Skocz do zawartości

Regulacja Poziomu Paliwa...


Gość Pastor
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Ostatnio regulowałem sobie te zawory, ustawiłem wszystkie elegancko na 17mm, tak jak w serwisówce. Konkretnie w serwisówce nie ma modelu mojego gaźnika, ale skoro wszystkie 600-etki mają takie ustawienie wg.serwisówki to myślałem, że mój też powinien mieć. Rozkręcam gaźniki, patrzę na pływaki, a tam jakieś 12-14mm dokładnie nie pamiętam, takie ustawienie mają gaźniki 36mm z b12 wg. serwisówki, więc se pomyślałem, co to ma być;D i po krótkiej lekturze serwisówki ustawiłem wszystkie na 17mm, mierząc od podstawy uszczelki do "grzbietu" pływaka, przy zamkniętym zaworze.

Wszystkie języczki musiałem poodginać, widać było, że wcześniej chyba nikt ich nie ruszał, pewnie ustawienie fabryczne, no ale skoro serwisówka mówi....Wydawało mi się, że to trochę dużo i rzeczywiście po założeniu gaźników, do węża podłączyłem mały lejek, ledwo polałem i już stoi waha, czyli troszeczkę tylko wleciało o gaźników;). Oczywiście odpalić się nie dało maszyny, ustawiłem więc te języczki na prosto tak jak były. Czy ja źle mierzyłem to czy jak? Skoro w serwisówce tak napisane jest to chyba powinno być dobrze a tu niespodzianka. Po za tym śruby od regulacji mieszanki wolnych obrotów były wykręcone na ok.3 obroty, wg, serwisówki powinny być to dwa obroty. Co prawda mam sportowy tłumik LeoVinci, no ale jeden obrót różnicy to chyba dużo... Podzielcie się informacją jak macie ustawione gaźniki;)

Pozdrawiam. Przemek....Wesołych świąt;)

 

Pozwoliłem sobie zmienić tytuł ;]

Edytowane przez qnerk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej serwisówki poziom wynosi 13 mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSF 600 - gaźnik Keihin CVK32: 17.0 +/- 1.0mm

CVR32SS: 17.0 +/- 1.0mm

 

GSF 1200 - gaźnik Mikuni BST36SS: 14.6 +/- 1.0mm

BSR36SS: 13.0 +/- 1.0mm

 

Pastor

Wychodzi na to, że robisz błąd w pomiarze.

Mierzyłeś od podstawy do grzbietu - to ok, ale nie ma być "przy zamkniętym zaworze".

Pływak nie może leżeć swobodnie, pomiar wykonujesz, kiedy języczek jest na styku z zaworem.

Z serwisówki, z angielskiego brzmi to tak: [...]while float arm is just in contact with needle valve[...]

Akurat różnica wynosi parę milimetrów, więc podejrzewam że to o to chodzi.

Edytowane przez And'GP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Ostatnio regulowałem sobie te zawory, ustawiłem wszystkie elegancko na 17mm, tak jak w serwisówce. Konkretnie w serwisówce nie ma modelu mojego gaźnika, ale skoro wszystkie 600-etki mają takie ustawienie wg.serwisówki to myślałem, że mój też powinien mieć. Rozkręcam gaźniki, patrzę na pływaki, a tam jakieś 12-14mm dokładnie nie pamiętam, takie ustawienie mają gaźniki 36mm z b12 wg. serwisówki, więc se pomyślałem, co to ma być;D i po krótkiej lekturze serwisówki ustawiłem wszystkie na 17mm, mierząc od podstawy uszczelki do "grzbietu" pływaka, przy zamkniętym zaworze.

Wszystkie języczki musiałem poodginać, widać było, że wcześniej chyba nikt ich nie ruszał, pewnie ustawienie fabryczne, no ale skoro serwisówka mówi....Wydawało mi się, że to trochę dużo i rzeczywiście po założeniu gaźników, do węża podłączyłem mały lejek, ledwo polałem i już stoi waha, czyli troszeczkę tylko wleciało o gaźników;). Oczywiście odpalić się nie dało maszyny, ustawiłem więc te języczki na prosto tak jak były. Czy ja źle mierzyłem to czy jak? Skoro w serwisówce tak napisane jest to chyba powinno być dobrze a tu niespodzianka. Po za tym śruby od regulacji mieszanki wolnych obrotów były wykręcone na ok.3 obroty, wg, serwisówki powinny być to dwa obroty. Co prawda mam sportowy tłumik LeoVinci, no ale jeden obrót różnicy to chyba dużo... Podzielcie się informacją jak macie ustawione gaźniki;)

Pozdrawiam. Przemek....Wesołych świąt;)

 

Zwroc tylko uwage ze podane parametry co do skladu mieszanki podane są dla nowych gażników, nie śmiganych z czasem trzeba tą wartość poprawić, na starym forum tez o tym była mowa, najlepiej to podłaczyc colortune gdzie widac "kolor" spalanej mieszanki.

 

o temparaturze spalania i skladzie mieszanki:

http://www.ngk.de/Swiece_zaplonowe.1309.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz przelotówke to na dzień dobry ustaw na 2,5 obr - zrób 10km i sprawdź kolor świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak spojrzałem szybko na tą serwisówkę i z rysunku zinterpretowałem, że po prostu zawór ma być zamkniety, tak na logikę...ale w takim razie chyba jeszcze raz zdejmę gaźniki, ale to już 3 raz będzie aż mi się coś gotuje w środku...tak w ogóle to mam bandita od Chickena, być może większość z was go zna. Nic innego mi nie pozostaje, jak tylko rozebrać to znów...;/ na szczęście mam carbtune, niestety colortune'm nie dysponuję.

A tak w ogóle jeszcze jedno pytanko odnośnie carbtuna, otóż jak patrzę na te filmiki na youtube, to te słupki po wpływem podciśnienia są praktycznie bez drgań większych, natomiast u mnie jak patrzyłem to każdy słupek drga, obroty wg serwisówki ->1800, być może ten carbtune jest dziwny, no ale to oryginał z wysp jest. Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pastor a tak sie spytam.Po co regulowałeś poziom Paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba mylicie regulację wolnych obrotów z regulacją składu mieszanki bo jedno z drugim ma nie wiele wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiałem poziom paliwa bo myślałem, że jest zły, skoro było ok 12mm, a serwisówka mówi 17...mniejsza o to. Co do regulacji składu mieszanki, to chyba odpowiada za to śrubka w każdym gaźniku przy komorze pływakowej, prawda? Chociaż tak w rzeczywistości, to chyba reguluje się ilość mieszanki tą śrubą a nie skład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jedyne na co mamy wpływ (za pomocą śrub regulacyjnych), to ingerencja w ilość mieszanki, a nie jej skład.

Skład mieszanki jest określony rozmiarem dysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podłączę pod temat z moim pytaniem chodzi o regulację składu mieszanki w którą stronę trzeba kręcić tymi śrubkami żeby wzbogacić a w którą żeby zubożyć?? I jeszcze jak dużo trzeba przekręcić ( świece w 2 cylindrach trochę zaciemne jak na moje oko, powinna być kawa z mlekiem a ja mam kawę z bardzo małą ilością mleka.) ćwierć obrotu powinno chyba spokojnie wystarczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykręcając(w lewo) wzbogacasz

wkręcając( w prawo) zubożasz

Tylko po co to dotykać jak świeca nie jest czarna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki (są prawie czarna) a wiedza się na pewno przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.