Skocz do zawartości

Wyprzedzenie Zapłonu


krynio
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Adam M:

http://polishbanditcrew.pl/topic/5835-dzialanie-silnika-4-suwowego/

 

2 fazy pracy / spalania przed i po GMP:

- iskra zuzyje pewien czas na to zeby zapalic mieszanke sprezona w komorze spalania i zeby ta ostatnia zamienila sie w fale plomienia idaca po denku tloka w kierunku scianek cylindra. Ten czas bylby strata mocy dla silnika w razie gdyby zaplon mieszanki nastepowal w GMP.

Robi sie go jakies 30 - 40 stopni przed GMP ( Tuning ) by zmaksymalizowac energie gazow w drugiej fazie spalania.

Punkt zaplonu jest rowniez kompromisem i dlatego jest rozny dla roznych silnikow i roznych obrotow silnika, a samo przyspieszenie / opoznienie zaplonu regulowane w rozny sposob.

- druga faza spalania zaczyna sie w momencie gdy tlok po minieciu GMP rusza w dol i tylko w tej fazie silnik wytwarza moc.

 

 

fajny artykuł:

http://www.auto-swiat.pl/1-kat-wyprzedzenia-zaplonu-0

 

zrob to sam:

ignadvancerdiagram.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to zrobione w moim dziorku plus filtr k&N, dysze 100 , wydech przelot czyli caly zestaw holeshota stage 1 do 600 musze go tylko wyhamowac i zobaczyc czy rzeczywiscie bedzie mial 86KM. Z obserwacji lepsza reakcja na gaz oraz lepsze przejscie z wolnych oraz ciagnie juz od dolu w porownaniu z seria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benywariat to po tych dodatkach masz miec 86KM?? nie wiem na ile mozna wierzyc hamowni z niedzieli bp ale mój b6 jedynie z kolektorami +wydechem remusa wypluł 86KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benywariat to po tych dodatkach masz miec 86KM?? nie wiem na ile mozna wierzyc hamowni z niedzieli bp ale mój b6 jedynie z kolektorami +wydechem remusa wypluł 86KM

 

tak pisze w rozpisce holeshota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

troche info spod zdjecia http://polishbanditcrew.pl/gallery/image/9289-wyprzedzenie-zaplonu/ NA SZKICU WYPRZEDZENIE ZAPLONU JEST ODLOZEONE NA ZŁĄ STRONE!!!
 

RafalS600 W Banditowych silnikach jest zaplon iskrowy(wymuszony) a nie samozaplon jak w dieslach. Chociaz jak sie za bardzo mocno ustawi wyprzedzenie to mozna uzyskac samozaplon ale tego chcemy uniknac ( jest to Knocking czyli spalanie stukowe).

 

Przez wyprzedzenie zaplonu zmieniamy moment obrotowy na wyjsciu (bo zmienia sie cisnienie w komorze i na tlokach->przez cisnienie i powierzchnie tloka mamy sile->razy ramie od osi wali do osi czopa korbowodu mamy moment.

 

Przestawiajac zaplon wczesniej wiecej mieszanki sie spali kiedy tlok idzie jeszcze do gory, co zwiekszy cisnienie i momoment na wyjsciu, jesli jednak sie przesadzi mozna uzyskac efekt Knock wymieniony wyzej. Szczegolnie na rozgrzanym silniku kiedy w komorze sa gorace punkty (swieca, zawor wydechowy).
 

Zasadniczo jest cos takiego jak pre ignition knock i post ignition knock.

 

W pre ignition- mieszanka moze sie zapalic sama i wywolac zaplon przed tym jak chcemy to zrobic przy uzyciu swiecy  od zbyt wysokiego cisnienia (tlok idzie do gory i spreza, co jednoczesnie podnosi temperature). Czyli mamy ten sam efekt co w dieslu, tylko ze tutaj jest nad nim ciezko panowac bo mieszanka jest stworzona w kanale dolotowym i moze sie zapalic wtedy ''kiedy uzna za stosowne to uczynic''  :D, w odroznieniu od diesla gdzie panujemy nad tym poprzez czas wtrysku.

 

W post ignition - mieszanka jest zapalona miedzy elektrodami swiecy i plomien (a co wazniejsze fala wysokiego cisnienia= zaczyna sie rozchodzic ale w tym czasie czesc mieszanki moze zapalic sie sama od scianek i stworzyc fale idaca w przeciwnym kierunku.

Dlatego montuje sie swiece zazwyczaj w centrum komory (zeby nie bylo punktow do ktorych jest relatywnie daleko), a Alfa Romeo poszla krok dalej i montuja dwie swiece w swoich benzynowkach (Twin Spark).


nikon po czym poznac, ze to wystepuje w silniku banditowym?

RafalS600 Mozna poznac na wiele sposbow ale wiekszosc tych precyjnych jest raczej trudna do wykonania w garazu. Najprostszy i w miare skuteczny: Na sluch. Jak zacznie ''stukac'' to znaczy ze zle.

Tolinek Trzęsie się jak skurwisyn jak jest łycha z niskich obrotów. W skrajnych przypadkach usłyszysz, że jest nie tak. Believe me. Oblukaj se Youtuba jak hamują samochody/motocykle + hasło "pinging" albo "pre ignition".

nikon a czyli na luzie moge dac przez przypadek za duze wyprzedzenie i pozniej po tescie skrecic o trochu, az do uzyskania odpowiedniej pracy?

Kamilliverpool teoretycznie tak, nic się nie stanie silnikowy jeśli przez chwilę będzie pracował na spalaniu detonacyjnym. 

Oprócz metalicznego 'stukotania', możesz sprawdzić świece czy nie mają 'jasnego' nalotu, no i myślę że w związku z większą ilością spalin z komina będzie wydobywał się dym jak z diesla  :P

Proponuję robić testy na co najmniej pewnej 98, bo zbyt niska liczba okatanowa paliwa też może być przyczyną spalania stukowego.

 

Znalazłem w miarę zrozumiały artykuł 'dla zielonych', przeczytaj: http://autokult.pl/2...lania-stukowego

glina600s a ja po prosty wkręcam te blachy w imadło i mniej więcej rozwiercam otwory w groszki (bardzo mniej więcej  :) później zakładam na swoje miejsce dobieram śruby z dużymi podkładkami a ustawiamniem się martwie jak już założe mam taki kontomierz ruchomy i ustawiam, jako że silnik kręci się w prawo to zapłon cofa się w lewo a że mam duże "fasolki" to mogę sobie dowolny kąt ustawić, a osiowością tej płytki się martwić nie trzeba bo siedzi w swoim wyfrezowanym miejscu w karterach i można nią tylko kręcić, robiłem w nie jednym olejaku (600 750 1200) i efekt jakiś tam jest ale ledwo zauważalny

Mauro22 nikon, dnia 23 List 2013 - 15:49, napisał:

ile stopni przed GMP ma zaplon B12 fabrycznie? Mauro22, ustosunkujesz sie do mojego pytania z 5 postow wyzej?

7 stopni przed GMP. Ustawienie fabryczne.

Mauro22 Praw termodynamicznych nie oszukasz. Dotyczą wszystkich silników. Wierz mi, ze konstruktorzy naszych silników przeanalizowali dokładnie kąty wyprzedzenia zapłonu czy wtrysku paliwa. Dobrali optimum.

 

Jeśli chodzi o wszelkiego typu dodatki mające polepszyć osiągi to :

 

- Myślę, że większość z nich działa lecz osoba, która zamierza je stosować musi spełnić szereg warunków określonych przez producenta aby w pełni  wykorzystać ich potencjał. (dla prostego przykładu :czy montaż sportowego filtra powietrza / sportowego układu wydechowego bez ingerencji w dolot, mapy zapłonu ma sens?) 

 

glina600s z tym że dla olejaków w banditach analizowali to prawie 20 lat temu czyli prawdopodobnie brali pod uwagę gorszej jakości paliwo, normy hałasu itp,itd, dodatkowo w b12 chcieli maksymalnie zwiększyć moment w niskim zakresie obrotów na co składa się późny zapłon, no i ogólnie ten silnik jest mocno skastrowany, cofnięcie zapłonu to tylko jedna z wielu rzeczy które trzeba zrobić żeby był zauwarzalny efekt

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis wkoncu przetestowalem czy to cos dalo czy nie. Pogoda srednia do testow jedynki :P ale poprawa dosc zauwazalna. Moto za kazdym odwinieciem na jedynce stawia na kolo, dwojka tez sie ozywila dosc znacznie, przy trojce juz nie czuc wyrazniej zmiany. Moto chetniej kreci pod czerwone pole. Na koncu z ciekawosci sprawdzilem odcinke. Odcina przy 11, nie za nisko? :/ Obrotomierz wyskalowany do 13tys. Dzwiek odciny dosc babski, moze na stozkach sie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zakończę sezon, to też w planach mam zamiar zrobić wyprzedzenie i wymienić dysze na większe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

W temacie połowa odnośników nie działa, macie gdzieś jakiś manual albo inny temat opisujący wyprzedzenie zapłonu bo nie mogę nic znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę https://www.google.pl/search?q=timing+adwancer+suzuki+bandit&oq=timing+adwancer+suzuki+bandit+&aqs=chrome..69i57j0.16533j0j4&client=tablet-android-google&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=n8AXqydB6ahHgM:

 

Stopnie będziesz potrafił zmierzyć ja wyciolem z calego koła wycinek 5stopni imomtyle przyspieszylem

Szukaj pod hasłem timing advancer oraz na kopi strony fastlarry która jest w dziale wiedzy do ściągnięcia tam masz wszystkie przeróbki nawet przetlumaczone

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedzał ktoś w B6 o 4 lub 5 stopni? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedzał ktoś w B6 o 4 lub 5 stopni? :P

Chyba Beny jak dobrze kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś odczuwalne efekty? Przy stopniu sprężania 11.3:1, 5 stopni wydaje się dużą wartością... Nie mniej jednak, same Bandity był mocno dławione, żeby spełniać normy i zmaksymalizować moment obrotowy w dolnym zakresie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nowy właściciel B6 Benego będzie robił zawory i gaźniki w SpeedBike to się gnoja zhamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.