Skocz do zawartości

Gość bandyta_b6
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Update:

Trochę długo trwały testy ale  nie było chęci na jazdę.

Po niecałych 400km przebiegu mogę stwierdzić ze klocki Nistal bardzo mi sie podobają, cena  ( 64zł/kpl/dwa zaciski) niska a właściwości hamulcowe jak najbardziej okey.

Przy moim nieseryjnym układzie jest  nawet lepiej niż się spodziewałem, i dużo lepiej  w porównaniu do nissinów niebieskich i bardzo podobne do ferrodo platinum chodz ferodo piszczały i dziwnie sie zachowywały podczas mocniejszego wciśnięcia klamki, tylko te dwa modele klocków maiłem w obecnym setupie i

 

Ocena jak najbardziej pozytywna i spokojnie mogę polecieć na pewno do  banditów  z zaciskami 4 tłoczkowymi, pasowało by żeby ktoś przetestował w starszym bandicie z dwutłoczowymi hamulcami i w dużych banditach.

 

biorąc pod uwagę że lubię mocniej przyhamować i ogólnie opóźniać hamowanie to jak za tą cenę 64 zł za kpl na dwie tarcze spokojnie mogę polecić  stosunek cena/jakość zajebista 9/10 (bo z hamulcami jest tak że zawsze mogą być lepsze :D)

 

Edytowane przez bald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Hej.

Chcę zrobić serwis hamulcowy w moim Dziadziorze 600 z 95r Czyli wymiana klocków, oringów, czyszczenie, wymiana płynu i może jeszcze oplot wjedzie.

Problem mam z wyborem klocków hamulcowych.

Jeżdżę spokojnie ,częściej turystycznie. W sezonie robię max 2000km.

Możecie coś zasugerować. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bioły napisał:

Hej.

Chcę zrobić serwis hamulcowy w moim Dziadziorze 600 z 95r Czyli wymiana klocków, oringów, czyszczenie, wymiana płynu i może jeszcze oplot wjedzie.

Problem mam z wyborem klocków hamulcowych.

Jeżdżę spokojnie ,częściej turystycznie. W sezonie robię max 2000km.

Możecie coś zasugerować. Dzięki

nie ma znaczenia jak jezdzisz zawsze lepiej miec lepsze niz ma zabraknac tego 1m przy awaryjnym hamowaniu , wpierw sprawdz tarcze bo w tym roczniku moga juz byc zużyte, klocki sbs sinterdobra cena jak za to co oferuja 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tarczy jest wybity lub namalowany minimalny dopuszczalny rozmiar. Znaczy grubość.

Klocki SBS jsk najbardziej. Oplot też, bo pewnie przewody w wieku motocykla.

Co do wymiany uszczelnień zacisków. Hm. Jeżeli płyn hamulcowy to błoto, to rozbieraj i wyczyść. Jeżeli wymienisz co jakiś czas, nie ma potrzeby wyciągania tłoczków o ile nie mają rys czy wżerów.

Do tego zawsze trzeba podejść indywidualnie.

Na pewno oczyścić i nasmarować cały zacisk i jażmo. Wymienić wszystkie spurszałe/popekane/ uszkodzone elementy gumowe.

Nie smarować smarem miedzianym/miedziowym tylko użyć smarów dedytokqanych do hamuly. Do tłoczków inny i do jażma inny.

Dobrze wyczyścić pompę hamulcową,  zwłaszcza kanał odpowietrzający.

Jeżeli pompa zapocona lub nie pracuje w pełnym zakresie , albo zestaw naprawczy lub w skrajnych przypadkach wymiana.

 

Ps. Muszę poprawić tutorual o zaciskach bo ma kilka rażących błędów. Człowiek całe życie się uczy i głupi umiera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2022 o 13:59, Tomek napisał:

Co do wymiany uszczelnień zacisków. Hm. Jeżeli płyn hamulcowy to błoto, to rozbieraj i wyczyść. Jeżeli wymienisz co jakiś czas, nie ma potrzeby wyciągania tłoczków o ile nie mają rys czy wżerów.

Płyn był wymieniany dwa lata temu. Zaciski były robione przez poprzedniego właściciela. Mam zakupione zestawy naprawcze na przód i tył.

 

W dniu 15.04.2022 o 13:59, Tomek napisał:

Na pewno oczyścić i nasmarować cały zacisk i jażmo. Wymienić wszystkie spurszałe/popekane/ uszkodzone elementy gumowe.

Do jarzma chcę użyć smaru ceramicznego. K2 cera high

 

W dniu 15.04.2022 o 13:59, Tomek napisał:

Dobrze wyczyścić pompę hamulcową,  zwłaszcza kanał odpowietrzający.

I to też wezmę pod uwagę.

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2022 o 11:08, Bioły napisał:

Płyn był wymieniany dwa lata temu. Zaciski były robione przez poprzedniego właściciela. Mam zakupione zestawy naprawcze na przód i tył.

 

Do jarzma chcę użyć smaru ceramicznego. K2 cera high

 

I to też wezmę pod uwagę.

Dziękuję i pozdrawiam

plyn sie wymienia co dwa lata maks ,ja robie co sezon bo kosszt niewielki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, benywariat napisał:

plyn sie wymienia co dwa lata maks ,ja robie co sezon bo kosszt niewielki 

Jeżeli to "5.1" to co rok. Jak "4" to 2-3 lata. W aucie max 5 lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
W dniu 8.07.2021 o 14:13, Luke napisał:

Z klocków sinterowych a w dobrej cenie macie: EBC FA-HH, TRW SV, SBS LS, SBS HS, Versah JL jest drogi, Nissin Sinter jest drogi a HH od EBC lepsze, Brembo seria SA są drogie, nie warto do moto drogowego, Galfer Sinter, Braking też Sinter. Wybór duży. Sprawa rozbija się o to iż ciężkie motocykle nie lubia i nie polubią klocków organicznych albo półmetalowych, chodzi o wagę moto. Druga sprawa Ragor się przekonał co jeszcze psują klocki organiczne a raczej pył z nich.

Genralnie jak chcecie dobre klocki a nie wydać za dużo kasy to EBC FA-HH, SBS LS tył i SBS HS przód. jest jeszcze TRW SV ale ich nie lubie bo zawsze piszczą przy mały predkościach ( przetestowane na 5 motocyklach).

Ktoś jeszcze pisał że w dwutłoczkach HH nie zdają według niego egzaminu. Niedoborów układu hamulcowego nie poprawisz klockami, nawet wchodząc w serie trackday czyli. EBC EPFA-HH, EBC GPFA-HH, SBS RS, SBS RST, TRW SRT, versah JL i wyżej, owszem pierwszy bite będzie super ale nadal zabraknie nacisku na tarczę, ponieważ zacisk dwutłoczkowy w nowych moto to najczęściej typu "pięść", i dwa tłoczki ciągną dwa klocki i konstrukcje zacisku. Sorry za chaos w poście ale pisane na bardzo bardzo szybko.

bandit 1200 96 mam teraz założone sbs hh  przejechane 200-300 km i przy końcówce hamowania piszczą głównie w mieście 

hamulce są jedno palcowe, dobrze hamują, zaciski  po serwisie 

pytanie czy nie za twarde, może lepiej zmienić na hs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczą bo sprężyny dociskowe wypracowane. ( te błyszczące blaszki na spodzie zacisku) i/lub tylnej blaszki antywibracyjne mogą być zużyte 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie, ja miałem klocki chyba tez sbs i przy mocnym docisnieciu hamulca piszczały, i to piszczały klocki a nie blaszki blaszki maja inny dzwiek którego piszczeniem bym nie nazwal :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kilka osób jak było u mnie z piszczącymi hamulcami, to po serwisie cisza błoga. A klocki zostały te same ;)

Ale rubta co chceta 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rico ja bym spróbował zeszlifowac ostre krawędzie klocków pod kątem

obraz.thumb.png.9c96e62778a1829a18cc61629effeb0c.png

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zeszlifiwaniem klocków, aby były pod kątem, to dość słuszna sugestia, bo w warsztatach samochodowych np., do których ja jeżdżę, tę samą praktykę stosują i nawet z jednym rozmawiałem na ten temat. Tylko że mnie zastanawia jedna rzecz... bo skoro wszyscy tak robią, i jest lepiej, to dlaczego wszyscy producenci klocków tego nie robią? I by było mniej roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, seebst napisał:

Z tym zeszlifiwaniem klocków, aby były pod kątem, to dość słuszna sugestia, bo w warsztatach samochodowych np., do których ja jeżdżę, tę samą praktykę stosują i nawet z jednym rozmawiałem na ten temat. Tylko że mnie zastanawia jedna rzecz... bo skoro wszyscy tak robią, i jest lepiej, to dlaczego wszyscy producenci klocków tego nie robią? I by było mniej roboty...

Producenci klocków tak robią.

Fakt nie wszyscy. I nie trzeba nie wiadomo ile. Delikatnie na dotarcie klocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak zmieniłem tarcze (jakies  z wycieciami arai czy jakos tak)  i klocki na nowe  to podczas mocniejszego hamowania  miałemna kierownicy drgania od tych wyciec w tarczy, przeszlifowałem kanty i  znikły drgania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, dzięki 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

nie wiem czy już kiedyś wspominałem ze klocek klockowi nie równy i tak  tutaj dwa klocki tego samego typu/model ale dwóch różnych producentów

różnica w szerokości 1mm / wysokości okładziny około 2 mm ile to straty na powierzchni hamowania? wydaje mi sie ze sporo im większa powierzchnia to  większe tarcie.

Czy 2 mm to rzeczywiście gra warta  świeczki? ciężko stwierdzić  bo klocki z różnych firm posiadają różne składy matariałów ciernych ale dochodzi kolejny problem ze krótszy klocek wyciera tarcze nie w tym miejscu  co poprzednie klocki rąbiąc drugi rant, a w przypadku używania mniejszych i założeniu większych klocek pracuje na rancie tarczy (o ile  występuje rant) co powoduje kiepskie działanei hamulców  i nadmierne zdzieranie klocka w miejscu styku z rantem.

 

 

liczac  powierzchnie klocka z pow prostokąta żeby było łatwiej wychodzi różnica w powierzchni mniejszych klocków do wiekszych ok- 176mm2 = 1.76cm2 😱😱

 

 

okładzina 30mm/szerokosć 72mm  2160mm2

 

 

spacer.png

 

 

okładzina  32mm szerokosc 73mm 2336mm2

 

spacer.png

 

 

ślady pracy krótszego klocka którego teraz używam:

 

spacer.png

 

 

 

 

 

jak widać  sporo brakuje do końca tarczy ciemny pasek  ma szerokość 3,5mm  przy używaniu klocków 30mm, a przy klockach 32mm miałby 1,5mm

 

 

 

większość producentów podaje wymiary tego typu i nikt nie podaje  wymiarów samej okładziny 😕

 

spacer.png

Edytowane przez bald
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

trza mierzyc wymiary okładziny przed zakupem :D

 

te nistale sa mniejsze własnie od nissinów

 

Edytowane przez bald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tej cenie hamują nieźle, szlifierką sobie ranty wyrównasz :)

Generalnie tarcza jak listek i tak do wywalenia i tak.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

porównanie klocków:

photo_2022-07-07_11-32-56.thumb.jpg.c04a1a02a8b265117e6f8bc645615de2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.