80-90 tak wychodzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poniosło mnie i nie śmiem nawet oszukiwać. Przy prędkościach 80-90 tak wychodzi :P

 

A to może, nigdy nie jeździłem tak wolno. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poniosło mnie i nie śmiem nawet oszukiwać. Przy prędkościach 80-90 tak wychodzi :P

I to jest właśnie takie podawanie spalania ;P Spalanie masz porównywalne co niektóre skutery, które podobnie osiągają prędkość 80 i spalają ok. 3 :D A takie pytanie z innej beczki, czy taka jazda w ogóle sprawia frajdę?? :P Nie chodzi mi oczywiście o pałowanie po 150 czy tam ileś, tylko nikt mi nie wmówi, że przy w miarę normalnym użytkowaniu manetki zejdzie do 4 litrów a moc bierze z .... powietrza :P:P Ale jak to mówią co kto lubi, ja jakbym miał tak jeździć by osiągać takie rekordy w spalaniu przesiadłbym się na maszynę typu Romet, z tego co się pamiętam jest na forum chyba nawet :D Edytowane przez jaco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, nie jestem jakimś mega wariatem, latam bo latam, czasami do końca skali, czasami na spokojnie, jak mam rozgrzane moto nie schodzę poniżej tych 5-6 tyś bo nie ma tam nic ciekawego. Spalanie około 7-7,5 litra, nie oczekiwałem mniejszego, nie w mieście, zaskakuje mnie zdziwienie niektórych.

 

Wracając do meritum:

 

Wczoraj zauważyłem, że mimo, że chodził już słabo i zgasł jak dałem mu sprzęgło, odpalił na rezerwie- potem jak dojechałem na miejsce przekreciłem na ON i chodził normalnie. Dodawałem gazu itp. - chodził zwyczajnie wacha się nie kończyła. Wymienię ten filtr na wszelki wypadek, specjalnie drogi nie jest, żeby się koło tego spinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja akurat preferuję jazdę na trasie do 100km/h. Muchy się o mnie nie zabijają i porozglądać się po okolicach można i spalanie niewielkie :)

 

Magpie zobacz czy jakieś syfy w baku Ci nie pływają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magpie zobacz czy jakieś syfy w baku Ci nie pływają

 

Baku czysty jest, świeciłem niedawno, normalnie benzynowe wybrzeże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jakaś jednorazowa niedyspozycyjność :P Albo go wciągnęły gaziory i przepaliły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

No ja akurat preferuję jazdę na trasie do 100km/h. Muchy się o mnie nie zabijają i porozglądać się po okolicach można i spalanie niewielkie :)

 

Magpie zobacz czy jakieś syfy w baku Ci nie pływają

Podrośniesz, nabierzesz wprawy, zaczniesz cieszyć się motocyklem, to zacznie Ci palić więcej :-) I nie rozglądaj się w czasie jazdy, bo jadąc 90 km/k robisz w sekundę 25 metrów, a to wystarczy by nie zauważyć wybiegającego na drogę psa lub innego zwierza!

Swoją drogą, to bardzo rozsądne prędkości do jazdy w Twoim wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko tyle z e z takimi predkosciami to ja bym usnął :D sorki za OT ale nie mogłem sie powstrzymac

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko tyle z e z takimi predkosciami to ja bym usnął :D sorki za OT ale nie mogłem sie powstrzymac

Ja też bym usnął.

Ogólnie to na 600 można usnąć... :slash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie dlatego po tym sezonie zmaina na 1200 ;)

Bez urazy. To taki żarcik. :zeby: Fakt jest taki, że zaczynasz odczuwać brak mocy, kiedy masz porównanie do innych maszyn. Jak jeździłem na 600-tce, to wydawało mi się, że to jest mega moc. Kiedy jednak zacząłem jeździć z grupą dużych motocykli, to musiałem ciągle zmieniać biegi, żeby im dotrzymać tempa. Wtedy przesiadłem się na B12. Teraz już jest lepiej. Jest dobrze. Nawet bardzo dobrze. Fajnie. Super. Mocno. Ogólnie OK. Ale..... Zaczynam zastanawiać się nad czymś mocniejszym....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w moto jest tak, że najpierw pojawia się migająca rezerwa, a po kilku km zaczyna słabnąć i trzeba przełączyć na RES. Ale miałem też sytuację (raz czy dwa) że najpierw osłabł, zgasł przy hamowaniu a jeszcze świeciły się dwie belki na wskaźniku. Po przełączeniu odpalił i dopiero za kilka km zaczęła migać rezerwa. Tak więc zależy jak się paliwo w zbiorniku przeleje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wy kombinujecie jak konie pod górkę.

Pływak z wyświetlaczem i kranik w żaden sposób nie są polączone. Po prostu wcześniej był tylko kranik i dołożyli bajer - wyświetlacz.

ja robię tak, że jak są 2 kreski to przełączam na res. Inni mają zawsze na res i tankują jak jest jedna kreska. Ale nie ma co się przejmowac, podginać pływaka i robić żadnych cyrków.

Inaczej będzie pokazywał w górach, inaczej z pasażerem a inaczej na równej czy dziurawej drodze... panowie - szukacie problemu tam gdzie go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.