Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Zawory, Regulacja Luzów, Synchronizacja Gaźników


Tomek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

lewe powietrze + skład mieszanki - lewe badasz odpalając i psikając dezydorantem i jak wzrośnie to masz miejsce przyczyny

Dokładnie. Któreś z tych 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popsikałem :)

wznosił się gdy psikalem na filtr powietrza od tyłu przy wachaczu - zakładam, że to przez wlot powietrza do airboxa

 

Pomożecie jak mogę podregulować mieszankę?

-trochę obawiam się tykać gaźniki - podobno jest po regulacjach - ale tylko rzekomo ;)

dodam może, że na letnim silniku trzyma równo 1000 obr/min

dopiero potem dostaje wścieklizny i zaczyna falować, motać się między 1000 a 2000obr a im cieplejszy tym wyżej sie trzyma :)

 

z tego co mi sie przypomniało - informacje uzupełniające:

1) w oleju ktory wylalem dało się wyczuć zapach benzyny

2) po wygaszeniu zimnego silnika kontrolka ciśnienia oleju zapala się po chwili (1-2sec.) po rozgrzaniu zapala się od razu - nie wiem czy taki stan rzeczy przypisać wiekszej gestości zimnego oleju czy może problemów z kompresją po rozgrzaniu.

3) regulacja zaworow i znaczek "T" - w serwisówce niewyraźnie, a do opisu kolegi z forum nie sa już dostępne zdjęcia - nie wiem czy dobrze ustawilem ten znaczek - na wprost metalowej blaszki osadzonej w czarnym plastiku.

4) tłumik mam jakis od Yamahy :blink: dokładnie taki: http://sklepy.allegro.pl/item873471375_yamaha_fzs1000_fzs_1000_fazer_tlumik_wydech.html

5) świece CR9E zamiast CR9EK/U27ETR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPrawdź poziom paliwa w komorach - bo to mi pasuje do lejącego zaworka iglicowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Na początku witam wszystkich użytkowników Bandziorów, pisze taki temacik bo nie bardzo widzę nigdzie czegoś takiego, motocykl posiadam od 3 miesięcy i tak powoli go serwisuje, dzisiaj właśnie robiłem sekwencję gaźników, nie było wielkiej różnicy, wszystko zostało ustawione książkowo. Mam mały problem: motocykl po jak przed ustawieniem gaźników "ma lekką czkawkę" na zimnym silniku, podczas gdy był podłączony wakumetr widać było na słupkach, jak co chwile któryś ze słupków dosłownie na chwile opadał, raz jeden słupek raz drugi. Gdy silnik już się rozgrzeje jest o wiele lepiej prawie nie słychać tego. Mój znajomy też tak czasem ma, ale tylko czasem. Jeżeli chodzi o wymianę eksploatacyjne to: świece są nowe, filtr powietrza też nowy, olej :) i filtr. Może ktoś wie czego to wina. Bardzo proszę o odpowiedź i ewentualnie podpowiedź.

 

Dane:

Suzuki Bandit 1200 S 2002r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a my prosimy o przywitanie gdyz takie tu panuja zasady-ciezko jest pomagac komus kogo nawet ino formalnie nie znamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

primo - zawory - dawno robione? druga sprawa to jaki kolor mają świece? generalnie b12 jest dość upierdliwe bo dość łatwo strzela w gaźnik, trzecie - to przy jakich obr. synchronizujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zawory, to nie mam pojęcia kiedy były robione, pewnie od nich trzeba będzie zacząć, świece nie są ani bardzo ciemne ani bardzo jasne, kolor mają książkowy według mnie. Obroty ponad 1000, około 1200 , sam tego nie robiłem, przyglądałem się jedynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedziemy:

po pierwsze zawory - od tego zaczynasz, na moje wydech na zimnym masz poniżej 0,05mm, jeśli wogóle ma jakikolwiek luz. Ssanie na podparciu.

po drugie, synchro rób w okolicach 1800-2000obr, nie dawaj powyżej 2300-2400, bo wtedy już powoli unosi się przepustnica i to synchro szlag trafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobię luzy zaworowe to się odezwę czy coś pomogło, dzięki za dotychczasowe info... i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze małe pytanie, czy dłuższa jazda z takimi objawami jest w jakiś sposób szkodliwa dla silnika czy podzespołów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skrajnym wypadku powypala Ci zawory/gniazda zaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

wyczyścił wszystko zsynchronizował i powiedział że teraz już powinno być okej, zaradził jednak wymianę świec.

Błąd. Przed synchronizacją powinien wyregulować zawory. Potem wymiana filtra powietrza. Dopiero później czyszczenie i synchro. Jak już wszystko zrobione to wymieniasz świece na nówki(ważne, żeby po wymianie świec silnik chodził do uzyskania pełnej temperatury). Pozdrawiam.

ps. Czy zimny silnik normalnie odpala? Nie kopci, nie bierze oleju? Nie dzwoni wchodzi na obroty?

Edytowane przez paluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak do niego pojadę to powiem mu żeby oblukał ten układ paliwowy i spytam się czy regulował zawory a na zimnym odpala bez problemowo jednak gdy daje gazu to przy samej końcówce obrotów wydobywa się biały dym. Aha i jeszce jedno czy winną wolnego schodzenia z obrotów może być linka z gazu? I jakie powinny być wolne obroty takiego bandita ja go mam na 2k bo jak dam niżej to po chwil zgaśnie to też jakaś usterka czy coś dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być cewki do wymiany. U mnie też się tak działo że czasem jak się zagrzał to słabnął i poniżej 1,5 tys. obrotów gasnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Koledzy i Kolezanki problem powraca jak bumerang jednak wiem cos wiecej i moze teraz ktos bedzie mial podobnie lub powie o co kamana wiec :

 

1.gazniki po regulacji i synchronizacji oraz po wymianie jednej membranki ( thx qnerk ! )

2.Nowka swiece NGK wyczyszczone styki itp

 

I tera tak . Obroty trzymaja sie w przedziale od 900 do 1500 i szlak mnie trafia !

Mechanki pokazal mi gazniki podpiete pod te fajne budziki 4 i przy wolnych pokazywalo 0,2 dal ognia i jeden pokazywal 0,2 drugi ciut wiecej , trzeci trzymal tez a czwarty troche mniej . Myslano ze to swieczki wiec je wymieniono i problem trwa nadal ! Niby po zmierzeniu kompresji jak ma byc od 10 do 15 ja mam 8 [ nie wiem nie znam sie powtarzam co mechanior mowil ] Moto idzie ok jednak oborty dalej faluja ! Podobno trzeba zrobic luz zaworowy ale czy to cos da ? Nie wiem kiedy byl robiony itp a na blacie juz 70 tys. wiec troche nakrecone mam .

 

Pytania do Was brac motocyklowa ( oprocz kolegi na bandycie z gliwic rok powyzej 00 granatowa S ktory Lewej nie podnosi :P ) co to moze byc ? Ja juz lekko glupieje a do wrocka z moim napedem nie polece !

 

Czy faktycznie ten luz zaworowy moze robic takie akcje ? ze te obroty faluja ?

Gdzies czytalem czy ktos mi mowil zeby wypierniczyc filtr paliwa da to cosik ?

Ile macie na Max ssaniu obrotow ? [ ja mam 5,5 wiec wydaje mi sie troche duzo ]

Silnik wydaje mi sie ze jest ok bo idzie fajnie ze mna na pokladzie ( 100 kg ) na 3 biegu 126 km/h

Da sie te zawory jakos sprawdzic metoda chalupnicza ?

 

i Najgorsze jak to nie te luzy zaworowe to co kapa silnika ?!

 

Dzieki za odpowiedzi wiem ze troche truje ale sami wiecie pozera mnie serwis zamiast paliwo na wyprawy ;(

 

 

LwG

 

 

P.S jesze tutaj na forum publicznym chce podziekowac qnerk'owi za membrane i przeprosic go za upierdliwosc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory mają b.duży wpływ, przy zbyt małych luzach ucieka kompresja i po sprawie. Sprawdzić możesz je samemu - jest how to zrobione. Po zaworach masz synchro do zrobienia raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zawory mają duży wpływ ale możesz mieć też nieszczelność króćców ssących tak jak było u mnie. Przepuszczały między głowicą. Zastosowałem domowy sposób choć wiem że się nie powinno, a dokładniej to posmarowałem króćce minimalnie silikonem tak aby się nie wycisnął dokręciłem i było elegancko, obroty nie falowały nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Coś mi się wydaje, że trochę przekombinowałeś. Mechanicy cię kiwają robiąc najpierw regulację i synchronizację gaźników a później doradzają regulację zaworów bo jaka jest kolejność to już chłopaki wyjaśnili.

Wg mnie trzeba zacząć od rzeczy najprostszych czyli filtr powietrza. Później sprawdzić czy nie bierze powierza z boku. Na końcu czy dostaje paliwko odpowiednio(wyjeb albo wymień ten filtr paliwa). Później regulujesz zaworki (tu masz manuala: http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=3319 , a tu lepsze zdjęcia: http://polishbanditcrew.pl/index.php?/topic/287-regulacja-zaworow/ ). Na końcu zabawa z gaźnikami tzn. najpierw czyszczenie, później regulacja i synchronizacja. Myślę, że za to co już wydałeś zrobiłbyś kompleks np. u Qnerka. Pisz jak tam postępy.

Edytowane przez paluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh no wlasnie i takim k***a sposobem kasa poszla sie pierd*** bo zaczolem od dupy strony . No kasy juz wydalem i troche mnie to po kolekcji krolow polskich pociagnelo wiec zajefajnie . Czyli co teraz jak zrobie zawory to znowu gazniki ? No zesz kur**a nie chce robic nikomu anty reklamy jako serwisowi ale powiem szczerze ze troche tutaj dupy dala ta firma bo koles mogl powiedziec jaka jest kolejnosc .

 

Co do zaworow widzialem te linki, moze nie rozwale nic

 

teraz pytanie jezeli ustawie tak jak trza to dalej bedzie wariowal przez nie ustawione gaziory ? Tzn znowu bede musial rzygnac krolami zeby te gazniki zrobic ? Moze ktos z mojej okolicy wie jak to zrobic albo ma kogos kto sie na tym zna ? Bo do wroca naped mi nie pozwala jechac ( ma juz dosc powaznie )

 

Nic nie pozostaje jak zabawa tylko zescie mnie koledzy pocieszyli z tymi gaznikami po zaworach jak cholera :/

 

PzD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli gaźniki zrobili dobrze, to pozostaje zrobić synchro zaraz po zaworach. Nieszczelne krućce sprawdzisz dezodoranem (tylko bez antyperspirantu co by na biało nie usyfić gaźników), filtr powietrza nie będzie miał wpływu na falujące obroty - a bynajmniej nie wielki. Z ciekawości - to ile skasowali za gaźniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam czy linka od ssania ma odpowiednio duży luz? Może to nie do końca wyłączone ssanie psuje całą zabawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi po zagrzaniu się przydlawiał poniżej 6k obr - winowajcą okazaly się wyjechane zaworki iglicowe w komorach plywakowych - gdy dostały temperatury przepuszczaly bardziej - kupilem nowe, wyregulowalem i jak ręką odjął - po prostu mi cylindry zalewal paliwem - do tego stopnia że chwilami chodzil na trzech garach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siakos kolo 200 zl bo wiecej bylo rzeczy do robienia wiec byl i rabacik , tylko 1 co mi powiedzieli to zrob se Pan gazniki a ja glupi zem posluchal :/ z tym ssaniem to normalne ze przekrecaam wajche ponad 3/4 na dol i jest zero reakcji potem kawalatek wiecej i mam 5,5 tys ? nie za duzo ? Nic mi nie pozoastaje jak zaczac grzebac nie mam wyjscia :;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.