Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Zawory, Regulacja Luzów, Synchronizacja Gaźników


Tomek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA INNYCH WĄTKÓW O TYM, ŻE BANDIT NIE PALI. POSTY W TEMACIE UŁOŻONE SĄ CHRONOLOGICZNIE.

Zanim ktokolwiek coś dopisze do tego wątku, niech zajrzy do podobnych tematów, które są już na forum, np: diagnoza problemów z silnikiem: http://polishbanditc...erowno-pracuje/

Moderator,
Krzysztof.

------------------

W tym temacie znajdują się posty dotyczące problemów z uruchomieniem Bandita - wszystko, co dotyczy problemów z zaworami, tzw. podparciem zaworów, ich regulacją, synchronizacją gaźników i przepustnic, które mają wpływ na to, że bandit nie pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

witam mam pytanie w sumie to maly mam problem z moim banditem chodzi o obroty dziwnie zaczął chodzic jak sie zaczyna grzac i mniej wiecej jest cieplu ma normalne obory 1200 poznije jak sie bardziej zagrzeje te obroty zaczynaja mu skakac i skacza mniej wiecej do 2 tys 2,2 tys i chwile sie trzymaja na tym pułapie jest bardzo uciazliwe i nie wiem co moze byc tego przyczyna bede bardzo wdzieczny za jakas podpowiedz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedz jest taka-PRZECZYTAJ REGULAMIN!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam odpowiedź na twoje problemy, ale się nie przywitałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam odpowiedź na twoje problemy, ale się nie przywitałeś

przywitalem:P:)) ale witam w takim razie 2 raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki to na bank masz zawory podparte - zrób zanim wypali Ci gniazda. Tak więc po reg. zaworów odpalamy sprzęta, robimy rundke w koło komina uprzednio sprawdzająć filtr powietrza(ew. go wymianimy) - stawiamy moto na luzie na 5 min i po tym wykręcamy świece. Robimy synchro i powinno wystarczyć. Jeśli nie wystarczy to kontrolujemy poziom paliwa w komorach pływakowych, luzy na ośkach przepustnic i w końcu wszelkie oringi + oczywiście krućće - jednym słowem szukamy lewego powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki to na bank masz zawory podparte - zrób zanim wypali Ci gniazda. Tak więc po reg. zaworów odpalamy sprzęta, robimy rundke w koło komina uprzednio sprawdzająć filtr powietrza(ew. go wymianimy) - stawiamy moto na luzie na 5 min i po tym wykręcamy świece. Robimy synchro i powinno wystarczyć. Jeśli nie wystarczy to kontrolujemy poziom paliwa w komorach pływakowych, luzy na ośkach przepustnic i w końcu wszelkie oringi + oczywiście krućće - jednym słowem szukamy lewego powietrza

jaki koszt bedzie roboty bandziora?? w takim razie musze oddac go do serwisu ;/ zaraz po tym jak go kupilm oddalem go do servisu i zrobili wszystko i mowili ze jest ok . to co mam zrobic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dużo jeździłeś? zawory można sprawdzić na ucho - ma chodzić jakbyś garść śrubek wrzucił do środka.

Zawory w serwisie to koszt ca 250zł, filtr z 70-80 chyba, gaźniki to w zależności - od 50zł za samo synchro, do 250 za komplet.

Zawory robimy co 6 tys, przy tej okazji synchro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz jak kupilem oddalem do servisu i byl kompet gazniki i zawory i powiedzieli mi ze jest ok zrobiony do jazdy pozniej zacza smigac po obrotach. wiec co oddac go jeszczse raz do servosu tylko gdzie indziej . a jezdzilem nie wiele kupilem do koncem lipca.tak sluchac jak srubki.wiec jest sznsa ze gzniazda sa cale? a wrazie wypalenie to co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO możliwe że zawory zrobili - tak czy tak trzeba je skontrolować bo to podstawa - potem reszta wymienionych elementów i musi chodzić równo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie za pomoc. czkam wiec na mozliwosc pojechania do servisu i zobaczymy co mu dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Podłącze się do tematu . Mam takie pytanie związane z obrotami : trzymając manetkę równo np na 3 tys obrotów wskazówka od obrotów nie trzyma się idealnie prosto tylko lekko "chodzi" a silnik chodzi równo nie słychać żeby falował wahania wskazówki są niewielkie w granicach maks +/- 100 obrotów ( tak na oko :P ) . Czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne.

 

 

Dzięki . Bo jak coś usłyszę lub zobaczę w B6 to pełno w majtach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czegoś nie słychać lub nie widać w b6, wtedy można mieć pełne majty :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czegoś nie słychać lub nie widać w b6, wtedy można mieć pełne majty :)

 

haha święte słowa :D

 

Co do tematu..skoro mowisz ze zawory robili (nie biorac pod uwage ze zrobili...ale Ciebie w huja) obejrzyj jak wygladaja króćce..wyglada to na lewe powietrze lub na niewyregulowane gazniki...niechce mi sie wierzyc ze luz na zaworach mogl sie tak szybko przestawic

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czegoś nie słychać lub nie widać w b6, wtedy można mieć pełne majty :)

 

 

 

Też prawda , ale już koniec OT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ma normalne obory 1200 poznije jak sie bardziej zagrzeje te obroty zaczynaja mu skakac i skacza mniej wiecej do 2 tys 2,2 tys

 

 

Maćkos łącze sie z Tobą w bólu - mam identycznie to samo

jestem świeżynką - moto kupiłem zaledwie tydzien temu, wczoraj wymieniłem olej i mogłem zrobic testy - faktycznie zawory cichną po rozgrzaniu tak jakby sie podpierały

 

za chwilę jadę po szczelinomierz, poszukam klucza dynamometrycznego po znajomych i mam w planach spr/wyregulować zawory w ten weekend, synchro gaźników poczeka do lepszej pogody lub na wakuometr

 

dam znać czy jest jakaś poprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamometr jest zbędny o ile masz minimum wyczucia w łapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maćkos łącze sie z Tobą w bólu - mam identycznie to samo

jestem świeżynką - moto kupiłem zaledwie tydzien temu, wczoraj wymieniłem olej i mogłem zrobic testy - faktycznie zawory cichną po rozgrzaniu tak jakby sie podpierały

 

za chwilę jadę po szczelinomierz, poszukam klucza dynamometrycznego po znajomych i mam w planach spr/wyregulować zawory w ten weekend, synchro gaźników poczeka do lepszej pogody lub na wakuometr

 

dam znać czy jest jakaś poprawa

witam cie serdecznie . jak tam twoj bandziorek ?? mam andzieje ze jakos sie uda zadzialac w tym kierunku . jak zadzialasz ze swoim sprzetem to sie odezwij :) wilekie dzieki Maćkos:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obczytywałem jeszcze forum licząc na jakieś wskazówki

 

no dobra:

ciężko mi się z domu ruszyć - zmino jest :)

 

nie mam dynamometru, mam szczeinomierz, klucze do regulacji zaworów w maluchu,

wydrukowaną serwisówkę, zaraz jeszcze dodrukuje opis reg. zaworów z forum.

Założe cieple gacie, dwie bluzy i pójde walczyć :)

 

Obawiam się o uszczelki, po cichu liczę że obecne wytrzymają jeszcze ten sezon.

Choć racjonalnie przeczą temu moje zdolności manualne, które przełożą się wprostproporcjonalnie na poziom uszkodzeń uszczelek podczas demontarzu pokrywy zaworów ;)

 

 

dam znać Maćkos jak coś wywalczę

Edytowane przez Dalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko lecisz krok po kroku z instrukcją, to będzie dobrze ;) Ja w Bandicie (moim pierwszym moto) zdjąłem po raz pierwszy bak i odkręciłem po raz pierwszy jakąkolwiek śrubke właśnie w celach regulacji zaworów. Byłem zielony w temacie jak świeżo zerwany liść marihuany o poranku a poszło bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę przesadzacie z tymi zaworami Koledzy :)

Bardziej prawdopodobne, że źle wykręcili śruby od składu

mieszanki na jałowym, niż to, że źle zrobili zawory.

 

A jak schodzi z obrotów? Żwawo i jednakowo w całym zakresie

obrotów czy może trochę wolniej niż przed serwisem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... już jestem po

(krótko mówiąc lipa)

 

czas: 6-6,5h z wypadem do castoramy po grzechotkę, ponieważ mi ją wcieło gdy przyszła na nią pora ;)

 

spostrzeżenia: na wylotach nie chciał nawet wejśc listek 0,15mm)

regulacja: robiłem na 0,12 (konrola graniczna 0,10 i 0,15mm) oraz 0.20 (kontrola graniczna 0,18 i 0,25)

uszczelki zostały stare

miejsce: nieogrzewany garaż

czas wygrzewania: dwa piwa (powolne, ponieważ któres z kolei) ;)

 

wnioski:

1) odpapanie jakby gorsze (ale sprzet mam 7 dni - jest to niemiarodajna opinia żółodzioba)

2) wiekszy klekot, a jakże! (klekot jak choera, porównywalny z maluchem - az się zastanawiam czy tak powinno być i czy czegoś nie spartaczylem, że w tlumik zaczęło iść)

3) w miare rozgrzewania silnik podskakiwal na obrotach - jakby mu ktoś na chwile kolejny cylinder zapiął - niby chce wejśc 200 obr wyzej ale gdy tylko spr to musi sie wycofać)

4) im bardziej sie wygrzewa tym bardziej stara sie wejśc na wyższe obroty

5) w końcu osiaga cel - 2k obrotów

6) klekot już się tak nie wybija na pierwszy plan (jak nie maluch)

7) kręce go np do 9k, na początku spada normalnie, zawachanie przy 1,7k obr i powoli spada dalej. osiąga 1k obr. chodzi tak chwilę i wskakuje na 2k

8) dopadłem śrubę wolnych obrotów - skręcilem do 1,2k - dalej podrywa prędkość obrotową

9) po skęceniu obrotów odpala jeszcze gorzej :)

 

Całkiem możliwe, że zwyczajnie spartaczyłem tę regulację i nie jest tak jak powinno byc (lub też np wywalone są uszelniacze zaworów)

to sa spostrzeżenia na gorąco - nie ukrywam, że jestem troche zmęczony, do tego odmrozilem tylek i łapy :/

 

Ogólnie wpadlem na pomysł aby nagrać filmik, ale dziorek był juz rozgrzany więc niewiele by to wniosło - jutro od początku na zimnym coś udokumentuje i wrzuce gdzieś na sieć - wtedy będzie najlepiej widać co i jak.

 

Słuchajcie, w imieniu swoim jak chyba rownież Maćkosa proszę ekipę PBC o pomoc, rady/sugestie

 

co sprawdzić,

co rozebrać,

co wyregulować

 

gdzie własnym sumptem szukać winowajcy, tych wkrecających się obrotów

 

PS dodam, ze na pewno mam złe świece mianowicie japońskie NGK CR9E zamiast CR9EK (CR9E to jedna elektroda przeznaczone o ile dobrze pamięam do GSX-R) oczywiście swiece są do wymiany... oczywiście na denso u27etr, tylko czy w nich upatrywać takich dziwnych zachowań? - wolałbym wymienić świece gdy będzie szansa na użytkowanie dziorka w tym sezonie.

Edytowane przez Dalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewe powietrze + skład mieszanki - lewe badasz odpalając i psikając dezydorantem i jak wzrośnie to masz miejsce przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.