Skocz do zawartości

Śruba Spustu Oleju - Wyciek - Zerwany gwint - Problemy


dyras
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

PS: nie rozumie czemu ludzie urywają te gwinty mi się jeszcze nigdy to nie zdarzyło

 

Za mało pary w łapie : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, gwint został na śrubie, fak! Nie chcę ściągać miski i gwintować na nowo. Jaki sposób, aby trzymało? Myślę nad drugą miedzianą podkładką i kapce silikonu.

Edytowane przez Moras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moras używana micha na allegro kosztuje grosze. Wymiana to też nie problem. Przerabiałem to i nie ma co się bać. A z tym nie ma żartów. Puści Ci patent z silikonem podczas jazdy przy większej prędkości i gleba gotowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt mu nie kaze kupowac miski. Po zjechanym gwincie przegwintuje  na M16x1 (albo M15x1, juz nie pamietam), Dorobi srubkie i po klopocie.A i pewniejsze to bedzie jak miska z allegro, bo nie wiadomo w jakim stanie jest gwint.

 

Dwie miedziane podkladki jeszcze pogorsza sprawe, bo skoro wykreciles srube z gwintem, to dodatkowa podkladka jeszcze bardziej Ci go skroci. Jak juz to probuj dluzsza srube, albo od biedy dwuskladnikowym klejem epoksydowym do metali. (Posmarujesz srube i wkrecisz- ja tak kleilem u siebie dziure w karterach i dziala do tej pory, tylko nie wiem jak to pozniej wykrecisz co z tego bedzie :p:)

 

 

edit, moze ci pomoze --- > http://polishbanditcrew.pl/topic/9953-dziura-w-karterach/?p=132428

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma co stosować półśrodków. Podnieś moto i przegwintuj tak jak logicsys piszę gwint m16x1,5 (oryginalny jest chyba m14x1,25). Spokojnie bez pośpiechu starannie aby równo nagwintować i będzie git. Ewentulanie kogoś kto ma jakieś doświadczenie w gwintowaniu poproś jak sam nie robiłeś. Potem przepłukaj olejem bez odpalania co by opiłki spłyneły. Nowa śruba i będzie porządnie wykonane i nie trzeba miski demontować co jednak jest dosyć kłopotliwe.

Edytowane przez zywiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, gwint został na śrubie, fak! Nie chcę ściągać miski i gwintować na nowo. Jaki sposób, aby trzymało? Myślę nad drugą miedzianą podkładką i kapce silikonu.

Jeśli myślisz że tobie to wytrzyma to niestety musze ciebie rozczarować

 

Panowie nie ma co stosować półśrodków. Podnieś moto i przegwintuj tak jak logicsys piszę gwint m16x1,5 (oryginalny jest chyba m14x1,25). Spokojnie bez pośpiechu starannie aby równo nagwintować i będzie git. Ewentulanie kogoś kto ma jakieś doświadczenie w gwintowaniu poproś jak sam nie robiłeś. Potem przepłukaj olejem bez odpalania co by opiłki spłyneły. Nowa śruba i będzie porządnie wykonane i nie trzeba miski demontować co jednak jest dosyć kłopotliwe.

Pomysł dobry ale do gwintowania polecam i tak zdemontować miskę olejowa a nie płukac olejem, Nigdy nie masz pewności ze 100% wszystkie obiłki wyleciały< okaże się że zaoszczędzisz 30zł na nowej uszczelce a póżniej wpakujesz 1000zł w remont silnika

Każdy ma swój rozum :) więc użyj wyobrażni i do dzieła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddam w ręcę mojego mega dobrego mechanika w takim razie. Nie mam możliwości sam nagwintować otworu. Chodziło mi po głowie, że "bez zdjęcia miski się nie obejdzie". Pierwsza myśl była dobra. Klej do gwintów, może i przytrzyma śrube, ale i tak będzie pewnie sączył się olej, tym bardziej, że ona obkręca się już po dość lekkim ruchu klucza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszta naprawy uszkodzonego gwintu są relatywnie małe w stosunku do szkód które możesz sobie zafundować bawiąc się (druciarstwo) w klejenie gwintu.

jeśli teraz go zakleisz to co zrobisz przy wymianie oleju? bo kiedy będziesz zmielenia?

proponuje zęby ślusarz (nie taki od dorabiania klucz) dorobił Ci tylejke gwintowana która wstawi ci w michę i będziesz mógł wkręcić oryginalny korek spustowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie znalazłem u siebie w pokoju piękną miskę olejową od olejaka, jakby ktoś potrzebował to wiecie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 years later...

Witajcie. Przy ostatniej wymianie oleju (niestety) udało mi się uwalić gwint w misce przy wkręcaniu nowej, ponoć pasującej do Bandita śruby. Myślę, że większość gwintu jest bo wkręciłem starą śrubę ze starą uszczelką i trzyma (nie kapie ale poci się).

NIe wiem czy jeździć ,obserwować czy już myśleć o spuszczeniu oleju i nagwintowaniu na nowo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dużo jeździsz? Zrobisz jeszcze jedną wymianę w tym roku?
Jak nie poci się bardzo to bym dojeździł do końca sezonu i zrzucił miskę przy okazji ogarnął smoka itd.

 

Z drugiej strony trochę bałbym się jeździć z śrubą na pół gwinta. Dostanie to to kamykiem z pod koła i nieszczęście gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe jeżdżę dużo, dwa ostatnie sezony po 1500km , w zasadzie tylko do i z pracy ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuść olej do czystego pojemnika, miskę odkręć i napraw gwint. Są zestawy do naprawy gwintów np. https://m.ceneo.pl/136427093;pla?se=urxSj4uLkMn9QNu2iPa3CXfmh46Jrlju

 

Po wszystkim wleje spowrotem olej i jeździj spokojnie. 

Edytowane przez Kondzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Christoph changed the title to Śruba Spustu Oleju - Wyciek - Zerwany gwint - Problemy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.