Skocz do zawartości

Naciąg Łańcucha

Gość casper92
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem nic na temat naciągu łańcucha przy B4.

Byłem dzisiaj w serwisie motocyklowym, aby naciągnąć łańcuch bo wisiał jak psu jaja..

Nie robiłem tego sam, bo nie mam doświadczenia, a przy motocyklu brak podnóżka centralnego (chociaż z tego co czytałem na forum to naciąganie odbywa się na podnóżku bocznym).

Serwis to Josiro w Mielcu na ul. Wolności 160.

Po wstępnej diagnozie powiedziano mi, że łańcuch nie jest równomiernie naciągnięty, co już wcześniej wiedziałem.

Serwisant sprawdzał naciąg łańcucha zarówno na podnośniku pod tylny wahacz jak i na stopce bocznej i powiedział, że już więcej nie może naciągnąć.

Za usługę zapłaciłem 10zł. ;)

Podczas drogi powrotnej do domu słyszałem dziwny dźwięk z różną częstotliwością zależnie od prędkości, a na wahaczu czuć było delikatne drgania. Odczuwałem je również na prawym secie, z czym wcześniej się nie spotkałem. W domu, po przejechaniu 20km zmierzyłem w 10 cm odstępach naciąg łańcucha na bocznej stopce. W najbardziej naciągniętym luz wynosi ok 1,5cm, a w najmniej 3-3,5cm. Czy nie jest naciągnięty za bardzo? Nie chcę zjechać wieloklinu na wałku zębatki zdawczej.

Poniżej zamieszczam filmik, w którym słychać opisywany dźwięk.

Co to za dźwięk? Zbyt mocno naciągnięty łańcuch? Co mam zrobić?

Drugie moje pytanie na temat "podkładki/suwaka" do sprawdzania naciągu na skali wahacza. Z prawej strony mam jedną taką podkładkę, a z lewej dwie.. Tak ma być czy znów trafiłem na jakąś samoróbkę z powodu np. przekręconego gwintu ośki tylnego koła?

imag0574p.jpg

imag0575q.jpg

imag0576u.jpg

Dzięki za pomoc.

Ta jedna podkładka ( z lewej ) jest dorabiana, wygląda jakby pod nią była właściwa